Mihin syömiseen olet viimeksi hurahtanut? Tiedättekö sen kun viikkokaupalla voi syödä samaa ruokaa päivästä toiseen kunnes yhtäkkiä himo lak...
Mulla se on tällä hetkellä paprikamaustetut Tuc-keksit ja Castello-sinihomejuusto. Lautaselle vielä jotain viinirypälettä, päärynää tms hedelmää niin noita voisi mennä päivittäin!
Kommentit (568)
Opin ketjusta että ihmisillä tulee himo raejuustoon, kaaliin ja ruisleipään. Suurin osa luetelluista on suolaisia perusruokia.
Vierailija kirjoitti:
Appelsiinit. Lapsena inhosin appelsiinia ja en muutenkaan normaalisti ole syönyt kuin ehkä pari appelsiinia talvessa. Nyt on tammikuusta asti mennyt monta kiloa appelsiineja. Veikkaan syyksi raskaushormoneja.
Mulla oli ihan sama juttu kun olin raskaana. Söin monta isoa appelsiinia päivässä vaikken ennen sitä ollut pitänyt niistä enkä pidä sen jälkeenkään.
Mochi-jäätelö. Voisin vetää joka päivä paketin
Jogurtti ja pakaste-punaherukat, sekaan vielä yksi pilkottu kuivattu viikuna. Syön tätä aamiaiseksi ja myös lounaaksi, kun olen nyt ollut pitkään etänä. Lounaalla syön lähes poikkeuksetta myös kaksi keitettyä munaa. Illalla syödään normi-illallinen perheen kanssa. Sit iltapalaksi taas tuota samaa pöperöä. Mieskin kysyi, että etkö sä kyllästy tuohon koskaan :D
Olen hurahtanut kylmäsavulohen syömiseen ja aion hommata oman savustuspöntön. Lohi maksaa noin 10 euroa kilolta ja kylmäsavulohi yli 20 euroa kilolta joten puolitan kuluni savustamalla loheni itse.
Kaikki täällä täällä himoitsee pelkkää puuroa, raejuustoa, hapankaalia ja ruisleipää?
Eipä suotta ole mauttomaksi sanottu suomalaista kulinarismia.
Vierailija kirjoitti:
Tein 10 kohdan ostoslistan ketjun perusteella. Tuli ideoita.
Sama! Kokeiltava joitain mielenkiintoisimpia.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki täällä täällä himoitsee pelkkää puuroa, raejuustoa, hapankaalia ja ruisleipää?
Eipä suotta ole mauttomaksi sanottu suomalaista kulinarismia.
Mitä sitä turhaan hienostelemaan, kun nälkä lähtee yksinkertaisemmillakin aineksilla... ;)
Kaurapuuroa ja raejuustoa, sekaan vielä hedelmiä (tuoreita tai kuivattuja). Olen syönyt tätä monta viikkoa aamupalaksi, lounaaksi ja iltapalaksi ja aina vaan harmittaa syödä muuta 😅 viime vuonna söin varmaan 2 kk putkeen joka päivä lounaaksi munakkaan, sitten tuli stoppi ja en ole syönyt munakasta kertaakaan sen jälkeen, ajatuskin ällöttää 🤢
Kaurapuurostoppia kauhulla odotellessa, koska ruokaan käytettävä raha tulee moninkertaistumaan.
Aina kun huomaa jonkun uuden hyvän keto-ruuan. Esim täytetyt paprikat, lasagne itsetehdystä munapastasta, fathead-pizza, hampurilaiset, kukkakaalirisotto..
Tällä hetkellä lämpimät voileivät aiheuttavat vastaavan tunteen.
Fazerin kaurapaahtoleipä, tomaattipyrettä, oreganoa, Gouda-juustoviipale, makkaransiivut, oregano ja päälle vielä pienet siivut Goudaa.
Tein tätä ensin vain satunnaisesti iltapalaksi, mutta näköjään se maistuu myös aamiaisella ja lounaalla :D
Luulin, ettei sellaista olisi, mutta kyllä makeat aamu- ja iltapalat ovat herkkua! Viimeisimpänä hurahduksena kaurapuuro, jossa on banaania ja hunajaa.
Mätitahnaan.
Muistan kun isä herkutteli tuolla kun olin lapsi. Aikuisena olen syönyt hyvin harvoin mutta viime aikoina tullut ostettua useasti. Voi mennä jopa 8 ohutta leivänviipaletta kerralla kun herkuttelen mätitahnalla. Yleensä Vaasan ohuita herkkuviipaleita, päälle margariinia, mätitahnaa, goudaa ja metwurstia, ehkä kurkkuakin.
Riisipuuro punaiseen maitoon tehtynä!
Kaurapuuro, punaherukoilla, banaanilla ja maapähkinävoilla on nykyään mun herkkuaamiainen, jonka syön kiireettöminä aamuina.
Toinen himotuksen kohde on maitorahka punaherukoilla. Onneksi on vielä monta litraa punaherukoita pakastimessa.
Lihapiirakka ja piimä missä banaania.
Porkkana. Viherpippurikoskenlaskija.
Hapanleipä munassa sekoitettu tonnikala ja juustoraaste uunissa.
Etkö osaa laittaa itse jauhelihapihvejä?vai oletko laiska?taidatte suurin osa olla melkoisia tankkeja järkyttäviä maku mieltymyksiä.missä salaatit,marjat ja kananmunat.munakas on halpa ja terveellinen .kokeile täytteeksi tomaattia,punasipulia ja raejuustoa.mausta basilikalla ja persiljalla.jälkkäriksi tee hedelmäsalaatti mausta kookoslastuilla.
Tein 10 kohdan ostoslistan ketjun perusteella. Tuli ideoita.