Miksi naisia suorastaan painostetaan gynekologille?
Missä on miesten vuosittaiset urologikäynnit? Miksi naisten täytyy vain kestää kaikki mahdolliset sörkkimiset ja papa-kokeet? "M-m-muttah mitä jos saat syövän?" No mikset sinä käy vaikka keuhkokuvissa vuosittain jos noin syöpää pelkäät? Keuhkosyöpä on yksi tappavimmista syövistä ja sitä ei seulota mitenkään
Kommentit (144)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nämä "ronklaamista" koskevat ongelmat johtuvat jostain menneisyyden traumoista tai hyväksikäytöstä niin kannattaa käydä juttelemassa lääkärille niistä ja hakeutua terapiaan. Ei sen takia, että voisi sitten käydä gynellä vaan siksi, että se voisi helpottaa omaa päänsisäistä maailmaa.
En sano että siitä olisi kyse, mutta tuli vain mieleeni kun joillekin se asia voi tuollaisestakin syystä olla arka. Ja me kaikki kyllä ymmärrämme, jos asia on vaikea.
Kappas kuinka naivi ja kritiikitön Big Pig Pharma puhallususkovainen. Kyllä moisille konitohtoreita riittää.
En ymmärrä miksi keskustelen mt-ongelmaiselle salaliittohörhölle, mutta mielenkiinnosta: kerropas mikä sinusta olisi oikea tapa käsitellä lapsuuden / nuoruuden vaikeaita kokemuksia ja traumoja?
Tuo big pharma -termisi viittaa lääkitykseen. Sitähän ei edes välttämättä tarvita, vaan terapiaa. Onko sinulla sitäkin vastaan jotain?
Termi viittaa koko lääkelääkäröintipuhallusbisnekseen. Lääkärit niitä lääkkeitä usein ilman tarvetta ja tekaistuilla tekotarpeilla määräilevät (dollarinkuvat verkkokalvoillaan), mutta usko sinä vaan lapsenomaisesti ja julista evankeliumiasi, vaikka mikä olisi ja todisteet toista osoittaisivat. Terapiakin on eräs lääke, eikä sillä ole mitään takeita toimivuudesta, muuten kuin terapeutin rikastuttajana. Muistatko Aku Kopakkalan keissin, jossa hän sai asiattomasti potkut kun kyseenalaisti asiantuntevasti/asiallisesti mt-lääkitystä? Big Pharma pörrääjät puolustavat tietysti aina toisiaan, koska eihän korppi korpin silmää noki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nämä "ronklaamista" koskevat ongelmat johtuvat jostain menneisyyden traumoista tai hyväksikäytöstä niin kannattaa käydä juttelemassa lääkärille niistä ja hakeutua terapiaan. Ei sen takia, että voisi sitten käydä gynellä vaan siksi, että se voisi helpottaa omaa päänsisäistä maailmaa.
En sano että siitä olisi kyse, mutta tuli vain mieleeni kun joillekin se asia voi tuollaisestakin syystä olla arka. Ja me kaikki kyllä ymmärrämme, jos asia on vaikea.
Kappas kuinka naivi ja kritiikitön Big Pig Pharma puhallususkovainen. Kyllä moisille konitohtoreita riittää.
En ymmärrä miksi keskustelen mt-ongelmaiselle salaliittohörhölle, mutta mielenkiinnosta: kerropas mikä sinusta olisi oikea tapa käsitellä lapsuuden / nuoruuden vaikeaita kokemuksia ja traumoja?
Tuo big pharma -termisi viittaa lääkitykseen. Sitähän ei edes välttämättä tarvita, vaan terapiaa. Onko sinulla sitäkin vastaan jotain?
Termi viittaa koko lääkelääkäröintipuhallusbisnekseen. Lääkärit niitä lääkkeitä usein ilman tarvetta ja tekaistuilla tekotarpeilla määräilevät (dollarinkuvat verkkokalvoillaan), mutta usko sinä vaan lapsenomaisesti ja julista evankeliumiasi, vaikka mikä olisi ja todisteet toista osoittaisivat. Terapiakin on eräs lääke, eikä sillä ole mitään takeita toimivuudesta, muuten kuin terapeutin rikastuttajana. Muistatko Aku Kopakkalan keissin, jossa hän sai asiattomasti potkut kun kyseenalaisti asiantuntevasti/asiallisesti mt-lääkitystä? Big Pharma pörrääjät puolustavat tietysti aina toisiaan, koska eihän korppi korpin silmää noki.
Milläs pätevyydellä jakelet diagnooseja ja erityisesti vain sen takia, että joku on perustellusti eri mieltä eikä kritiikittömästi ylistäen, hyssytellen ja hymisten juuri sitä sinun vakaumusteoriamielipidettäsi nuole perberiäsi?
Vierailija kirjoitti:
Ollaan me suomalaiset kyllä porukkaa. Naisetkin.
Älkää vaan perkele tulko mun terveyttäni suojelemaan kun mä en kerta halua.
Miten tyhmiä voi naiset olla!!!!! Luuletteko te oikeasti että tämä turha alapään kyylääminen on ihanvaan naisten keksimää toisista huolehtimista?? Ei ole! Lukekaa historiaa niin tietättä mistä ja kenen käskystä teidän värkit on pistetty vahtauksen alle. Kuten jo alussa sanottiin, outoa, ettei miesten oleteta käyvän esittämässä vehjettä samaan tahtiin..
Vierailija kirjoitti:
Jos käyttää pillereitä tai hormonikorvausta niin täytyy mennä paikan päälle reseptiä uusimaan ja silloin tehdään aina tutkimus vaikka mitään vaivaa ei olisikaan.
Ei tarvi mennä paikan päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ollaan me suomalaiset kyllä porukkaa. Naisetkin.
Älkää vaan perkele tulko mun terveyttäni suojelemaan kun mä en kerta halua.
Miten tyhmiä voi naiset olla!!!!! Luuletteko te oikeasti että tämä turha alapään kyylääminen on ihanvaan naisten keksimää toisista huolehtimista?? Ei ole! Lukekaa historiaa niin tietättä mistä ja kenen käskystä teidän värkit on pistetty vahtauksen alle. Kuten jo alussa sanottiin, outoa, ettei miesten oleteta käyvän esittämässä vehjettä samaan tahtiin..
Miehiltä puuttuu rahareikä, nimittäin lääkärien näkökulmasta katsottuna rahantekoreikä. Miehet eivät siis yhtä helposti lankea "värkissäsi voi olla kuollettava juopasyöpä, tuletuleheti tarkastukseen" pelotteluun. Hyvä niin.
Eihän miehillekkään tule kutsua, mikäs sen tutkimuksen nimi oli..jos koholla niin eturauhassyöpää voi olla ennustettavissa.
Koronan takia ei ole edes seulontoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä kuullutkaan mistään kopakkoloista enkä "usko" mihinkään bisnekseen tai "saarnaa". Minä vaan uskon tieteeseen. Tiedehän ei ole erehtymätön ja se kehittyy koko ajan. Pidän lääkkeistä ja lääketieteestä. Syynä tälle voi olla mm. se, että ilman lääkitystä olisin todennäköisesti jo kuollut.
Mielestäni on vaarallista meuhkata netissä lääkkeiden "vaaroista" ja pelotella ihmisiä tutkimuksilla ja lääkärikäynneillä. Toivottavasti tiedostat tekojesi riskit.
Alle nelikymppisenä kävin gynellä, kaikki oli ok. Pyysin lähetteen mammografiaan, koska tätini kuoli rintasyöpään saman ikäisenä. Puolitoista vuotta myöheimmin olinkin kohdunpoistossa, koska kohtuun oli kasvanut todella iso myooma, jota leikkaava lääkärikin ihmetteli. Kunhan korona helpottaa, menen gynelle, koska munasarjojen tilanne pitäisi tsekata. Minua nuorempi tuttu kuoli viime vuonna munasarjasyöpään. Se ehti levitä pitkälle ennen kuin tuli oireita.
Yksi ystäväni kävi gynellä alle viisikymppisenä ja gyne passitti hänet mammografiaan. Hyvä että passitti, ystävältä löytyi hyvin aggressiivinen rintasyöpä, joka oli ehtinyt jo kainaloon asti. Ystävä selvisi, mutta tuskin olisi selvinnyt, jos puolikin vuotta olisi vielä kulunut.
Vierailija kirjoitti:
Parempihan se on tarkastaa onko alakerrassa kaikki kunnossa.
Silloin se tarkastus olisi MAKSUTON/ILMAINEN, koska ennaltaehkäisy tulee yhteiskunnallekin halvemmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole "hässinyt" jokaista vastaantulijaa, itse asiassa en ketään.
Siitä huolimatta sain kohdunrunkosyövän, joka vielä oli ehtinyt levitä kohdun ulkopuolellekin.
Ilman gynekologikäyntiä se olisi ollut hengenmeno. Nyt selvisin kohdun ja munasarjojen poistamisella, sädehoidolla ja sytostaateilla.
Miltä tuntuu olla vain puolikas ihminen?
Sinulta puuttuu aivot. Miltä tuntuu?
Itse ole käynyt ilmaisissa tutkimuksissa aina. Muuten en ole juurikaan tarvinnut gynekologia.
Olen silti muutaman kerran hakenut apua, eikä sitä ole tullut. Minulla esimerkiksi oli paha endometrioosi, mutta sitähän lääkäri ei sitä nähnyt mitenkään, eikä sitä ilmeisesti pysy kukaan muukaan nkemään. Kuukautiskivutkin kuuluu asisaan. Lopulta tutkittiin, kun en tullut raskaaksi ja sitten jouduin tähystykseen. Endometrioosiahan oli ihan valtavasti. Lopulta tähystysleikkaus ei auttanut, vaan tarvittiin järeämpiä hoitona.
Taitaa olla taas äijätrolli..nämä kun ovat kateellisia(??) jopa gyne käynneistä. Ja sille yhdelle imbesillille tiedoksi, naisten synnytinelimissä voi muhia vaikka mitä kasvaimia ja syöpiä ja niillä ei ole mitään tekemistä panemisten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parempihan se on tarkastaa onko alakerrassa kaikki kunnossa.
Silloin se tarkastus olisi MAKSUTON/ILMAINEN, koska ennaltaehkäisy tulee yhteiskunnallekin halvemmaksi.
Ai eikö se ole ilmainen?? Vai mistä tässä puhuttiin? Mulle gynekologi selitti jostain tarkastuksesta 25v syntymäpaivalahjaksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole "hässinyt" jokaista vastaantulijaa, itse asiassa en ketään.
Siitä huolimatta sain kohdunrunkosyövän, joka vielä oli ehtinyt levitä kohdun ulkopuolellekin.
Ilman gynekologikäyntiä se olisi ollut hengenmeno. Nyt selvisin kohdun ja munasarjojen poistamisella, sädehoidolla ja sytostaateilla.
Miltä tuntuu olla vain puolikas ihminen?
Sinulta puuttuu aivot. Miltä tuntuu?
Puhumattakaan siitä, että häneltä puuttuu sydän :(
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla taas äijätrolli..nämä kun ovat kateellisia(??) jopa gyne käynneistä. Ja sille yhdelle imbesillille tiedoksi, naisten synnytinelimissä voi muhia vaikka mitä kasvaimia ja syöpiä ja niillä ei ole mitään tekemistä panemisten kanssa.
Voihan sitä muhia vaikka mitä ja missä osassa kehoa. Ei niitä pidä kuitenkaan etsimällä etsiä jatkuvasti.
Vierailija kirjoitti:
Viiden vuoden välein käynnit, jos ei ongelmia. Näin sanonut minulle kaksi gynea.
Mulle sanottiin että 3v välein....? Jos ei ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä kuullutkaan mistään kopakkoloista enkä "usko" mihinkään bisnekseen tai "saarnaa". Minä vaan uskon tieteeseen. Tiedehän ei ole erehtymätön ja se kehittyy koko ajan. Pidän lääkkeistä ja lääketieteestä. Syynä tälle voi olla mm. se, että ilman lääkitystä olisin todennäköisesti jo kuollut.
Mielestäni on vaarallista meuhkata netissä lääkkeiden "vaaroista" ja pelotella ihmisiä tutkimuksilla ja lääkärikäynneillä. Toivottavasti tiedostat tekojesi riskit.
Yhtälailla on vaarallista ja tyhmää purematta niellä kaikki (myrkkymaljat) "lääketieteen/tieteen" nimissä. Kyllä kovin palavasti tunnut uskovan lääketieteen ja lääkkeiden kiistattomaan kaikkivoipaisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhtälailla on vaarallista ja tyhmää purematta niellä kaikki (myrkkymaljat) "lääketieteen/tieteen" nimissä. Kyllä kovin palavasti tunnut uskovan lääketieteen ja lääkkeiden kiistattomaan kaikkivoipaisuuteen.
Huhhuh, mua on kaksi kertaa tutkittu sieltä ja olen myös neitsyt ja se sattuu aivan helv***, ihankuin yrittäisivät repiä sitä auki. Puistattaa ajatuskin. Enkä todellakaan mene uudestaan ennenkuin on joku oikea tarve.