Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anna edellisen asiakkaan pakata rauhassa

Vierailija
02.04.2021 |

Eikös se näin ole, että nyt korona-aikana markettien kassalinjoilla pitäisi antaa edellisen asiakkaan pakata tavaransa rauhassa ennen kuin itse menee pakkaamaan. Ai niin, mutta kukas sitä pakkausruuhkaa loppujen lopuksi säätelee? No, se kassalinjaa hoitava kassaneiti.
Nyt pääsiäisen aikaan marketit ovat laajentaneet aukioloaikojaan, täälläkin kaikki osuuskaupan marketit avoinna iltaisin 23:een asti kaikki pyhäpäivät ja lauantainkin. Asiakkaat voivat siis suunnitella kauppareissunsa sillain väljemmin, jottein ruuhkia tulisi esim. torstaille ja lauantaille.
No, kävinpä kuitenkin minäkin eilen kiirastorstaina marketissa - iltapäivällä tosin, ennen töistä tulijoiden mahdollista rynnistystä. Mutta niin vain oli marketissa porukkaa kuitenkin, olivat kai lähteneet töistä aiemmin.
No, mites kassalla tuon pakkausrauhan kanssa kävi? Huonosti, ainakin meikäläisen kohdalla. Siinä oli toisella puolella pleksiä yksi herra, joka oli ostanut kaiketikin yhden ostoskassillisen verran (kassi läpinäkymätöntä muovia) tarjouksessa ollutta Juhlamokkaa, siinä se niitä päällimmäisiä paketteja oli kassaneidille näyttänyt kun maksuvuorossa oli. Muuten sillä ei niin hirvittävää kuormaa ostoksia ollut, aika kohtuullinen määrä. No, mun ja sen miehen välissä oli yks nainen, sillä ihan pienet ostokset, selvisi äkkiä vuorostansa. No, mulla oli sitte semmonen tavallinen satsi, normaali ruokaostosmäärä, mutte kuitenkin sen verran, ettei ihan sekunnissa pois kassalta selviä. Siinä kun olin pakkaamassa omiani, niin se mies oli edelleen omalla puolellaan ja hyvin tarkkaan näytti katsovan että mites ne tavarat sinne laukkuun laitetaan... nää tällaset tarkasti ja harkiten tavaroita laukkuun laittavat ovat kai sellaisia, että ne vievät sen laukun sellaisenaan johonki kotikylmiöön ja sieltä laukusta sitten tarpeen mukaan haetaan mitä tarvitaan, että sen takia pitää katsoa että mihin nurkkaan mitäkin laittaa, muuta selitystä en keksi, kun noin niin kuin kotikylmiötä omistamattomathan purkavat sen laukun kuitenkin kotona ja laittavat tavarat jääkaappiin, pakastimeen tai ruokakaappiin hyllyille. No, ei mulla aika siihen touhujen katselemiseen mennyt, sivusilmällä panin merkille kun omiani pakkasin. Mutta se halvatun kassa, se rupes ajamaan mua seuraavan asiakkaan tavaroita sinne mun tavaroiden päälle, ihan tosta vaan! Että mulle se siinä sitten kiire tuli, ettei mene tavarat sekasin... Tollasen äijän annetaan pakata kaikessa rauhassa, että osuuskauppa kohteleekin sitten tässä pakkausrauhassa ihmisiä vähän epätasa-arvoisesti. Sä joudat siitä jo meneen, että pistäs vauhtii...... Niin joo, olisin tietty voinut huutaa sille kassalle, ette hold your horses, mä en oo vielä pakannut. Mutta tiiättekö mitä, jos niin olisin tehnyt, niin ne olis närkästynyt minuun, mut se äijä siis sen kun vaan tarkkaan katto että mihis ton ja ton laitan, taisi vähän jopa joutua purkamaan tavaroitansa takaisin hihnalle, kun oli mennyt väärässä järjestyksessä.

Että joo: Anna pakkausrauha! Ja kassa ajaa toisen tavarat päälle!

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat kovin pelokkaita. Oletteko miettineet mikä on laskennallinen todennäköisyys saada tartunta lyhyessä kohtaamisessa jossa ei avata suuta, aivasteta eikä varsinkaan vaihdeta sylkeä? Suomen tartuntamäärillä, alueilla jotka eivät ole maahanmuuttajavoittoisia?

Vierailija
22/69 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkkumiehellä niin vähäiset ostokset ettei tarvitse jonotella kiitos itsepalvelukassojen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hlvettiä sitä vartenhan siinä on pleksi että voi normaalisti pakata kaks rinnakkain. Oisse kun nämä pakkaushullut ois siellä portsareina kauppareissut kestäisi varmaan kakstuntia mut eipähän altistuisi ..eiköö

Vierailija
24/69 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina enemmän kuin yksi tai kaksi tavaraa ostoksissa. Silti kassalla ei ole mitään järkeä välillä rynniä pakkaamaan, kun saan pari maitopurkkia pussiin ja kassa jo sitä hintaa huutelee. Taso kipittää kortti ojossa maksamaan. Sillä välin maitopurit tippuu hylly, kun ousdi on tyhjähkö.

Ne kassat on niin nopeita (kun ne on siihen nopeuteen pakotettu), ettei siinä ehdi.

Vierailija
25/69 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinkkumiehellä niin vähäiset ostokset ettei tarvitse jonotella kiitos itsepalvelukassojen.

Ihmettelin tänään suuresti kun kassoilla oli pitkät jonot ja itsepalvelukassat tyhjinä. Pelkääkö ihmiset niitäkin?

Vierailija
26/69 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää hitaat ihmiset. Ei vanhukset, mutta muut hitaat. Muutenkin äkäiset turvavälinmuistuttajat käyvät hermoon. Parasta oli kun yksi mies oli ilman maskia kauppajonossa ja olin hänen takanaan. Sanoi "hei metrin turvaväli". Aika tekopyhää just saying.

Vierailija
27/69 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää nämä hysteeriset hidastelijat. Pakataan tahallaan hitaasti, kun kerrankin on valtaa seisottaa jonoa. Ei tajuta, että siellä ruuhkassa jonossa enemmän ollaan alttiina viruksille, kuin siellä pakkauspäässä kaksi pakkaamassa.

Vierailija
28/69 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis pakataanko Suomessa kassalla? Kuulostaa hitaalta! Asun ulkomailla ja täällä ladataan takaisin ostoskärryyn ja pakataan autolla sinne joihinkin koreihin, laatikoihin tai mitä nyt diellä onkaan tai jos on kävellen liikkeellä, syrjemmällä kasseihin. Ei nyt siinä kassalla kaikkien tukkeena.

Vierailija
29/69 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse menen isoillakin ostoksilla mieluummin itsepalvelukassalle kuin näihin pakkaa ja pelleile muiden tahtiin kassoihin. Yleensä nämä koronahysteerikot on sen verran pönttöjä etteivät osaa itse edes käyttään näitä kassoja saa olla ihan rauhassa

Vierailija
30/69 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis pakataanko Suomessa kassalla? Kuulostaa hitaalta! Asun ulkomailla ja täällä ladataan takaisin ostoskärryyn ja pakataan autolla sinne joihinkin koreihin, laatikoihin tai mitä nyt diellä onkaan tai jos on kävellen liikkeellä, syrjemmällä kasseihin. Ei nyt siinä kassalla kaikkien tukkeena.

No eipä tuo systeemi lidlissäkään toiminut. Sama aika menee pakata suoraan pussiin kuin takaisiin kärryyn ja sit jäädä johonkin muualle tukkeeksi.

Vierailija
31/69 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No yleensä nuo hysteerikot ovat vanhoja ihmisiä. Ei me nuoret niinkään.

Vierailija
32/69 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ärsyttää hitaat ihmiset. Ei vanhukset, mutta muut hitaat. Muutenkin äkäiset turvavälinmuistuttajat käyvät hermoon. Parasta oli kun yksi mies oli ilman maskia kauppajonossa ja olin hänen takanaan. Sanoi "hei metrin turvaväli". Aika tekopyhää just saying.

Niin sitä maskia pitäisi pitää, jos ei ole mahdollista pitää turvaväliä. Kaupassa sen turvavälin pitämisen ei pitäisi olla kovin vaikeaa, mutta...

Vierailija
33/69 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä hlvettiä sitä vartenhan siinä on pleksi että voi normaalisti pakata kaks rinnakkain. Oisse kun nämä pakkaushullut ois siellä portsareina kauppareissut kestäisi varmaan kakstuntia mut eipähän altistuisi ..eiköö

Niin, mutta katos kun vain kaksi mahtuu pakkaamaan yhdellä kassalla, ja tässä tapauksessa kassaneiti ajoi jo kolmannen tavaroita sen viimeisimmäksi pakkaamaan päässeen tavaroiden päälle. Että onko sulla ymmärryksessä nyt vikaa....

Vierailija
34/69 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa olisit vain hippulat vinkuen pakannut niitä omia ostoksiasi etkä käyttänyt noin paljon aikaa muiden tarkkailuun ja pohtimiseen, mihin kukakin mahtaa ostoksensa kotona sijoittaa ja miten sieltä niitä käyttää. Jestas. 😄 Kyllä on ongelmat.

Vierailija
35/69 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. kirjoitti:

Salossa avautui golfarata ja ihmiset vaan rynnii laumassa paikalle ilman maskeja. Vaikka on pyydetty että käyttäkää sitä maskia, pitäkää turvaväliä jne. Ei ihme, että Salossa luvut nousee kun muualla Suomessa tartunnat laskussa.

Älä jaksa...muistakaa se turvaväli vaikka teillä on ne maskit ja jos näette näitä maskittomia poistukaa itse paikalta.

Ottakaa hyvä asento sohvalla, viltti ylle ja nettiin tekemään ne ostokset. Tekopyhää paheksua muita kun itse kuitenkin siellä kaupassa ole.

Ja turha huudella ettei kaikilla ole mahdollisuutta tilata netistä, jne...puhelin on edelleen oikein oivallinen väline tänäkin päivänä. Yhteys sinne omaan kauppaan miten asia hoituu ilman että täytyy jonotella siellä kassalla.

Laita mulle tilille 12e toimituskuluihin niin sit voin tilata netistä.

Vierailija
36/69 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyyhän ne tavarat maksaa ennen pakkaamista. Toki jos on apuri, hän voi pakata, kun maksaja on kassalla.

Vierailija
37/69 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama aikahan siinä menee pakkaapa pussiin vai kärryyn.

Vierailija
38/69 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edellinen asiakas voisi välittömästi maksettuaan siirtyä pakkaamaan aivan sinne kaukalon päähän asti eikä jäädä siihen kassan kohdalle.  Usein olen joutunut odottamaan pitkään, että pääsen edes vinguttamaan S-korttiani.

Kaikki eivät valitettavasti ole yhtä ripeitä kuin sinä.  Pientä kärsivällisyyttä kiitos!

Höpö höpö. Tämä on asennekysymys. Kuka tahansa on ripeä niin halutessaan.

Minä ainakin pakkaan vihannekseni siihen tahtiin kun itselleni sopii, olenhan jo ostokseni maksanut. Se lienee pääasia, eikä survoa tavaroita kassiin ruttuun jonkun kärsimättömän vuoksi.

Lähtisit ajoissa liikkeelle ettei tarvitse jossain kaupassa riehua. Se on asennekysymys.

Vierailija
39/69 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jospa olisit vain hippulat vinkuen pakannut niitä omia ostoksiasi etkä käyttänyt noin paljon aikaa muiden tarkkailuun ja pohtimiseen, mihin kukakin mahtaa ostoksensa kotona sijoittaa ja miten sieltä niitä käyttää. Jestas. 😄 Kyllä on ongelmat.

ASIAHAN tuli kirjoituksessa todettua, että syrjäsilmällä sattui pistämään merkille. Totta kai pakkasi omansa ihan siis normaalivikkelästi kassiin. Sen sijaan nämä tyypit, joiden pitää niin halvatun tarkkaan miettiä miten päin ja missä järjestyksessä ne tavarat sinne kassiin laitetaan, niin niitten kannattaisi heittää tavaransa ostoskärryyn ja siirtyä pakkaamaan jonnekin muualle, onhan siellä marketin sisääntuloalueella pöytiä joiden ääressä voi sitten tuskailla sen kassiinpanojärjestyksen kanssa. 

Vierailija
40/69 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eipä tuo systeemi lidlissäkään toiminut. Sama aika menee pakata suoraan pussiin kuin takaisiin kärryyn ja sit jäädä johonkin muualle tukkeeksi.

Täällä kyllä toimii, ei pienintäkään ongelmaa. Sitä mukaa kärryyn, maksetaan, viedään autolle. Tehokasta, kätevää, eikä maa ole edes Saksa. Vaikka sielläkin tehdään näin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän viisi