Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kertoo jotakin ihmisen asenteesta elämään, jos ei pidä ollenkaan lapsista

Vierailija
03.04.2021 |

Olen tätä miettinyt pitkän aikaa. Joskus tietysti tulee vastaan tilanteita missä lapset ärsyttää, oli sitten oma tai tuntematon lapsi. Se on ihan normaalia, koska lapset tietysti osaa olla äänekkäitä tai muuten vaan rasittavia.

Kuitenkin jos vihaa kaikkia lapsia jatkuvasti, kertoo se jotakin ihmisestä itsestään. Lapsethan ovat tulevaisuus, ja he merkitsevät toivoa ja elämän jatkumista. Ehkä lapsien vihaaminen siis tarkoittaa että ihminen ei halua nähdä hyvää tulevaisuutta, vaan on aika kyyninen. En vihaa ihmisiä jotka sanovat että vihaavat lapsia, se vaan on aika surullinen asenne elämään. Mitä olette mieltä?

Kommentit (477)

Vierailija
61/477 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle tulee mieleen aina, kun joku sanoo tämän, että onkohan kyseessä ihminen, joka esim myös potkisi koiria ja kiusaisi eläimiä? Jos siis sanoo inhoavansa lapsia

Minä en varsinaisesti inhoa tai vihaa lapsia, mutta suurimmasta osasta en pidä. Rakastan kuitenkin eläimiä ihan valtavasti, enkä ikinä voisi tehdä pahaa eläimelle. Pelastan jopa kastematoja asfaltilta sateen jälkeen. Ainoat kohtaamani eläinkunnan edustajat joista en pidä ovat sääsket ja paarmat.

Vierailija
62/477 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut ovat nyt ymmärtäneet tämän aloituksen vähän väärin. Kyse ei ole siitä että lapsista pitäisi pitää 24/7, ei kukaan pidä. Kiukuttelu, kiljuminen ja tottelemattomuus pistää hermot kireäksi kenellä tahansa. Kyse on laajemmasta vihasta/pitämättömyydestä. Jos mukavan oloinen lapsi tulee juttelemaan (korona-ajan ulkopuolella) mikä on ajatuksesi? Tai hymyiletkö vastaan tuleville lapsille? Ja jos lapsi on kaatunut, oletko pahoillasi vai vahingoniloinen?

Siis mitä just luin.. En todellakaan pidä sopivana että YKSIKÄÄN lapsi selittää mulle mitään, oli sit tuttu tai tuntematon. Ei myöskään ikinä tulisi mieleen HYMYILLÄ jollekin lapselle! Kaatuilevat lapset on ärsyttäviä monella tavalla. Voitteko vain pitää ne pershetelmänne loitolla?

Mitä juuri luin... miksi et juttele toiselle siksi, että on nuorempi tai auta jos loukkaantuu? Tämä kommentti sai niin monta yläpeukkua ettei ole provo vaan psykopaatit todella ovat keskuudessamme!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/477 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanopa yksikin hyöty, joka lapsesta on!

Niinpä sinäkin olet saanut alkusi, kun vanhempasi, heidän vanhempansa, etc ovat haluneet lapsia.

Ja koska vanhempani, ja heidän vanhempansa etc. ovat halunneet aikoinaan lapsia, niin sukuvelvoitteenako minunkin pitäisi niitä haluta?

Vierailija
64/477 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ymärtänyt tuo asenne.ei pidetä lapsista,jotkut ihmiset. Valjenut asia vasta 1-2 vuoden aikana.Jotkut eivät siedä lapsia. Minulla oli paljon tytäreni lapset vauvasta 7-8 vuotiaseen luonani.He olivat kyllä päiväkodissa.Vanhemat uraputkessa.Kerrostalo jossa asun kaupungin vuokratalo.Puutuivat eräät ihmiset ihan taktisesti siihen kun 2 lapsen kanssa tulin kotini. Päiväkodista, leikipuistoista. Emme koskaan jäänet piha leikimään,sen enempää en tutavutta tehnyt ihmisiin,talo jossa asuin. Emme tuotaneet ympäristö melua,ei haitaa.Ei kuraa,hiekaa rappuihni. Minun kipussa aina kuitenkin  eri aikaa.Rapuusta jossa asun perhepäivähoitaja,hoidatko noita.Vastasin kyllä mummon ominaisuudessa. pyysi kyllä anteeksi kun sai oman lapsen lapsen ja sillä aina se,lopulta muuti pois. Toinen oli lapseton nuori mies,mies sanoi: aina noi sinulla,Loppu siihen kuin sai omia lapsia ja muuti pois.Kolmas oli vanha mummo,jota palkatta autoin siivous,ymm.miksi pidät noita lapsia,kun en kerinyt juosta apuun silloin kun hän tarvitsi.Loppu kun kuoli. Neljäs oli pariskunta,jonka mies: Taas noi sinulla,hanki elämä.Meidänkään lapsen lapset ei tule meille,me menemme heille.Se oli ihan kuin diili kimpussani.En tuntenut hetä.Tiesin sama rappu asuvat.Joten hekään eivät tunteneet minua,nuo 3 heri talous. Vain se vanha mummo,kun autoin palkatta,jos lapsia ei ollut. Näin jälkeen päin ymmärsin oli tietoinen jahti,täydelinen.Lapset oli myrkkyä!Lopulta myöhäis syksy 2009. Sanoin tytärelleni en voi hoitaa näitä,olin niin ajettu henkisesti lopuun,nuoilta ihmisiltä ja tytär odotti kolmatta.En arkana osanut pitää puolia se taktinen puutuminen elämäni pihan kun saavuin ja lähdin pihasta pois. Jos olisi tämä minä,olisin mennyt asukasneuvoja hakenut oiketta itseleni liikua kotini ja kotoa pois,lapsen lapsineni.Kun emme aiheutaneet häiriö ei ongelma. Profiili väärää 2 lasta. Ei puolisoa joka olisi tukinut heidän suut.Tilanne kärjisty kaikesta,niin että tyär suuttu.He pääsivät siis eroon lapsista,rikoivat myös minun elämäni.Kun sitten tässä piha piiri ihania lapsia, ja aina muutivat pois lopulta.Kysyin kun muuto auto,hei miksi muutatte pois: Tämä piha piiri ei lapsi ystävällinen sanoivat jokainen. Opin laskee palapelin paljoja yhteen ja ymmärtää miksi kimpussani oltiin takstiset 2009 .Olin vain niin arka,alistuin. Älkää alistuko,lapsi,nuoriso vihaan.Ottakaa heti yhteys asukas neuvojaan.Vuokra talot,kuin osake talot. Lapsilla,nuorilla oikeus asua ja mumolassa käydä.Pihat kuuluu kaikille. Ne jotka ei siedä lapsia,nuoria,mutakon metsään asuu,missä ei muita. Lapset kuuluu elämään kuten nuoret.Normaali elämä myös pihoihin.Ei oikeus ajaa pois. Ymärtäisin oma kohtani,jos olisimme ollet piha,tai tuotaneet häiriö ympäristö.Mutta ei.Meidän profiili väärä 2 lasta ja mummo,muuta ei tarvittu.En vaan käsitä.En sitäkään etten silloin 2009 kyenyt ole vahva ja sanomaan hitoako teille kuuluu elämäni. Röyhkeää hanki elämä,Tänä päivänä menisin silmille,aivan varmasti!

Vierailija
65/477 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen kus olette sitten vaan lapsettomia kissanne kanssa. Ihan kaikessa rauhassa vaan mun puolestani.

Vierailija
66/477 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vasta kertoo,kun ei saa olla lapseton ilman,että 80%ihmisistä utelee vain miksi minulla ei ole lapsia.Sitten pidetään ei normaalina.En minäkään arvostele vaikkapa miksi teit lapset kun olit itsekin lapsi vielä tai miksi teit niin monta..Sitten valitetaan kun ei ole omaa aikaa niin ei sitä saa olla muillakaan.En todellakaan inhoa lapsia,mutta koska olen 35v lapseton asia mielletään lähes aina kysymättä miksi et pidä lapsista.hohhoi..

Vierailija
67/477 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ValoPallo kirjoitti:

Lapsissa itsessään ei ole vikaa, mutta heidän vanhemmissaan on. Nykyisin vain harva vanhempi enää osaa tai viitsii kasvattaa lapsensa siten, että niitä on vaikea olla inhoamatta. Esim. Ennen covidia matkustin junalla Helsingistä Tampereelle ja menin ravintolavaunuun kahville. Viereisen pöydän (käytävän toisella puolella olevan) lapset tulivat pöytäni luo, nousivat kenkineen pöydälleni, halusivat jutella ja ennen kuin sain heidät pöydältä alas toinen oli potkaissut kahvini kumoon kirjani päälle. Toinen penskoista siis tuli makaamaan mun pöydän päälle. Vanhemmat hymyili mulle onnellisesti viereisestä pöydästä, mutta muuttuivat tympeiksi, kun sanoin lapsille, että tämä on mun pöytä. Alas siitä ja maatkaa vanhempienne pöydällä. Haluan nauttia kahvini rauhassa. Vanhemmat eivät hakeneet maanvaivojaan pois, eivätkä pahoitelleet tuhriintunutta kirjaani, tai korvanneet pojan nurinpotkaisemaa kahvimukia. Päinvastoin nimittelivät lastenvihaajaksi ja häijyksi ihmiseksi. Joopa joo. Eikä ole ainoa kerta, kun nykypenskat päästetään kiipeämään naapuripöytään. Niin - en vihaa lapsia vaan lapsensa pilaavia vanhempia.

Tämä on niin totta.Voisin kirjoittaa pitkän listan vastaavia tapahtumia.Ei ole mitään pahempaa kuin aina omia lapsiaan kehuvat vanhemmat.Onneksi valitsin lapsettomuuden

Vierailija
68/477 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

itä-Helsingin lähiöstä 94. kirjoitti:

Itse en ymärtänyt tuo asenne.ei pidetä lapsista,jotkut ihmiset. Valjenut asia vasta 1-2 vuoden aikana.Jotkut eivät siedä lapsia. Minulla oli paljon tytäreni lapset vauvasta 7-8 vuotiaseen luonani.He olivat kyllä päiväkodissa.Vanhemat uraputkessa.Kerrostalo jossa asun kaupungin vuokratalo.Puutuivat eräät ihmiset ihan taktisesti siihen kun 2 lapsen kanssa tulin kotini. Päiväkodista, leikipuistoista. Emme koskaan jäänet piha leikimään,sen enempää en tutavutta tehnyt ihmisiin,talo jossa asuin. Emme tuotaneet ympäristö melua,ei haitaa.Ei kuraa,hiekaa rappuihni. Minun kipussa aina kuitenkin  eri aikaa.Rapuusta jossa asun perhepäivähoitaja,hoidatko noita.Vastasin kyllä mummon ominaisuudessa. pyysi kyllä anteeksi kun sai oman lapsen lapsen ja sillä aina se,lopulta muuti pois. Toinen oli lapseton nuori mies,mies sanoi: aina noi sinulla,Loppu siihen kuin sai omia lapsia ja muuti pois.Kolmas oli vanha mummo,jota palkatta autoin siivous,ymm.miksi pidät noita lapsia,kun en kerinyt juosta apuun silloin kun hän tarvitsi.Loppu kun kuoli. Neljäs oli pariskunta,jonka mies: Taas noi sinulla,hanki elämä.Meidänkään lapsen lapset ei tule meille,me menemme heille.Se oli ihan kuin diili kimpussani.En tuntenut hetä.Tiesin sama rappu asuvat.Joten hekään eivät tunteneet minua,nuo 3 heri talous. Vain se vanha mummo,kun autoin palkatta,jos lapsia ei ollut. Näin jälkeen päin ymmärsin oli tietoinen jahti,täydelinen.Lapset oli myrkkyä!Lopulta myöhäis syksy 2009. Sanoin tytärelleni en voi hoitaa näitä,olin niin ajettu henkisesti lopuun,nuoilta ihmisiltä ja tytär odotti kolmatta.En arkana osanut pitää puolia se taktinen puutuminen elämäni pihan kun saavuin ja lähdin pihasta pois. Jos olisi tämä minä,olisin mennyt asukasneuvoja hakenut oiketta itseleni liikua kotini ja kotoa pois,lapsen lapsineni.Kun emme aiheutaneet häiriö ei ongelma. Profiili väärää 2 lasta. Ei puolisoa joka olisi tukinut heidän suut.Tilanne kärjisty kaikesta,niin että tyär suuttu.He pääsivät siis eroon lapsista,rikoivat myös minun elämäni.Kun sitten tässä piha piiri ihania lapsia, ja aina muutivat pois lopulta.Kysyin kun muuto auto,hei miksi muutatte pois: Tämä piha piiri ei lapsi ystävällinen sanoivat jokainen. Opin laskee palapelin paljoja yhteen ja ymmärtää miksi kimpussani oltiin takstiset 2009 .Olin vain niin arka,alistuin. Älkää alistuko,lapsi,nuoriso vihaan.Ottakaa heti yhteys asukas neuvojaan.Vuokra talot,kuin osake talot. Lapsilla,nuorilla oikeus asua ja mumolassa käydä.Pihat kuuluu kaikille. Ne jotka ei siedä lapsia,nuoria,mutakon metsään asuu,missä ei muita. Lapset kuuluu elämään kuten nuoret.Normaali elämä myös pihoihin.Ei oikeus ajaa pois. Ymärtäisin oma kohtani,jos olisimme ollet piha,tai tuotaneet häiriö ympäristö.Mutta ei.Meidän profiili väärä 2 lasta ja mummo,muuta ei tarvittu.En vaan käsitä.En sitäkään etten silloin 2009 kyenyt ole vahva ja sanomaan hitoako teille kuuluu elämäni. Röyhkeää hanki elämä,Tänä päivänä menisin silmille,aivan varmasti!

Olen asunut sekä vuokralla että omistusasunnoissa ja olen huomannut, että tuollaista toisia vastaan juonimista ja sakinhivutusta on nimenomaan vuokrataloissa enemmän. Sellaisessa kovan rahan omistusasunnossa saa olla rauhassa vaikka meluisana lapsiperheenäkin, mutta ne vuokratalojen pienempituloiset helposti alkavat kiusata, juoruilla ym. ja puuttua muiden asioihin aivan kaikesta mahdollisesta.

Vierailija
69/477 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen kus olette sitten vaan lapsettomia kissanne kanssa. Ihan kaikessa rauhassa vaan mun puolestani.

Tämä on vähä vastaava juttu kuin vegaanius. Yleensä ihmiset toitottavat sitä aivan kaikille. Lapsettomat myös monesti oikein mässäilevät sillä lapsivihamielisyydellään. Esim. kaverini mielestä on tosi vitsikästä kutsua lapsia pers*hedelmiksi ja väheksyä muita jopa ihmisinä siksi, jos he ovat vanhempia. Hän on myös todella ennakkoluuloinen ja rajoittunut asenteiltaan vanhemmuutta kohtaan.

Vierailija
70/477 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni oikeasti vihaa lapsia?! Monet eivät ehkä pidä lapsista, mutta eivät nyt sentään vihaa heitä. Miten ketään voi vihata jos eivät ole tehneet jotain todella ikävää. Vihata on kova sana. Minusta lapset ovat ihan kivoja, muiden lapset siis, kun heitä on oppinut tuntemaan, itselleni en lapsia halua. En kuitenkaan oikein jaksa lapsia, esim naapuroston kakarat huutavat ja heiluvat talonyhtiön pihalla ärsyttävästi. Yhtä ärsyttävästi naapurin koira käy kakalla talonyhtiön pihalla, kun se joskus päääsee aidatusta pihasta karkuteille. En myöskään vihaa millään tasolla tätä koiraa, vaikka kakat väärässä paikassa ärsyttävät.

Vierailija
71/477 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanopa yksikin hyöty, joka lapsesta on!

Työnantajaa/riistäjää naurattaa.

Vierailija
72/477 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei normaali ihminen lapsia vihaa. Kaikki eivät pidä lapsista tai halua omia lapsia. Eihän se sitä tarkoita, että on jotain lapsia vastaan.

Vierailija
73/477 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin pitkään että vihaan lapsia. Sensijaan olen tajunnut että vihaan lässyttäviä lattemammoja. Kaikki puheenaiheet koskee sitä omaa vili-petteriä joka on niiiiin Ihana, mitä nyt välillä tönäisee lähimmän ikätoverin kuralätäkköön ja lällättelee opettajalle. Näistä sitten "neuvotellaan" että mitä saa tehdä ja ei saa tehdä ja lopuksi tunteet sanoitetaan ettei vaan tuu vili-petterille paha mieli kun kielletään jotain. Yök. 🤮

Vierailija
74/477 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vihaa lapsia, mutta en kuitenkaan tykkää. Jotkut lapset ovat ihan mukavia, jos ovat rauhallisia eivätkä huuda. Myönnän etten edes osaa olla lasten kanssa ja siksi ahdistun tilanteissa joissa on lapsia. Julkisilla paikoilla huutavat ja riehuvat lapset, joiden vanhemmat vain seuraavat vierestä ovat kaikkista pahimpia.

Vierailija
75/477 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulin pitkään että vihaan lapsia. Sensijaan olen tajunnut että vihaan lässyttäviä lattemammoja. Kaikki puheenaiheet koskee sitä omaa vili-petteriä joka on niiiiin Ihana, mitä nyt välillä tönäisee lähimmän ikätoverin kuralätäkköön ja lällättelee opettajalle. Näistä sitten "neuvotellaan" että mitä saa tehdä ja ei saa tehdä ja lopuksi tunteet sanoitetaan ettei vaan tuu vili-petterille paha mieli kun kielletään jotain. Yök. 🤮

Jep. Lisäksi nämä samat mammat selittävät lapsettomille kuinka rakkaudesta ei tiedä mitään ennen kuin on puskenut rääkyvän keilapallon mahastaan ulos. Ja päälle tässäkin ketjussa nähtyä keittiöpsykologiaa, kuinka lapsia vihaava on traumatisoitunut ja säälittävä ressukka. Ensi kerralla vastaan että juu en mä lapsia vihaa, vaan sua :D.

Vierailija
76/477 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmiset jaksavat tehdä tällaisia aloituksia, kerta toisensa jälkeen. Kyseessä ei ole kovin suuri ongelma. Harva vihaa lapsia, joko niistä pidetään tai sitten suhtautuminen on välinpitämätön, kuten itselläni. Miksi vihata jotain, mikä ei kiinnosta alunperinkään? Voimien ja ajan tuhlaamista.

Vierailija
77/477 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsissa on tulevaisuus, muttei se kuitenkaan selitä sitä, miksi niiden pitää aina olla niin pirun rasittavia.

Vierailija
78/477 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehnyt töitä lasten parissa 25v.

Halunnut koskaan omia?

Ehei.

M47

Vierailija
79/477 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva ” vihaa” lapsia.

Itselleni lapset ovat yhdentekeviä, heidän elämänsä ei ole erityisen kiinnostavaa. Minua ei kiinnosta myöskään lasten vanhemmat ja perhe- elämä ylipäänsä.

En silti ajattele, että vihaisin lapsia. En vain ymmärrä pointtia, että joku tietty ikävaihe elämässä olisi arvo sinänsä. Juku lapsuusikää elävä henkilö voi olla hyvä tyyppi, mutta hän on sitä tod. näk. muissakin ikävaiheissa.

Tämä aloitus oli varmaan jonkun äiti-ihmisen itsensä korotus- juttuja...huoh. Minua ei ainakaan kiinnosta yhtään. Et ole sen parempi, vaikka olet lisääntynyt.

Vierailija
80/477 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisiä gryndereille: maksan 110% hinnan asunnosta lapsivapaasta asuntoyhtiöstä. :)