Mihin syömiseen olet viimeksi hurahtanut? Tiedättekö sen kun viikkokaupalla voi syödä samaa ruokaa päivästä toiseen kunnes yhtäkkiä himo lak...
Mulla se on tällä hetkellä paprikamaustetut Tuc-keksit ja Castello-sinihomejuusto. Lautaselle vielä jotain viinirypälettä, päärynää tms hedelmää niin noita voisi mennä päivittäin!
Kommentit (568)
Juustoriisikakut... en voi ostaa niitä ollenkaan, sillä jos ostan niin syön samantien koko paketin.
Vihreä parsa. <3 Kausiherkku.
Kalamata-oliivit. Näitä tulee naposteltua päivittäin.
Paistettu halloumi + viinirypäleet. Ihanan suolaisen makeaa herkkua.
Pikapasta. Paistetaan pannulla pekonia tai mausteista makkaraa, lisätään mukaan runsas määrä chiliä ja valkosipulia, sekoitetaan lopuksi pastan joukkoon. Helppoa ja nopeaa. Ja epäterveellistä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä tällaisesta syömisestä on kehittynyt ongelma. Mies haluaa syödä lähes joka päivä päivän ainoaksi pääateriaksi salaattia jossa on tomaattia, kurkkua, sipulia, sitruunamehua ja persiljaa, ripaus ja toisinaan jotain lehtisalaattia tai oliiveja. Mies siis haluaa syödä tätä ison kulhollisen, eikä mitään muuta.
Minusta tällainen salaatti on hyvää, mutta se ei vie saati pidä nälkää. Itse miellän sen enemmänkin lisukesalaatiksi, ja jos siitä haluaisi pääruoan, siinä pitäisi olla jokin proteiininlähde. Mutta mies ei suostu, vaan haluaa pitää salaatin aina samanlaisena.
Olen kyllästynyt syömään joka päivä samaa ruokaa, ja olen usein niin nälkäinen, että ahmin proteiinintarpeeseeni jotain pähkinöitä kaapista jne. mikä ei todellakaan ole hyvä. Tätä ongelmaa ei ole silloin kun ei tarvitse tehdä etätöitä, sillä voin toimistolla ollessani syödä lounaaksi mitä haluan. Mutta nyt etätyöaikana tämä aiheuttaa kiistaa. Tarjoudun laittamaan jotain lämmintä ruokaa, tai yritän ehdottaa salaatin kylkeen jotain, mutta mies kieltäytyy. Jos sanon syöväni itse jotain muuta, ja alan kokata itselleni jotain, mies loukkaantuu siitä, ja ajattelee että provosoin tahallani. En jaksa sitä riitelyä, mutta sitten taas syön aterioiden välissä jotain pähkinöitä tai voileipää, kun olen tunnin kuluttua syömisestä niin nälkäinen että näköä haittaa.
Miehelle tulee usein outo päähänpinttymä siitä, että lämmin ruoka olisi jotenkin epäterveellistä.
"mies loukkaantuu siitä, ja ajattelee että provosoin tahallani"
Tuohan on ihan sairasta! Provosoit tahallasi kun haluat syödä jotain muuta ruokaa kuin miehesi? Mitäs se mies sitten sulle tekee kun provosoi syömällä jotain samaa helvetin salaattia joka päivä ja pakottaa sutkin syömään samaa?
Miten ihminen voi hyväksyä että joku kohtelee tuolla tavalla omassa kodissa?
Mies harrastaa myös sitä, että jos alan laittaa jotain ruokaa, hän sanoo, ettei suostu syömään sitä ja päivittelee miten se on niin epäterveellistä. Laittamani ruoka on mielestäni perusterveellistä, kasvispainotteista ruokaa. Esimerkkeinä voisi olla vaikka kana-kasviskeitto, soijarouhebolognese tai wok sienillä, kasviksilla ja tofulla. Käytän hyvin vähän eineksiä, paljon tuoreita vihanneksia, marjoja ja hedelmiä, ja kiinnitän huomiota rasvojen laatuun.
Tästä seuraa se, että poden huonoa omaatuntoa laittamastani ruoasta, eikä minunkaan enää tee mieli sitä syödä. Lisäksi tunnen itseni suurinpiirtein porsaaksi ja elintapani huonoiksi, vaikka syvällä sisimmässäni tiedän, ettei niin ole.
Olen niin väsynyt aiheesta kiistelyyn, että usein annan periksi, vaikka tiedän ettei pitäisi. En ymmärrä miksi mies haluaa syödä näin.
Alkup. viestin kirjoittaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä tällaisesta syömisestä on kehittynyt ongelma. Mies haluaa syödä lähes joka päivä päivän ainoaksi pääateriaksi salaattia jossa on tomaattia, kurkkua, sipulia, sitruunamehua ja persiljaa, ripaus ja toisinaan jotain lehtisalaattia tai oliiveja. Mies siis haluaa syödä tätä ison kulhollisen, eikä mitään muuta.
Minusta tällainen salaatti on hyvää, mutta se ei vie saati pidä nälkää. Itse miellän sen enemmänkin lisukesalaatiksi, ja jos siitä haluaisi pääruoan, siinä pitäisi olla jokin proteiininlähde. Mutta mies ei suostu, vaan haluaa pitää salaatin aina samanlaisena.
Olen kyllästynyt syömään joka päivä samaa ruokaa, ja olen usein niin nälkäinen, että ahmin proteiinintarpeeseeni jotain pähkinöitä kaapista jne. mikä ei todellakaan ole hyvä. Tätä ongelmaa ei ole silloin kun ei tarvitse tehdä etätöitä, sillä voin toimistolla ollessani syödä lounaaksi mitä haluan. Mutta nyt etätyöaikana tämä aiheuttaa kiistaa. Tarjoudun laittamaan jotain lämmintä ruokaa, tai yritän ehdottaa salaatin kylkeen jotain, mutta mies kieltäytyy. Jos sanon syöväni itse jotain muuta, ja alan kokata itselleni jotain, mies loukkaantuu siitä, ja ajattelee että provosoin tahallani. En jaksa sitä riitelyä, mutta sitten taas syön aterioiden välissä jotain pähkinöitä tai voileipää, kun olen tunnin kuluttua syömisestä niin nälkäinen että näköä haittaa.
Miehelle tulee usein outo päähänpinttymä siitä, että lämmin ruoka olisi jotenkin epäterveellistä.
Tuohan on ihan sairasta! Provosoit tahallasi kun haluat syödä jotain muuta ruokaa kuin miehesi? Mitäs se mies sitten sulle tekee kun provosoi syömällä jotain samaa helvetin salaattia joka päivä ja pakottaa sutkin syömään samaa?
Mies harrastaa myös sitä, että jos alan laittaa jotain ruokaa, hän sanoo, ettei suostu syömään sitä ja päivittelee miten se on niin epäterveellistä. Laittamani ruoka on mielestäni perusterveellistä, kasvispainotteista ruokaa. Esimerkkeinä voisi olla vaikka kana-kasviskeitto, soijarouhebolognese tai wok sienillä, kasviksilla ja tofulla. Käytän hyvin vähän eineksiä, paljon tuoreita vihanneksia, marjoja ja hedelmiä, ja kiinnitän huomiota rasvojen laatuun.
Tästä seuraa se, että poden huonoa omaatuntoa laittamastani ruoasta, eikä minunkaan enää tee mieli sitä syödä. Lisäksi tunnen itseni suurinpiirtein porsaaksi ja elintapani huonoiksi, vaikka syvällä sisimmässäni tiedän, ettei niin ole.
Olen niin väsynyt aiheesta kiistelyyn, että usein annan periksi, vaikka tiedän ettei pitäisi. En ymmärrä miksi mies haluaa syödä näin.
Nuo ovat aivan normaaleja, perusterveellisiä ruokia, älä suotta tunne niistä mitään syyllisyyttä tai itseinhoa. Vaikuttaa pikemminkin siltä, että miehelläsi on jonkinlainen syömishäiriö tai ainakin hyvin kieroutunut suhde ruokaan. Älä anna hänen vääristää sinunkin suhdettasi ruokaan. Kokkaa mielesi mukaisia ruokia ja kerro miehelle tiukasti, ettei hänellä ole mitään oikeutta sanella sinun ruokavaliotasi, saatikka sitten kritisoida sitä. Hänen käytöksensä ei ole normaalia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No antaisit päivitellä ihan rauhassa. Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Syö mitä haluat.
Suhteenne kuulostaa aika sairaalta, toivottavasti ei ole lapsia harkinnassa kun eihän tuollainen mies antaisi niidenkään syödä tasapainoisesti.
Nutrilet kanakeitto leivällä (ei siis laihdutustarkoituksessa), täydellinen lounas - voin syödä vaikka kuukauden tätä lounaaksi
Grahamlihapiirakka french sinapilla ja juustolla, kylkeen kasa hiukan lämmitettyä hapankaalia.
Toi rasvaisen ja happaman yhdistelmä on hurjan hyvä. Tätä vetelen joka viikko.
Keitetyt porkkanat, raejuusto. Rasvaton piimä& ruisleipä.
Voin syödä tätä yhdistelmää viikonkin yhteen menoon.
Hapanjuurileipä. Olen leiponut niitä lähes päivittäin nyt muutaman viikon ja voisin elää tuoreella leivällä.
Uusin herkutteluvillitys, mikä on kestänyt nyt kuukauden päivät, on Taffelin juustosnacksit dipattuina pippurilla maustettuun ketsuppiin! Enkä ole aiemmin ollut naksujen tai edes sen ketsupinkaan ylin ystävä...
Lidlin deluxe potato gratins with savoiry broccoli florets.
Feta-pinaattipasta (muistaakseni Kokkikartanon). On vaan älyttömän hyvää, menee tällä hetkellä melkein päivittäin.
Mä oon jo useemman kuukauden syöny aamiaiseksi ruisleipää juustolla ja voileipäkurkuilla. Siis sellaisilla pitkulaisiksi viipaloiduilla maustekurkuilla.
Näihin kurkkuihin himo tuli yhtäkkiä, välillä meinasin lopettaa noiden kurkkujen syömisen hetkeksi, mutta piti aloittaa niiden syöminen uudestaan, koska aamiainen ei maistunutkaan enää miltään ilman niitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen jo pari viikkoa leiponut hiivattomia sekoita ja paista -tyyppisiä sämpylöitä, laitan taikinaan myös rusinoita ja porkkanaa. Runsaasti voita ja suolaa päälle. Koskahan kyllästyn :D.
Kuulostaa hyvältä. Saisinko ohjeen? Kiitos.
https://kotiliesi.fi/resepti/helpot-sampylat-valmiit-puolessa-tunnissa/
Onnistuu joka kerta ja alle puolessa tunnissa aamupalalle tuoretta leipää! :) Tosiaan itse lisään pari porkkanaa raasteena ja kourallisen rusinoita, myös pähkinät, aurinkokuivattu tomaatti, oliivit, siemenet jne käyvät loistavasti.
Vierailija kirjoitti:
Minulla tuli just himo lakkaa. Reilut kolme kuukautta vielä ja pääsee suolle!
Se on hilla! Lakka on sellaista, mitä levitetään puuosien päälle tai kynsiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla tuli just himo lakkaa. Reilut kolme kuukautta vielä ja pääsee suolle!
Se on hilla! Lakka on sellaista, mitä levitetään puuosien päälle tai kynsiin.
Tai suomuurain - miten kukanenkin tykkää.
Rakkaalla lapsella kun on monta nimeä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen jo pari viikkoa leiponut hiivattomia sekoita ja paista -tyyppisiä sämpylöitä, laitan taikinaan myös rusinoita ja porkkanaa. Runsaasti voita ja suolaa päälle. Koskahan kyllästyn :D.
Kuulostaa hyvältä. Saisinko ohjeen? Kiitos.
https://kotiliesi.fi/resepti/helpot-sampylat-valmiit-puolessa-tunnissa/
Onnistuu joka kerta ja alle puolessa tunnissa aamupalalle tuoretta leipää! :) Tosiaan itse lisään pari porkkanaa raasteena ja kourallisen rusinoita, myös pähkinät, aurinkokuivattu tomaatti, oliivit, siemenet jne käyvät loistavasti.
Kiitos 🤗 Odotinkin ohjetta.
Cous cous -ateria, pakaste. Couscousia ja vihanneksia mausteilla. Ihmeen hyvää ja koukuttavaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon jo useemman kuukauden syöny aamiaiseksi ruisleipää juustolla ja voileipäkurkuilla. Siis sellaisilla pitkulaisiksi viipaloiduilla maustekurkuilla.
Näihin kurkkuihin himo tuli yhtäkkiä, välillä meinasin lopettaa noiden kurkkujen syömisen hetkeksi, mutta piti aloittaa niiden syöminen uudestaan, koska aamiainen ei maistunutkaan enää miltään ilman niitä.
Mulla oli tää sama muutaman viikon!!.
Lisäksi vielä tomaatti ja rasvaton maito.
Söin kerran varmaan 3kk putkeen pestopastaa. Laihduin n. 8 kiloa vaikka se ei ollut tarkoitus.