Mihin syömiseen olet viimeksi hurahtanut? Tiedättekö sen kun viikkokaupalla voi syödä samaa ruokaa päivästä toiseen kunnes yhtäkkiä himo lak...
Mulla se on tällä hetkellä paprikamaustetut Tuc-keksit ja Castello-sinihomejuusto. Lautaselle vielä jotain viinirypälettä, päärynää tms hedelmää niin noita voisi mennä päivittäin!
Kommentit (568)
Kermainen kasviskeitto kidney pavuilla. Sekaan sitruunan kuorta ja mehua. Syön aamuisin ja iltaisin😅
Pirkan kreikkalainen jogurtti pakasteesta sulatettujen mansikoiden ja mustikoiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viimeisin on ollut valkolupiinin versot.
Niitä on sellaisessa lidlin gourmetsalaatissa. Ilmeisesti oli joku hivenaineenpuutos, koska kaksi viikkoa ne maistuivat taivaallisilta ja sen jälkeen ei kovin ihmeelliseltä.
Oi ne on niin hyviä! En ole aikoihin löytänyt mistään, mutta korona-aika onkin rajoittanut minut S-ketjuun. Valkolupiinin versot ovat minulle herkkuina parsan veroisia. Sääli ettei kumpaakaan saa ympärivuotisesti. Ei ole niitä kahta voittanutta herkkua maailmassa.
Kokeilkaa myös horsman versoja kunhan se aika tulee.
Rahat oli vähissä ja palkkapäivä kaukana. Pengoin kuivakaappia ja löysin kuivattuja linssejä, papuja ja herneitä vuosien takaa. Oli jäänyt syömättä kun olivat vaivalloisia (!) liottaa enkä oikein tiennyt kuinka niitä voisi käyttää. Rupesin valmistamaan ns. tavallisia ruokia, korvasin vaan lihan palkokasveilla. Löysin netistä vielä lisää hyviä ohjeita. Tästä on nyt parisen kuukautta aikaa ja yhä syön palkokasveja lähes päivittäin koska ne ovat niin sairaan HYVIÄ! <3 ^_^
Mämmi on täysjyväruispuuroa. Imellettyyn mämmiin ei ole lisätty edes sokeria tai siirappia. Erittäin terveellistä. Pääsiäisen aikaan syön aamiaiseksi muutamana päivänä.
Miehesi takuulla syö muutakin kuin vihannessalaattia, koska siitä on mahdotonta saada riittävästi edes energiaa (jos ei syö sitä luokkaa 10 kg/pv). Mitä hänellä on se muu?
Tämä kommentti oli siis hänelle, jonka mies vaatii aina ruuaksi pelkkää vihersalaattia.
Valkosipulisuolakurkkuja joka päivä.
Just nyt päällä paprikakausi. Sitä menee leivän päällä, salaatissa, grillattuna, uunissa, sellaisenaan... Kohta rupean tekemään paprikapiirakkaa iltapalaksi joogan ja saunan jälkeen, namm!
Yhteen aikaan olin adiktoitunut kaupan valmiiseen perunasalaattiin. Olisin voinut syödä joka päivä, mutta pakko siitä oli vierottautua. Nytkin alkaa sylkeä erittyä, kun sitä ajattelen.
Nuorena hoikkana lihotin itseni 8 kg syömällä joka päivä ruisleipää maksamakkarapäällyksellä. Juomana leipien kanssa oli appelsiinituoremehu. Kun vaatteet ei enää mahtuneet, älysin lopettaa. Silloin kiloja sai vielä helposti pois.
*Maman kananuudelit joihin on sotkettu sekaan juustoa ja kananmunaa. Olen syönyt näitä kuutisen pakettia parissa päivässä.
*Surimi-puikot. En tiedä mitä näihin lisätään, mutta tykkään enemmän kuin katkaravuista.
*Suolavedessä keitetty parsakaali.
*Kurkku.
*Kummisetä-pizza. Pidän löllöistä parsoista jostain mystisestä syystä.
*Häränsilmä-kananmunat.
*Juustodippi sour cream onion-sipsien kanssa.
Talkkuna. Sitä ennen oli ihan jumalaton himo hillosipuleihin, joita en aiemmin ole voinut sietääkään. Ja sitä ennen taisi olla kokkelipiimä...
Pelolla jo odotan, mikä lienee seuraava hullutus...
Popcornin makuiset maissikakut! Paketti menee päivässä.
Tein kamalan virheen, ja menin sappivaivasena syömään paistetun luomukananmunan. Se puoliraa'aksi jätetty keltuainen sai minut, ruokahaluttoman nirsoilijan, lähes eläimelliseen tilaan. Ahmin kuin en olisi koskaan maistanut mitään parempaa, ja aivot vaan huusivat "LISÄÄÄÄÄÄÄ", kuin keltuainen olisi ravitsevin asia ikinä!
Loppuilta menikin sitten ripuloidessa ja sappilääkettä nauttiessa kivuliaisiin kramppeihin, mutta pelkäänpä että toistan virheeni vielä jossain vaiheessa. :) Worth it.
Mutti tomaattimurskaan. Voin syödä sitä ihan pelkiltäänkin, mutta yleensä keitän joukkoon makaronia. Joskus teen kylmää tai kuumaa tomaattikeittoa lisäämällä siihen chiliä ja yrttejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä tällaisesta syömisestä on kehittynyt ongelma. Mies haluaa syödä lähes joka päivä päivän ainoaksi pääateriaksi salaattia jossa on tomaattia, kurkkua, sipulia, sitruunamehua ja persiljaa, ripaus ja toisinaan jotain lehtisalaattia tai oliiveja. Mies siis haluaa syödä tätä ison kulhollisen, eikä mitään muuta.
Minusta tällainen salaatti on hyvää, mutta se ei vie saati pidä nälkää. Itse miellän sen enemmänkin lisukesalaatiksi, ja jos siitä haluaisi pääruoan, siinä pitäisi olla jokin proteiininlähde. Mutta mies ei suostu, vaan haluaa pitää salaatin aina samanlaisena.
Olen kyllästynyt syömään joka päivä samaa ruokaa, ja olen usein niin nälkäinen, että ahmin proteiinintarpeeseeni jotain pähkinöitä kaapista jne. mikä ei todellakaan ole hyvä. Tätä ongelmaa ei ole silloin kun ei tarvitse tehdä etätöitä, sillä voin toimistolla ollessani syödä lounaaksi mitä haluan. Mutta nyt etätyöaikana tämä aiheuttaa kiistaa. Tarjoudun laittamaan jotain lämmintä ruokaa, tai yritän ehdottaa salaatin kylkeen jotain, mutta mies kieltäytyy. Jos sanon syöväni itse jotain muuta, ja alan kokata itselleni jotain, mies loukkaantuu siitä, ja ajattelee että provosoin tahallani. En jaksa sitä riitelyä, mutta sitten taas syön aterioiden välissä jotain pähkinöitä tai voileipää, kun olen tunnin kuluttua syömisestä niin nälkäinen että näköä haittaa.
Miehelle tulee usein outo päähänpinttymä siitä, että lämmin ruoka olisi jotenkin epäterveellistä.
"mies loukkaantuu siitä, ja ajattelee että provosoin tahallani"
Tuohan on ihan sairasta! Provosoit tahallasi kun haluat syödä jotain muuta ruokaa kuin miehesi? Mitäs se mies sitten sulle tekee kun provosoi syömällä jotain samaa helvetin salaattia joka päivä ja pakottaa sutkin syömään samaa?
Miten ihminen voi hyväksyä että joku kohtelee tuolla tavalla omassa kodissa?
Mies harrastaa myös sitä, että jos alan laittaa jotain ruokaa, hän sanoo, ettei suostu syömään sitä ja päivittelee miten se on niin epäterveellistä. Laittamani ruoka on mielestäni perusterveellistä, kasvispainotteista ruokaa. Esimerkkeinä voisi olla vaikka kana-kasviskeitto, soijarouhebolognese tai wok sienillä, kasviksilla ja tofulla. Käytän hyvin vähän eineksiä, paljon tuoreita vihanneksia, marjoja ja hedelmiä, ja kiinnitän huomiota rasvojen laatuun.
Tästä seuraa se, että poden huonoa omaatuntoa laittamastani ruoasta, eikä minunkaan enää tee mieli sitä syödä. Lisäksi tunnen itseni suurinpiirtein porsaaksi ja elintapani huonoiksi, vaikka syvällä sisimmässäni tiedän, ettei niin ole.
Olen niin väsynyt aiheesta kiistelyyn, että usein annan periksi, vaikka tiedän ettei pitäisi. En ymmärrä miksi mies haluaa syödä näin.
Alkup. viestin kirjoittaja
Googleta ortoreksia. Se on syömishäiriö, sairaalloinen pakko syödä yliterveellistä ruokaa, eikä mikään muu mahdu ruokavalioon. Uskon että miehesi voi kärsiä siitä.
Luonnonjogurttia johon laitan vähän hunajaa, ja siihen dippaan paahdettuja ohuita ruisleipäviipaleita joissa on voita päällä! Tämä on ollut herkkuani jo vuosikaudet.
Appelsiinit. Lapsena inhosin appelsiinia ja en muutenkaan normaalisti ole syönyt kuin ehkä pari appelsiinia talvessa. Nyt on tammikuusta asti mennyt monta kiloa appelsiineja. Veikkaan syyksi raskaushormoneja.
Vierailija kirjoitti:
Himonuudelit. Se Gullichsenin resepti ja sen muunnokset. On soija, seesamöljy ja riisiviinietikka hankittu ja todella käytetty. Nuudelien uusi tuleminen, aivan eri maku kuin pikanuudeleissa.
Ja taas mennään, juuri vedin ison kulhollisen, onnistui aivan taivaallisen hyvin. Laitoin vielä chiliä joukkoon, vihanneksina kiinankaali, porkkana, pikkelöity punasipuli ja paprika. Tähän käy mitkä vaan vihannekset, no ehkä tomaattia en laittaisi. Ja viimeiseksi joukkoon se kananmuna. Ei uskoisi aineksia lukemalla että tällaiseen voi tulla himo.
Suomalaiseen ruisleipään. Ostan Sinuhen kiekkoja joka torstai tuoreena muutaman kappaleen. Parempaa leipää ei voi olla.