YTK vai ammattiliitto?
Kumpi on mielestänne parempi? Omasta mielestäni YTK. Ensinnäkin se tulee halvemmaksi ja toinen syy on se, että liitot menetti uskottavuutensa alkuvuoden lakkosekoilujen jälkeen. SAK:n jäsenistö on ennätysmääräisen alhainen ja syystä.
Kommentit (278)
Kuulun ytk:hon koska ytk on halvempi.
Ytk jäsenyys on 120e/vuosi kun taas ammattiliittoon kuuluminen maksoi 30-50 euroa kuukaudessa. Olen pienessä firmassa ja itse neuvottelen asiani.
Ammattiliitot jos ajaisi minulle isoja palkankorotuksia tai työsuhde etuja niin sitten voisin olla ammattiliitossa.
YTK on pelkkä kassa, joka ei neuvottele palkastasi työnantajien kanssa.
Minä olen YTK:ssa ja aina on työsopparissa lukenut "työsuhteessa noudatetaan XXX TES". Ei ne työsopparin ehdot liittoon kuulumista katso.
Vierailija kirjoitti:
No sittenhän sä voit itse neuvotella palkkasi ja työehtosopimuksesi!
Niin olen tähänkin asti tehnyt enkä näe ongelmaa. Liitot ovat mielestäni vain ovela juoni viedä tyhmien duunarien rahat.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen YTK:ssa ja aina on työsopparissa lukenut "työsuhteessa noudatetaan XXX TES". Ei ne työsopparin ehdot liittoon kuulumista katso.
Onpa harvinaisen yksinkertainen kommentti.
Vierailija kirjoitti:
Mutta jos järjestäytymisaste laskee riittävän alhaiseksi, työehtosopimus ei ole enää yleissitova.
Ammattiliiton ei ole pakko kuulua lainkaan, voit kuulua pelkästään liiton työttömyyskassaan. Vuosimaksut ovat pienemmät kuin YTK:lla, joissain kassoissa säästö voi olla melkoinen. Esim. Tehyn työttömyyskassan vuosimaksu on vain 42 euroa.
Ammattiliitto. Ei persuyrittäjä kusipäät hypi silmille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin olen tähänkin asti tehnyt enkä näe ongelmaa. Liitot ovat mielestäni vain ovela juoni viedä tyhmien duunarien rahat.
Minkäänlaisessa työsuhderiidassa, pienessäkään, et saa ilmaista ammattiliiton apua ja isoissa riidoissa sulla ei ole ilmaista ammattiliiton lakimiestä apunasi. Kaikki oikeudellinen apu on sinun hommattava omakustanteisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina te kommarit vaan vikisette, mutta ette osaa asettaa mitään vasta-argumentteja.
Sinun öyhötyksen informaatioarvo on nolla.
Tällä palstalla pääosa liputtaa varmaan ykt. Mutta minä en. Oma ammattiliitto on ammatillisen identiteetin ylläpitäjä, hyvä ja luotettava edunvalvoja, luottamusmiehestä on valtava apu ristiriitatilanteissa jne. Ansiosidonnainen työttömyysturva on toissijainen etu ja sekin siirretty jo eri kassalle. Oma ammattiliittoni on Lääkäriliitto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina te kommarit vaan vikisette, mutta ette osaa asettaa mitään vasta-argumentteja.
Sinun öyhötyksen informaatioarvo on nolla.
Kommarin päätön ulina sen kun jatkuu 🤭
YTK on työnantajien perustama työttömyyskassa ja jäsenyys on tarkoituksella halvempi kuin liitoilla, jotta ihmiset ei kuuluisi liittoihin ja työntekijöiden oikeuksia olisi helpompi heikentää. Eli kuulukaa YTK:hon ja äänestäkää jatkossakin persuja ja kokoomusta, jos haluatte tehdä kohta seitsemänpäiväistä työviikkoa korvauksetta ja ilman lomia.
Vierailija kirjoitti:
Ytk jäsenyys on 120e/vuosi kun taas ammattiliittoon kuuluminen maksoi 30-50 euroa kuukaudessa. Olen pienessä firmassa ja itse neuvottelen asiani.
Ammattiliitot jos ajaisi minulle isoja palkankorotuksia tai työsuhde etuja niin sitten voisin olla ammattiliitossa.
Jäsenmaksu on 105 €/vuosi, vai onko noussut alkuvuoden jälkeen?
Vierailija kirjoitti:
YTK on pelkkä kassa, joka ei neuvottele palkastasi työnantajien kanssa.
Ei tarvitsekaan. Silti saan saman palkan kuin muutkin.
Vierailija kirjoitti:
Tällä palstalla pääosa liputtaa varmaan ykt. Mutta minä en. Oma ammattiliitto on ammatillisen identiteetin ylläpitäjä, hyvä ja luotettava edunvalvoja, luottamusmiehestä on valtava apu ristiriitatilanteissa jne. Ansiosidonnainen työttömyysturva on toissijainen etu ja sekin siirretty jo eri kassalle. Oma ammattiliittoni on Lääkäriliitto.
Lisään vielä, että oman ammattiliiton kautta esim minulle tulee vakuutus, joka korvaa mahdollisen aiheuttamani potilasvahingon yksityisenä ammatinharjoittajana toimiessa (olen julkusen puolen lääkäri, koskee mahdollista sivutoimea), olen saanut myös soittamalla ilmaisua neuvoja liiton juristilta ja luottamusmies neuvotteli ja perusteli puolestani palkankorotuksen, jota itse en pystynyt neuvottelemaan, vaikka yritin. Rahanarvoisia etuja. Myös liiton kautta cakuutustarjoukset perheelle hyvät, erittäin kattavat eikä korvauksista tarvitse tapella vakuutusyhtiön kanssa, liitto backuppina ja vakuutusyhtiö tietää.
Vierailija kirjoitti:
YTK on työnantajien perustama työttömyyskassa ja jäsenyys on tarkoituksella halvempi kuin liitoilla, jotta ihmiset ei kuuluisi liittoihin ja työntekijöiden oikeuksia olisi helpompi heikentää. Eli kuulukaa YTK:hon ja äänestäkää jatkossakin persuja ja kokoomusta, jos haluatte tehdä kohta seitsemänpäiväistä työviikkoa korvauksetta ja ilman lomia.
Hohhoijaa mikä kommarin aivopieru sieltä. Noi uhkakuvat saattaa ehkä upota johonkin alaikäiseen joka ei osaa ajatella kriittisesti. Totta helvetissä äänestän jatkossakin persuja ja kokoomusta. Oikeistopuolueet haluavat madaltaa työn verotusta kun taas vasemmistopuolueet haluaa verottaa hengiltä ja käyttää verorahat sukupuolen tutkimuksiin ja elämäntapatyöttömien sosiaaliturvaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jäsenmaksu on 105 €/vuosi, vai onko noussut alkuvuoden jälkeen?
Minulla ytk muistaakseni 120e/vuosi ja siihen otin jonkun oikeusavun.
Kuulun ytk siksi jos jään työttömäksi niin saan päivärahaa, työtön en ole koskaan ollut.
Teollisuusliitto jos maksaisi vähemmän kuin ytk niin sitten kuuluisin teollisuusliittoon.
M33
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkäänlaisessa työsuhderiidassa, pienessäkään, et saa ilmaista ammattiliiton apua ja isoissa riidoissa sulla ei ole ilmaista ammattiliiton lakimiestä apunasi. Kaikki oikeudellinen apu on sinun hommattava omakustanteisesti.
Miksi minun tarvisi riidellä työnantajan kanssa? 😅 En ole verta nenästä kaivava vassari 🤭