Onko lihava ravitsemusterapeutti uskottava?
Isäni on sairaalassa, ja hän kertoi että ravitsemusterapeutti oli käynyt puhumassa ravitsemuksesta. Isälleni tehty suolioperaatio. Oli puhunut terveellisestä ruokavaliosta jne. Lopussa olin kertonut ylipainosta jne. Isäni oli kysynyt lopussa ns. vitsinä, että toimiikohan nämä ohjeet kun teillä terapeutti näyttää olevan ainakin 30kg ylipainoa. Isäni on eläkkeelle jäänyt terveyskeskuslääkäri. Tämä terapeutti oli suuttunut ja lähtenyt niskaa nakellen huoneesta.
Kommentit (172)
Kyllä ylipainosta puhuva lihava ravitsemusterapeutti antaa vähän sen vaikutelman, ettei lihavuudella ole kuitenkaan mitään väliä eikä niillä neuvoillakaan. Taikka hän ei ole valmistunut ryhmänsä priimuksena...
Kävin ylipainoisen ravitseterapeutin luona. Kyllä oli hyvä käynti koska tiesi mistä puhui. Hänelläkin oli ahmimishäiriö taustalla.
Vierailija kirjoitti:
Tee niin kuin sanon eikä niin kuin elän.
Ottaisitko vankilassa olevalta rikolliselta oikeudeudellisia neuvoja vai et?
Vankilaan joutuminen ei yleensä johdu siitä, että olisi tietämätön laista, vaan tajuavat itsekin tehneensä rikoksen. Voisin jopa kuvitella, että rikollinen saattaisi tietää laista tavallista tallaajaa enemmän, koska hänellä on omakohtaista syytä perehtyä porsaanreikiin, seurauksiin yms.
Vierailija kirjoitti:
Isäsi on idiootti.
Lihavuus ei mitenkään vähennä ravitsemusterapeutin ammattitaitoa. Ei tarvitse elää kuten saarnaa.
Pitäisitkö uskottavana lääkäriä, joka varoittelee keuhkosyövästä ja on itse ketjupolttaja.
"Älä tee niin kuin minä teen, vaan tee niin kuin minä sanon" on aika heikko perustelu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kovin naiivia ajattelumallia täällä. Ei tullut mieleen, että on myös sairauksia, jotka aiheuttavat ylipainoa? Vaikka söisi kuinka oppikirjan mukaisesti, ei siis automaattisesti ole hoikka.
Joo ja näitä sairauksia nykypäivänä piisaa... niin ja ne geenit!
Täsmälleen näin, kilpirauhasen vajaatoiminta on järkyttävän yleinen ja hävyttömän alidiagnosoitu ja -hoidettu sairaus, joka vie työkyvyn ja pahimmillaan tajuttomaksi (kuten eräs tuttavani, vietiin ambulanssilla sairaalaan). Silti syyllistetään syöpöksi, juopoksi ja mt-ongelmaiseksi. Valvira kieltää lääkäreitä käyttämästä lääkkeitä jotka auttaisi, moni joutuu ne hakemaan ulkomailta, paitsi nyt sekään ei onnistu.
Tiedättekö, se kilpparin toiminta on alunperinkin pilattu SYÖMÄLLÄ JA JUOMALLA. Ei noita kilppariongelmia ollut näin hemmetin paljon 30-40 vuotta sitten. Ihmisten elintavat sairastuttavat.
Kun on ensin pilannut aineenvaihduntansa ja suolistonsa limsoilla, karkeilla, sipseillä, lisäaineilla ja pikaruualla, ei ole ihme, että kilpparin toiminta häiriintyy! Ja kierre on valmis. Lihoo lisää vielä sen itse aiheutetun sairaudenkin takia.
Itse olen myös miettinyt, että jos lihominen ei johdu lähes kokonaan omista elintavoista (lähinnä mitä syö, kuinka paljon syö, miten paljon liikkuu), niin miksi muutama sukupolvi taaksepäin lihavat olivat harvinaisuus? Ovatko ihmiset muka muuttuneet yhtäkkiä geneettisesti aivan radikaalisti, vai voisiko pääsyy useimmissa tapauksissa olla kuitenkin niissä omissa elintavoissa?
Ja jos on sitä mieltä, että elää terveellisesti ja painoa on liikaa, kannattaa toki käydä lääkärillä ja selvittää ne kilpirauhasarvot ym. Aina niitä tapauksia on, ja lääkitys voi auttaa, elintapojen muutoksen ohella, mutta suurin osa lihomisista lienee omista ehkä pitkälti tiedostamattomista valinnoista johtuvia.
Mutku mutku mun aineenvaihdunta ja mun kilpirauhanen! Ja geenit! Minulla itselläni ei ole mitään osaa eikä arpaa ihroihini!!!!
No ei ainakaan uskottavuutta lisää. Paras olisi sellainen ravitsemusterapeutti joka olisi ollut lihava mutta laihtunut ja ptäysynyt normaalipainossa.
Olen huomannut saman, että terveydenhoitoalalla olevat ihmiset ovat itse hyvin lihavia. Tähän taitaa päteä se sääntö, että tehkää niin kuin minä opetan, mutta älkää tehkö niin kuin minä teen.
Niin selittäkää. Miten ihminen lihoo tyhjästä?
Vierailija kirjoitti:
Mites hampaaton suuhygienisti, oisko uskottava?
Katsotaanko suuhygienistin hampaattomuus ammattitaudiksi?
Vierailija kirjoitti:
Niin selittäkää. Miten ihminen lihoo tyhjästä?
Nielee ilmaa?
Niin. Otatko tennistunnit lihavalta prolta vai hoikalta keskivertopelaajalta?
Ollakseen hyvä ravitsemusneuvoja, ei tarvitse olla itse mikään hoikkis. Se hoikka ravitsemusneuvoja voi antaa ihan paskoja neuvoja (kuten voi kuka vaan). Ei hoikkuus ole minkään sortin tae ammattitaidosta.
Sitä paitsi, voi olla lihava (tiettyyn rajaan asti) ja syödä todella terveellisesti. Itse terveellisyys kun ei liity kaloreihin. Avokadot, pähkinät jne jne on todella terveellisiä, mutta niissä on todella paljon energiaa. 100g pähkinää sisältää yli 600 kaloria.
Ja kuten sanoin, niin henkilön henk. kohtaiset ruokailutottumukset ei liity mitenkään ammattitaitoon. Jos haluaa tietää ammattitaidosta niin kysyy aikaisempien asiakkaiden tuloksista.