Mies jätti toisen takia, miten selvitä?
Viiden vuoden suhde ja tulevaisuuden suunnitelmat valmiina. Ero tuli yhtäkkisesti ja nyt on osoittautunut, että toisen naisen takia. Miten tästä noustaan? Olen jo 32-vuotias ja pelkään, etten enää löydä kumppania ja lapset jäävät haaveeksi. Suhdekokemukset eivät muutenkaan ole hyviä. Tätä edeltävän kanssa olimme kihloissa kunnes hän jäi kiinni pettämisestä. Tällä kertaa en tiedä onko varsinaista pettämistä fyysisesti tapahtunut, mutta se ei oloa helpota.
Koville ottaa.
Kommentit (55)
No voit olla varma, että jos toisen naisen takia on jättänyt niin kyllä se on sua pettänyt ja pitemmän aikaan elänyt kaksoiselämää. Huomaatko näin jälkikäteen mitään merkkejä muutoksesta miehen käytöksessä?
On varmasti vaikeaa, mutta koita toistella itsellesi, että et sä haluaiskaan tuommoista petturia.
Oma ex muuttikin jo toisen kanssa yhteen josta sain tietää vasta kuukausien kuluttua (ei siis asuttu ikinä yhdessä). Olin silloin 33v ja vihasin miestä, kun oli vienyt aikaa mun elämästä turhaan ja elänyt valheessa, vasta päivää ennenkin sain tietää niin se halus musta vaimon itselleen ja puhui lapsista. Ilmeisesti samaa jauhanut sille uudelle.
Mä ainakin laitoin naiselle viestiä ja kuvakaappaukset keskusteluista noiden kuukausien ajalta, ei kestänyt pitkään niiden juttu.
Ole onnellinen että saat nyt itse päättää elämästäsi ja keskity itsees. Turha pettäjän perään on itkeä.
Mulle ainakin tuosta miehestä tuli täysin tuntematon ja mitätön, kaikki tunteet loppui siihen ja mulla alkoi olemaan paljon helpompaa ja kivempaa ja löysinpä uuden ja paljon paremman miehenkin.
Kyllä sä selviät. Ei ollut sun arvoinen mies. Katse eteenpäin . Ja kohta huomaatkin, olet huomaamattasi luonut uuden ja ihanan parisuhteen jonkun ihanan miehen kanssa 💞 älä jää murehtimaan, elämä voittaa. Tsemppiä !
Tosi kurja tilanne. Ainoa valopilkku on, että ei mennyt vielä useampaa vuotta hukkaan huonon miehen kanssa.
Ja älä ota sitä takaisin enää, jos yrittää anella.
Lapsia voi saada nykyään ihan hyvin ilman miestäkin, tai sopimalla siitä jossain epätyypillisessä suhteessa.
Kannattaa käydä ne hankalat tunteet läpi, suru, viha, masentuneisuus, jne., ne on osa normaalia reaktiota. Jos niitä yrittää tukahduttaa, ne jää kytemään pinnan alle ja aiheuttaa pahaa oloa.
Jos tuntuu siltä ettet selviä prosessista itse, hae apua. Sitä sanotaan kriisiavuksi, kun se tulee akuuttiin tarpeeseen. Jos vain välillä tuntuu siltä että seinät kaatuu päälle, auttavaan puhelimeen kannattaa soittaa, saat purettua tunteita vaitiolovelvolliselle ihmiselle.
Onko sinulla hyviä ystäviä, sellaisia joiden kanssa voi puhua negatiivisistakin asioista? Ota heihin yhteyttä, kerro mitä tapahtui, he voivat auttaa sinua käsittelemään tunteitasi ja tarjota sympatiaa.
Muuta varsinaista lääkettä eron tuomaan ahdistukseen ei oikein ole kuin yrittää keskittyä muihin asioihin, sellaisiin jotka tuovat iloa elämääsi tai ainakin auttavat välillä saamaan ajatukset pois tapahtuneesta. Vaikeat tunteet laimenevat ajan kanssa, mutta älä tunne että sinun pitäisi olla jonkin tietyn ajaan päästä tilanteesta pois. Surutyö voi kestää monta kuukautta, jopa pitempään. Anna itsellesi aikaa.
Onnexi olet vielä noin nuori.
Nyt on tärkeintä, että kasaat vähitellen itsesi ja lähdet avoimin silmin rakentamaan tulevaisuuttasi uudelleen. Vanhaa taakkaa ei pidä missään nimessä jättää reppuun.
Vierailija kirjoitti:
No voit olla varma, että jos toisen naisen takia on jättänyt niin kyllä se on sua pettänyt ja pitemmän aikaan elänyt kaksoiselämää. Huomaatko näin jälkikäteen mitään merkkejä muutoksesta miehen käytöksessä?
On varmasti vaikeaa, mutta koita toistella itsellesi, että et sä haluaiskaan tuommoista petturia.
Oma ex muuttikin jo toisen kanssa yhteen josta sain tietää vasta kuukausien kuluttua (ei siis asuttu ikinä yhdessä). Olin silloin 33v ja vihasin miestä, kun oli vienyt aikaa mun elämästä turhaan ja elänyt valheessa, vasta päivää ennenkin sain tietää niin se halus musta vaimon itselleen ja puhui lapsista. Ilmeisesti samaa jauhanut sille uudelle.
Mä ainakin laitoin naiselle viestiä ja kuvakaappaukset keskusteluista noiden kuukausien ajalta, ei kestänyt pitkään niiden juttu.Ole onnellinen että saat nyt itse päättää elämästäsi ja keskity itsees. Turha pettäjän perään on itkeä.
Mulle ainakin tuosta miehestä tuli täysin tuntematon ja mitätön, kaikki tunteet loppui siihen ja mulla alkoi olemaan paljon helpompaa ja kivempaa ja löysinpä uuden ja paljon paremman miehenkin.
Kyllä minun vaistoni sanoi tuosta naisesta, että jotain outoa on vaikken voinut selkeästi osoittaa mikä. Mulle myös mies puhui vielä uusista asunnoista ja lapsista vähän aikaa sitten. Väittää ettei suhteen aikana ole ollut meneillään mitään. En pysty uskomaan. Voisipa rakkauden kuolettaa, auttaisi eteenpäin.
Sen siitä pihtaamisesta saa jos kaikki pettää.
Vierailija kirjoitti:
32 v
"En löydä enää ketään" 😅
Aika kuluu nopeasti, ja vaikka nyt löytyisikin alle vuodessa uusi mies, niin tuskin ap pettymyskokemustensa jälkeen haluaisi salamana naimisiin ja lapsia, vaan katselee ja harkitsee jonkin aikaa. Siinäpä sä sitten jo oletkin neljääkymppiä lähestyvä, kun tämä uusikin ehkä päättää lähteä läiskimään. Eli kyllä tuollaiset tunteet ovat ihan normaalit. Itsetuntokin nollilla melkein jo, niin "En taida löytää enää ketään". Mieliala down.
Ja ap, toivon sulle onnellisempaa tulevaisuutta! Ei ne kaikki passkoja ole.
Jokin teidän suhteessa ei ollut miehen mieleen ja se olis jättäny sut kohta kuitenkin. Parempi nyt kuin myöhemmin.
Se on fakta ja se sun täytyy hyväksyä.
Vierailija kirjoitti:
Jokin teidän suhteessa ei ollut miehen mieleen ja se olis jättäny sut kohta kuitenkin. Parempi nyt kuin myöhemmin.
Olen tottakai samaa mieltä, että parempi nyt kuin myöhemmin. Ap
Vierailija kirjoitti:
Tämäpä. Suosittelen lämpimästi sen suhteen rehellistä perkaamista omassa mielessä ja myös sen oman vastuun ja roolin tunnistamista ja hyväksymistä siinä miksi suhde epäonnistui ja mikä sai toisen päättämään sen noin rumasti. Uhriroolista käsin kipu kestää kauemmin ja uhkaa muuttua myrkylliseksi katkeruudeksi, kun ei kerta kaikkiaan voi käsittää sitä miksi tulee kohdelluksi ikävästi vaikkei itsessä ole mitään vikaa. Kukaan ei ansaitse valehtelua, mutta omalla toiminnallaan voi kuitenkin huomaamattaankin ajaa toisen niin nurkkaan, ettei hän näe muuta ulospääsyä kuin valheen ja petoksen avulla livistämisen. Uusi ihastus antaa voimaa ja uskallusta lähteä eroprosessiin, ikävä tosiasia, mutta ihminen on taipuvainen välttelemään vaikeuksia, ellei tiedossa ole riittävän hyvää palkintoa.
Nyt on aika ottaa sitä aikaa itselleen ja oppia tuntemaan itsensä vikoineen ja puutteineen päivineen. Parisuhde on aina kahden kauppa, jossa tulisi pelkän yhden osapuolen syyttelyn sijaan miettiä olisikohan kummassakin vikaa. Ole itsellesi avoin ja rehellinen! Onnea itsesi löytämisen tiellä.
roinajonna kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämäpä. Suosittelen lämpimästi sen suhteen rehellistä perkaamista omassa mielessä ja myös sen oman vastuun ja roolin tunnistamista ja hyväksymistä siinä miksi suhde epäonnistui ja mikä sai toisen päättämään sen noin rumasti. Uhriroolista käsin kipu kestää kauemmin ja uhkaa muuttua myrkylliseksi katkeruudeksi, kun ei kerta kaikkiaan voi käsittää sitä miksi tulee kohdelluksi ikävästi vaikkei itsessä ole mitään vikaa. Kukaan ei ansaitse valehtelua, mutta omalla toiminnallaan voi kuitenkin huomaamattaankin ajaa toisen niin nurkkaan, ettei hän näe muuta ulospääsyä kuin valheen ja petoksen avulla livistämisen. Uusi ihastus antaa voimaa ja uskallusta lähteä eroprosessiin, ikävä tosiasia, mutta ihminen on taipuvainen välttelemään vaikeuksia, ellei tiedossa ole riittävän hyvää palkintoa.
En ole missään vaiheessa ajatellut ettei itsessäni olisi mitään vikaa. Pystyn hyvin realistisesti tarkastelemaan myös omaa toimintaani. Itseasiassa olen syyllistänyt itseäni äärettömän paljon monista asioista. Ap
Tsemppiä🥰 Tämä ”en koskaan ketään johon rakastun” ajatus on varmaan jokaisella jätetyllä, mutta uskon vahvasti että löydät, 32v on vielä nuori, vaikka palstan ukot yrittävät väittää muuta omissa fantasioissaan.
Jos mies halusi toisen kumppanin, hänellä on siihen oikeus, niin karulta kun se kuulostaakin. Pettäminen on tietysti väärin. Mutta jos pystyt hyväksymään miehen päätöksen, se on paras teko, mitä voit SINULLE Itsellesi tehdä. Helppoa se ei ole tietenkään. Varmasti voi tuntua siltä, että mies on uuden eukkonsa kanssa niiin onnellinen, mutta totuus on usein eri ja arkisempi. Jos hän kohteli sinua huonosti, tuskin hän uutta naistaan sen paremmin kohtelee. Tämä ei tietenkään ole hyvä asia, mutta ehkä se antaa kuitenkin lohtua. Anna kaikkien tunteiden tulla, ne on pakko käsitellä tai tulevat myöhemmin kalvamaan, vaikka helpommalta tuntuisi ajatus tunteiden sivuuttamisesta, mutta omasta kokemuksesta kerron, älä tee niin!
Olet varmasti kaunis ja upea nainen, jotkut ihmiset vain ovat niljakkeita eivätkä osaa kohdella toisia hyvin, et ole yksin❤️
Vierailija kirjoitti:
Seuraavassa suhteessa sitten nämä neuvot käyttöön:
- enemmän suihinottoja
- vähemmän huomion kerjäämistä
- vähemmän vaatimuksia ”laatuajasta” ja muusta bullshitistä
- ei painostusta kihloihin/naimisiin/lasten hankintaan
Hän nimenomaan haluaa niitä lapsia. Ei kukaan huvikseen parisuhteessa ole ja ota niitä vaivoja jos ei saa siitä mitä haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Hienoa että mies löysi paremman.
Tuskin paremman, mutta uuden lelun, jossa on uutuudenviehätystä. Jonkin aikaa.
T: entinen uusi lelu
Tsemppiä. Alkuun shokkia kestää jonkin aikaa, mutta anna tunteiden tulla ja mennä. Ahdistusta vastaan ei voi pitkään taistella, joten hyväksy faktat, käsittele asiat ja pidä itsestäsi huolta. Syö, liiku ja nuku hyvin. Hakeudu seuraan tai pidä etäyhteyttä ystäviisi/läheisiisi. Kyllä siitä selviää, mutta se vaatii aikaa. Tiedän kokemuksesta..
Älä katkeroidu, se vain vaikeuttaa omia asioitasi.