Mitä mieltä olette mustasta Jeesuksesta? Kirkko on laittanut tällaisen maalauksen esille solidaarisuussyistä.
Mitä mieltä olette mustasta Jeesuksesta? Kirkko on laittanut tällaisen maalauksen esille solidaarisuussyistä.
https://www.dailymail.co.uk/news/article-8473935/St-Albans-Cathedral-pl…
Kommentit (146)
Jos kirkko löytää mustan juutalaisen, niin ehkä, mutta epäilen.
On se ainakin parempi kuva kuin valkoinen J
Jeesuksesta otettujen valokuvien perusteella ei ollut valkoinen mutta ei mustakaan.
Itse vaadin kuvia valkoisista Martin Luther Kingistä ja Tupac Shakurista.
Vierailija kirjoitti:
Ihan ok. Yhtä kaukana historiallisesta todellisuudesta kuin blondi-Jeesukset, joita on nähty paljon. Mikäli itse olen ymmärtänyt Jeesuksen sanoman oikein, hänelle itselleen ei ihonväri merkinnyt mitään.
Jeesus on ollut ihan selkeästi autisti.
Piirteinä ovat olleet mm.
- vahva oikeudenmukaisuuden taju
- ei puolustaudu väkivaltatilanteessa
- ei huomaa ihmisten ihonväriä eikä yhteiskunnallista asemaa vaan pitää aivan kaikkia samanarvoisessa asemassa
- keksii itse omat sääntönsä ja elää niiden mukaan
- ei vlitä yhteiskunnan normeista ja luo omat norminsa ja moraalisääntönsä
- näkee kaksinaismoraalin ja tekopyhyyden läpi ja sanoo sen ääneen vaikka tietää että sellaisesta saa rangaistuksen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan ok. Yhtä kaukana historiallisesta todellisuudesta kuin blondi-Jeesukset, joita on nähty paljon. Mikäli itse olen ymmärtänyt Jeesuksen sanoman oikein, hänelle itselleen ei ihonväri merkinnyt mitään.
- ei huomaa ihmisten ihonväriä eikä yhteiskunnallista asemaa vaan pitää aivan kaikkia samanarvoisessa asemassa
- näkee kaksinaismoraalin ja tekopyhyyden läpi ja sanoo sen ääneen vaikka tietää että sellaisesta saa rangaistuksen
Aamen!!! Jeesus & Greta!!!
Jeesus oli ihminen ja sovitti syntimme synnittömänä. Eikö se riitä . Kiittäkäämme häntä .amen.
Vierailija kirjoitti:
Jos kirkko löytää mustan juutalaisen, niin ehkä, mutta epäilen.
Kaikki Idi aminit ja fariseukset ,Etiopian juutalaiset on mustia ruskeita ja Kiinan keltaisia ja Intian ruskeita hindujuutalaisia. YouTube operation Salomon(Etiopian jewish ).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko Jeesuksen olleen autisti. Hän oli empaattinen. Se kumoaa autismiteorian.
Melko naurettavaa.Nyt vois joku Inuiitti tai Natiivi-Amerikkalainen loukkaantua tuosta. Puhumattakaan esim.Japanilaisista... Kyllä minuakin loukkaa,että Allahia ei esitetä Suomalaisena.Missä mun Allahin kuva on???
Vierailija kirjoitti:
Melko naurettavaa.Nyt vois joku Inuiitti tai Natiivi-Amerikkalainen loukkaantua tuosta. Puhumattakaan esim.Japanilaisista... Kyllä minuakin loukkaa,että Allahia ei esitetä Suomalaisena.Missä mun Allahin kuva on???
Kun ihminen kuolee ei kai se ihonväri mitään merkitse vaan se uskooko Jumalan poikaan . Onhan ihmisillä eriväriset vaatteet ja hiukset mutta eihän se ketään pelasta minkä värinen on . Jeesus pelastaa sielun eikä värejä.
Vierailija kirjoitti:
No eipä Jeesus kyllä valkoinenkaan ollut.
Miten niin ei muka ollut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun Jeesus ei ollut musta.
Miksi pitää solidaarisuussyistä esittää sellaisena, mitä ei ollut.Jeesus ei ollut valkoinenkaan ja silti kirkot pursuavat sinisilmäisiä ja vaaleahiuksisia kuvia Jeesuksesta. Miksi yksikään kuva ei näytä siltä, miltä heppu luultavasti oikeasti on näyttänyt?
Jeesus voi Afrikassa näyttää vaikka mustalta. Täällä ei, koska missä muualla sitten se näyttäisi valkoiselta, jos ei pohjoisessa. Toki Jeesus näyttänee tummalta, kuten israelilaisten tyyliin.
Jokainen maanosa saa kuvata Jeesuksen, kuten haluaa, koska valokuvia nyt ei satu olemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää solidaarisuussyistä esittää sellaisena, mitä ei ollut.Jeesus ei ollut valkoinenkaan ja silti kirkot pursuavat sinisilmäisiä ja vaaleahiuksisia kuvia Jeesuksesta. Miksi yksikään kuva ei näytä siltä, miltä heppu luultavasti oikeasti on näyttänyt?
Valeet ei olis menneet läpi jos Jeesus olis esitetty väärän värisenä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- näkee kaksinaismoraalin ja tekopyhyyden läpi ja sanoo sen ääneen vaikka tietää että sellaisesta saa rangaistuksenEn usko Jeesuksen olleen autisti. Hän oli empaattinen. Se kumoaa autismiteorian.
Autistit voi olla hyvinkin empaattisia ja usein onkin
YouTube passion of christ . Ne pelastuu joiden synnit Jeesus sovitti . Älä pilkkaa älä kiellä .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää solidaarisuussyistä esittää sellaisena, mitä ei ollut.Jeesus oli enemmän musta kuin valkoinen. Miksi pitää esittää Jeesus valkoisena, kun hän ei ole ollut valkoinen?
Judet mustia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää solidaarisuussyistä esittää sellaisena, mitä ei ollut.Jeesus oli enemmän musta kuin valkoinen. Miksi pitää esittää Jeesus valkoisena, kun hän ei ole ollut valkoinen?
Judet mustia?
No ei mitään blondeja, mutta eivät mitään neqruja kyllä.
perkelettäkin syrjitään, kyllä kirkkoon pitäisi tasa-arvon vuoksi laittaa muutama pirunkuvakin.
"Kuinka te kehtaatte, ja kyllä te kehtaatte!"