Onko muita jonka mielestä varpajaiset ei ole ok?
Minusta se on vain yksi tekosyy taas ryypätä. Minusta se on suorastaan loukkaavaa. Äiti kasvattaa ja kantaa vauvaa 9kk ja suurella tuskalla sen saattaa maailmaan, pienen viattoman ihmisen. Ja mitä tekee isä, lähtee suurena juhlittuna sankarina baariin!
Kommentit (64)
Vierailija:
Yöllä kotiin kävellessään oli huutanut pimeille ikkunoille: " Mulla on poika! Ihanaa!"
maanantai iltana ja synnytys kasti 2 vurokatta b) ei halunut. Minun puolestani olisi saanut koska tunnen mieheni ja hän ei muutoinkaan ota kuin max 1-2 kertaa vuodessa jos sillonkaan (ottaa silloinkin kohtuudella). Mutta haluaisin kysyä teiltä jotka varpajaisia vastustaa että miksei mies saisi niitä viettää? meidän sairaalassa isällä ja muilla vierailla oli vain iltasin 1 tai 2 tuntia vierailu aikaa, muuten äidit saivat/joutuivat oleen yksin
vauvojen kans.
Kavereita on kyllä käynyt katsomassa vauvaa ja jopa juomassa muutaman viinilasillisen meillä sen jälkeen kun vauva on tullut kotiin.
Eipä silti... Kumpikin lapsemme on joutunut teho-osastolle syntymänsä jälkeen, että aika idioottina olisin pitänyt miestä joka olisi lähtenyt juhlimaan vauvan ollessa happikaapissa.
Miksi ei isä saisi juhlia niinkin suurta asiaa omassa porukassa saunoten ja syöden, juoden. Ensimmäisellä kerralla oli kaverinsa hänelle järjestäny saunatilat ja kaikki, toisella kerralla olivat meillä ja ei edes menny myöhään. Muutenkin ne molemmat kerrat hoituivat kyllä sillä aikaa kun oli sairaalassa huutavan lapsen kanssa. Mitä se isä olis voinu siinä muutenkaan tehdä? Joten en rupee asiasta nipottaa. On se mies kerenny olee tän 4:n vuoden ajan aikas paljon lastensa kanssa, joten yhdet varpajaiset sinne tai tänne.
Hyvä tekosyy ryyppäämiseen. Ei mitään muuta. (Miehen ikä 28v)
Mutta juhlia toki voi kavereiden kanssa. Meidän lapsi syntyi vappuaattona emmekä olleet perhehuoneessa. Mies piti aika luontevasti sitten meillä kotona kavereilleen pikku bileet vapun ja vauvan kunniaksi. Ei haitannut minun elämää millään tavalla... Mieheni ei harrasta yleensäkään örveltämistä, vaan ottaa alkoholia asiallisesti.
Jos lähtee suoraan synnytyslaitokselta ryyppäämään, niin voiko mies olla edes varma, että lapsi ja äiti voivat hyvin? Monenlaisia komplikaatioita tulee vielä synnytyksen jälkeenkin. Kukaan naistansa rakastava mies ei voisi tehdä niin. Ja puhun nyt ihan örveltämisestä, en parista lasillisesta kotona.
Ja tarkoitan näitä perinteisiä ryyppäjäisiä. Jos fiksusti juhlitaan ja arvokkaalla tavalla, niin sopiihan se. Mutta jos vieraat alkavat sammaltaa ja sammuvat yksitellen tuore isä siinä samalla, niin jo on noloa. Tosi isä-meininkiä!
viettämään varpajaisia? muutetaanpa tämä yksi ylempää lainattu teksti..
Ei varpajaisia viettänyt nainen ole hylännyt vastasyntynyttä ja perheettään!
jos nainen juhliia kavereiden kanssa saunoen , syöden ja juoden uutta lasta niin mitä sillä on väliä? Ei se lapsi siitä kärsi!
Minä olen aina ollut sitä mieltä että nainen juhlikoon uutta lasta kavereiden kanssa. Meillä on 2 lasta ja kolmas tulossa. Kun minä olen tullut sairaalasta kotiin niin seuraavana viikonloppuna olen juhlinut kavereiden kanssa, tottakai!
naisten juhliminen ei tarkoita aina kännistä örvellystä vaan meillä on ainakin varpajaisissa vaihdettu kokemuksia synnytyksestä, lapsista jne. saunottu, syöty ja juotu. Usein varpajaiset on järjestänyt vielä joku naisen kavereista tai sukulaisista kotonaan.
Jos jotain olisi tapahtunut, niin olisiko paikalle hälytetystä kännisestä miehestä siinä tilanteessa mitään apua? Itse toivoin että mies olisi tällaisia tapauksia varten hälytysvalmiudessa ja jaksaisi odottaa juhlimaan pääsyä mutta... Harvinaisiahan komplikaatiot periaatteessa on, mutta omaa pelkoa ei miehen varpajaiset ainakaan hillinnyt.
perhana ja mä täällä vkon vanhan käärön kera (joka onneks nukkuu) ja kyseessä eka lapsi. Kyllä mua sapettaa, koska epparihaavaa särkee, en voi istua kuin uimarenkaalla ja kävely sattuu pirusti. Teepä tässä sitten itselleni ruokaa, imetä kaikki nesteet yms. Olis kiva, jos mies olis kotona ja hormoonit hyrrää viittäsataa.
Mä sentään raskaana 9kk ja en dokannut kertaakaan 8vaikkei se nnyt tärkeää ole, mutta mies kävi) synnytin 26h tuskassa ja nyt mies lähtee juhliin, eli DOKAAAAAN. Ja ikää 30v.
Sanoin miehelle, että sapettaa ja se sanoi, että mäkin voin mennä ens vkonloppuna tasapuolisuuden merkeissä : No, ihan kun mä nyt baariin lähtisin....Evvk.
Mutta ehkä olen vihainen ja kateellinen miehelle, mutta tarvisin kotiin tukea juuri nyt
Ammattilaiset hoitasivat, ei ne sun ukkoas odottelis jos hätä on.
Ihan sama. Ei haittaa mutta haittaisi jos synnäriltä lähtisi tai ei pääsisi sinne rapulan vuoksi.
itse en olisi halunnut, että mies menee. No, kännissä tuli kotiin kuin käki klo.4 aamulla. Tupakalle ja viinalle haiseva mies ei ole isä.
Musta on törkeetä jos mies lähtee vaikka tuore äiti sanoisi että tarvitsisi häntä kotona. Itsekästä! Äkkiä ei tule mieleen yhtään muuta vastaavaa tilannetta, milloin puolison läheisyyttä ja tukea yhtä paljon tarvitsisi. Jos tuntuu että pärjää ihan hyvin, eikä siihen puolisoa kaipaa, niin siinä tapauksessa varpajaiset on ok.
mies sanoi, etten ymmärrä kuinka tärkeää varpajaiset on sille. Kyllä me tää yö pärjätään, mutta ilkeetä oli jättää meiät kahdestaan, kun oma toipuminen on vielä aivan vaiheessa. Tyhmä perinne :( sais nainenlkin kokee jotain extraa synnytyksen kunniaksi noin perinteiden mukaan.
Niin se vaan on, että kun miehillä ei ole näitä hormoneita, niin kokevat asiat vähän eri lailla. Itse uskon siihen, että kun mies JOSKUS saa mennä harrastuksiinsa ja juhlimaan, niin hän oikeasti on parempi isä. Kyllä mäkin joskus haluan tehdä muuta kuin elää vaan tätä arkea.
Vauva-aika on yllättävän sitovaa ja raskasta, joten suon enemmän kuin mielelläni miehelle sen yhden " viimeisen" juhlaillan. Itsellä hormonit pitää huolta, että menohaluja ei ole.
taas saa miehet syyn ryypätä, ku pitäis mieluummin olla äidin ja vauvan tukena.
Tiedän yhden tapauksen, jossa kaksoset synty reilusti etuajassa, oli ensin teholla, myöhemmin pääsivät keskolaan. Eipä haitannut tämäkään isän ryypyhaluja....varpajaiset piti, ja kun vaimo seuraavana päivänä soitteli miehensä kännyyn, puhelimeen vastasikin baarin henkilökunta...oli ollu vissiin ihan mukavissa isukki, ku oli puhelinkin unohtunu...
Mä en tollasta miestä katselis, jotenkin surettaa se vaimo, mut itsepä on valintansa tehnyt.
Itse olen yh ja odotan toista lastani, ihan onnellinen olen ilman miestäkin.
joka kyllä vietti ekalapsen syntymän aikoihin varpajaisia, eikä se ollut mitenkään vaimoltani pois. seuraavan lapsen syntynmänaikoihin olin esikoiseni kanssa ja kävinnen kanssaan sitten äitiä ja lasta laitoksella katselemassa, kunnes pääsi kotiin. Kysymys rouville: Jos olet itse laitoksella lapsen kanssa, niin mitä pirun väliä sillä on, mitä mies yksinollessaan tekee? Kunhan ei loukkaa suhdetta tai aiheuta itselleen muita ongelmia? Ei mies ole sitä varten, että nainen on kokoajan sallimassa tai kieltämässä siltä asioita, onkohan tämä tasa-arvopelleily mennyt joiltakin yli? Kuinka paljon teidän oloa helpottaa se, että kun minäkään en saa niin sitten mieskään ei saa? Täytyy kyllä olla iloinen, että olen saanut järkevästi ajattelevan vaimon, enkä mitään feministipäällepolkijaa.