Miksi vahva nainen on monelle miehelle ongelma?
Ja vahvuudella tässä tarkoitan siis henkistä vahvuutta, ei fyysistä :D
(saatan myös yleistää tietoisesti, joten palkokasveja onteloihinsa tunkevat - chill).
Olen 50+ nainen, ja henkisesti järjettömän vahva. Elämä tai kasvatus tai mikälie on tällaisen minusta tehnyt. Ehkä ei kasvatus kuitenkaan, kun muut sisarukset huomattavasti "heikompia" kuin minä.
Kaikenlaista on elämässä tullut kohdalle ja kaikesta olen selvinnyt, polvet ehkä notkahtaneet, mutta sitten olen noussut ja jatkanut eteenpäin.
En siis tarkoita retostella tällä, tämä on vain fakta. En murru, en hajoa, mistään, koskaan.
Nyt tällä iällä uudelleen deittimarkkinoilla olevana huomaan, että vahvuuteni on monelle miehelle ongelma.
En siis ole deittipalstalla paukuttelemassa profiilitekstissä että olen vahva nainen :D
Yleensä tämä tulee jutustellessa hiljalleen esiin.
Yllättävän moni mies tuntuu omaavan heikon itsetunnon ja heille kai tällainen nainen on myrkkyä.
Täyspäinen, vahva nainen on jotenkin... ei haluttava? Ja samaan aikaan näillä palstoilla saa lukea kun miehet valittaa, että niin moni deittiäpeissä tms. oleva nainen on seko, draama, mt-potilas tms.
Edesmennyt puolisoni ei ollut henkisesti kovin vahva, mutta vahvuuteni ei ollut hänelle ongelma. Hänen itsetuntonsa ei kärsinyt mitenkään siitä, että hänen kumppaninsa oli vahva.
Mutta jostain syystä nämä deittitarjokkaat kokevat vahvan naisen .. uhaksi? Ongelmaksi? Joksikin mistä ei pidä?
Kiinnostaisi tietää miksi näin on?
En siis mitenkään missään tilanteessa tällaista tuo esiin tai mainosta sitä. Mutta ehkä kun asioista jutellessa käy ilmi mitä kaikkea elämässä tapahtunut ja miten niihin suhtautunut ja niistä ylipäässyt, tule väistämättä kuva, että en ole heikko.
Mutta pitääkö naisen sitten olla heikko miehelle?
Kommentit (177)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut, että iästä ja vaikeuksien voittamisesta aiheutuvista ongelmista suurin ei ole vahvuus, vaan herkkyyden katoaminen. Kun tarpeeksi on kaikenlaista takana, ei oikein vaan enää jaksa mistään herkistyä eikä toisaalta myöskään järkyttyä. Aikuisuus ja vahvuus tulevat vähän niin kuin automaattisesti, vaikka niitä yrittäisi pitää minimissä.
Itse olen kohta 50-vuotias nainen ja kunnioitan omissa ikätovereissani eniten niitä naisia, jotka ovat jotenkin onnistuneet säilymään "heikkoina" eli herkkinä.
Nyt jos vielä kertoisit mitä se sitten on se herkkyys? Kuinka se ilmenee toisella ja puuttuu toiselta? Ja kuinka se on vahvuuden vastakohta?
Minä ymmärrän vahvalla naisella sellaisen, joka pääasiallisesti huolehtii itsestään kun kaikki on reilassa ja on terveenä. Huolehtii myös parhaansa mukaan muista läheisistään. Pyytää apua kun sitä tarvitsee, ei saadakseen huomiota tai tunteenosoituksia. Seisoo arvojensa ja sanojensa takana. Sanoo mitä ajattelee ja haluaa, eikä pelaa tunnepelejä saadaksee tahtonsa läpi. Ilmaisee rakastavansa ja välittävänsä, mutta pärjäävänsä myös yksin jos niikseen. Uskaltaa olla aito -hölmö asioissa, joita ei vaan älyä; niuhottaja asioissa, joita ei pysty hyväksymään; fiksu ja kykenevä, silloin kun sitä todella on. Peräänantamaton kun tietää olevansa oikeassa.
Kuka 5-kymppinen ei pärjäisi yksin? Ja ihminen voi kyllä sanoa mitä ajattelee ihan normaalistikin, ei siinä tarvitse mikään erityisvahva olla.
Itse tarkoitin herkkyydellä sellaista tyyliä, josta näkee, että ihminen tietää, että oma tapa ei ole ainoa oikea eli että kissan voi nylkeä monella tavalla. Ylipäätään omista mielipiteistään liian varmat ihmiset ovat vähän typeriä ja tylsiä. Herkkyydellä ymmärrän juuri oman ja muiden haavoittuvuuden hyväksymisen ja ymmärtämisen. Ei se tarkoita, että itse olisi oikeasti haavoittuvainen enää tuossa iässä, mutta pitää osata muistaa millaista se on, jotta voi osoittaa myötätuntoa elämän vähemmän (ja jossain tapauksissa enemmän) koulimille. Haasteellisina aikoina kukaan ei halua lähelleen näitä "eteenpäin, sano mummo lumessa"-tyyppejä, vaan vaikeina hetkinä kaipaa kädestäpitelijää ja tukijaa.
Varmaan tuollaiset ihmiset valikoi kenelle ovat sellaisia?
Itseään vahvoiksi naisiksi julistavat naiset ovat yleensä vain kovaäänisiä ja huonokäytöksisiä päällepäsmäreitä. Nyt on muotia olla ”vahva nainen” (=vitttumainen, kovaääninenja röyhkeä badass-muija). Joten kyllä aina varoituskellot kilkattaa kun joku on ”vahva”.
Todellisten vahvojen naisten ei tarvitse vahvuuttaan ääneen sanoa, he vaan ovat.
Hmm niin en tiedä. Vahvuuttakin on niin monenlaista. Mielestäni vahvuutta on se, että jos murtuu niin nousee takaisin ylös ja eheyttää itsensä. Se ettei murru koskaan kertoo ehkä siitä, että sysää vaikeat asiat syrjään ja kovettaa itsensä. Toki näin ei aina tapahdu ja ihminen saattaakin osata käsitellä asiat hyvin. Se on vahvuutta, että murtunut ihminen eheytymisen jälkeen auttaa muita ja ymmärtää muiden haavoittuvaisuutta. On ok olla haavoittuvainen ja näyttää se. Myöskin se on vahvuutta, että tiedostaa ja tunnustaa oman heiveröisyytensä ja on ok sen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut, että iästä ja vaikeuksien voittamisesta aiheutuvista ongelmista suurin ei ole vahvuus, vaan herkkyyden katoaminen. Kun tarpeeksi on kaikenlaista takana, ei oikein vaan enää jaksa mistään herkistyä eikä toisaalta myöskään järkyttyä. Aikuisuus ja vahvuus tulevat vähän niin kuin automaattisesti, vaikka niitä yrittäisi pitää minimissä.
Itse olen kohta 50-vuotias nainen ja kunnioitan omissa ikätovereissani eniten niitä naisia, jotka ovat jotenkin onnistuneet säilymään "heikkoina" eli herkkinä.
Nyt jos vielä kertoisit mitä se sitten on se herkkyys? Kuinka se ilmenee toisella ja puuttuu toiselta? Ja kuinka se on vahvuuden vastakohta?
Minä ymmärrän vahvalla naisella sellaisen, joka pääasiallisesti huolehtii itsestään kun kaikki on reilassa ja on terveenä. Huolehtii myös parhaansa mukaan muista läheisistään. Pyytää apua kun sitä tarvitsee, ei saadakseen huomiota tai tunteenosoituksia. Seisoo arvojensa ja sanojensa takana. Sanoo mitä ajattelee ja haluaa, eikä pelaa tunnepelejä saadaksee tahtonsa läpi. Ilmaisee rakastavansa ja välittävänsä, mutta pärjäävänsä myös yksin jos niikseen. Uskaltaa olla aito -hölmö asioissa, joita ei vaan älyä; niuhottaja asioissa, joita ei pysty hyväksymään; fiksu ja kykenevä, silloin kun sitä todella on. Peräänantamaton kun tietää olevansa oikeassa.
Kuka 5-kymppinen ei pärjäisi yksin? Ja ihminen voi kyllä sanoa mitä ajattelee ihan normaalistikin, ei siinä tarvitse mikään erityisvahva olla.
Itse tarkoitin herkkyydellä sellaista tyyliä, josta näkee, että ihminen tietää, että oma tapa ei ole ainoa oikea eli että kissan voi nylkeä monella tavalla. Ylipäätään omista mielipiteistään liian varmat ihmiset ovat vähän typeriä ja tylsiä. Herkkyydellä ymmärrän juuri oman ja muiden haavoittuvuuden hyväksymisen ja ymmärtämisen. Ei se tarkoita, että itse olisi oikeasti haavoittuvainen enää tuossa iässä, mutta pitää osata muistaa millaista se on, jotta voi osoittaa myötätuntoa elämän vähemmän (ja jossain tapauksissa enemmän) koulimille. Haasteellisina aikoina kukaan ei halua lähelleen näitä "eteenpäin, sano mummo lumessa"-tyyppejä, vaan vaikeina hetkinä kaipaa kädestäpitelijää ja tukijaa.
Tarkoitat siis kykyä myötäelää vaikeuksissa? Minun kokemuksen mukaan se ei vähene ikääntyessä, ehkä ennemmin jää taka-alalle kiireisimmässä aikuisiässä. Ehkä on niin, ettei sitä vahvuutta riitä määräänsä enempää. Kun on elämä täynnä kiirettä ja velvollisuuksia, sitä käyttää niistä selviytymiseen ja sitten kun kiireet hellittää, on taas aikaa olla olkapäänä jollekin sen sijaan, että pyrkii löytämään hänen ongelmilleen nopean ratkaisun. Itse koen yksinolemisen ja hiljaisuuden elinehtona "herkkyyden" säilyttämisessä. Kaikilla ei varmaankaan ole yksinolemisen luksukseen mahdollisuutta. Herkkyyden tappaja ei siis olisi vahvuuteen sairastuminen vaan kiire ja kuormitus?
Sun pitää saada joku ihminen olemaan sulle sellainen mikäli äiti ja mumma on vahvojen naisten esikuvia. Silti kellään vahvalla ihmisellä ei ole velvollisuutta toimia sulle sellaisena. Suhteeseen voit yrittää pyrkiä.
Aika iso loikka ylipäänsä olettaa, että tämä kuvailemasi vahvuus on nyt se asia, joka on saanut miehet kavahtamaan. Ehkä se onkin jotain ihan muuta?
Minulle maistuisi oikeasti vahva nainen vaihteeksi, vedän puoleeni aina niin rikkinäisiä naisia etteivät he kestä edes normaalia parisuhdetta. (Tai minua jostain syystä, vaikka mitään ilmeistä syytä sille en keksi.)
Vierailija kirjoitti:
Siksi koska usein "vahva" nainen on itsepäinen hankala ihminen joka turhanpäiten korottaa itsensä jalustalle.
Miksi noin olisi? Vahvuus on kykyä nousta vaikeuksista, ei se ole mitään päsmäröintiä, itsepäisyyttä eikä itsensä korottamista.
Minäkin olen henkisesti vahva, koulukiusaamisista, sairauksista ym selviämisen takia. En ole hankala ihminen, en korota itseäni jalustalle, olen hiljainen ja rauhallinen.
Itse seurutellut pitkään niin vahvan kuin erittäin haavoittuvaisen naisen kanssa.
Siipirikko romahti kaikesta ihan romuksi, ja sitä piti joka toinen päivä lohduttaa ja paapoa milloin mistäkin pienistä asioista.
"Vahva" halusi kaiken hänen mukaansa, ei kompromissejä, ei kestänyt rakentavaa kritiikkiä, mikään ei ole koskaan hänen vika.
Vahva nainen kelpaa kyllä, mutta semmoinen joukkuepelaajaluonne millä on huumoria ja iloa elämään.
Ei mitään pikkumyykiukuttelijaa...
Vahva nainen tarvitsee rinnalleen vahvan miehen. Heikko itsetuntoisen miehen kantti ei kestä sitä, että naisella on omiakin mielipiteitä, vahvan miehen mielestä tämä taas tekee naisesta entistä kiinnostavan ja hän haluaa naisen joka stimuloi häntä myös älyllisesti ja omaa sellaisen go-getter asenteen. Kannattaa suosiolla jättää ne ulisijamiehet ja keskittyä sellaisiin, joilla on samankaltainen arvomaailma.
Miten itsensä korottaminen liittyy vahvuuteen? Etenki n pienet ihmiset joutuvat tuomaan itseään paljon esiin mutta se ei tunnu jostain kritisoijasta pahalta? Jos vahva ihminen tuo itseään esiin niin joku kokee sen pahana ja jonain uhkana?
Ketjusta paistaa läpi inho vahvoja ihmisiä kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi koska usein "vahva" nainen on itsepäinen hankala ihminen joka turhanpäiten korottaa itsensä jalustalle.
Miksi noin olisi? Vahvuus on kykyä nousta vaikeuksista, ei se ole mitään päsmäröintiä, itsepäisyyttä eikä itsensä korottamista.
Minäkin olen henkisesti vahva, koulukiusaamisista, sairauksista ym selviämisen takia. En ole hankala ihminen, en korota itseäni jalustalle, olen hiljainen ja rauhallinen.
Vahvuus ei todellakaan tarkoita toisten jyräämistä vaan pikemmin sitä että ei anna toisten jyrätä itsensä yli. Uskalletaan sanoa jos ollaan eri mieltä, eikä olla kynnysmattona. Vahva ihminen myös puolustaa heikompiaan. Vahvuus näkyy myös siinä, että vastoinkäymiset nähdään haasteina eikä niiden anneta lannistaa.
Miksi heikko mies on monelle naiselle ongelma?
Usein ne naiset (tai miehet) joilla on tarve mainostaa muille omaa "henkistä vahvuuttaan" eivät ole niitä kaikista vahvimpia sisäisesti. Tai jos ovatkin sitä jollain mittarilla, vaikkapa periksiantamattomia, niin sosiaalisissa taidoissa voi olla puutteita, esim. joustamattomuutta ja kyvyttömyyttä kuunnella kumppania.
Sanoisin että sisäisesti vahvimmat ihmiset ovat niitä, joilla on kyky tehdä myös ympärillään olevista muista ihmisistä hieman vahvempia. Heillä ei ole tarvetta syödä happea toisilta.
Vahvuus ei ole kohdallasi se ongelma, vaan vahvuuden sijasta miehiä ei viehätä ulkonäkösi riittävästi, että haluaisivat parisuhteen kanssasi.
Muiden ihmisten tekeminen vahvoiksi vaatii halua toimia heidän hyväksi. Ryhmän täytyy olla sellainen että moiseen viitsii ryhtyä.
Kun puhutaan vahvasta naisesta, minulla tulee automaattisesti mieleen suorapuheinen nainen, joka möläyttelee vähän mitä sattuu ja on välillä suorastaan v-ttumainen akka. Kun miehen pää ei tätä suunpieksentää kestä, on hän tietysti henkisesti heikko.
Vierailija kirjoitti:
3454326567768 kirjoitti:
Top 3 ongelmat, joista olet päässyt yli nk. vahvuudellasi?
Kerro ihan käytännössä niistä ongelmista. Ja kerro, miten joku muu on tai olisi reagoinut?
1. Kumppanin paljastuminen pedofiiliksi
2. Vanhemman paljastuminen pedofiiliksi3. Kumppanin itsemurha
oletan, että joku olisi tarvinnut terapiaa ja lääkkeitä.
Ei kai tällaisista asioista kuitenkaan joillekin tapailukumppaneille kerrota? Jospa deittimiehillesi ei ole ongelmana vahvuutesi vaan se, että avaudut liian henkilökohtaisista asioista liian varhaisessa vaiheessa?
Listalla lukee suunnilleen että pitäisi olla äiti tai mumma tai joku vastuunkantaja. Kaikille vastaantuleville ihmisille vai? Kuulostaa kuluttavalta näin yhtäkkiä.