Miksi vahva nainen on monelle miehelle ongelma?
Ja vahvuudella tässä tarkoitan siis henkistä vahvuutta, ei fyysistä :D
(saatan myös yleistää tietoisesti, joten palkokasveja onteloihinsa tunkevat - chill).
Olen 50+ nainen, ja henkisesti järjettömän vahva. Elämä tai kasvatus tai mikälie on tällaisen minusta tehnyt. Ehkä ei kasvatus kuitenkaan, kun muut sisarukset huomattavasti "heikompia" kuin minä.
Kaikenlaista on elämässä tullut kohdalle ja kaikesta olen selvinnyt, polvet ehkä notkahtaneet, mutta sitten olen noussut ja jatkanut eteenpäin.
En siis tarkoita retostella tällä, tämä on vain fakta. En murru, en hajoa, mistään, koskaan.
Nyt tällä iällä uudelleen deittimarkkinoilla olevana huomaan, että vahvuuteni on monelle miehelle ongelma.
En siis ole deittipalstalla paukuttelemassa profiilitekstissä että olen vahva nainen :D
Yleensä tämä tulee jutustellessa hiljalleen esiin.
Yllättävän moni mies tuntuu omaavan heikon itsetunnon ja heille kai tällainen nainen on myrkkyä.
Täyspäinen, vahva nainen on jotenkin... ei haluttava? Ja samaan aikaan näillä palstoilla saa lukea kun miehet valittaa, että niin moni deittiäpeissä tms. oleva nainen on seko, draama, mt-potilas tms.
Edesmennyt puolisoni ei ollut henkisesti kovin vahva, mutta vahvuuteni ei ollut hänelle ongelma. Hänen itsetuntonsa ei kärsinyt mitenkään siitä, että hänen kumppaninsa oli vahva.
Mutta jostain syystä nämä deittitarjokkaat kokevat vahvan naisen .. uhaksi? Ongelmaksi? Joksikin mistä ei pidä?
Kiinnostaisi tietää miksi näin on?
En siis mitenkään missään tilanteessa tällaista tuo esiin tai mainosta sitä. Mutta ehkä kun asioista jutellessa käy ilmi mitä kaikkea elämässä tapahtunut ja miten niihin suhtautunut ja niistä ylipäässyt, tule väistämättä kuva, että en ole heikko.
Mutta pitääkö naisen sitten olla heikko miehelle?
Kommentit (177)
Menepä sinäkin hoitoon dikotomisten näkemysten kanssa. Väkisin väännetty intellektius inhottaa.
Sinulla on omia dikotomisia tekstejä. Lian hienoja av lle. Ehkä paikkasi on jossain muualla väittelemässä.
Olkaamme sovitusti heikkoja, niin ei tule riitaa tästäkään aiheesta. Vai eikö heikkouskaan käy?
Heikkous käy aina. Vahvuus on ominaisuus mitä ei ole kaikilla.
Heikot ihmiset ruikuttaa ketjussa
Mie luulen, että aloittaja joutuu joku päivä hakemaan apua ns. vahvuuteensa. Heippa vaan ja onnea miehenetsintään!
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on omia dikotomisia tekstejä. Lian hienoja av lle. Ehkä paikkasi on jossain muualla väittelemässä.
No en tiedä oliko minulle, kirjoitin sen tekstin, joka ei mennyt ymmärrykseen. Netissä ei näy fiilikset kuten tosi elämässä. Kirjoitin sen, en väittelynhalusta (vältän mieluummin riitelemistä ja konfliktinhakua ja hampaat irvessä väittelemistä/sotimisia) mihinkään, vaan koska tässä hommassa on hulvattomuutta (hehhee - tyyliininnostuin johtopäätöksistä) : vahvuus on kirosana naisista, joten ollaan heikkoja ja ei tule hässäkkää. Vai tulisiko kuitenkin. Ehkäpä vain "ei mitään" - linja lienee ok.
Jos sanotaan olevamme ei mitään, onko siinä hillittömin dalai lama- tyyppinen wiisaus. Mitä enemmän mietin, sitä enemmän näen tässä syvällistä "mietitään ja pyritään hiljaisuuteen" - asiaa. Ei sanomiset ole totuuksia, enemmän tietynhetken ajattelemistuloksia ja/tai tunteen ilmaisemista. Siksi jos aikoo sanoa jtk ikuisempaa, voi yhtä hyvin sanoa "ei mitään", niin ei mene väärään. Jää vain ilmaa. Kuten japanilaisten puutarhoissa.
Ei yhtään mitään on hyvä vastaus. Kukaan ei ärsyynny. Pätee useisiin muihinkin ominaisuuksiin naisilla.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni se on vahvuutta. Suuri osa tuollaista kokeneista ei olisi enää järjissään. Ympäristö on täten kovettanut että selviää.
Kovuus ihmisessä ei ole voimaa.
Vierailija kirjoitti:
Joku tarvitsee lääkkeitä kun pitää itseään muita parempana? Se viestistä kävi ilmi. Väärä ketju aiheelle.
Ei siinä viestissä ihan niin sanottu. Aloittaja kerskuu, kuinka on selvinnyt ilman terapiaa ja lääkkeitä vanhempansa ja miehensä pedofiliasta ja miehensä itsemurhasta. Siihen viestiin vastattiin, että ehkäpä tuommisessa tilanteessa olisi tarvinnut terapiaan ja ehkäpä lääkkeitäkin, eikö se niin ollut. Kovuus ei ole vahvuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
3454326567768 kirjoitti:
Top 3 ongelmat, joista olet päässyt yli nk. vahvuudellasi?
Kerro ihan käytännössä niistä ongelmista. Ja kerro, miten joku muu on tai olisi reagoinut?
1. Kumppanin paljastuminen pedofiiliksi
2. Vanhemman paljastuminen pedofiiliksi3. Kumppanin itsemurha
oletan, että joku olisi tarvinnut terapiaa ja lääkkeitä.
Oletko ihan varma, ettet itse olisi tarvinnut? Oletko kenties esikoinen? Oletko kuullut vahvuuteen sairastumisesta?
Kuopus. En ole mihinkään sairastunut :D Olen vain bounssannut takaisin ja jatkanut elämää eteenpäin. Koska vaihtoehtojahan elämässä on joko kasata luut ja jatkaa elämää tai jäädä paikoilleen nyyhkimään. n ole jälkimmäistä tyyppiä.
En siis väitä, että se olisi ollut helppoa, mutta eipä muuta mahista ollut.
Niin toisetkin tekee, he vain antavat tunteidensa tulla ja musertuvat, jos tilanne musertaa. Sitten kootaan palaset, jos siihen tarvitaan terapiaa, sitä uskalletaan hakea, kuten muutakin apua.
Lisäksi olet toistaiseksi selvinnyt asioista, jotka ovat ikäviä, mutta täysin toisten vastuulla ja toisten tekemiä, päättämiä. Voi tulla tilanne, joka onkin omaa syytäsi ja katsotaan, bounssaatko siitäkin, vai otatko siipeen. On selkeää, kumpi on henkisesti terveämpää.
Muista silloin, että on muitakin vaihtoethtoja kuin jäädä nyyhkimään, voi esimerkiksi hakea apua!
Voisiko joku selventää tyhmälle että millaiata voimaa tässä oikein haetaan?
Kaikki vastaukset ja selitykset ovat järjestään väärin.
Mun mies ainakin nimen omaan halusi vahvan naisen. Muutaman sekopään kerkesi kokea ennen minua, kun erehtyi luulemaan äänekästä kännihuutajaämmää vahvaksi, vaikka kyse oli mt-ongelmista tai tyhmyydestä ja epävarmuudesta joka verhottiin kovaan kälätykseen. Minä en kälätä, mutta sanon miten asiat tehdään. Kannan sitten myös kyllä vastuun jos olen väärässä, ja osaan pyytää anteeksi. Toisaalta mies ei tätä vaadikaan, koska tietää itsekin että moka on yhtälailla hänen, jos antaa aina kaiken toisen käsiin.
Jos avaudut ekoilla tai tokilla treffeillä vanhempasi pedofiliasta tai kumppanin itsemurhasta ja siitä miten selvisit niistä helposti, sinusta tulee outo kuva. Luulen että tämä tekee sen luotaantyöntävyyden, ei vahvuutesi.
Vierailija kirjoitti:
Jos avaudut ekoilla tai tokilla treffeillä vanhempasi pedofiliasta tai kumppanin itsemurhasta ja siitä miten selvisit niistä helposti, sinusta tulee outo kuva. Luulen että tämä tekee sen luotaantyöntävyyden, ei vahvuutesi.
Jos olisit lukenut ketjun, olisit huomannut, että olen tähän vastannut jo useampaan kertaan. Ei nämä asiat tule välttämättä missään vaiheessa esiin tutustuttaessa.
Kerta kiellon päälle: vastasin täällä esitettyyn kysymykseen siitä, mitä on top 3 isompaa tapahtunutta asiaa. Kerroin kolme. En sanonut, että ne olisivat asioita, jotka tulisivat treffeillä tai keskusteluissa esiin alkuvaiheessa - monen kohdalla ei tule koskaan esiin. En siis puhu näistä asioista missä tahansa kelle tahansa milloin tahansa.
AP ketjussa ollaan sitä mieltä ettet ole vahva ihminen. Ketjussa haetaan erilaista vahvaa ihmistä.
Jotain sellaista joka tuntee asioita ja kannattelee ja on sitoutunut kantamaan vastuuta ja varmaan uhraamaan itsensä.
sekopää ja riitaa haastava ei ole varmaan kaikkien mieleen, oli ikä tai kulttuuri mistä tahansa.