Miksi vahva nainen on monelle miehelle ongelma?
Ja vahvuudella tässä tarkoitan siis henkistä vahvuutta, ei fyysistä :D
(saatan myös yleistää tietoisesti, joten palkokasveja onteloihinsa tunkevat - chill).
Olen 50+ nainen, ja henkisesti järjettömän vahva. Elämä tai kasvatus tai mikälie on tällaisen minusta tehnyt. Ehkä ei kasvatus kuitenkaan, kun muut sisarukset huomattavasti "heikompia" kuin minä.
Kaikenlaista on elämässä tullut kohdalle ja kaikesta olen selvinnyt, polvet ehkä notkahtaneet, mutta sitten olen noussut ja jatkanut eteenpäin.
En siis tarkoita retostella tällä, tämä on vain fakta. En murru, en hajoa, mistään, koskaan.
Nyt tällä iällä uudelleen deittimarkkinoilla olevana huomaan, että vahvuuteni on monelle miehelle ongelma.
En siis ole deittipalstalla paukuttelemassa profiilitekstissä että olen vahva nainen :D
Yleensä tämä tulee jutustellessa hiljalleen esiin.
Yllättävän moni mies tuntuu omaavan heikon itsetunnon ja heille kai tällainen nainen on myrkkyä.
Täyspäinen, vahva nainen on jotenkin... ei haluttava? Ja samaan aikaan näillä palstoilla saa lukea kun miehet valittaa, että niin moni deittiäpeissä tms. oleva nainen on seko, draama, mt-potilas tms.
Edesmennyt puolisoni ei ollut henkisesti kovin vahva, mutta vahvuuteni ei ollut hänelle ongelma. Hänen itsetuntonsa ei kärsinyt mitenkään siitä, että hänen kumppaninsa oli vahva.
Mutta jostain syystä nämä deittitarjokkaat kokevat vahvan naisen .. uhaksi? Ongelmaksi? Joksikin mistä ei pidä?
Kiinnostaisi tietää miksi näin on?
En siis mitenkään missään tilanteessa tällaista tuo esiin tai mainosta sitä. Mutta ehkä kun asioista jutellessa käy ilmi mitä kaikkea elämässä tapahtunut ja miten niihin suhtautunut ja niistä ylipäässyt, tule väistämättä kuva, että en ole heikko.
Mutta pitääkö naisen sitten olla heikko miehelle?
Kommentit (177)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
3454326567768 kirjoitti:
Top 3 ongelmat, joista olet päässyt yli nk. vahvuudellasi?
Kerro ihan käytännössä niistä ongelmista. Ja kerro, miten joku muu on tai olisi reagoinut?
1. Kumppanin paljastuminen pedofiiliksi
2. Vanhemman paljastuminen pedofiiliksi3. Kumppanin itsemurha
oletan, että joku olisi tarvinnut terapiaa ja lääkkeitä.
Ei kai tällaisista asioista kuitenkaan joillekin tapailukumppaneille kerrota? Jospa deittimiehillesi ei ole ongelmana vahvuutesi vaan se, että avaudut liian henkilökohtaisista asioista liian varhaisessa vaiheessa?
Kuten aiemmin vastasin, ei tämä alussa tule esiin. Jossain vaiheessa, kun tutustuttu enemmän ja molemmat avautuu vähän lisää.
Eikä siis tämä edes tule esiin useimpien kanssa millään lailla. Tämä oli vastaus kysymykseen mitä kaikkea on tapahtunut. Eli ei tästä monikaan tiedä keskustelujen aikana.
Anteeksi jos tämä on tänne jo laitettu, mutta...
Ajattelin sellaista, että oletko kuitenkin näiden kumppaneiden mielestä rajaton?
Kuinka nopeasti olet siis alkanut puhumaan pedofiliasta ja muista ongelmistasi elämässäsi.
Jos tällaisia asioita joku minulle ensimmäisien treffien aikana jo kertoilisi, juoksisin.... juuri tuon rajattomuuden tunteen vuoksi....?
Mutta oletko miettinyt sitä?
En tosin tarkoita sitä, etteikö joitakin ihmisiä, niin miehiä kuin naisiakin, voisi pelottaa henkisesti vahva ihminen.
Miten se vahvuus ilmenee jos ei ole kohdannut mitään vaikeaa?
En ole kovin pärjäävä, mutta tapaamani vahvoiksi itsensä nimenneet naiset ovat odottaneet mieheltä pärjäävyyttä. Se pelottaa, koska en pysty täyttämään vahvojen naisten tarpeita. Siksi pysyn erossa vahvoista naisista.
Heikko mies ja vahva nainen eivät sovi yhteen, koska nainen ei hyväksy miehen heikkoutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi koska usein "vahva" nainen on itsepäinen hankala ihminen joka turhanpäiten korottaa itsensä jalustalle.
Miksi noin olisi? Vahvuus on kykyä nousta vaikeuksista, ei se ole mitään päsmäröintiä, itsepäisyyttä eikä itsensä korottamista.
Minäkin olen henkisesti vahva, koulukiusaamisista, sairauksista ym selviämisen takia. En ole hankala ihminen, en korota itseäni jalustalle, olen hiljainen ja rauhallinen.Tää on kans just yks, että pitää muka olla kokenut kaikki psska maailmassa ja sitten ollaan tosi vahvoja. Vastoinkäymiset eivät jalosta tai mitenkään erityisesti vahvista vaan vtttuttavat ja syövät ihmistä.
Ihminen voi olla vahva ihminen kokematta normia erityisempiä kurjuuksia elämässään. Paitsi näiden ”vahvojen” naisten mielestä mitään et elämästä tiedä jos et ole turpa maassa rääpinyt pohjia myöden.
Vahvuus on luonteen piirre, ei kärsimyksen määrä.
Ja päinvastoin: toiset oppivat käyttämään kokemiaan vaikeuksia vielä vuosikymmenienkin päästä perusteluna sille, että heidän tulisi saada erityiskohtelua osakseen. Esimerkiksi niin, että "minua ei saa jättää, tai haluilleni tai toiveilleni sanoa ei, koska olen menettänyt läheisen ihmisen vuosien takaisessa onnettomuudessa eli koen kaiken uutena hylkäämiskokemuksena". Tai niin, että loukkaannutaan ihan normaalista palautteesta vaikkapa töissä ja saadaan paniikkikohtaus, koska ollaan niin herkkinä vuosien takaisesta koulukiusaamisesta. On kaksi asiaa pitää puolensa ja huolehtia, ettei tule kävellyksi yli ja sitten taas käyttää toisten myötätuntoa manipulointikeinona. Ovatko molemmat sitten osoituksia vahvuudesta, en tiedä. Ehkä vahvuutta olisi ennemmin käsitellä ja hakea apua traumoihinsa, kuin katsoa, että ne oikeuttavat ikuisiin erityisoikeuksiin suhteessa ympäröiviin ihmisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi koska usein "vahva" nainen on itsepäinen hankala ihminen joka turhanpäiten korottaa itsensä jalustalle.
Miksi noin olisi? Vahvuus on kykyä nousta vaikeuksista, ei se ole mitään päsmäröintiä, itsepäisyyttä eikä itsensä korottamista.
Minäkin olen henkisesti vahva, koulukiusaamisista, sairauksista ym selviämisen takia. En ole hankala ihminen, en korota itseäni jalustalle, olen hiljainen ja rauhallinen.Tää on kans just yks, että pitää muka olla kokenut kaikki psska maailmassa ja sitten ollaan tosi vahvoja. Vastoinkäymiset eivät jalosta tai mitenkään erityisesti vahvista vaan vtttuttavat ja syövät ihmistä.
Ihminen voi olla vahva ihminen kokematta normia erityisempiä kurjuuksia elämässään. Paitsi näiden ”vahvojen” naisten mielestä mitään et elämästä tiedä jos et ole turpa maassa rääpinyt pohjia myöden.
Kyllähän se vain niin on, että vastoinkäymiset kasvattavat, elleivät lannista. Elämässä tulee joskus tilanteita joissa ei oikein ole muita vaihtoehtoja - on pakko kasvaa tilanteen tasalle tai murtua.
Se, kuka kestää ja kuka murtuu, on toki varmasti perimästä, luonteesta ja ties mistä kiinni. Mutta esimerkiksi itse olisin paljon heikompi ihminen, ellen olisi kohdannut kaikkea tätä mikä eteen on elämässä tullut.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Miten itsensä korottaminen liittyy vahvuuteen? Etenki n pienet ihmiset joutuvat tuomaan itseään paljon esiin mutta se ei tunnu jostain kritisoijasta pahalta? Jos vahva ihminen tuo itseään esiin niin joku kokee sen pahana ja jonain uhkana?
Tällaiset liialliseen uhoon sortuvat pienet miksei isommatkin ihmiset saavat aikaan minussa sekä huvittuneisuutta että henkisiä näppylöitä. Uhoaminen ei ole oikeanlaista vahvuutta. Se oikea vahvuus tulee esiin ilman näyttelemistä. t. Nainen
Yleensä nainen on kusipää, mutta kuvittelee, että hänen vahvuutensa on miehille ongelma. Ei ole. Se on se kusipäisyys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
3454326567768 kirjoitti:
Top 3 ongelmat, joista olet päässyt yli nk. vahvuudellasi?
Kerro ihan käytännössä niistä ongelmista. Ja kerro, miten joku muu on tai olisi reagoinut?
1. Kumppanin paljastuminen pedofiiliksi
2. Vanhemman paljastuminen pedofiiliksi3. Kumppanin itsemurha
oletan, että joku olisi tarvinnut terapiaa ja lääkkeitä.
Ei kai tällaisista asioista kuitenkaan joillekin tapailukumppaneille kerrota? Jospa deittimiehillesi ei ole ongelmana vahvuutesi vaan se, että avaudut liian henkilökohtaisista asioista liian varhaisessa vaiheessa?
Kuten aiemmin vastasin, ei tämä alussa tule esiin. Jossain vaiheessa, kun tutustuttu enemmän ja molemmat avautuu vähän lisää.
Eikä siis tämä edes tule esiin useimpien kanssa millään lailla. Tämä oli vastaus kysymykseen mitä kaikkea on tapahtunut. Eli ei tästä monikaan tiedä keskustelujen aikana.
Millä tavalla vahvuutesi sitten ilmenee näille deittitarjokkaillesi? Kertoisitko ihan konkreettisia esimerkkejä näistä tapauksista, joissa deittisi ei ole kestänyt sinun vahvuuttasi?
Roinajonnan kirjoituksesta ei saa mitään selkoa. Mitä siinä yritetään sanoa?
Kierrän vahvuuttaan ääneen esittelevät ihmiset mahdollisimman kaukaa. Tai mitä tahansa ominaisuuttaan kovasti mainostavat.
Yleensä sitä ominaisuutta, jota ihminen suureen ääneen toitottaa ei ole.
Työpaikallani on useampikin näitä vahvoja naisia. Suoraan sanominen, ilkeily, käytöstapojen puute, äänekkyys, päteminen ovat tavaramerkkejään sen lisäksi että kertovat olevansa vahvoja ja rohkeita naisia.
Olen todella allerginen tälle käytökselle myös siksi että oma äitini on vahva nainen, ainakin omien sanojensa mukaan. Näyttöä tosin on aika vähän.
Kertoo aina tilaisuuden tullen omasta vahvuudestaan, eli minähän kävin sanomassa, minähän tein niin kuin itse halusin, minähän päätän niin kuin itse haluan jne.
Lapsuudestani asti olen kuullut tätä, ihmettelee usein muiden heikkoutta, esim ihmetteli miksi työpaikallaan joku oli itkenyt ja siihen tietysti kuinka minähän en ikinä töissäni itke ja minähän sanoin silloin niin ja niin.
Ymmärsin lukio- ikäisenä äitini olevan narsistinen ja todennäköisesti on tehnyt työpaikallaan samaa tuhoa kuin teki lapsuuden kotonani.
Tietysti jos jotain oikeasti ikävää tapahtui vastuunkantamista ei ollut ja se paljon mainostettu vahvuus loisti poissaolollaan.
Samaa näen nyt näissä työyhteisöni vahvoissa naisissa, työpanos ei oikeasti ole kummoinen ja vastuuta ei oteta mistään, vaan kaadetaan kollegan niskaan.
Kommenteissa kirjoitettiin myös vaikeuksista selviämisestä. Olen samaa mieltä tästä, että vahvuus ja selviytyminen eivät ole sama asia tai selitä toisiaan.
Selvityminen kovista kokemuksista selittyy resilienssillä, joka on sekoitus älykkyyttä, joustavuutta ja sitä että ihmisellä on sisäinen kipinä, jota kovatkaan kokemukset eivät ole sammuttaneet.
Ei myöskään kerro vahvuudesta yhtään mitään, että kertoo selvinneensä rankoista kokemuksista lähes noin vain. Juuri nämä 'luunsa kasanneet ja eteen päin vain' vahvat ihmiset ovat jättäneet asiat käsittelemättä ja kipuilevat niitä tavalla tai toisella itse huomaamattaan ja mahdollisesti kaatavat asiat ja kipuilunsa läheistensä kannettavaksi. Läheiset voivat huonosti ja ovat sitten heikkoja ihmisiä.
Olen saanut maistaa tätä äitini lapsena. Ja aikuisena, joka oli lapsuudesta asti ollut kova vastuunkantaja. Loppuun palaminenhan siitä oli seuraksena.
Työpsykologin juttusilla aukesi moni asia. Vahvuudesta tai sen puutteesta ei tarvinnut keskustella. Resilienssistä kylläkin, samoin siitä, että normaali ihminen reagoi stressiin tavalla tai toisella, normaali ihminen väsyy kovan työtaakan ja paineen alle ja sitten uupuu jollei ymmärrä hellittää.
Avainsana oli normaali. Ihanaa, olenkin ihan normaali, ja kaikenlaisen vahvuuden jätän nykyisin ihan omaan arvoonsa.
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla vahvuutesi sitten ilmenee näille deittitarjokkaillesi? Kertoisitko ihan konkreettisia esimerkkejä näistä tapauksista, joissa deittisi ei ole kestänyt sinun vahvuuttasi?
En pysty sanomaan miten se ilmenee. Se on pakko tulla esiin keskusteluissa, ehkä tavassani käsitellä asioita, katsoa maailmaa, ihmistn valintoja..mitä sitä nyt kaikkea tulee jutustelleeksi yleisellä tasolla.
olen useammin kuin kerran saanut palautetta, että "olet kyllä todella vahva ihminen (henkisesti)" ja "taidat olla liian pärjäävä ja vahva meikäläiselle". Ehkä se, että hoidan itse taloni ja autoni ongelmat on liikaa? En tarvitse miestä tekemään asioita - joko teen itse tai ostan palvelun.
Työkaverini on tyypillinen kuuskymppinen vahva nainen.
Pirteä, punainen kananpersetukka. Aina mainostamassa minäminääää. Kun minä sanoin, niin kaikki uskoi. Kun minä tein, ksikki muuttui.
Haukkuu kaikki miehet, kun eivät vahvaa naisra halua ja on yksin.
Meistä työkavereistakaan ei kyllä kukaan tykkää hänestä. Rasittava päällepäsmäri ja itsensä korostajs
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi jos tämä on tänne jo laitettu, mutta...
Ajattelin sellaista, että oletko kuitenkin näiden kumppaneiden mielestä rajaton?
Kuinka nopeasti olet siis alkanut puhumaan pedofiliasta ja muista ongelmistasi elämässäsi.Jos tällaisia asioita joku minulle ensimmäisien treffien aikana jo kertoilisi, juoksisin.... juuri tuon rajattomuuden tunteen vuoksi....?
Mutta oletko miettinyt sitä?En tosin tarkoita sitä, etteikö joitakin ihmisiä, niin miehiä kuin naisiakin, voisi pelottaa henkisesti vahva ihminen.
Vastasin jo tähän, mutta se näytti katoavan bittiavaruuteen.
En siis välttämättä kerro koskaan noista asioista deitille, joskus osa siitä saattaa tulla käsitellyksi myöhemmässä vaiheessa.
Nuo esimerkit oli vastaus kun joku kysyi mitä niitä tapahtumia on elämässä ollut joista pitänyt selvitä. Ne eivät siis ole mitenkään keskustelunaiheita deitin tai uuden tuttavuuden kanssa alkumetreillä :D
Useat kusipäät luulevat olevansa vahvoja ihmisiä, vaikka he ovat vain kusipäitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä siis tämä edes tule esiin useimpien kanssa millään lailla. Tämä oli vastaus kysymykseen mitä kaikkea on tapahtunut. Eli ei tästä monikaan tiedä keskustelujen aikana.Millä tavalla vahvuutesi sitten ilmenee näille deittitarjokkaillesi? Kertoisitko ihan konkreettisia esimerkkejä näistä tapauksista, joissa deittisi ei ole kestänyt sinun vahvuuttasi?
En pysty sanomaan miten se ilmenee. Se on pakko tulla esiin keskusteluissa, ehkä tavassani käsitellä asioita, katsoa maailmaa, ihmistn valintoja..mitä sitä nyt kaikkea tulee jutustelleeksi yleisellä tasolla.
olen useammin kuin kerran saanut palautetta, että "olet kyllä todella vahva ihminen (henkisesti)" ja "taidat olla liian pärjäävä ja vahva meikäläiselle". Ehkä se, että hoidan itse taloni ja autoni ongelmat on liikaa? En tarvitse miestä tekemään asioita - joko teen itse tai ostan palvelun.
Olisiko siinä sitten kysymys vahvasta persoonasta mieluummin kuin vahvasta luonteesta? Monet ovat sen verran varovaisia ja verkkaisia ilmaisemaan itseään, että voivat kokea vahvan persoonan vaikeana keskustelukumppanina. Joutuu niin kuin koko ajan skarppaamaan, että pysyy keskustelun päällä. Vahva persoona antaa itsestään heti myös jotenkin niin selkeän kuvan, että jos ei häntä heti koe omakseen niin sitten kokee, noh, vieraaksi tai ei-sopivaksi. Usein ihmisistä löytyy tutustuessa aina uusia kerroksia niin kuin sipulia kuorisi. Vahva persoona taas lyö kaiken heti pöytään tai siltä ainakin helposti tuntuu.
Vahvat persoonat ovat usein valitettavan itsekeskeisiä.
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan pelkää vahvaa ihmistä vaan jyräävää ihmistä. Liian moni ihminen sekoittaa vahvuuden ja jyräävyyden keskenään.
Vahva ihminen tietää oman arvonsa eikä anna pompotella itseään mutta se ei tarkoita etteikö hän voisi olla joustava ja tehdä kompromisseja tai ettei hän voisi olla empaattinen.
Mä toivon, ettet pidä vahvuutena sitä, että olet koknut kovia asioita. Minulle tul tästä mieleen yks ihminen menneisyydestä, joka piti manipulointia jonkinlaisena voimana. OIkeasti vahva ihminen on mielestäni erittäin positiivinen ihminen, luja mutta nöyrä eikä pidä itseänsä muita vanvempina. Jo tämmöinen asettelu, että minä olen vahva! on outo. Minusta oikeasti vahva ei sano noin, mutta tämä nyt on minun mielipiteeni.
Joillekin se vahvuus on päälleliimattu juttu. Jos taas ajattelee elämkoetteluksia, monikin niistä on sellainen, että niistä mennään lävitse, kun valinnanvaraa ei ole. Onko se vahvuutta, kun on käynyt läpi. Mä henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, ettei oikeasta vahva sano: Minä! olen vahva!
Lola odusoga vaikuttaa vahvalta persoonalta.
Tää on kans just yks, että pitää muka olla kokenut kaikki psska maailmassa ja sitten ollaan tosi vahvoja. Vastoinkäymiset eivät jalosta tai mitenkään erityisesti vahvista vaan vtttuttavat ja syövät ihmistä.