Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Leikkauttaisitko lapsen hörökorvat?

Vierailija
04.04.2021 |

Kyseessä 2 vuotias poika jolla on molemmat korvat todella ulkonevat. Minusta ne ovat todella suloiset ja inhoan tätä ulkonäkökeskeistä maailmaa. MUTTA. En myöskään halua, että minun poika on se joka yrittää muuttaa kauneusihanteita ja joutuu kiusatuksi :,( Korvat ovat periytyneet minulta ja kärsin todella niistä pienenä ja varsinkin yläkoulussa. Milloin olin apina, ajokoira ym. Minua revittiin korvista ohi mennen. Ja voi luoja miten olen yrittänyt ne aina peittää..

Siksipä pohdin, että onko ne syytä leikkauttaa pojaltani? Mitä sinä tekisit? Oletko leikkauttanu omalta lapselta, miten kävi?

Kommentit (91)

Vierailija
61/91 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En noin nuorena lähtisi leikkaamaan. Itsellä oli 6vuotiaaksi asti melkoinen hörötys, mutta ajanmittaa kääntyivät normaaliksi. Jos näin ei käy ja myöhemmin haittaa elämänlaatua, sekä lapsi itse haluaa leikkaukseen, niin sallisin sen kyllä.

Vierailija
62/91 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on ihmisellä helpompaa, jos ei tarvitse murehtia omaa ulkonäköään.

Yhteiskunnan normit eivät mitään armonpullaa tässä anna, harva ihminen on niin avarakatseinen, ettei kiinnitä toisten ulkonäköön mitään huomiota.

Ulkopuoli on kuitenkin se, mikä muille näkyy.

Isorintaiset eivät halua, että heidän rintojaan tuijotetaan. Hörökorvaiset eivät halua, että heidän korviaan tuijotetaan. Kukaan ei halua esim. sellaisia kommentteja, että ”olisit ihan nätti, jos sulla olis hampaat suorassa”.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/91 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman lapseni korvat leikattiin eskari-iässä, kävimme ensin neuvolan lähetteellä keskussairaalassa arviota varten ja vajaan vuoden päästä leikattiin. Eskarissa ehti jo kuulla nimittelyä korvien takia.

Leikkaus meni hyvin ja lapsi, joka nyt on jo parikymppinen, on itse tyytyväinen että korvat on leikattu. Kysyin häneltä tätä kun olen miettinyt että miten hän asian kokee.

Vierailija
64/91 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En noin nuorena lähtisi leikkaamaan. Itsellä oli 6vuotiaaksi asti melkoinen hörötys, mutta ajanmittaa kääntyivät normaaliksi. Jos näin ei käy ja myöhemmin haittaa elämänlaatua, sekä lapsi itse haluaa leikkaukseen, niin sallisin sen kyllä.

Eli sulla ei ole oikeasti hörökorvia ollutkaan, ei ne mihinkään itsestään katoa eikä suoristu. Leikkauksella poistetaan ylimääräistä rustoa korvasta.

Vierailija
65/91 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä

Vierailija
66/91 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai Kunnas-korvat ovat nätit, sopivat hyvin ainakin Kaille

Vierailija
67/91 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli sulla ei ole oikeasti hörökorvia ollutkaan, ei ne mihinkään itsestään katoa eikä suoristu. Leikkauksella poistetaan ylimääräistä rustoa korvasta.

Voisi nämä nykyään vielä leikata, mutta en näe tarpeelliseksi. Kyllä ne aika paljon kääntyivät siitä mitä olivat..Ero on silti hyvinkin huomattava

Vierailija
68/91 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaamista pahempi tilanne on se, että lapsi elää elämäänsä myöhemmin tietäen, että omat vanhemmat yrittivät muokata hänestä design-lasta ennen kuin oppi edes puhumaan.

Entä jos lapsesi aikuisena alkaa aktiivisesti vastustamaan kauneusleikkauksia ja tukemaan kehopositiivisuutta? Kiva siinä sitten selitellä kaikille, miksi on itse ollut leikkauksessa. Pelkät hörökorvat eivät johda kiusaamiseen, vaan olosuhteet, joita ei voi etukäteen ennustaa. Mikäli koulutielle osuu kiusaajaluontoisia lapsia, he kyllä löytävät aina jonkun "syyn" kiusata, vaikka lapsesi olisi kuinka kaikkien ihanteiden mukainen.

Vierailija
69/91 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiusaamista pahempi tilanne on se, että lapsi elää elämäänsä myöhemmin tietäen, että omat vanhemmat yrittivät muokata hänestä design-lasta ennen kuin oppi edes puhumaan.

Entä jos lapsesi aikuisena alkaa aktiivisesti vastustamaan kauneusleikkauksia ja tukemaan kehopositiivisuutta? Kiva siinä sitten selitellä kaikille, miksi on itse ollut leikkauksessa. Pelkät hörökorvat eivät johda kiusaamiseen, vaan olosuhteet, joita ei voi etukäteen ennustaa. Mikäli koulutielle osuu kiusaajaluontoisia lapsia, he kyllä löytävät aina jonkun "syyn" kiusata, vaikka lapsesi olisi kuinka kaikkien ihanteiden mukainen.

Onneksi lapseni on aikuinen, nyt kaikenmaailman hörhöt ja kallojenkutistajat määräävät miten saan lastani kasvattaa. Nythän ruokakin pitää mättää lattialla maaten, ns sormisyöminen. Tarhoissa upea juttu, yksi pata josta kaikki mättävät kouralla kaiken suuhunsa, ei tule turhaa tiskiä joka kuormittaa luontoa. Kas Suomi tahtoo olla kaikessa ykkönen.

Viisivuotiaalta voi jo kysyä, ehkä jo parivuotaalta,  jos on opettanut lapsensa puhumaan, kiusataanko sinua lapsukainen ja miksi. Ihonväriähän minä äitinä en voi muuttaa, mutta jos voin lastani auttaa, sen teen, olisin tehnyt korvienkin kanssa. Pieni nipsaus korvan taakse ja kas lippalakki pojallakin näyttää ihan somalta.

Ihan hullua, nythän lanseerataan täysillä, että jos sinä lapsukainen haluatkin olla tyttö, mennäämpä sinusta se tekemään. Jokainen saa valita, onko tyttö vai poika. Jotain rajaa hei.

Vierailija
70/91 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oman lapseni korvat leikattiin eskari-iässä, kävimme ensin neuvolan lähetteellä keskussairaalassa arviota varten ja vajaan vuoden päästä leikattiin. Eskarissa ehti jo kuulla nimittelyä korvien takia.

Leikkaus meni hyvin ja lapsi, joka nyt on jo parikymppinen, on itse tyytyväinen että korvat on leikattu. Kysyin häneltä tätä kun olen miettinyt että miten hän asian kokee.

Hienoa, ei kannata kuunnella kaikenmaailman ohjeita, äitinä tunnet lapsesi, tiedät mikä juuri hänelle, sinun lapsellesi  on hyväksi. Vanhempina me otamme myös vastuun.

Vierailija
71/91 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En leikkauttaisi. Jos poika itse ottaa asian eteen isompana niin pohtikaa asiaa vasta sitten. Tällä hetkellähän ne korvat tuntuvat olevan ongelma vain sinulle, ei pojalle. 

Juuri näin. Siinä vaiheessa kun hän ottaa asian esille, voi kertoa, että ihmisiä on erilaisia, mutta jos asia häntä harmittaa, on olemassa myös vaihtoehto mennä leikkaukseen.

Meillä tehtiin näin. Kerroin, että olen itse käynyt leikkauksessa. Lapsi valitsi olla menemättä.

Vierailija
72/91 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos huomaatte jo pienellä lapsella korvien höröttävän silmiin pistävästi niin aina voi kokeilla mummon kikkaa laittaa pikkasen tiukempaa pipoa talveksi niin korvat muotoutuu kasvun myötä vähemmän erottuviksi.

Vierailija
73/91 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En leikkauttaisi. Tytöt tykkää hörökorvista.

N30

Vierailija
74/91 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos huomaatte jo pienellä lapsella korvien höröttävän silmiin pistävästi niin aina voi kokeilla mummon kikkaa laittaa pikkasen tiukempaa pipoa talveksi niin korvat muotoutuu kasvun myötä vähemmän erottuviksi.

Kokeilepa itse kulkea liian pienessä tai kiristävässä pipossa ennen kuin tulet jakelemaan neuvoja, kuinka rääkätä lasta.

Vierailija
75/91 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molempi parempi.

Tiedät itse miltä tuntui olla hörökorva.

Ei siinä leikkauksessa ole mitään pahaa.

Ei siinä muutu kuin se ulkonevuus. Itse korvanlehtihän pysyy ennallaan.

Ei siis lapsesi persoonaa muuta mitenkään. Ja jotkuthan tässä iloitsevat siitä, että on iän myötä tulleet vähemmän höröiksi. Enemmistöllä varmaan ei tule pienenemään. Eikä se haittaa, jos sitä vähän avittaa.

Mun luokkakaveria kyllä ehdittiin kiusata ainakin se seitsemän vuotta, kunnes seiskalla leikattiin.

Kiusaajien ehdoilla... sanoi joku. Ei, vaan sen kiusatun ehdoilla meni... ihan itse halusi... ja kyllä ulkonäkö muuttui. Olemus.

Vierailija
76/91 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeilepa itse kulkea liian pienessä tai kiristävässä pipossa ennen kuin tulet jakelemaan neuvoja, kuinka rääkätä lasta.

Typerys, ymmärsit tahalleen väärin, pikkusen tiukempaa pipoa ei tarkota että kuljetaan pää puristuksissa tuolla menemään vaan sillä yhtä kokoa pienemmällä.

Vierailija
77/91 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun miettii, miten paljon ulkonäkö merkitsee nykyään yhteiskunnassa, niin ehdottomasti kaikki ylimääräiset ulkonäölliset erikoisuudet pois, jos se vain on mahdollista. Pojilla silmälasitkin ovat turn-off ja hiustenlähdöstäkin suurin osa saa kärsiä. Ja naiset ovat ne, jotka sitten aikuisena pilkkaa ja joiden puutteella nuo ominaisuudet maksat.

Vierailija
78/91 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Typerys, ymmärsit tahalleen väärin, pikkusen tiukempaa pipoa ei tarkota että kuljetaan pää puristuksissa tuolla menemään vaan sillä yhtä kokoa pienemmällä.

Eli liian pienessä pipossa. Kokeile itse.

Vierailija
79/91 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En haluaisi lapsestani mitään tiukkapipoa. Ne korvat eivät siitä muutu kuin leikkauksella, joka on onneksi pieni operaatio, toki kaikissa leikkauksissa on omat vaaransa. En usko että vaatii mitään narkoosia.

Vierailija
80/91 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hampaiden oikomista pidetään kuitenkin OK-juttuna. Kaikkiin ei suinkaan liity mikään purennallinen ongelma vaan ihan kosmeettinen. Ja jos ei oiota nuorena, niin hankalaksi menee. Kuka haluaa olla iso rako hampaiden välissä, jos voi valita.

Jos korvat on leikattu alle kouluiässä, ei monikaan siitä tule edes tietämään eikä lapsikaan paljon muistamaan, että onkin ollut toisen näköinen. Jos hörötys ei vähene vuosien myötä, niin kyllä, leikkaisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kolme