Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Leikkauttaisitko lapsen hörökorvat?

Vierailija
04.04.2021 |

Kyseessä 2 vuotias poika jolla on molemmat korvat todella ulkonevat. Minusta ne ovat todella suloiset ja inhoan tätä ulkonäkökeskeistä maailmaa. MUTTA. En myöskään halua, että minun poika on se joka yrittää muuttaa kauneusihanteita ja joutuu kiusatuksi :,( Korvat ovat periytyneet minulta ja kärsin todella niistä pienenä ja varsinkin yläkoulussa. Milloin olin apina, ajokoira ym. Minua revittiin korvista ohi mennen. Ja voi luoja miten olen yrittänyt ne aina peittää..

Siksipä pohdin, että onko ne syytä leikkauttaa pojaltani? Mitä sinä tekisit? Oletko leikkauttanu omalta lapselta, miten kävi?

Kommentit (91)

Vierailija
81/91 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta leikattiin kun olin neljännellä luokalla. Ei leikkaus minua haitannut, jännä kokemus sairaalassa, tuohon aikaan piti olla viikko. Tosin en muista, että minua olisi kiusattu, pieni kyläkoulu.

Vierailija
82/91 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulta leikattiin kun olin neljännellä luokalla. Ei leikkaus minua haitannut, jännä kokemus sairaalassa, tuohon aikaan piti olla viikko. Tosin en muista, että minua olisi kiusattu, pieni kyläkoulu.

Nythän syyllistetään vanhempia, halusitko operaation.  Uskon että hörökorvien korjaus on aina hyvä asia, eikä liity samaan katekoriaan , kuin tissien korjaus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/91 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulta leikattiin kun olin neljännellä luokalla. Ei leikkaus minua haitannut, jännä kokemus sairaalassa, tuohon aikaan piti olla viikko. Tosin en muista, että minua olisi kiusattu, pieni kyläkoulu.[/quote  Kerroppas miksi miksi leikattiin, siksikö että itse  halusit, vai siksi etta kiusattiin,  vai siksi että vanhempasivat halusivat.

Vierailija
84/91 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ihan selvennykseksi, että en minä todellakaan aio näin pieneltä niitä leikkauttaa. Leikkaushan suoritetaan yleensä eskari-iässä. Mutta alan kallistumaan tuohon, että annan lapsen itse miettiä asiaa. Koska en minä edes itse ajatellut, että lapsi ajattelisi myöhemmin että minä itse koin hänen olevan virheellinen. Päinvastoin, mielestäni hän on täydellinen. Ja haluan vain suojella siltä kohtalolta minkä tiedän, että hörökorvien vuoksi voi kohdata.

Vaikka näistä korvista kiusaaminen teki minusta asiaan aikuisena immuunin, niin ihan vain tiedoksi että vaihtaisin silti kokemuksen pois. Se ei tehnyt minusta parempaa ihmistä..

Kiitos paljon asiallisista vastauksista. Kuulisin mielelläni lisää kokemuksia myös niiltä jotka ovat oikeasti itse olleet lapsensa kanssa tässä tilanteessa.

Vierailija
85/91 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

madeleinekaan ei ole leikkauttanut tyttärensä hörökorvia ja minusta ihan suloinen ja söpönen tyttö

https://www.instagram.com/p/CMMsnb2jLcB/

jos sen voi tehdä myöhemmin, minä ainakin oman lapseni kohdalla pyrkisin siihen, että lapsi saa itse päättää

Vierailija
86/91 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko korviani. Että tällaisiin höpö höpö esteettisiin leikkauksiin tuhlataan verovaroja. Kyllä tällaiset hullutukset kuuluu vanhempien/itsensä maksettavaksi jos ei pää kestä .

Vierailija
87/91 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me emme ole leikkauttaneet pojan hörökorvia. Pojalla on tiedossa, että voidaan tarvittaessa leikata. Jonkin verran kommenttia korvista on tullut, pienempänä häntä ihasteltiin söpön ulkonäön vuoksi. Ollaan onnistuttu kasvattamaan lapselle riittävän hyvä itsetunto, joten pärjää loistavasti korvineen.

Vierailija
88/91 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos se on muutenkin jollain tapaa persoonallisen näköinen, niin en ehkä itse leikkauttaisi. Elokuvahistoriahan tuntee näyttelijöitä, jotka tienaa rahaa sillä että pärstä on jotenkin hassun näköinen. Se nyt on Suomessa niin pieni mahis että en sitten tiedä, ja saahan ne maskeerattua takaisin.

Miksipä siis ei leikkaisi? Ei varmasti ole iso operaatio, eikä lainkaan samalla tasolla kuin se leikkaus, jossa idiootit kajoavat alaikäisen sukupuolielimiin.

Kakarat ei muutu koskaan, ja maailma on menossa vain pahempaan suuntaan kiusaamisen osalta. Isohko nenä nyt ei ole mikään syy mihinkään toimenpiteisiin, mutta mun mielestä oikein kunnon hörökorvat on samaa osastoa todella ulkonevien etuhampaiden kanssa, ja kyllähän niitä sitten oiotaankin.

Vähän jos höröttää niin mitäs noista, mutta jos on todella silmiinpistävää niin en edes mettisi, leikkaus vaan.

Sellaiset vähän höröt ja ylhäältä terävähköt Spockit on vain hienot ja haltijamaiset.

Vierailija
89/91 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on kiusattu ja pilkattu hörökorvistani 68 vuotta. Olen siis 68 vuoden ikäinen. Minun vanhemmilleni oli se ja sama, miltä pentu näyttää tai kiusataanko sitä koulussa tai muualla. Niin karu on ollut elämäni tie, että kannatan leikkausta epäröimättä ja viivyttelemättä.

Vierailija
90/91 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kannattaa leikkauttaa. Mutta itse maksatte.

Vierailija
91/91 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on poika, jolla on hörökorvat

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yhdeksän