Miksi vahva nainen on monelle miehelle ongelma?
Ja vahvuudella tässä tarkoitan siis henkistä vahvuutta, ei fyysistä :D
(saatan myös yleistää tietoisesti, joten palkokasveja onteloihinsa tunkevat - chill).
Olen 50+ nainen, ja henkisesti järjettömän vahva. Elämä tai kasvatus tai mikälie on tällaisen minusta tehnyt. Ehkä ei kasvatus kuitenkaan, kun muut sisarukset huomattavasti "heikompia" kuin minä.
Kaikenlaista on elämässä tullut kohdalle ja kaikesta olen selvinnyt, polvet ehkä notkahtaneet, mutta sitten olen noussut ja jatkanut eteenpäin.
En siis tarkoita retostella tällä, tämä on vain fakta. En murru, en hajoa, mistään, koskaan.
Nyt tällä iällä uudelleen deittimarkkinoilla olevana huomaan, että vahvuuteni on monelle miehelle ongelma.
En siis ole deittipalstalla paukuttelemassa profiilitekstissä että olen vahva nainen :D
Yleensä tämä tulee jutustellessa hiljalleen esiin.
Yllättävän moni mies tuntuu omaavan heikon itsetunnon ja heille kai tällainen nainen on myrkkyä.
Täyspäinen, vahva nainen on jotenkin... ei haluttava? Ja samaan aikaan näillä palstoilla saa lukea kun miehet valittaa, että niin moni deittiäpeissä tms. oleva nainen on seko, draama, mt-potilas tms.
Edesmennyt puolisoni ei ollut henkisesti kovin vahva, mutta vahvuuteni ei ollut hänelle ongelma. Hänen itsetuntonsa ei kärsinyt mitenkään siitä, että hänen kumppaninsa oli vahva.
Mutta jostain syystä nämä deittitarjokkaat kokevat vahvan naisen .. uhaksi? Ongelmaksi? Joksikin mistä ei pidä?
Kiinnostaisi tietää miksi näin on?
En siis mitenkään missään tilanteessa tällaista tuo esiin tai mainosta sitä. Mutta ehkä kun asioista jutellessa käy ilmi mitä kaikkea elämässä tapahtunut ja miten niihin suhtautunut ja niistä ylipäässyt, tule väistämättä kuva, että en ole heikko.
Mutta pitääkö naisen sitten olla heikko miehelle?
Kommentit (177)
Mulle tulisi hänen kanssa välittömästi olo kuin myös hänelle että hän on vahvempi kuin mä. Miksi ei voi sanoa ääneen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
3454326567768 kirjoitti:
Top 3 ongelmat, joista olet päässyt yli nk. vahvuudellasi?
Kerro ihan käytännössä niistä ongelmista. Ja kerro, miten joku muu on tai olisi reagoinut?
1. Kumppanin paljastuminen pedofiiliksi
2. Vanhemman paljastuminen pedofiiliksi3. Kumppanin itsemurha
oletan, että joku olisi tarvinnut terapiaa ja lääkkeitä.
Ja näistäkö jauhat treffeillä? Ei ihme ettei mene jatkoon...
Asetut selvästi ´joidenkin muiden`yläpuolelle. Ehkäpä olisit tarvinnut terapiaa ja lääkkeitäkin, koska se vasta on vahvuutta, että ottaa avun tarvittaessa vastaan. Ihminen, joka pitää itseänsä parempana, tässä tapauksessa vahvempana kuin muita ei oikein kiinnosta.
Lola on miss universum ja sinne varmaan vaaditaan vahvuutta. Hän nykyisin puhuu asioista suoraan ja peittelemättä. Mä en ole hänen kaltainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa ns vahvoista naisista luulee että vahvuus on sama asia kuin huono käytös.
Joo, määräily, manipulointi, oikeassa oleminen, parempi ihminen! Ei kiehdo.
Tämä! Vahvat ja itsenäiset naiset, jotka eivät tarvitse ketään toista miestä tai naista avukseen missään - paitsi sitten kun tarvitsevat. Ja voi sitä mielensä pahoittamisen määrää, kun sanoo ei ihmiselle jolta on ennen vuosikausia saanut kuulla kuinka hyvä, loistava, osaava ja itsenäinen hän itse onkaan. No siinäpähän olkoot loppuelämänsä itsenäinen, ja yksinäinen.
Kuka ketjussa on muita papempi? Pilaat keskustelun. Ja miten se liittyy vahvuuteen?
Joku tarvitsee lääkkeitä kun pitää itseään muita parempana? Se viestistä kävi ilmi. Väärä ketju aiheelle.
Ketjun perusteella "vahvuus" on kirosana naisten kohdalla. Laitan muistiin.
Parempi sanoa olevansa heikko nainen. .
Toisaalta veikkaan että heikkoudestakin kimpaannutaan. Voin vaan kuvitella, miten sekin saadaan käännettyä väännettyä myrkyksi.
Summa summarum! Vahvuus on kusipäisyyttä naisilla. Heikkous on kusipäisyyttä (sijoita haluamasi haukkumista kuvaava termi) naisilla.
Jos oikein mietitään, niin ei tiedetä satavarmasti mitään. Heikkouksia ja vahvuuksia on eri lailla ihmisissä, mitä kysyjä tarkoittaa, mitä vastaaja tarkoittaa, mitä muut tulkitsevat vastaamisesta, viestintä ei ole ihmisillä vahvaa.
Johtopäätös. Mitä halutaan. Että naiset eivät ole mitään. Tai jos ovat, niin ovat sitten oikealla tapaa.
Ratkaisu.
Jos ei halua saada haukkumisia niskaan ja puhutaan vahvuuden määrittelyistä, niin naisten kannattaa haukkumislinjaan joutumisen välttämiseksi a) joko kuvata itseään naisina joilla on keskiverrosti heikkoutta ja vahvuutta tai b) jotka eivät pysty tai halua vastata kysymykseen tai kyseenalaistavat määrittelemisen.
Vierailija kirjoitti:
Olen nainen ja kokemukseni itseään vahvoiksi naisiksi tituleeraavat naiset ovat usein rehellisesti sanoen aika raskasta seuraa.
Tiedetään kaikesta kaikki ja kaikkeen on ainoa oikea mielipide, joka runnotaan väkisin ja kovalla äänellä läpi. Asioihin suhtaudutaan hyökkäävästi, koska ”minuahan ei enää poljeta”. Usein taustalla on syviä traumoja, ex mies kohdellut huonosti tms.
Näitä traumoja yhtään vähättelemättä ja vaikka kuinka olisi voimaannuttu niin ne eivät kuitenkaan oikeuta käyttäytymään ihmissuhteissa kuin tietyöjyrä. Juu en jaksa, kierrän kauempaa ja en ihmettele jos ei miehetkään jaksa.
Samaa mieltä. Jos nämä kolme top-juttua on totta, olisit ILMAN MUUTA tarvinnut apua. Jos olet jatkanut elämääsi ilman asian käsittelyä toisen kanssa, se on tehnyt sinuun kovuutta, jonka itse miellät vahvuudeksi. Ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Ööö. Siis vahvuus naisessa on väärin. Se kenties häiritsee? Taas joku on kusipää. Paljon on kusipäitä hänen maailmassa. :)
Maisakin on vahva.
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta veikkaan että heikkoudestakin kimpaannutaan. Voin vaan kuvitella, miten sekin saadaan käännettyä väännettyä myrkyksi.
Summa summarum! Vahvuus on kusipäisyyttä naisilla. Heikkous on kusipäisyyttä (sijoita haluamasi haukkumista kuvaava termi) naisilla.
Jos oikein mietitään, niin ei tiedetä satavarmasti mitään. Heikkouksia ja vahvuuksia on eri lailla ihmisissä, mitä kysyjä tarkoittaa, mitä vastaaja tarkoittaa, mitä muut tulkitsevat vastaamisesta, viestintä ei ole ihmisillä
vahvaa.
Johtopäätös. Mitä halutaan. Että naiset eivät ole mitään. Tai jos ovat, niin ovat sitten oikealla tapaa.
Ratkaisu.
Jos ei halua saada haukkumisia niskaan ja puhutaan vahvuuden määrittelyistä, niin naisten kannattaa haukkumislinjaan joutumisen välttämiseksi a) joko kuvata itseään naisina joilla on keskiverrosti heikkoutta ja vahvuutta tai b) jotka eivät pysty tai halua vastata kysymykseen tai kyseenalaistavat määrittelemisen.
Ei pidä paikkaansa. Juutikin tuo mustavalkoisuus, heikko-vahva kertoo jotakin luonteestasi ja näkemyksistäsi. IHminen on monenmoinen eri tilanteissa, joustava, nöyrä, sydämellinen, tasavertoinen, joskus heikkokin...se on vahvuutta. Ei tuommoinen itsekehu. Menepä jollekin terapeutille puhumumaan ns. vahvuudestasi.
Mielestäni se on vahvuutta. Suuri osa tuollaista kokeneista ei olisi enää järjissään. Ympäristö on täten kovettanut että selviää.
Miten vahva nainen ja vahva mies eroavat toisistaan? Jos mies kertoo olevansa vahva, millainen hän on?
Heikko ei olisi selvinnyt. Kovettuminen on ollut luonnollinen seuraus. Henkilö on vahva.
Vierailija kirjoitti:
Koska olette ärsyttäviä minäminäminäjaminunsaavutukset ihmisiä.
Ei vahvalla naisella ole tarvetta tällaiseen. Vahva nainen/mies ei tarvitse ylimääräistä egon kohotusta - on itsenäinen, mutta kuitenkin toiset huomioiva, älykäs ja empaattinen.
Olen elänyt valtaosan aikuiselämästäni vahvan naisen kanssa. Myöhemmin, leskeksi jäätyäni, en vain ole löytänyt sopivaa kumppania. Yritystä oli pitkään, mutta nyt olen tyytynyt olemaan ilman. Pari hyvää ehdokasta on ollut, mutta ei kuitenkaan, ovat kuitenkin halunneet liikaa tukeutua minuun ja siihen mitä minä edustan - se todellinen vahvuus puuttuu.
Se on varmaan laillista sanoa miestä vahvaksi. Kukaan ei ainakaan suutu aiheesta. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä oikeampi kysymys on, miksi sinä päädyt tapailemaan miehiä, joille tulkitset vahvuutesi olevan ongelma?
En päädy tapailemaan, näille tapauksille vahvuuteni tuntuu olevan ongelma jo sen verran aikaisessa vaiheessa, että emme päädy tapaamaan. Mikä lienee molemmille osapuolile hyvä juttu.
Olenhan apaillut myös miehiä,joille se ei ole ongelma :D Eihän se KAIKILLE miehille ole ongelma,
Et päädy tapailemaan, mutta vahvuutesi näyttäyty kuitenkin miehille. Kerrotko tarkemmin, miten? Tutustumatta toiseen näyttäydyt vahvana, tai näytteletkö vahvaa jostain syystä? Vanhempasi pedofiili ja sitten puolisosi myös? Tämä olisi mielenkiintoinen asia jollekin mielen ammattilaiselle.
Vierailija kirjoitti:
On kaksi han eri naistyyppiä. Ne jotka sanovat itseään vahvoiksi ja ne jotka ovat vahvoja.
Niin, enemmän pidän hiljaista kaikesta selviävää naista vahvana, kuin mölyten päätään aukovaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos oikein mietitään, niin ei tiedetä satavarmasti mitään. Heikkouksia ja vahvuuksia on eri lailla ihmisissä, mitä kysyjä tarkoittaa, mitä vastaaja tarkoittaa, mitä muut tulkitsevat vastaamisesta, viestintä ei ole ihmisillä
vahvaa.
Ratkaisu.
Ei pidä paikkaansa. Juutikin tuo mustavalkoisuus, heikko-vahva kertoo jotakin luonteestasi ja näkemyksistäsi. IHminen on monenmoinen eri tilanteissa, joustava, nöyrä, sydämellinen, tasavertoinen, joskus heikkokin...se on vahvuutta. Ei tuommoinen itsekehu. Menepä jollekin terapeutille puhumumaan ns. vahvuudestasi.
Sisälukutaidossasi on hieman kehitettävää. Luepa ajatuksella. Esittelin dikotomiset näkemykset ja niiden jälkeen avasin nimenomaan, kuinka nämä asiat ovat monitahoisia, kas tässä :
"
vahvaa. "
Sinä lähdit aliarvioimaan vaikka et ymmärtänyt höykäsen pöläystä, kiire oli vit*uilemaan. Ehkäpä sinulla olisi hoidontarvetta sisälukukurissilla ja lekurin pakeilla, enempi parempi kusipäiselle simpletonille.
(Ja kyllä minäkin sanoin nyt tuhmasti, sitä saat mitä tilaat maailmassa. )
Joo, määräily, manipulointi, oikeassa oleminen, parempi ihminen! Ei kiehdo.