Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osaako joku auttaa (matematiikka)

Vierailija
06.04.2021 |

Jos aineen puolittumisaika on 30 vuotta, niin kuinka paljon alkuperäisestä 7 kilogrammasta tuota ainetta on jäljellä 77 vuoden kuluttua?

Miten ihmeessä tällaisia laskuja tehtiin? Voisiko joku kiva neuvoa/virkistää muistia, niin osaan loput vastaavat! :)

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskeppa itse koulutehtäväsi, niin voit oppia jotain.

Netti on pullollaan esimerkkejä vastaavista laskuista. Jos et kykene, niin sitten sinun täytyy lopettaa koulunkäynti.

Vierailija
2/6 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

>>> 2**(log10(77)/log10(2))

76.99999999999999

ehkä tämä auttaa alkuun!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laskeppa itse koulutehtäväsi, niin voit oppia jotain.

Netti on pullollaan esimerkkejä vastaavista laskuista. Jos et kykene, niin sitten sinun täytyy lopettaa koulunkäynti.

Anteeksi mitä? Yritin kyllä etsiä tähän apuja netistä, mutta en jotenkin löytänyt sillä en tiedä, että miten lähestyisin juuri tällaista tehtävää. Sanoin lisäksi, että jos joku kiltti voisi neuvoa niin voisin jatkossa hahmottaa vastaavanlaiset tehtävät paremmin. 

En kyllä myöskään allekirjoita viimeistäkään lausettasi. Eikö sen pitäisi olla nimenomaan hyvä juttu, että yrittää opiskella vaikka se tekisi kuinka tiukkaa ja kysyy sitten apua, jos ei ymmärrä? Matematiikka ei ehkä ole vahvimpia osa-alueitani, mutta minä nyt sentään yritän.

Joten EI, en ole lopettamassa koulua sen vuoksi, että en ehkä osaa kaikkia laskuja itse. xD

Vierailija
4/6 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi liian helppoa antaa suora vastaus

30 vuoden päästä aineen määrä on puolet

60 vuoden päästä aineen määrä on yksi neljäsosa

77 vuoden päästä se on vähemmän kuin yksi neljäsosa

Kaava on muotoa aineen määrä kertaa puoli potenssiin jotain

Vierailija
5/6 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko selvis ap?

Vierailija
6/6 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joko selvis ap?

Ei valitettavasti :( Ohjeet vaikuttivat hyviltä ja iso kiitos niistä, mutta en vaan jotenkin nyt meinaa millään hahmottaa mitä tässä nyt tehdään. Aivot raksuttaa sen verran ruosteisesti nyt. Täytyy selkeästi yrittää petrailla tällaisia tehtäviä lisää

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kaksi