Leikkauttaisitko lapsen hörökorvat?
Kyseessä 2 vuotias poika jolla on molemmat korvat todella ulkonevat. Minusta ne ovat todella suloiset ja inhoan tätä ulkonäkökeskeistä maailmaa. MUTTA. En myöskään halua, että minun poika on se joka yrittää muuttaa kauneusihanteita ja joutuu kiusatuksi :,( Korvat ovat periytyneet minulta ja kärsin todella niistä pienenä ja varsinkin yläkoulussa. Milloin olin apina, ajokoira ym. Minua revittiin korvista ohi mennen. Ja voi luoja miten olen yrittänyt ne aina peittää..
Siksipä pohdin, että onko ne syytä leikkauttaa pojaltani? Mitä sinä tekisit? Oletko leikkauttanu omalta lapselta, miten kävi?
Kommentit (91)
Todennäköisesti leikkauttaisin. Eikö se leikkaus ole helpompikin tehdä lapsena?
Saahan pojilta leikellä muitakin osia esteettistä syistä.
En leikkauttaisi. Ne ovat poikasi persoonallinen ja ainutlaatuinen piirre, ja jos ne jotain häiritsevät niin vika on yhteiskunnassa, ei hänessä. Ymmärrän kuitenkin pointtisi ap mutta jaksan uskoa ihmiskuntaan vielä sen verran että häntä ei kiusata ainakaan paljoa...
Toisaalta erilaiset piirteet on nykyään in esim. mallimaailmassa..
Miettisin vielä - varsinkin, jos taustalla on vanhemman oma trauma asiasta.
Ehtiihän ne leikata myöhemminkin, jos poika haluaa.
Pienellä lapsella hörökorvat jotenkin korostuvat, mutta eivät välttämättä enää isompana kun kasvonpiirteet ja kehon mittasuhteet muuttuvat.
Mä oon jo nelikymppinen. Mulla on hörökorvat. Häpesin niitä lapsena ja varsinkin teininä olisin halunnut leikkauttaa ne. Nyt ajatellen, jos mun vanhemmat olis tehneet sen päätökset et leikataan, niin olisin varsinkin jälkeenpäin kokenut että en kelvannut sellaisena kuin olin. Että mussa oli vikaa.
Leikkauttaisin ennen kouluikää jos ne on ihan todella höröt.
Vierailija kirjoitti:
Pienellä lapsella hörökorvat jotenkin korostuvat, mutta eivät välttämättä enää isompana kun kasvonpiirteet ja kehon mittasuhteet muuttuvat.
Tämä on niin totta. Meidän pojalla korvalehdet kärähtivät aina keväisin auringossa kun ne sojottivat tukan alta, jos en muistanut niitä etukäteen voidella. Sittemmin ne ovat jotenkin vetäytyneet taaksepäin, en tiedä miten näin voi käydä, mutta nyt nuorena aikuisena ne ovat aivan ns. normaalit.
Minulla oli lapsena höröt. Korostuivat, kun ei ollut hiuksia. Aikuisena erittäin pienet, kauniit ja ei-höröttävät!
NÄIN SE MUUTTUU!
Joten, ei kannata leikata. Yleensä aikuisena ei edes huomaa mitään.
En. Minun 2v tytöllä myös hörökorvat ja ihanat ovat. Vaikka jokainen sukulainen jaksaakin niistä valittaa ja painostaa leikkaukseen. Kuvottavia ihmisiä. Se leikkaus on muutenkin helpompi tehdä aikuisena, jos itse haluaa. Toivottavasti ei halua, niistä kun ei haittaa ole. Muuta kuin vajaavaisten mielestä ulkonäön kannalta.
Mun kahdella pojalla erittäin pahat hörökorvat. En aio leikkauttaa. Itse saa päättää asiasta kun on 18. Ei kaikkien tarvitse olla instamallin mukaisia. Jokainen on erilainen.
Kuulostaa tosi kamalalta, että ruvetaan trimmaamaan tuolla tavalla! :(
Ei siis leikkauksia, ellei ole jotain lääketieteellistä syytä. Sama koskee pippeleitä.
Eikös tytöillä ne ole näppärät, kun saa hiukset pysymään korvien takana?
Onhan ne suloiset ja herttaiset nimenomaan vain pienellä lapsella!
Päätökseni tekisin puhtaasti lapsen henkistä elämää parasta ajatellen. Leikkauttaisin lapsen korvat ennen kouluikää. Kukaan ei halua omaa lasta kiusattavan. Enkä haluaisi olla mahdollistaja vaan sen takia kuinka hörökorvat on mukamas luonnollista ym. tekopyhää shaibaa ja muut ovat tyhmiä kapeakatseisia ihmisiä jotka pakotan oppimaan suvaitsevaisuutta lapseni kustannuksella.
Yhdellä tutulla on hörökorvat leikattu ennen kouluikää. On myöhemmin ollut vanhemmilleen hyvin kiitollinen asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Onhan ne suloiset ja herttaiset nimenomaan vain pienellä lapsella!
Päätökseni tekisin puhtaasti lapsen henkistä elämää parasta ajatellen. Leikkauttaisin lapsen korvat ennen kouluikää. Kukaan ei halua omaa lasta kiusattavan. Enkä haluaisi olla mahdollistaja vaan sen takia kuinka hörökorvat on mukamas luonnollista ym. tekopyhää shaibaa ja muut ovat tyhmiä kapeakatseisia ihmisiä jotka pakotan oppimaan suvaitsevaisuutta lapseni kustannuksella.
Yhdellä tutulla on hörökorvat leikattu ennen kouluikää. On myöhemmin ollut vanhemmilleen hyvin kiitollinen asiasta.
Ai, että kiusaajien ehdoilla mennään sitten? Kuule, kyllä kiusaajat keksivät aina jonkun asian, josta voi kiusata. Jos ei ole korvat, niin sitten joku muu. Korvissa ei ole vikaa, vaan kiusaajien korvien välissä.
Jätä siis ne lapsen korvat rauhaan.
Mitäs turhia, en minä ainakaan leikkauttanut. Terveisin ER II
Pojalle voi laittaa lippiksen korvien päälle. Kannattaa poika viedä nuorena harrastamaan painia, judoa niin ei koulussa kiusata 👍
En ole leikkauttanut enkä sitä tee. Täyttää syksyllä neljä ja minusta vuosi vuodelta on vähemmän hörökorvat.
Ne on kyllä tosi söpöt 😅
Tiedän että yhdeltä tytöltä on joskus leikattu.
Jos olisi todella isot korvat ja todella "höröt" niin ehkä harkitsisin leikkausta.
En tiedä onko tämäkin sukupuolikysymys? Joo tiedän että tämä herättää tunteita kun sanon tämän mutta pojilla hörökorvat on ehkä suotuisammat kuin tytöllä. Pojista ne tekee söpöjä ja hauskan näköisiä. Tytöt kärsii niistä enemmän.
En leikauttaisi. Hörökorvat ei ole vika.