Miksi vahva nainen on monelle miehelle ongelma?
Ja vahvuudella tässä tarkoitan siis henkistä vahvuutta, ei fyysistä :D
(saatan myös yleistää tietoisesti, joten palkokasveja onteloihinsa tunkevat - chill).
Olen 50+ nainen, ja henkisesti järjettömän vahva. Elämä tai kasvatus tai mikälie on tällaisen minusta tehnyt. Ehkä ei kasvatus kuitenkaan, kun muut sisarukset huomattavasti "heikompia" kuin minä.
Kaikenlaista on elämässä tullut kohdalle ja kaikesta olen selvinnyt, polvet ehkä notkahtaneet, mutta sitten olen noussut ja jatkanut eteenpäin.
En siis tarkoita retostella tällä, tämä on vain fakta. En murru, en hajoa, mistään, koskaan.
Nyt tällä iällä uudelleen deittimarkkinoilla olevana huomaan, että vahvuuteni on monelle miehelle ongelma.
En siis ole deittipalstalla paukuttelemassa profiilitekstissä että olen vahva nainen :D
Yleensä tämä tulee jutustellessa hiljalleen esiin.
Yllättävän moni mies tuntuu omaavan heikon itsetunnon ja heille kai tällainen nainen on myrkkyä.
Täyspäinen, vahva nainen on jotenkin... ei haluttava? Ja samaan aikaan näillä palstoilla saa lukea kun miehet valittaa, että niin moni deittiäpeissä tms. oleva nainen on seko, draama, mt-potilas tms.
Edesmennyt puolisoni ei ollut henkisesti kovin vahva, mutta vahvuuteni ei ollut hänelle ongelma. Hänen itsetuntonsa ei kärsinyt mitenkään siitä, että hänen kumppaninsa oli vahva.
Mutta jostain syystä nämä deittitarjokkaat kokevat vahvan naisen .. uhaksi? Ongelmaksi? Joksikin mistä ei pidä?
Kiinnostaisi tietää miksi näin on?
En siis mitenkään missään tilanteessa tällaista tuo esiin tai mainosta sitä. Mutta ehkä kun asioista jutellessa käy ilmi mitä kaikkea elämässä tapahtunut ja miten niihin suhtautunut ja niistä ylipäässyt, tule väistämättä kuva, että en ole heikko.
Mutta pitääkö naisen sitten olla heikko miehelle?
Kommentit (177)
Toisen henkinen kannattelu on raskaimpia asioita maailmassa.
Jotain henkistä kannattelijaa tässä selkeästi haetaan. Ja ihmettelen että miksi jonkun pitää sellaiseen suostua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse suorastaan rakastan vahvatahtoisia järkeviä omilla aivoillaan ajattelevia naisia. Feministit eivät siis kuulu tosin tähän kategoriaan.
Totta moni feministiseksi identifioituva syöttää kyseenalaistamatta eteenpäin sitä materiaalia mitä hänelle on piireistä syötetty eli on käytännössä ulkoistanut ajattelunsa muille.
Feministiset naiset ovat järjestään heikkoja: hermoherkkiä, neuroottisia, saarnaavia kaikkitietäväisiä omien suppeiden käsitysten puitteissa, laumasieluja, mt-ongelmaisia, teini-ikäisen tasolle taantuneita tunne-elämältään.
Kusipäät ovat ongelma sukupuolesta riippumatta.
Vahvana itseään mainostavat naiset ovat yleensä oikeasti itseään muita parempana pitäviä jääräpäitä jotka kuitenkin kokevat alemmuutta kumppaniaan kohtaan ja alkavat heti alusta pitäen kilpailemaan ja haastamaan kun pitäisi oikeasti vetää samaa köyttä. Todella usein näiden naisten suusta kuulee lauseen etteivät löydä miestä jossa olisi heille vastusta. Noh, oikeasti eivät löydä miestä koska kukaan ei halua tuollaista riivinrautaa puolisokseen. Näitä "vahvoja" naisia leimaa todella huono itsetunto jota paikkaavat tuolla vahvuutensa huutelemisella. Luuletteko oikeasti että me muut emme ole kokeneet vaikka mitä ja selvinneet siitä voittajana? Jotkut ovat vaan siinä mielessä vahvempia ettei heillä ole tarvetta pitää meteliä itsestään.
t. N39
monelle miehelle on myrkkyä. jos nainen rakentaa. korjaa. esim. talo. auto. polkupyörä. moottoripyörä. jne.
se vasta myrkkyä on. jos nainen pärjää omilla tuloillaan. osaa keskustella. on iloinen. on kaunis jne.
silloin ei mies lähesty naista.
Vierailija kirjoitti:
En ole kovin pärjäävä, mutta tapaamani vahvoiksi itsensä nimenneet naiset ovat odottaneet mieheltä pärjäävyyttä. Se pelottaa, koska en pysty täyttämään vahvojen naisten tarpeita. Siksi pysyn erossa vahvoista naisista.
Heikko mies ja vahva nainen eivät sovi yhteen, koska nainen ei hyväksy miehen heikkoutta.
Oletko kuitenkin löytänyt seuraa? Mies kun ei oikeastaan saisi koskaan olla muuta kuin vahva. Vahva nainen haluaa vahvan miehen, mutta myös heikko nainen haluaa vahvan miehen.
Minulle vahva nainen tarkoittaisi sitä, että hän olisi selkeä mielipiteissään ja toiveissaan ja huolehtisi omista rajoistaan. Sanoisi minulle ihan suoraan jos urpoilen. Toisaalta ottaisi vastuun omista tekemisistään ja osaisi tarvittaessa myöntää olleensa väärässä ja pyytää anteeksi kiertelemättä ja kaartelematta.
Heikot naiset ovat petollisia. Eivät sano suoraan jos eivät ole tyytyväisiä johonkin asiaan, keräävät vain sisälleen katkeraa möykkyä kunnes ilmoittavat yksi kaunis päivä että haluavat erota kun ei tästä mitään tule.
Vahva nainen on miehistä yhtä kiinnostava kuin heikko mies naisista.
Keskimäärin näin, tietty poikkeuksia on.
Vierailija kirjoitti:
Kierrän vahvuuttaan ääneen esittelevät ihmiset mahdollisimman kaukaa. Tai mitä tahansa ominaisuuttaan kovasti mainostavat.
Yleensä sitä ominaisuutta, jota ihminen suureen ääneen toitottaa ei ole.
Työpaikallani on useampikin näitä vahvoja naisia. Suoraan sanominen, ilkeily, käytöstapojen puute, äänekkyys, päteminen ovat tavaramerkkejään sen lisäksi että kertovat olevansa vahvoja ja rohkeita naisia.
Olen todella allerginen tälle käytökselle myös siksi että oma äitini on vahva nainen, ainakin omien sanojensa mukaan. Näyttöä tosin on aika vähän.
Kertoo aina tilaisuuden tullen omasta vahvuudestaan, eli minähän kävin sanomassa, minähän tein niin kuin itse halusin, minähän päätän niin kuin itse haluan jne.
Lapsuudestani asti olen kuullut tätä, ihmettelee usein muiden heikkoutta, esim ihmetteli miksi työpaikallaan joku oli itkenyt ja siihen tietysti kuinka minähän en ikinä töissäni itke ja minähän sanoin silloin niin ja niin.
Ymmärsin lukio- ikäisenä äitini olevan narsistinen ja todennäköisesti on tehnyt työpaikallaan samaa tuhoa kuin teki lapsuuden kotonani.
Tietysti jos jotain oikeasti ikävää tapahtui vastuunkantamista ei ollut ja se paljon mainostettu vahvuus loisti poissaolollaan.
Samaa näen nyt näissä työyhteisöni vahvoissa naisissa, työpanos ei oikeasti ole kummoinen ja vastuuta ei oteta mistään, vaan kaadetaan kollegan niskaan.
Kommenteissa kirjoitettiin myös vaikeuksista selviämisestä. Olen samaa mieltä tästä, että vahvuus ja selviytyminen eivät ole sama asia tai selitä toisiaan.
Selvityminen kovista kokemuksista selittyy resilienssillä, joka on sekoitus älykkyyttä, joustavuutta ja sitä että ihmisellä on sisäinen kipinä, jota kovatkaan kokemukset eivät ole sammuttaneet.
Ei myöskään kerro vahvuudesta yhtään mitään, että kertoo selvinneensä rankoista kokemuksista lähes noin vain. Juuri nämä 'luunsa kasanneet ja eteen päin vain' vahvat ihmiset ovat jättäneet asiat käsittelemättä ja kipuilevat niitä tavalla tai toisella itse huomaamattaan ja mahdollisesti kaatavat asiat ja kipuilunsa läheistensä kannettavaksi. Läheiset voivat huonosti ja ovat sitten heikkoja ihmisiä.
Olen saanut maistaa tätä äitini lapsena. Ja aikuisena, joka oli lapsuudesta asti ollut kova vastuunkantaja. Loppuun palaminenhan siitä oli seuraksena.
Työpsykologin juttusilla aukesi moni asia. Vahvuudesta tai sen puutteesta ei tarvinnut keskustella. Resilienssistä kylläkin, samoin siitä, että normaali ihminen reagoi stressiin tavalla tai toisella, normaali ihminen väsyy kovan työtaakan ja paineen alle ja sitten uupuu jollei ymmärrä hellittää.
Avainsana oli normaali. Ihanaa, olenkin ihan normaali, ja kaikenlaisen vahvuuden jätän nykyisin ihan omaan arvoonsa.
Huutonaurua aloittajalle joka kirjoittaa, miten "muut olisivat lääkkeitä ja terapiaa tarvinneet, mutta hän vahvana ei".
Nuo ketkä eivät käy terapiassa, tai hoidata päätään, vaan kaatavat pskansa muiden niskaan, ovat HEIKKOJA.
Ne ketkä selvittelevät ja käsittelevät muidenkin sonnat terapiassa ja tekevät työtä hankalien asioiden käsittelyssä, ovat niitä vahvoja.
Aloittaja ei ole vahva. Sen näkee siitä kun hän hokee olevansa sellainen. Sen näkee myös siitä lapsekkaasta ajattelumallista, jonka mukaan terapiassa käynti tai lääkkeiden syönti olisi heikkoutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse suorastaan rakastan vahvatahtoisia järkeviä omilla aivoillaan ajattelevia naisia. Feministit eivät siis kuulu tosin tähän kategoriaan.
Totta moni feministiseksi identifioituva syöttää kyseenalaistamatta eteenpäin sitä materiaalia mitä hänelle on piireistä syötetty eli on käytännössä ulkoistanut ajattelunsa muille.
Feministiset naiset ovat järjestään heikkoja: hermoherkkiä, neuroottisia, saarnaavia kaikkitietäväisiä omien suppeiden käsitysten puitteissa, laumasieluja, mt-ongelmaisia, teini-ikäisen tasolle taantuneita tunne-elämältään.
Minua naurattaa tämä joidenkin rassukoiden feministeihin kohdistuva viha. Oletan että se on pelkoa.
Itse olen mielestäni feministi. Minua häiritsee todella paljon kaikenlainen naisten vähättely, alistaminen, ohittaminen, mitätöinti ja esineellistäminen. Olen tietoinen siitä rakenteellisesta naisvihasta ja sisäistetystä misogyniasta, mitä meilläkin täällä Suomessa esiintyy. Se pistää vihaksi.
En suoraan pistäisi yhtäläisyysmerkkejä noiden luettelemiesi haukkumasanojen ja feministin välille.
Itse olen kyllä ainakin hermoherkkä ja mt-ongelmainen. Laumasielu en missään nimessä tai saarnaava ja kaikkitietävä.
Teini-ikäisen tasolle taantuneeksi minä enemmin oletan sinut. Ja erityisesti tuo suppeiden käsitysten puitteissa toimiminen on sinun omaa aluettasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua naurattaa tämä joidenkin rassukoiden feministeihin kohdistuva viha. Oletan että se on pelkoa.
Itse olen mielestäni feministi. Minua häiritsee todella paljon kaikenlainen naisten vähättely, alistaminen, ohittaminen, mitätöinti ja esineellistäminen. Olen tietoinen siitä rakenteellisesta naisvihasta ja sisäistetystä misogyniasta, mitä meilläkin täällä Suomessa esiintyy. Se pistää vihaksi.
En suoraan pistäisi yhtäläisyysmerkkejä noiden luettelemiesi haukkumasanojen ja feministin välille.
Itse olen kyllä ainakin hermoherkkä ja mt-ongelmainen. Laumasielu en missään nimessä tai saarnaava ja kaikkitietävä.
Teini-ikäisen tasolle taantuneeksi minä enemmin oletan sinut. Ja erityisesti tuo suppeiden käsitysten puitteissa toimiminen on sinun omaa aluettasi.
Heikkoutta on juuri tuo, että hurahdetaan johonkin ideologiaan joka antaa helpon selityksen kaikelle ja osoittaa viholliset ja sen jälkeen kaikki nähdään sen linssien läpi. Ei ole enää yksilöitä, vaan ryhmiä jotka ovat toisiaan vastaan. Miehet vastaan naiset ja niin edelleen. Tämä kulttimainen porukka yrittää sitten nujertaa kaikki jotka eivät toistele samoja lauseita ja todellinen vahvuus löytyy niistä, jotka eivät painostuksesta huolimatta suostu hyppäämään siihen laivaan, vaan tarkastelevat maailmaa edelleen tosiasioiden pohjalta ja ovat avoimia keskustelulle.
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan pelkää vahvaa ihmistä vaan jyräävää ihmistä. Liian moni ihminen sekoittaa vahvuuden ja jyräävyyden keskenään.
Vahva ihminen tietää oman arvonsa eikä anna pompotella itseään mutta se ei tarkoita etteikö hän voisi olla joustava ja tehdä kompromisseja tai ettei hän voisi olla empaattinen.
Itse en ole jyräävä, vaan vahva, mutta miehet erittäin usein käsittävät minut jollain tavoin väärin.
He alkavat mm. ilkeillä, ellen vastaile heidän kysymyksiinsä. Myös ei sanaa he eivät ymmärrä tai
halua ymmärtää.
Tämä koskee etenkin sosiaalista mediaa, mutta kaikki ei mene putkeen livenäkään.
vahva nainen on hyvä, jaksaa kantaa ruokakassit ja pesee matotkin tosta vaan järvenrannassa
Ap, suomalainen mies on TOSSUKKA, joka pelkää omaa varjoaankin! Itsellä sama ongelma, mutta asuttuani Euroopassa meno oli päinvastoin. Olin todella haluttua seuraa. Valitse ulkomaalainen mies.
Puhe on halpaa. En ole ikinä kuullut oikeasti vahvan ihmisen itse sanovan olevansa vahva. Kuulostat mielestäni lähinnä ärsyttävältä naiselta joka luulee olevansa kova.
m25
Jeesusta