Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen ystävät eivät välitä minusta

Vierailija
30.03.2021 |

Olin kirjoittamassa että eivät pidä minusta, mutta ei kyse taida olla siitäkään. Minä olen vain heille täysin yhdentekevä. Olemme olleet miehen kanssa yhdessä kymmenisen vuotta, joten minulla ei ole kauheasti toivoa, että asia enää muuttuisi. Asia kuitenkin jostain syystä harmittaa. Yritän itse olla kaikille ystävällinen ja huomaavainen, mutta on kuitenkin myönnettävä, että en kai ole erityisen kiinnostava. Olen hiukan syrjäänvetäytyvä, enkä tuo itseäni oma-aloitteisesti esille. En ole myöskään mikään hurjapää tai muuta sellaista, mikä voisi ulkopuolisia kiinnostaa.

Kuitenkin aiemmassa parisuhteessani olen kokenut ihan toisenlaista: silloisen kumppanin kaverit pitivät minusta kovastikin, ja saatoin olla luontevana osana mukana vaikka jossain illanvietoissa. Tuntui, että minut "nähtiin" ja minua arvostettiin ystävänä siinä missä kumppaniniakin.

Omat ystäväni pitävät miehestäni todella paljon, ja siksikin tuntuu kummalliselta, että hänen ystäviensä suunnalta suhtautuminen on ihan eri. Ei kukaan siis ole minulle epäkohtelias, mutta minulle ei koskaan puhuta, vaikka olisin paikalla. Mielipiteeni ja juttuni eivät kiinnosta ketään.

Tämä voi kuulostaa pikkusieluiselta valituksen aiheelta, mutta ehkä on kuitenkin luonnollista toivoa hyväksyntää oman rakkaan läheisiltä? Ehkä on sentään parempi että minusta ei piitata, kuin että minua jostain syystä inhottaisiin, mutta siltikin tuntuu tylsältä etten voisi kuvitella lähteväni miehen kaveriporukan kanssa vaikka pyöräreissuille tai festareille. Mies kyllä tukisi minua, jos haluaisin olla mukana, mutta en oikein itse enää halua/uskalla, kun minulle ei vaan lämmetä. (Ja toki korona-aikana ei nyt voisikaan yrittää kohentaa tilannetta.)

Millainen suhde teillä on kumppaninne ystäviin? Onko kukaan kokenut samaa kuin minä?

Kommentit (151)

Vierailija
101/151 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koe mitään tarvetta hengailla puolisoni ystävien kanssa. Joitakin tapaan (normaalioloissa) joskus, mutta en lähde esimerkiksi heidän kanssaan mökkiiviikonlopulle vaan mieluummin sillä aikaa vaikka yksin kaupunkilomalle kotimaassa.

En myöskään oleta puolisoni haluavan tavata omia ystäviäni, joten useimmiten tapaan heitä kodin ulkopuolella.

Vierailija
102/151 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on sama juttu. Mekin ollaan oltu yhdessä kymmenisen vuotta. Miehen miespuolisten kavereiden kans tulen ihan ok juttuun, mutta heidän vaimonsa ovat aina murjottaneet vaiti, kun ollaan tavattu. Ollaan tehty miehen kanssa sopimus, että hän tapaa kavereitaan yksin tai lapsemme kanssa. Hänen kaverinsa eivät ole enää tervetulleita käymään meillä vaan mies tapaa heitä muualla. Surettaa ja en ymmärrä

mikä mussa on vialla. Mutta näillä mennään.

Kurjaa :( Naisten kesken vielä luulisi löytyvän helpommin jotain yhteistä keskusteltavaa. Minun mieheni kaverit ovat kaikki sinkkuja, että ehkä siinä on yksi mahdollinen selitys sille että olen ulkopuolinen. Mutta toisaalta, ei ystävyyden/kaveruuden pitäisi olla sukupuolestakaan kiinni. Ja sekin ehkä loukkaa, ettei edes yritetä. Itse olen yrittänyt vaikka mitä: olen lähtenyt mukaan ties minne, jopa muuttoavuksi, olen leiponut, laittanut ruuat, kysellyt kuulumiset, järjestänyt mukavaa tekemistä jos ovat vaikka tulleet meille jne. Ja antanut myös tilaa. Mutta rehellisesti en muista että minun kuulumisiani olisi koskaan kukaan kysynyt, saati että pääsisin vielä syvällisemmin mukaan keskusteluun.

ap

Mulla ollut hieman samaa ex-miehen kaverien kanssa sekä ex-työpaikassani. Kun vaihdoin nämä, niin jopas auttoi.

Joku kommentoi, että kemiat ei pelais. Hah, ei tuossa siitä ole kyse, vaan miehes kaverien sosiaalisten taitojen puutteesta!!! Kaikille ei vaan ole kotoa tarttunut mukaan seurustelun aakkosia. Sosiaalisesti taitavahan saa kanssaihmistensä olon tuntumaan mukavaksi. Tämä illanistujaisissa tapahtuu esim tervehtimällä ystävällisesti, kysymällä kuulumisia ja esim vetämällä ihmisiä mukaan keskusteluun valitsemalla aloituksia siten että kaikki voivat osallistua. Mielipiteen kysyminen tai keskustelukumppanin erikoistietämiseen liittyvän kysymyksen kysyminen lisää myös mukavuuden tuntua keskustelukumppanissa. Moni junttiukko on sellainen, ettei edes mieleen tule puhua muusta kuin kaivinkoneista ja ojankaivuusta.

Ehkä ap ei osaa toimia noin? Jospa hän ei saa miehensä kavereiden oloa tuntumaan mukavaksi?

Kaikilla illanistujaisissa on ’velvoite’ toimia noin, erityisesti näillä miehillä, jotka tuntevat toisensahyvin ja ap on se ulkopuolisempi. Nuo miehet eivät välitä siitä että ap on ulkopuolisempi. Jos välittäisivät, eivät toimisi noin kuin toimivat. Tai sitten ovat niitä sosiaalisesti lahjattomia, jotka eivät tiedä mitä sanoa. Monet miehethän eivät oikein osaa puhua naisille. Ite oon taas sellanen, että puhun vaikka keppikerjäläiselle tai englannin kuningattarelle, jos vastaan tulevat 🙂

Pari tervehdyssanaa voi vaihtaa, mutta en kyllä ymmärrä miksi ap haluaisi viettää koko illan heidän kanssaan? Itse antaisin heidän viettää iltansa ihan rauhassa ja menisin toiseen huoneeseen tai lähtisin muualle omaan illanviettoon. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/151 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on hieman vastaava ongelma. Minä, mies ja miehen kaverit ollaan ksikki vähän päälle 30. Mieheni tuntee kaikkien kavereidensa vaimotkin, muutamien vuosien takaa ennen kuin heillä oli lapsia ja kaikki viettivät aikaa yhdessä. Mutta minä en tunne ketään, kun nyt he ovat lisääntyneet ja miehen kaverit viettävät aikaa yhdessä vain ja ainoastaan Miesten Saunailloissa, koska vaimot jätetään kotiin vahtimaan niitä muksuja. Ja jostain syystä naisen läsnäolo pilaisi nämä illat heidän mielestään täysin, mikä tuntuu ihan uskomattoman juntilta kun olen itse tottunut nuoresta asti siihen että meillä oli kaveriporukoissa ja opiskeluporukoissa saunailtoja ihan kaikille, sukupuoleen katsomatta. Onneksi olen löytänyt omia kavereita, muutin siis pääkaupunkiseudulle mieheni perässä joten alkuun tämä v*tutti ihan erityisen paljon kun oma kaveriporukka jäi toiseen kaupunkiin. Eka kerta elämässäni, kun jotkut vieraat ihmiset torjuvat minut täysin sukupuolen takia.

Minä en taas ymmärrä miksi kaikki pitää olla kaikkien kanssa kaveri? Jos joku ystävistäni raahaisi miehensä meidän saunailtaan, niin kyllä siinä tunnelma muuttuisi. Onneksi miehillä oli pokkaa sanoa, ettet ole tervetullut. 

Vierailija
104/151 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Novelliteuvo iskee joka aamuisen stoorinsa taas. On sillä paljom tyhjää aikaa. Tunnistaa näistä pitkistä jaettomista pötköistään. Kai se antaan hänelle sisältöä keksiä kuvitteellisia hölynpölyjä.. 😉

Vierailija
105/151 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lol novelliteuvo ja novelliteuvon jutut on niin nähty bbwhahhaaa jatka sitä keskenäsi keskustelua muillakin kanavilla. Kukaan sua usko enää eikä varsinkaan arvosta. Sorry siittä.

Vierailija
106/151 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen ns ystäväpiiri oli oman käden juttuja ja typeryksiä kaikki tyynni, että huoh mikö helpotus päästä eroon kaikista kerralla. Tippui painoa 100kg miehen painon verran samalla. Hehe.

Vierailija
107/151 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa, että ap:n miehen kavereilta puuttuu käytöstavat. Kuten tällä hetkellä monelta muultakin suomalaiselta. Aika monelta tässä ketjussakin....

Vierailija
108/151 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa kokenut allekirjoittanutkin. Miehen miespuolisia ystäviä ei voisi vähempää kiinnostaa seurani, mutta muutaman kaverin rouvan kanssa olen ystävystynyt. Näin kai se menee ja ei häiritse itseäni enää.

Vierailija
109/151 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole koskaan miettinyt, mutta nyt kun mietin, niin minua ei vain pystytä jättämään jutuista ulkopuolelle :D En ole miehen kavereiden kanssa mikään ystävä, mutta jos näen heitä jossain niin jututan kyllä aina, ja tyttöystävät myös tottakai. Harvoin käyvät meillä, kun ei olla miehen kanssa sellaisia kyläily-ystäviä. Jos joku miehen kaveri kohtelisi huonosti, tai kieltäytyisi puhumasta minulle, niin kysyisin heti että sanoinko jotain väärää nyt tms.

Vierailija
110/151 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollainen on kyllä niin lannistavaa, kun huomaa istuvansa yksin, niin että kukaan ei kiinnitä huomiota eikä yritäkään ottaa juttuun mukaan. En ikinä itse jättäisi ketään ulkopuolelle! Ihan jo käytöstapojenkin puolesta. Ylipäätään en ymmärrä, miksi ihmiset eivät voi olla toisilleen huomaavaisia.

Minusta jokainen on itsensä valtias eli osallistut keskusteluun, jos sinua kiinnostaa. En minä ala utelemaan, kaikkien mielipiteitä erikseen. En minä ole mikään talk show juontaja, joka kyselee pöydän ympäriltä kuulumiset kaikilta ja näkemykset maailman tapahtumiin.

Tämä. Varsinkin kun AP tarjoaa ruokaa ja juomaa kotonaan vieraille, hän itse toimii EMÄNTÄNÄ ja on itse vastuussa seurustelun sujumisesta.

Vierailija
111/151 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko naisten pakko saada huomiota kaikilta miehiltä? Kuinka epävarmoja oikein osaatte olla?

Ei niillä miehillä ole mitään motiivia kiinnostua tästä naisesta, sama kuin joku mies menisi puhumaan lastenhoidosta tuntemattomien naiskaverusten kanssa.

Aivan, eli ap lakkaa olemasta kuin ilmaa siinä vaiheessa, kun eroaa kumppanistaan? Sitten alkavat kumppanin kaverit viestitellä ja kutsua illanistujaisiin? Voi kiva.

Joissakin kaveriporukoissa todellakin ollaan naisvihamielisiä, naiset ovat pelkkiä esineitä ja eivät ihmisiä ollenkaan. Heidän kanssaan ollaan tekemisissä vain, jos heidän kanssaan on mahdollista päästä sänkyyn.

Toivottavasti ap:n tapauksessa nyt kyse ei kuitenkaan ole tällaisesta, koska hänen miehensä kuitenkin vaikuttaa ihan fiksulta ja hyvältä ihmiseltä.

Vierailija
112/151 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M26 kirjoitti:

No jo on ongelma… :D Eikö riitä, et tuut juttuun miehes kaa? Vai etkö saa häneltä tarpeeksi huomioo, nii sit sitä pitää hakee muilta miehiltä? Ja jos he eivät tykkää siust, nii et sie hyvä ihminen voi pakottaa heitä… Move on.

Niin, sinähän et ole ikinä parisuhteessa ollutkaan? Useimmille ihmisille on tärkeää tulla hyväksytyksi paitsi rakkaalleen, niin myös rakkaan läheisille. Mua ainakin lämmittää kun mies tulee juttuun ystävieni kanssa ja ystävätkin pitävät hänestä ja kyllä mäkin haluaisin miehen ystävien hyväksyvän mut.

Jos mä huomaan porukassa, että joku on yksin niin kysyn onko joku vialla ja koetan lämpimästi kannustaa seuraan.

Miehen kaverit ovat vaan miehen kavereita eikä mitään läheisiä. Kyllä normaalille aikuiselle ihmiselle on täysin Yhdentekevää mitä ne ajattelee vai ajatteleeko mitään. Ei vaikuta mihinkään. Eikä niiden kanssa tarvitse olla missään tekemisissä.

Vierailija
113/151 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samat kokemukset, mies nelikymppinen ja yhdessä 4 v. Ainoat miehen kaverit jotka ovat olleet aidosti kivoja mulle, ovat kaksi naista. Miespuoliset kaverit ovat jostain syystä just tuollaisia, että eivät edes yritä smalltalkata. Itse kun yritän olla kohtelias ja ystävällinen, ja tuntuu hassulta ettei minua kohtaan vaivauduta näkemään samaa vaivaa.

Kummallista.

Nämä luultavasti johtuu siitä että miehen mieskaverit eivät miellä naisia kavereikseen ollenkaan. Jos tällainen kaveeraa naisen kanssa, hän haluaa siltä naiselta muutakin kuin kaveruutta. Olisi siis todi erikoista heidän silmissään että kaveeraisivat kaverin naisen kanssa, koska sehän tarkoittaisi että ovat muutenkin kiinnostuneita tästä naisesta.

Vierailija
114/151 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin vaimoon ei saa kiinnittää mitään huomiota tai voi saada metoon.

Vierailija
115/151 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa tullut paljon viestejä sitten eilisen! Haluan vaan vielä tarkentaa, että en tietenkään oleta pääseväni aina kaikkeen mukaan, en tyrkytä seuraani, enkä muutakaan. Minua yksinkertaisesti surettaa, että miehelleni tärkeät ihmiset eivät vaan syty minusta, noin niin kuin ihmisenä. Toivoisin, että he pitäisivät minusta sillä tasolla, etteivät kohtaamiset olisi aina kiusallisia. Jos olisimme illanistujaisissa minun ystävieni kanssa, minä voisin ihan hyvin vaikka poistua toiseen huoneeseen puhumaan puhelimessa, ja tietäisin että mieheni jatkaisi seurustelua muiden kanssa ihan normaalisti. Hänenkin asioistaan oltaisiin kiinnostuneita jne. Tällaista ei tapahdu toisin päin eli miehen kavereiden kanssa. Ja se on minusta harmi ja sääli, kun kuitenkin miehen kautta tekemisissä ollaan. Ihmisellä on muutenkin rajallinen määrä tuttuja/ystäviä, niin mielelläni tulisin näiden ihmisten kanssa hyvin toimeen.

ap

Vierailija
116/151 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa tullut paljon viestejä sitten eilisen! Haluan vaan vielä tarkentaa, että en tietenkään oleta pääseväni aina kaikkeen mukaan, en tyrkytä seuraani, enkä muutakaan. Minua yksinkertaisesti surettaa, että miehelleni tärkeät ihmiset eivät vaan syty minusta, noin niin kuin ihmisenä. Toivoisin, että he pitäisivät minusta sillä tasolla, etteivät kohtaamiset olisi aina kiusallisia. Jos olisimme illanistujaisissa minun ystävieni kanssa, minä voisin ihan hyvin vaikka poistua toiseen huoneeseen puhumaan puhelimessa, ja tietäisin että mieheni jatkaisi seurustelua muiden kanssa ihan normaalisti. Hänenkin asioistaan oltaisiin kiinnostuneita jne. Tällaista ei tapahdu toisin päin eli miehen kavereiden kanssa. Ja se on minusta harmi ja sääli, kun kuitenkin miehen kautta tekemisissä ollaan. Ihmisellä on muutenkin rajallinen määrä tuttuja/ystäviä, niin mielelläni tulisin näiden ihmisten kanssa hyvin toimeen.

ap

Kasva aikuiseksi. Kaikkilla ihmisillä ei ole halua kokoontua laumoiksi.

Vierailija
117/151 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Sinulla itselläsi on vastuu omasta viihtymisestäsi.

Vierailija
118/151 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Kumppanin ystäviä ei voi valita, joten asialle ei ole tehtävissä mitään.

Todella harvat naiset tuovat yhtään mitään lisäarvoa läpänheittoon miestenilloissa, joten monet miehet nauttivat mielummin toistensa seurasta.

Tämä on aivan yleismaailmallinen ilmiö joka ei tule koskaan muuttumaan.

Pariskuntien illanvietot ja mökkireissut ovat sitten erinlainen tilanne lähtökohtaisesti. Niissäkin toki monesti porukat eriytyy jossain kohtaa eri leireihin, joissa naiset heittävät keskenään läppää ja miehet keskenään. Jutun aiheet ja kiinnostuksen kohteet keräävät samanhenkisen jengin ympärille joka yleensä on samaa sukupuolta.

Vierailija
119/151 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Kumppanin ystäviä ei voi valita, joten asialle ei ole tehtävissä mitään.

Todella harvat naiset tuovat yhtään mitään lisäarvoa läpänheittoon miestenilloissa, joten monet miehet nauttivat mielummin toistensa seurasta.

Tämä on aivan yleismaailmallinen ilmiö joka ei tule koskaan muuttumaan.

Pariskuntien illanvietot ja mökkireissut ovat sitten erinlainen tilanne lähtökohtaisesti. Niissäkin toki monesti porukat eriytyy jossain kohtaa eri leireihin, joissa naiset heittävät keskenään läppää ja miehet keskenään. Jutun aiheet ja kiinnostuksen kohteet keräävät samanhenkisen jengin ympärille joka yleensä on samaa sukupuolta.

Mutta jos se mies kuitenkin haluaa vaimon/tyttöystävän mukaan sinne illanviettoon ja pettyy, jos tämä ei pääse tai halua lähteä? Exän kanssa meni hankalaksi, kun hän halusi minut mukaan joka paikkaan, ja hänen kaverinsa selvästi eivät. Hän hoki minulle, että tulkitsen vain väärin ja että tietysti minun pitää lähteä mukaan.

Paikanpäällä kuuntelin sitten kavereiden ilkeilyä ja istuin yksin sohvannurkassa, kun minulle tehtiin selväksi, ettei minun kannata yrittääkään jutella kellekään. Mies ihmetteli, miksen halua enää lähteä mukaan ja oli surkeana. Toisaalta oli kyllä surkea lukemaan toisia ihmisiä ja sosiaalisia tilanteita muutenkin.

Vierailija
120/151 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Oletteko kokeilleet toisinpäin? Kutsutte miehesi kaverit teille, sitten miehesi menee toiseen huoneeseen puhumaan vaikka äitinsä kanssa ja sinä illan emäntänä huolehdit, että miehesi kaverit viihtyvät?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kahdeksan