Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kertoo jotakin ihmisen asenteesta elämään, jos ei pidä ollenkaan lapsista

Vierailija
03.04.2021 |

Olen tätä miettinyt pitkän aikaa. Joskus tietysti tulee vastaan tilanteita missä lapset ärsyttää, oli sitten oma tai tuntematon lapsi. Se on ihan normaalia, koska lapset tietysti osaa olla äänekkäitä tai muuten vaan rasittavia.

Kuitenkin jos vihaa kaikkia lapsia jatkuvasti, kertoo se jotakin ihmisestä itsestään. Lapsethan ovat tulevaisuus, ja he merkitsevät toivoa ja elämän jatkumista. Ehkä lapsien vihaaminen siis tarkoittaa että ihminen ei halua nähdä hyvää tulevaisuutta, vaan on aika kyyninen. En vihaa ihmisiä jotka sanovat että vihaavat lapsia, se vaan on aika surullinen asenne elämään. Mitä olette mieltä?

Kommentit (477)

Vierailija
461/477 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen omissa oloissani viihtyvä mietiskelijätyyppi ja koen lapset väsyttävän intensiivisinä yleisesti ottaen. En viihdy myöskään äänekkäiden, jekkuilevien, spontaanien ja juuri sellaisten "lapsenomaisten" aikuisten kanssa. En vihaa ketään ja pysyn kyllä minäkin mieluusti kaukana ihmisistä, jotka julistavat vihaavansa jotain tiettyä ihmisryhmää. Ei anna tasapainoista tai miellyttävää kuvaa kenestäkäään sellainen asenne. Olen silti huomannut sen, että tietyntyyppiset ihmiset tulkitsevat välttelyn ja seurassa viihtymättömyyden vihaksi. Ikään kuin kaikkien olisi pakko jumaloida lapsia ja hakeutua heidän seuraansa, jotta ei tulisi leimatuksi lasten vihaajaksi.

Juuri tuo intensiivisyys on raskasta lasten seurassa. Koko ajan pitäisi olla valppaana ja aktiivisena.

Viihdyn vanhusten seurassa. Toki katkera vanhus voi olla raskasta seuraa, mutta seesteinen, elämän ja kuoleman hyväksyvä vanhus on rauhoittavaa seuraa.

Meillä on neljä lasta; rakastan nimenomaan raikkaan ja elämänmakuista arkeamme. Jokainen päivä on Seikkailu. Kyllä vanhana sitten malttaa seesteisenä kuolemaa odottaa.

Vierailija
462/477 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lapsista ei pidä, niin ei se tarkoita, että niitä vihaa. Ap:llä on itsellään asenneongelma kun ei ymmärrä, että kaikki eivät ole hänen kaltaisiaan.

Tämä. En vihaa lapsia enkä kissoja mutta kummistakaan en välitä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/477 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On olemassa paljon kivoja ja herttaisia lapsia ja sitten on niitä syntymäkusipäitä, jotka voisi jo aikaisesta uunittaa.

Karmeaa kielenkäyttöä: "syntymäkusipää"-lapset, jotka voisi uunittaa. Hyi olkoon. Ajattele, mitä ajattelet; älä kuitenkaan typeryyttäsi ääneen julista.

Vierailija
464/477 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei lapset ole ongelma vaan heidän vanhemmat jotka pitävät omia lapsia täydellisinä jotka ei koskaan tee mitään väärää ja vika on aina muiden lapsissa ja se asenne että minun lapsi saa tehdä mitä haluaa ettei vaan tule paha mieli

Nämä vanhemmat ovat narsistisia. Meillä on valitettavasti niitä hyvin paljon. Se ei tietysti ole lasten syy, mutta se vaara on, että narsisti kasvattaa uusia narsisteja lapsistaan.

Nämä palstan narsistihullut ovat rasittavia.

Uskokaa jo, että kaikki huono/tyhmä/julma/sinulle epämieluisa käytös EI ole narsismia.

Siis narsistinen on eri asia kuin narsisti eli sellainen, kellä on narsistinen persoonallisuushäiriö. Voi olla narsistinen ihminen ilman, että täysin täyttäisi persoonallisuushäiriön kriteerejä. Ja väitän edelleen, että näitä ihmisiä on hyvin paljon, ja koko ajan enemmän.

Vierailija
465/477 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen kus olette sitten vaan lapsettomia kissanne kanssa. Ihan kaikessa rauhassa vaan mun puolestani.

Tämä on vähä vastaava juttu kuin vegaanius. Yleensä ihmiset toitottavat sitä aivan kaikille. Lapsettomat myös monesti oikein mässäilevät sillä lapsivihamielisyydellään. Esim. kaverini mielestä on tosi vitsikästä kutsua lapsia pers*hedelmiksi ja väheksyä muita jopa ihmisinä siksi, jos he ovat vanhempia. Hän on myös todella ennakkoluuloinen ja rajoittunut asenteiltaan vanhemmuutta kohtaan.

Joopa joo, lapsia hankkineethan eivät ollenkaan hiero asiaa jokaisen vastaantulijan naamaan joka välissä. Ihan jo somebiossa joka toisella lukee, että on niin ja niin monen lapsen ylpeä äiti/isä/mummo/vaari. Velajulistuksia en ole nähnyt yhtään, vaikka varmaan joku niinkin tekee. Samoin "äitinä olen sitä mieltä, että [mikä vaan lapsiin ei-mitenkään liittyvä asia]" on ihan klassikko, samoin mielipidekirjoituksen allekirjoitus "Maija Möttönen, kauppatieteen maisteri ja äiti". Kuka on nähnyt version "kauppatieteen maisteri ja vapaaehtoisesti lapseton", tilanteessa, jossa kirjoitus ei käsittele vapaaehtoista lapsettomuutta?

Nainen voi syystäkin olla ylpeä siitä, että on äiti, mitä useammalle lapselle sitä suurempi ylpeys. Naisen tehtävä on synnyttää lapsia.

Naisen tehtävä synnyttä lapsia. Eli ne jotka eivät niitä synnytä ovat täysin arvottomia ihmiskunnalle ja joutavat kuolla pois - vai??

Kuulostaa uhriutumiselta. Harvassa taitaa olla ihmiset, joiden mielestä naisten tulisi kuolla sankoin joukoin. Ja sanon tämän itsekin naisena. Mutta synnyttäminen on sellainen asia, jota mies ei voi tehdä. Se on Se Ero miehen ja naisen välillä, että naisella on ne sukuelimet, joilla voi synnyttää. Sillä tavalla synnyttäminen on yksi niitä nykyään harvoja asioita, joita mies ei voi tehdä. Sen voi tehdä vain nainen. Kyllä nyt jokainen tajuaa silti, ettei jokainen nainen tule lapsia saamaan, kuten ei jokainen mieskään tule isäksi, eikä se tarkoita, että nämä ihmiset pitäisi pistää keskitysleirille. Jo on taas jutut.

Vierailija
466/477 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuu kuuntelemaan tuota yläkerran huutajapentua, jolle kaikki on annettu periksi ja jos ei jotain saa, niin huutoa ja ulinaa kuuluu koko päivän. Tee tässä sitten etätöitä. Ja kyllä, vihaan kakaroita sydämeni pohjasta. Manipuloivia, ärsyttäviä, koronan kantajia, koko ajan yrjöämässä tai takapuoli valskaa kihomadoista tai pää täistä. Kuka hitto haluaa tollasilla elämänsä pilata???

Esimerkiksi sinun omat vanhempasi aikoinaan

Vierailija
467/477 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on mulle ihminen siinä missä muutkin. Jos on huonotapainen ja ärsyttävä, niin en jaksa katsella. En vihaa ketään, mutta pysyttelen loitolla. Miksi myöskään pitäisi hymyillä toisten lapsille? Varsinkaan jos käyttäytyvät huonosti? Kyllä pysyttelen mieluusti vain etäällä ja vaihdan kauppaa/kahvilaa jos sattuu näitä vapaan kasvatuksen hedelmiä, joita ei koskaan kielletä.

Vierailija
468/477 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lapsista ei pidä, niin ei se tarkoita, että niitä vihaa. Ap:llä on itsellään asenneongelma kun ei ymmärrä, että kaikki eivät ole hänen kaltaisiaan.

Ihminen joka vihaa lapsia ei voi olla kokonaan paha. (W.C. Fields)

Vierailija
469/477 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän asiaa voikaan oikein ymmärtää ennenkuin on omia lapsia. Itsekään en aikaisemmin juurikaan välittänyt lapsista. Nyt minulla on kaksi ihanaa (ja välillä vähemmän ihanaa :D) tytärtä enkä olisi voinut ennen kuvitellakaan yhtä suurta ja ehdotonta rakkautta! 🥰🥰

Suomeksi: olit idi ootti, et tajunnut tehdä aborttia ajoissa, nyt olet korviasi myöten k usessa ja haluaisit muutkin mukaasi samaan liemeen. Hyvä yritys, hermanni.

Vierailija
470/477 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kyllä huomannut että ihmiset jotka suorastaan vihaa lapsia (itse sanovat näin) ovat kaikki olleet pienistä asioista jatkuvasti valittamassa, eivätkä näe missään mitään positiivista. Ovat itsekkäitä ja ilkeitä tyyppejä. Yleensä nämä tyypit suorastaan palvovat omia lemmikkejään.

Vierailija
471/477 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihaan lasten kiljumista. Nykyään sitä on yhä enemmän joka paikassa. Olen herkkäkorvainen, joten tuo on todellinen ongelma.

Minäkin vihaan ihan sydämeni pohjasta sitä kirkumista ja rääkymistä. Se sattuu minuun. Minusta tuntuu erittäin pahalta ne äänet.

On helppo lässyttää, että olen paha ihminen ja "mitään kestämätön", mutta hermostolleni en mitään voi.

Ihmiset kokee asiat eri tavoilla. Toiselle ei äänet tunnu missään, toiselle ne tuottaa kipua, tuskaa ja kärsimystä.

Vaihtaisin toki hermostoni milloin tahansa sellaisen kanssa, kuka ei ole moksiskaan.

Aivoissani aktivoituu joku taistele/pakene/lamaannu -hälytysjärjestelmä, jos joku kirkuu korvia repivästi. Rintaani ja sydämeeni sattuu fyysiesti ja stressihormoonit aiheuttavat vihan ja raivon tunteen.

Paha olo kestää 15-60minuuttia riippuen äänistä.

Tälle en itse voi yhtään mitään, enkä voi vain päättää, etten kärsisi äänistä. Ei ole mikään "asennevamma".

Mitä lapsiin tulee "tulevaisuuden toivoina", niin ap. voi vetää v/&tun päähänsä. Ihminen on täysin epäonnitunut laji, ja ei ole miksikään muuttumassa. Tuhoaa, saastuttaa, kiduttaa, rääkkää ja itsekkäästi ahnehtii vain oman pe&%eensä ja omien per5hedelmiensä hyväksi kaiken.

Vierailija
472/477 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon kyllä huomannut että ihmiset jotka suorastaan vihaa lapsia (itse sanovat näin) ovat kaikki olleet pienistä asioista jatkuvasti valittamassa, eivätkä näe missään mitään positiivista. Ovat itsekkäitä ja ilkeitä tyyppejä. Yleensä nämä tyypit suorastaan palvovat omia lemmikkejään.

Todennäköisesti olet itse äärimmäisen itsekeskeinen ja vain omia pentujasi palvova tekopyhä pelle.

Kenenkään ei ole mikään pakko palvoa sinun kakaroitasi. Koita hyväksyä se!

Se että joku rakastaa lemmikkiään, ei ole sinulta tai rumilta rääkyviltä pennuiltasi millään tavalla pois!"

ELÄ JA ANNA TOISTEN ELÄÄ!

ÄLÄ PAKOTA KETÄÄN IHAILEMAAN PENTUJASI, KUN NE EI OLE MUILLE YHTÄÄN MITÄÄN, VAIN SINULLE!

Vierailija
473/477 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmät ihmiset änisevät ja määkivät, miten pahoja ja huonoa epäonnistuneita ihmishirviöitä muut ovat, kun eivät palvo, ihaile ja rakasta heidän omia pentujaan.

Itsekään nämä narsistiäidit, eivät kenenkään tuntemattoman pentuja palvo. Vain omia.

Oksettaa kaikki tuollaiset "minun lapseni minun lapseni" ämmät!

Ei kiinnosta teidän rumat paskaperseenne yhtään!

Vierailija
474/477 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On olemassa paljon kivoja ja herttaisia lapsia ja sitten on niitä syntymäkusipäitä, jotka voisi jo aikaisesta uunittaa.

Karmeaa kielenkäyttöä: "syntymäkusipää"-lapset, jotka voisi uunittaa. Hyi olkoon. Ajattele, mitä ajattelet; älä kuitenkaan typeryyttäsi ääneen julista.

Kalikka kalahti sinne!

Taitaa sinun paskaperseesi olla sellaisia jotka tunnistit tuosta kuvauksesta.

Vierailija
475/477 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ValoPallo kirjoitti:

Lapsissa itsessään ei ole vikaa, mutta heidän vanhemmissaan on. Nykyisin vain harva vanhempi enää osaa tai viitsii kasvattaa lapsensa siten, että niitä on vaikea olla inhoamatta. Esim. Ennen covidia matkustin junalla Helsingistä Tampereelle ja menin ravintolavaunuun kahville. Viereisen pöydän (käytävän toisella puolella olevan) lapset tulivat pöytäni luo, nousivat kenkineen pöydälleni, halusivat jutella ja ennen kuin sain heidät pöydältä alas toinen oli potkaissut kahvini kumoon kirjani päälle. Toinen penskoista siis tuli makaamaan mun pöydän päälle. Vanhemmat hymyili mulle onnellisesti viereisestä pöydästä, mutta muuttuivat tympeiksi, kun sanoin lapsille, että tämä on mun pöytä. Alas siitä ja maatkaa vanhempienne pöydällä. Haluan nauttia kahvini rauhassa. Vanhemmat eivät hakeneet maanvaivojaan pois, eivätkä pahoitelleet tuhriintunutta kirjaani, tai korvanneet pojan nurinpotkaisemaa kahvimukia. Päinvastoin nimittelivät lastenvihaajaksi ja häijyksi ihmiseksi. Joopa joo. Eikä ole ainoa kerta, kun nykypenskat päästetään kiipeämään naapuripöytään. Niin - en vihaa lapsia vaan lapsensa pilaavia vanhempia.

Vihaan tuollaisia vanhempia. Ihan aidosti. Enkä heidän lapsistakaan pidä.

Vierailija
476/477 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset nyt vain yksinkertaisesti ovat ällöttäviä kaikin tavoin. Piste. 

Vierailija
477/477 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on kaksi nyt jo aikuista lasta, joita tietysti olen aina rakastanut ja tulen rakastamaan. Elämässä on kuitenkin niin paljon muutakin kohottavaa ja ihmeellistä, että olisin varmaan ollut ihan onnellinen ilman heidän olemassaoloaankin.

Muiden lapset ovat ihan ok, mutta jostain syystä en kaipaa lapsenlapsia. Liittyy ehkä ihmislajin itsekkyyteen ja maailmamme surkeaan tilaan.

Ei kaikkien tarvitse pitää lapsista. Tunnustan, että itse pidän paljon enemmän eläimistä. Eikä se tee minusta huonoa ihmistä.