Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin syömiseen olet viimeksi hurahtanut? Tiedättekö sen kun viikkokaupalla voi syödä samaa ruokaa päivästä toiseen kunnes yhtäkkiä himo lak...

Vierailija
06.04.2021 |

Mulla se on tällä hetkellä paprikamaustetut Tuc-keksit ja Castello-sinihomejuusto. Lautaselle vielä jotain viinirypälettä, päärynää tms hedelmää niin noita voisi mennä päivittäin!

Kommentit (568)

Vierailija
241/568 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fetauunipasta. Ihanaa, mutta suolaista harmi kyllä.

Vierailija
242/568 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, en tiedä sellaisesta mitään eli en siis ole koskaan hurahtanut tuolla tavalla. Ei kuulosta kovin terveeltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/568 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makaronilaatikko ja ketsuppi. Kerralla pari isoa vuokaa jääkaappiin, ja sieltä mikron kautta lautaselle.

Vierailija
244/568 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanasuikaleet + noodelit+ creme fraiche. Tätä syönyt monta päivää.

Vierailija
245/568 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurileipää meni viimekeväänä monta kuukautta putkeen. Ihan vaan kun korona oli uutuus, ja kaikista kaupoista hiiva loppu. Yleensä syön harvoin leipää.

Vierailija
246/568 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipäjuusto on yks sellanen mihin iskee toisinaan himo 😄

Vierailija
247/568 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Instant noodelit, joihin lisätään yksittäispakattu cheddar juusto viipale.

Vierailija
248/568 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulukuusta helmikuuhun oli pakko vetää joka päivä joko sipsejä tai suklaata. Usein molempia, ja lihoinkin parissa kuukaudessa kolme kiloa. Nyt raskauden myötä kaikki herkkuhimot lakanneet. Lähinnä olen himoinnut tomaattipohjaisia kastikkeita, ja syönkin viikossa kaksi isoa kattilallista. Nyt paino pysynyt ennallaan, jopa laskenut kilon.

Vierailija
249/568 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieliköhän jostain puutostilasta, mutta vedin kolme viikkoa putkeen purkillisen oliiveita. Tän jälkeen söin päivittäin monta kananmunaa. Yhtäkkiä loppui himot molempiin, eikä himota mikään muukaan. Taannoin join myös kivennäisvettä juomana puolen vuoden verran, hanavesi ei maistunut. Himo kivennäisveteenkin loppui kuin seinään.

Vierailija
250/568 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuudelit, nykyään en pysty syömään niitä enää ollenkaan

Taisin itsekin vuoden syödä pelkää nudelia. nytviimeksi  söin 1v. 2-3 vege hampurilainen joka päivä  ja illalla 100g, suklaata.ihmetelin kun vaateet kirstää.Ostin paterit vaakaani. 1v.korona ravintoni 8-10kg. painoa lisää.Joten ollaan menty kaupojen valmiskeitoilla tääsää.marjoilla ja tomateilla ,viikonloppuisin vehnä patonki on pullani,olivi öljyyn kastetuna. Saatu 4kg. pois kuukaudessa.Seuravana pois patonki ja eri marjoja vaan.Tomamatista en luovu rakastan ne.pienet kirsikka tomatit. Tervelistä tai ei? Yksin asuu ei kiinosta ruuan teko.

Vierailija
251/568 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajoittain tulee suolan himo. Voin siis syödä suolaa paljaaltaan, pari teelusikallista kerrallaan. Samoihin aikoihin yleensä on lihaskramppeja öisin. Liittyy siis yhteen, kun krampit loppuu niin loppuu suolanhimokin. Aiemmin yritin käyttää magnesium valmisteita, mutta ei ne auta.

Vierailija
252/568 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tofunuudelikeittoon. Helppoa ja herkullista. Tehdään näin:

Ota 1pss kasviksenmakuisia Mama nuudeleita.

- Lisää 2,5dl kiehuvaa vettä. Peitä kannella.

- Paista pannulla puoli pakettia So Fine tofua. Leikkaa ensin viipaleiksi, kuivaa viipaleet talouspaperilla, paloittele ja paista palaset tilkassa öljyä kullanruskeiksi.

- Lisää vielä 1dl kookosmaitoa ja kourallinen suolattuja cashew pähkinöitä. Yhdistä kaikki aineet ja nauti!

Vierailija
253/568 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli jossain vaiheessa mozzarellatikut ja yrttivoi-patonki tuollainen kombo. Vedin sitä valehtelematta päivittäin noin 3-4 viikkoa putkeen yhdessä vaiheessa :D 

Vierailija
254/568 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee näitä. Useimmiten se on joku herkku, jäätelö, suklaa, keksi tms. Mutta välillä on sitte esim. seesam pieni pyöreä näkkäri ja päälle maksamakkaraa.

Mulla oli joskus vuosia sitten älytön himo vadelma riisifruttiin ja sit toisella kertaa magnum valkosuklaajäätelöpuikko, mutta nykyään kun ostan joskus että näistähän joskus vuosia sitten tykkäsin että kokeilen maistuuko yhtä hyvältä, niin eipä maistu. Miten se onkin että joku yhtäkkiä lakkaa maistumasta hyvältä. Joskus olen epäillyt että ovat vaihtaneet reseptiä...

Vierailija
255/568 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En "hurahda" syömiseen !

Hiukkasen oudolta kuulostaa tuo hurahtaminen syömiseen ja siksi vaivauduin vastaamaan.

Vierailija
256/568 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen hurahtanut kaupan valmissalaatteihin. Tällaisia hurahtamisia ei tapahdu usein. Tosin olen syönyt samaa iltapalaa varmaan monta vuotta ihan muuten vain, mutta se ei ole hurahtamista.

Ne on oikeasti hyviä :)

Vierailija
257/568 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaurapaahtoleipä avokadolla ja paistetulla kanamunalla. Uppoaa vaikka joka päivä.

Vierailija
258/568 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinaattiletut itse tehtyinä. Ei ole voittanutta.

Vierailija
259/568 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä tällaisesta syömisestä on kehittynyt ongelma. Mies haluaa syödä lähes joka päivä päivän ainoaksi pääateriaksi salaattia jossa on tomaattia, kurkkua, sipulia, sitruunamehua ja persiljaa, ripaus ja toisinaan jotain lehtisalaattia tai oliiveja. Mies siis haluaa syödä tätä ison kulhollisen, eikä mitään muuta. 

Minusta tällainen salaatti on hyvää, mutta se ei vie saati pidä nälkää. Itse miellän sen enemmänkin lisukesalaatiksi, ja jos siitä haluaisi pääruoan, siinä pitäisi olla jokin proteiininlähde. Mutta mies ei suostu, vaan haluaa pitää salaatin aina samanlaisena. 

Olen kyllästynyt syömään joka päivä samaa ruokaa, ja olen usein niin nälkäinen, että ahmin proteiinintarpeeseeni jotain pähkinöitä kaapista jne. mikä ei todellakaan ole hyvä. Tätä ongelmaa ei ole  silloin kun ei tarvitse tehdä etätöitä, sillä voin toimistolla ollessani syödä lounaaksi mitä haluan. Mutta nyt etätyöaikana tämä aiheuttaa kiistaa. Tarjoudun laittamaan jotain lämmintä ruokaa, tai yritän ehdottaa salaatin kylkeen jotain, mutta mies kieltäytyy.  Jos sanon syöväni itse jotain muuta, ja alan kokata itselleni jotain, mies loukkaantuu siitä, ja ajattelee että provosoin tahallani. En jaksa sitä riitelyä, mutta sitten taas syön aterioiden välissä jotain pähkinöitä tai voileipää, kun olen tunnin kuluttua syömisestä niin nälkäinen että näköä haittaa. 

Miehelle tulee usein outo päähänpinttymä siitä, että lämmin ruoka olisi jotenkin epäterveellistä. 

"mies loukkaantuu siitä, ja ajattelee että provosoin tahallani"

Tuohan on ihan sairasta! Provosoit tahallasi kun haluat syödä jotain muuta ruokaa kuin miehesi? Mitäs se mies sitten sulle tekee kun provosoi syömällä jotain samaa helvetin salaattia joka päivä ja pakottaa sutkin syömään samaa?

Miten ihminen voi hyväksyä että joku kohtelee tuolla tavalla omassa kodissa?

Vierailija
260/568 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tuli just himo lakkaa. Reilut kolme kuukautta vielä ja pääsee suolle!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi seitsemän