Kuinka usein tekisit ylitöitä jos olisi mahdollisuus tehdä niin paljon kuin pystyy/haluaa?
Kommentit (17)
No en ikinä, kun siitä ei makseta.
Silleen, että vuoteen tulisi kaksi ylimääräistä lomaviikkoa. Eli ei siis ylityötä tavallaan vaan kerryttäisin plustunteja.
Nuorempana/perheettömänä tein mielelläni ylitöitä ja viikonloppuja myös. Nyt perheellisenä vietän aikani mieluummin perheeni kanssa kuin ylitöissä. Jos ylitöistä saisi ihan tuntuvan korvauksen, ehkä niihin voisi joskus harvoin, korkeintaan kerran kuussa, osallistua.
Mulla on muutakin tekemistä. Käytännössä opiskelen vapaa-ajat, että pääsisin nykyisestä työstäni pois.
ALoitiiin jalkapallon jo 5 vuotiaana ja jääkiekko tuli kuvioiihin 9 vuotiaana. Kavereiden kanssa jalkapalloa ja jäääkiekkoa pelattu varmaan suuriosa vapaa ajasta. ETttä melko sellainen turhautuja varmaaan olen helposti.
Meillä olisi mahdollista tehdä joka viikonloppu (työaikalain puitteissa tietty).
Tosi hyvät rahat saisi jos jaksaisi tehdä la-su (tulee myös viikkolepokorvaus). Mutta en vaan jaksa, tuntuu että olen muutenkin veitsenterällä. Kateellisen vaan kuuntelen toisten onnea palkkapäivänä.
Vierailija kirjoitti:
Silleen, että vuoteen tulisi kaksi ylimääräistä lomaviikkoa. Eli ei siis ylityötä tavallaan vaan kerryttäisin plustunteja.
Ei hassumpi diili. Mä voisin pitää esim. pitkiä viikonloppuja.
En koskaan enkä käytännössä ikinä teekään. Kuukausipalkalla töissä, teen tehtäväni riittävän hyvin ja jos hommat kasaantuu normi työajan puitteissa niin se on esimiehen ja johdon ongelma laittaa lisärekry auki. Mitä en ehdi, sitä en tee.
En koskaan. Teen jo nyt 30h viikko, koska mulla on miljoonavarallisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hassumpi diili. Mä voisin pitää esim. pitkiä viikonloppuja.
Mitä hienoa tuollaisessa diilissä olisi?
Meillä peruspalkka on hinattu alas ja se houkuttaa tekemään ylitöitä. Kaikilla jatkuva kiire.
Olis mahdollisuus tehdä ja oon proviikka palkalla niin korvaus olisi mukavan suuri. Mutta arvostan vapaa-aikaa ja lepoa liikaa ja rahaa liian vähän.
Jos arkisin kaikki 8 tunnin ylittävät menisivät ylitöiksi, niin voisin tehdä parina päivänä viikossa. Ehkä jonkun sunnuntain parin kuukauden välein. Sen verran henkisesti väsyttävää työtä teen, että otan mieluummin enemmän vapaa-aikaa kuin ylityörahoja, mutta teen nyt usein pitkiä päiviä liukumilla ja ne voisin tehdä ylityönä mieluummin.
Tekisin kerran kuussa yhden viikonlopun.
Jos saa ylityökorvaukset niin 10h tulisi helposti viikossa. Joskus tarvittaessa 15h.
Vaikka joka päivä. Työni ei ole mitenkään erityisen raskasta, pidän sen tekemisestä eikä mulla ole harrastuksia yms muita menoja.