Mihin syömiseen olet viimeksi hurahtanut? Tiedättekö sen kun viikkokaupalla voi syödä samaa ruokaa päivästä toiseen kunnes yhtäkkiä himo lak...
Mulla se on tällä hetkellä paprikamaustetut Tuc-keksit ja Castello-sinihomejuusto. Lautaselle vielä jotain viinirypälettä, päärynää tms hedelmää niin noita voisi mennä päivittäin!
Kommentit (568)
Ihastuin laihiksella ollessani syömään salaattia pasta(tonnikala&halloum)kastikkeella. Kastike siis lämpimäks ja salaatin päälle. Herkkua ja kivan kevyttä työpäivänä. 2 kuukauden päästä alkoi tökkimään.
Nuudelit, erityisesti Maman kananuudelit! Olen löytänyt ne uudestaan teinivuosien jälkeen ja ai että, voisin syödä niitä koko ajan...
Syön yhden paketin parissa-kolmessa päivässä jotain himoittua ja toistan tämän parin kuukauden välein. Olen tehnyt tätä jo vuosikymmeniä. Useita eri himon kohteita.
Valio laktoositon suolainen kinuski-vanukas. Yksi menee joka ilta. Olen kun iloinen että saan vihdoin laktoositonta vanukasta! Myös suklaamousse kelpaa..mutta tuohon suolaiseen kinuskiin pahin himo.
Nutrilett kanakeitto , samoin Lämmin Kuppi kanakeitto. Voisin elää pelkästään näillä. Samoin pussimuusi. Näitä on aina kaapissa.
Söin seitsemän vuoden ajan joka aamu kotona kaurapuuroa ja raejuustoa marjojen tai mehukeiton kanssa. Jos olin jossain muualla, kaipasin puuroa. En ollut aiemmin pitänyt kaurapuurosta yhtään. Viime syksynä puuron syönti loppui ja nyt himoitsen joka aamu Oululaisen ohuita ruisleipäpaloja aamiaiseksi
. Aamupaloilla on varsinkin taipumus jämähtää samoiksi. Teen muutenkin mielelläni ison määrän ruokaa ja syön sitä samaa useammalla aterialla. Repertuaari on aika laaja muuten kuin aamupaloilla. Kirsikoiden ja veriappelsiinien sesonki ei koskaan kestä niin kauan, että ehtisin syödä niitä liikaa.
Nutrilett pinaattikeitto on niin hyvää. Varsinkin, kun on ollut ulkona ja pikkuisen vilu, on ihana nauttia lämmin keitto.
Ohut kalkkunaleike minkä hyvänsä leivän päällä, juustoa ja tomaattia lisäksi. Mennyt näin jo vuosia, siis tuo kalkkuna. Joskus tökkii ja kokeilen jotain muuta mutta palaan aina kalkkunaan.
Joka päivä pitää saada paahtista, sopivan rapeaksi paahdettuna. Aamulla kahvin kanssa. illalla mikrotan paahtikset päällysteineen ja saan siitä ihanat lämppärit iltapalaksi.
Lidlin hummusta on myös aina ostettava kun siellä käy. Tosi hyvää riisi/maissikakkujen päällä ja siihen sitten siivu metwurstia ja tomaattia päälle. Oi että.
Aina on joku kausi päällä. Kausi voi kestää muutaman päivän, viikon tai jopa kuukausia.
Itselläni himotuskausi on sellainen, että syön jonkun yhden ja saman annoksen joka päivä. Muut päivän ruuat vaihtelevat, mutta jossain vaiheessa päivää syön joka päivä sen tietyn herkun.
Esimerkkejä, mikä se päivittäinen herkku voi olla:
Mannapuuro
Hapankorppuja voilla ja juustolla
75g sipsipussi
Twix-patukka
Tupla-patukka
Ruisleipä avokadolla ja merisuolalla
Banaaniletut piltillä
Kaurapuuro banaanilla
Jääkahvi
Voisilmäpulla
Leipäjuustosiivu mansikkahillolla
Verson härkäpapurouhe. Kourallinen kuivaa härkäpapurouhetta suuhun ja vettä perään. En syö joka päivä, mutta aina syödessäni ihmettelen, että miten se voi muka maistua niin hyvältä (etenkin aamuisin).
2kpl paistettua kananmunaa
2kpl hapankorppua
1l multivita pore vesi
Näillä menty 4vuotta. Joka päivä. Muuta en syö.
Tällä hetkellä vaasan kauratyynyt margariinin kanssa. En itse tiedä mikä viehättää, kun yleisesti syön ruisleipää kunnon päällysteillä.
Tätä ennen oli pinaattilettu jakso.
Katkaravut! Oijoi... Tungen niitä joka ruokalajiin; wokkeihin, piirakoihin, salaatteihin, pizzaan etc. En vaan saa tarpeekseni. :D
Aamiaisvoileipiä. Nuorena kauempana sijaitsevaan työpaikkaan vietynä ruisleipiä pestolla työpaikan automaattikahvin kanssa, toisessa työpaikassa lohileipiä työpaikan kahvilasta. Nykyään kotona ruisleipiä esim. juuston ja kurkun kanssa.
Olen aivan jäätävässä uglikoukussa.
Suklaa. Voisin syödä joka päivä ja useimpina syönkin, tätä jatkunut reilu 15v. Joskus oli rahkaa joka päivä, ilman sitä en voinut olla kunnes n 2 vuoden jälkeen en enää pystynyt. Mitään oikeita ruokia en himoitse.
Weetabixeihin jää aina koukkuun, jos niitä sortuu ostamaan. Ostan ehkä kerran kahdessa vuodessa, ja sitten niitä tuleekin syötyä vähintään kaksi tai kolme kertaa päivässä..
Yhteen aikaan suurin himo oli vispipuuro vaahtoutuvan vaniljakastikkeen kanssa. Söin sitä varmaan kolme viikkoa joka ateriaksi.
Sitten kerran hurahdin täytettyihin paprikoihin (siis tuorejuustoa, sekaan jotain proteiinia, juustoraastetta ja uuniin). Näitä söin niin monta päivää putkeen, että lopulta tuli ihan jumalaton närästys (mulla ei yleensä ikinä ole) ja oli pakko lopettaa.
Kaurapuurohurahdus tulee kanssa aina välillä... voisilmän kanssa ja tarpeeksi suolaa.
Viimeisin intohimo on ollut jälkiuuniruisleivät, millä vaan päällysteellä, pääasia että on jälkiuunileipää.
Olen kyllä itsekseni miettinyt, että mikähän mussa on vikana kun voisin tosiaan viikosta toiseen syödä vain samaa, kulloistakin hurahdusruokaa, mutta onneksi en näköjään ole yksin tämän kanssa.
Samoin. Varsinkin veriappelsiinit ovat olleet makeita.