Onko lihava ravitsemusterapeutti uskottava?
Isäni on sairaalassa, ja hän kertoi että ravitsemusterapeutti oli käynyt puhumassa ravitsemuksesta. Isälleni tehty suolioperaatio. Oli puhunut terveellisestä ruokavaliosta jne. Lopussa olin kertonut ylipainosta jne. Isäni oli kysynyt lopussa ns. vitsinä, että toimiikohan nämä ohjeet kun teillä terapeutti näyttää olevan ainakin 30kg ylipainoa. Isäni on eläkkeelle jäänyt terveyskeskuslääkäri. Tämä terapeutti oli suuttunut ja lähtenyt niskaa nakellen huoneesta.
Kommentit (172)
Vierailija kirjoitti:
Kuvittelette ilmeisesti, että ravitsemusterapeutin työ on pelkästään laihdutusneuvojen antamista.
Täs oli varmaan joku muu aiheena go ravitsemusterapeutin työnkuva...🙄
Siis juuri tämä, että ylipainoa yleisesti perustellaan aineenvaihduntasairauksilla, TÄH! Erittäin harvinaista jos aineenvaihduntasairaus jollakulla on, hassua toki että lähes kaikki AV mammat piiloutuvat kuvitteellisen sairauden taakse.
Ja juujuuu, ruuanpuutteen vuoksihan nälkämaiden lapsetkin ovat niin hirveän lihavia. Lihovat sellaisiksi possuiksi vaikka eivät juuri mitään suuhunsa saa. Taitavat kärsiä myös aineenvaihdunnasta. Hirveitä ihrasikoja ovat, katsokaa vaikka kuvia UNICEFin sivuilta niistä lihavista nälkälapsista!
Näinhän jossain kerran lihavan personal trainerinkin, joka ei edes kyennyt tekemään kaikkia liikkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Olen isäsi kanssa kyllä samaa mieltä, vaikka ehkä vähän tökeröä sitä ääneen sanoa. Toisaalta näkeehän sitä kampaajiakin, joiden tukka ei ole kovin huoliteltu.
En kyllä vertaisi ravitsemusterapeuttia kampanjaan. Kampaaja harvemmin itse leikkaa/värjää tukkaansa, joten hyvä ja huono käsiala ei kerro hänen ammattitaidosta mitään. Toki jos kampaajan hiukset ovat upeat niin mieluummin kysyisin kenen palveluja käyttää ja menisin samalle.
Ravitsemusterapeutti ei tarvitse ulkopuolista työhönsä. Lihava terapeutti (tai pt!) on vain merkki "tee niin kuin sanon" ihmisestä, eli en luottaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvittelette ilmeisesti, että ravitsemusterapeutin työ on pelkästään laihdutusneuvojen antamista.
Aiheena oli ravitsemusterapeutin ylipaino, joka aiheuttaa sen ettei häneen luoteta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aiheena oli ravitsemusterapeutin ylipaino, joka aiheuttaa sen ettei häneen luoteta.
Niin, eli ei esim. ravitsemusterapeutin työnkuva. Yleistyksenä varmaankin lihavuudesta vedettävät johtopäätökset ja niiden mielekkyys.
Asiantuntemusta ei yli-/alipaino toki muuta suuntaan tahi toiseen. Naurettavuuteen ja sitä kautta uskottavuuteen sillä voi olla vaikutusta. Mistäköhän johtuis??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, eli ei esim. ravitsemusterapeutin työnkuva. Yleistyksenä varmaankin lihavuudesta vedettävät johtopäätökset ja niiden mielekkyys.
Asiantuntemusta ei yli-/alipaino toki muuta suuntaan tahi toiseen. Naurettavuuteen ja sitä kautta uskottavuuteen sillä voi olla vaikutusta. Mistäköhän johtuis??
Arvioijan tyhmyydestä?
Niin, sinä joka taivastelit ja huutelit tietäväsi perimmäisen syyn lihomiseen ja että sinulla on asiasta netistä luettua tutkimustietoa, me YHÄ odotamme että jaat nämä tutkimuksesi meille muille :))
Siihen asti lihomisen syy on yhä klassinen ja perinteinen: elimistö saa energiaa enemmän kuin kuluttaa. Energia varastoituu rasvaksi. Silloin tapahtuu lihominen. Energiaa ei tule tyhjästä eikä katoa tyhjästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvioijan tyhmyydestä?
Esimerkinomaiset johtopäätökset johtuvat eittämättä typeryydestä...samoin kuin esimerkinomainen lihavuus.
Joskus noin 15 vuotta sitten, kun vielä jopa telkkarissa sai sanoa jotain ja huumoriakin sai näyttää, niin telkusta tuli Lihavuus-ilta.
Hantta Krause (mikä lie nimi nykyään) sanoi hyvin (tosin häntä vähän paheksuttiin) että:
Jos ovesta tulee sisään valtavan lihava aivokirurgi, niin ei sitä ensimmäisenä ajattele, että hän on aivokirurgi, vaan että onpa läski ihminen.
Näin se on. Näkö taitaa olla aisteista tärkein, ja se sanelee aika paljon sitä, miten arvotuksemme asioista muodostuvat ensinäkemältä. Toki myöhemmin asenne voi muuttua, mutta ei se tietysti poista sitä faktaa että joku on läski.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvioijan tyhmyydestä?
Esimerkinomaiset johtopäätökset johtuvat eittämättä typeryydestä...samoin kuin esimerkinomainen lihavuus.
Meinaat, että ylipaino aiheutuu aina typeryydestä. Ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvioijan tyhmyydestä?
Meinaat, että ylipaino aiheutuu aina typeryydestä. Ok.
”Meinaan” sitä noin sataprosenttisesti yhtä paljon kuin ”meinaan” lihavuuden aiheuttaman tunnereaktion johtuvan typeryydestä.
Ymmärrän, ettet sinä ymmärrä - ymmärtäisitpä sinäkin. Pussokram.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kovin naiivia ajattelumallia täällä. Ei tullut mieleen, että on myös sairauksia, jotka aiheuttavat ylipainoa? Vaikka söisi kuinka oppikirjan mukaisesti, ei siis automaattisesti ole hoikka.
Joo ja näitä sairauksia nykypäivänä piisaa... niin ja ne geenit!
Täsmälleen näin, kilpirauhasen vajaatoiminta on järkyttävän yleinen ja hävyttömän alidiagnosoitu ja -hoidettu sairaus, joka vie työkyvyn ja pahimmillaan tajuttomaksi (kuten eräs tuttavani, vietiin ambulanssilla sairaalaan). Silti syyllistetään syöpöksi, juopoksi ja mt-ongelmaiseksi. Valvira kieltää lääkäreitä käyttämästä lääkkeitä jotka auttaisi, moni joutuu ne hakemaan ulkomailta, paitsi nyt sekään ei onnistu.
Tiedättekö, se kilpparin toiminta on alunperinkin pilattu SYÖMÄLLÄ JA JUOMALLA. Ei noita kilppariongelmia ollut näin hemmetin paljon 30-40 vuotta sitten. Ihmisten elintavat sairastuttavat.
Kun on ensin pilannut aineenvaihduntansa ja suolistonsa limsoilla, karkeilla, sipseillä, lisäaineilla ja pikaruualla, ei ole ihme, että kilpparin toiminta häiriintyy! Ja kierre on valmis. Lihoo lisää vielä sen itse aiheutetun sairaudenkin takia.
- voiko psykologi/terapeutti oikeasti olla ammattitaitoinen, jos ei itse sairasta useampaa mielisairautta?
- voiko lääkäri olla ammattitaitoinen, jos ei itse ole yhtä terve kuin pyhä jeesus?
- voiko olla hyvä poliiisi, jos ei ole koskaan varastanut?
- voiko olla hyvä pappi, jos ei itse usko Jeesukseen?
- voiko olla hyvä valmentaja, jos ei ole itse koskaan pelannut korkeimmalla tasolla?
Itselleni ihan sama miltä ihminen itse näyttää. Paljon enemmän ammattaidosta kertoo, miten muut asiakkaat ovat hänen avustaan hyötyneet ja mitkä ovat tulokset. Joku voi olla hiton hyvä personal trainer, vaikkei itse olisikaan mikään lihaskimppu. Noh, mielipiteitä on monia.
Vierailija kirjoitti:
- voiko psykologi/terapeutti oikeasti olla ammattitaitoinen, jos ei itse sairasta useampaa mielisairautta?
- voiko lääkäri olla ammattitaitoinen, jos ei itse ole yhtä terve kuin pyhä jeesus?
- voiko olla hyvä poliiisi, jos ei ole koskaan varastanut?
- voiko olla hyvä pappi, jos ei itse usko Jeesukseen?
- voiko olla hyvä valmentaja, jos ei ole itse koskaan pelannut korkeimmalla tasolla?Itselleni ihan sama miltä ihminen itse näyttää. Paljon enemmän ammattaidosta kertoo, miten muut asiakkaat ovat hänen avustaan hyötyneet ja mitkä ovat tulokset. Joku voi olla hiton hyvä personal trainer, vaikkei itse olisikaan mikään lihaskimppu. Noh, mielipiteitä on monia.
Tästähän tekee erityisen hauskaa se, että tuota esimerkkiäsi mukaillen tämä ”ylipainoinen ravitsemusterapeutti” nimenomaan on se ”korkeimmalla tasolla pelannut valmentaja”...
...oikeastaan enemmänkin pelaaja-valmentaja! Taktiikat tekee jordani ja koritki tekee jordani sillattis!
Tee niin kuin sanon eikä niin kuin elän.
Ottaisitko vankilassa olevalta rikolliselta oikeudeudellisia neuvoja vai et?
Otatko tennistunnit pro:lta vai aloittelijalta