Huhuhu että ottaa päähän nää "pituus 152cm, jos olet alle 180cm vedä vasemmalle" profiilit
Kommentit (931)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi nainen ei saisi pitkistä miehistä kiinnostua? Kuka heistä sitten kiinnostuu? Onko ne vaan pitkille naisille vai mikä tämä juttu nyt on 😂 olen kyllä nyt sitten itse vieny 195 senttisen miehen joltakin lyhyenä naisena 👀 Anteeksi!
Onhan miehilläkin kriteerinsä mikä on ihan ok. Eikai nyt joku sporttinen panu 23 v ala seukkaamaan ylipainoisen sirpan 55 v kanssa, vain ettei vanhemmat naiset jotka haluaa nuorempia vaan loukkaannu? 🤔Pointti on myös retoriikkassa . Näettekö joka toisessa Tinderprofiilissa miehiltä tällaista kriteeristöä. Swaippaa vasemmalle jos olet lihava tms.
Ja joo olen katkera. Voihan sitä kuvitella jos sinun oma muutenkin kiusaamista aiheuttanut ominaisuus tulee esille joka toisessa profiilissa. Ethän ole lyhyt , ethän ole alle sitä ja tätä. Se muuttuu ajan kanssa yksinkertaistettuna: " Ethän ole sinä" ai että tuntuu kivalta😐
Tiedätkö mistä retoriikan ero johtuu, eli se että harva ihmettelee jos nainen vaatii avoimesti mieheltä pituutta, mutta miehen vaatimus joistain naisen piirteistä herättää pahennusta?
Minä kerron.
Naiseuteen liittyy kokemus arvostetuksi tulemisesta ulkonäön välityksellä. Tilanne on sama kaikkialla, sievä ulkonäkö on yleisesti tärkeä ominaisuus naiselle. Koska miehisyys mielletään naiseuden vastakohdaksi, on ulkonäkö miehisyydessä toissijainen piirre, joten automaationa ajatellaan, ettei miestä voi myöskään aiheella loukata.
Toinen seikka on, että iso osa miehistä on vähän turhan paksunahkaisia ja miehiseen konservatiivisuuteen lukkiutuneita tuodakseen tasa-arvon epäkohtia esille. Huudetaan kurkkusuorana armeijan hyveistä ja pullistellaan välissä lihaksia. Alle jää monta tasa-arvo-ongelmaa, valitus on katsos noista äijistä pikkupoikien hommaa. Tai jos ongelmia tuodaan esille, ne tuodaan esille muutaman oluen jälkeen. öykkäröinnillä ja rikkovasti.
Tuo aihetta rakentavasti esille. Mutta älä leimaa yksin naisia, ongelmaa on myös miehissä. Usein ongelmien äänekkäin tulppa on konservatiiviset miehet. Maailma ei ikävä kyllä muutu nopeasti. T: pikkupoika
Vierailija kirjoitti:
Helen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
GU kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen mies ja painan 90 kiloa, mutta haluan alle 50-kiloisen naisen.
Jassåå. Mä oon nainen, 90kg. Haluun miehen joka on alle 50 kg.
Rillipäät älköönvaivautuko.
Hei haloo, näissä jutuissa ei oo mitään tolkkua...
Kuka lähtökohtasesti ettii 30 senttii pidempää puolisoa?
Jep. Siinä vaiheessa kun se kumppanin haku perustuu numeroihin, ollaan menty jo metsään (pituus, paino, vuositulot jne.). Olen seurustellut sekä lyhyen että pitkän kanssa, molemmat narsisteja. On ollut kovia palkkatuloja ja ihan p-aukisia, molemmat osaavat hyväksikäyttää. Niin ja huipputreenattuja ja vähemmän timmissä kunnossa olevia.
Yhteenvetona voi sanoa, että k-päisyys on pahin vika kumppaniehdokkaassa, ei ne numerot. Toista kunnioittava, rehellinen, suoraselkäinen ja henkisesti kypsä mies on aina turn on.
Tuollainen mittojen perään huutelu kertoo keskenkasvuisuudesta, joka on todella epäviehättävää kenessä tahansa.
Näin juuri!
Joku voi yrittää tehdä yleistyksiä tietynpituisista ihmisistä, esim. että lyhyillä miehillä on joku perustavaalaatua oleva itsetunto-ongelma, jota he yrittävät k-päisyydellä pönkittää, mutta se on stereotypia eikä ole totuus kaikista lyhyistä miehistä.
Pituus nyt sattuu iän lisäksi olemaan niitä asioita, joille kukaan ei mitään voi. Lihava voi laihduttaa, mutta 170-senttinen aikuinen ei pysty venymään 180-senttiseksi vaikka mitä tekisi. Siksi pituusvaatimukset tuntuvat typeriltä ja lapsellisilta. Varsinkin, kun vaatimusten syyt ovat lähes yksinomaan typeriä ja lapsellisia, kuten:
- "Haluan olla pieni ja siro miehen rinnalla" (mitä helvettiä? Muuttuuko hentorakenteinen 150-senttinen nainen yhtäkkiä romuluiseksi jättiläiseksi, jos rinnalla onkin 170-senttinen mies sen vaaditun 185-senttisen sijaan?)
- "Haluan mahtua mieheni kainaloon" (Niin, jos olette vieretysten sohvalla, niin mitä väliä, miten kaukana lattialla ne miehen jalat on? Yhtä lailla lyhyemmänkin miehen kainaloon voi käpertyä)
- "Haluan voida käyttää korkkareita näyttämättä miestäni pidemmältä" (Tämä on naurettavin syy, varsinkin, jos korkojen käyttö rajoittuu lähinnä juhlatilanteisiin. Korkkarit voivat olla vaikka 12-senttiset, ja yhä nainen on miestään lyhyempi, jos pituuseroa on vaikkapa 15 senttiä. Ei ole mitään mieltä hakea vähintään 30 cm itseään pidempää miestä vain tällä perusteeella).
- "Haluan, että mies voi suojella minua tarvittaessa" (Pitkä mies voi näyttää vahvalta, mutta jos lyhyempi mies on vaikkapa painonnostaja tai painija, voisin luottaa hänen suojelukykyynsä huolettomammin. Sitäpaitsi, kuka nainen haluaa tai tarvitsee jotain suojelijaa nykyään? Pippurisumutekin on keksitty.)
- "Haluan, että meidän lapsista tulee pitkiä" (Tämä on ehkä järkevin syy sille, että 150-senttinen nainen haluaisi pariutua 190-senttisen miehen kanssa. Se, miksi koripalloilijan mittainen mies taas hakee nimenomaan pikkuruista naista, ei ole ollenkaan yhtä selvää.)
En usko että pituuteni (157) on syy miksi mieheni (181) minut halusi mutta kehuu kyllä aina miten ihanan pieni olen 😍 tuntee itsensä miehekkääksi kun olen vierellä, mitä hän kyllä muutoinkin on, sen verran kuntoilee ja on menestynytkin 🙈 ei kaikki isosta pituuserosta pidä, en pidä kyllä sitäkään outona. Makuasioita.
EIkö miehesi tunne itseään miehekkääksi ilman sinua?? Jos ihminen tarvitsee toisen ihmisen pönkittääkseen itsetuntoaan tai tunteakseen itsensä joksikin, on jokin perustavanlaatuisesti pielessä. Silloin kuljetaan pinnallisilla vesillä, enkä luottaisi sellaiseen ihmiseen, jos elämässä tulee jokin isompi kriisi. Entä jos vammautuisit onnettomuudessa? Mitä luulet sinulle tapahtuvan siinä tapauksessa, kun et enää pönkitä hänen olotilojaan...
Olen eri mutta silti, huhhuh. Tuskin tuon(kaan) miehen miehisyys on kiinni vain pienestä naisesta. Itse viehätyn pitkistä miehistä ja oma pitkä mieheni pitää kuulemma pienistä naisista. Hänellä on tosi hyvä itsetunto. Kuten on minullakin. Yksinkertaisesti pitempi mies vain on minusta kuumempi kuin lyhyempi. Naisellisuuteni ei ole tosin siitä kiinni. Vaikutat tosi katkeralta.
Jos mies pitää naisellisista naisista; esim hyvä perse ja tissit, onko automaattisesti egon pönkitystä viehättyä tällaisista naisista? Pitäisi siis seurustella aina pitkän pötkylän kanssa jotta voisi sanoa olevansa kunnon mies? 😂
Minusta on hienoa jos ihminen on sinut pituutensa kanssa oli sitten minkä pituinen tahansa. Kaiken tarpeellisen kertoo se jos triggeröityy toisen pituudesta noin. Kannattaa tutkailla omaa egoa.
Varmasti se on hienoa olla sinut pituutensa kanssa. Kai ymmärrät sen olevan haastavaa lyhyenä miehenä , kun se aina kategorisesti nähdään niin huonona asiana. Kuten sinäkin teet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi nainen ei saisi pitkistä miehistä kiinnostua? Kuka heistä sitten kiinnostuu? Onko ne vaan pitkille naisille vai mikä tämä juttu nyt on 😂 olen kyllä nyt sitten itse vieny 195 senttisen miehen joltakin lyhyenä naisena 👀 Anteeksi!
Onhan miehilläkin kriteerinsä mikä on ihan ok. Eikai nyt joku sporttinen panu 23 v ala seukkaamaan ylipainoisen sirpan 55 v kanssa, vain ettei vanhemmat naiset jotka haluaa nuorempia vaan loukkaannu? 🤔Pointti on myös retoriikkassa . Näettekö joka toisessa Tinderprofiilissa miehiltä tällaista kriteeristöä. Swaippaa vasemmalle jos olet lihava tms.
Ja joo olen katkera. Voihan sitä kuvitella jos sinun oma muutenkin kiusaamista aiheuttanut ominaisuus tulee esille joka toisessa profiilissa. Ethän ole lyhyt , ethän ole alle sitä ja tätä. Se muuttuu ajan kanssa yksinkertaistettuna: " Ethän ole sinä" ai että tuntuu kivalta😐
Tiedätkö mistä retoriikan ero johtuu, eli se että harva ihmettelee jos nainen vaatii avoimesti mieheltä pituutta, mutta miehen vaatimus joistain naisen piirteistä herättää pahennusta?
Minä kerron.
Naiseuteen liittyy kokemus arvostetuksi tulemisesta ulkonäön välityksellä. Tilanne on sama kaikkialla, sievä ulkonäkö on yleisesti tärkeä ominaisuus naiselle. Koska miehisyys mielletään naiseuden vastakohdaksi, on ulkonäkö miehisyydessä toissijainen piirre, joten automaationa ajatellaan, ettei miestä voi myöskään aiheella loukata.
Toinen seikka on, että iso osa miehistä on vähän turhan paksunahkaisia ja miehiseen konservatiivisuuteen lukkiutuneita tuodakseen tasa-arvon epäkohtia esille. Huudetaan kurkkusuorana armeijan hyveistä ja pullistellaan välissä lihaksia. Alle jää monta tasa-arvo-ongelmaa, valitus on katsos noista äijistä pikkupoikien hommaa. Tai jos ongelmia tuodaan esille, ne tuodaan esille muutaman oluen jälkeen. öykkäröinnillä ja rikkovasti.
Tuo aihetta rakentavasti esille. Mutta älä leimaa yksin naisia, ongelmaa on myös miehissä. Usein ongelmien äänekkäin tulppa on konservatiiviset miehet. Maailma ei ikävä kyllä muutu nopeasti. T: pikkupoika
Samat naiset jotka paasaavat feminismistä ja eri tavoista olla mies, kelpuuttaa kuitenkin sen yhden miehen arkkityypin. Miehiä kehoitetaan pois 50-luvulta, naisten itsensä ollessa kivikaudella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kerron.
Amen!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä38369 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parasta keskustelussa on, että vihdoinkin miesten rinta/persefetissit ovat samanarvoisia kuin naisten pituusfetissit.
Niin? Ainahan miehillä on nuo fetissi olleet, kauhea haloo kun nainenkin saa nykyään ilmaista toiveensa.
Myönnän olleeni väärässä. Olen aina kuvitellut, että naiset eivät tykkää jos miehet arvioivat heidän rintojaan tai persettä. Mutta olenkin iloisesti yllättynyt, että naisten puolesta se on ihan ok.
Miehet ovat arvioineet naisten perseitä ja rintoja niin kauan kuin minä olen ollut olemassa, eikä kukaan ole missään kohtaa milloinkaan kysynyt minulta onko se ok tai antanut asiassa painoarvoa naisten tykkäämisille. En minäkään siis anna mitään arvoa sille miltä se sinusta tuntuu että ihastelen 185 cm pitkää ja raamikasta miestä. Mihin ihmeeseen mä sun hyväksyntääsi kaipaan?
En minua haittaa laisinkaan, että ihastelet pitkiä miehiä, mutta haittaako sinua se, että miehet ihastelevat naisten perseitä ja rintoja? Jos ei, niin kaikki on tyytyväisiä.
Siinäs ihastelee. Jos joku tulee minulle heittämään arvioita minun rinnoista tai perseetä teen minäkin arvioin sen henkilön persoonasta ja koska vaihdamme mielipiteitä koen olevani vapaa ilmaisemaan mitä mieltä hänestä olen.
Jos joku kirjoittaa tinderissä haluavanansa jostain tiettyä kuppikokoa tai perseen muotoa niin teen taas arvion kyseisestä henkilöstä ja toimin sen arvion pohjalta.
Olemmeko kaikki nyt tyytyväisiä?Eri
Toivottavasti suhteudut samalla (itse)kriittisyydellä naisten pituusvaatimuksiin, ts. paheksut niitä yhtä paljon kuin miesten persu/rinta-vaatimuksia. Vai onko niin, että naisten toiveissa ei ole mitään vikaa?
Naisen kommentti: ymmärrän pitkien miesten viehätyksen ja toki itsekin suosin pidempää kuin lyhyempää. Pidän sitä silti mauttomana mennä se sanomaan ääneen (tai kirjoittamaan). Ymmärrän myös, jos joku mies innostuu timmimmästä perseestä ennemmin kuin löysästä, mutta pidän mauttomana jos sen sanoo (tai kirjoittaa) suoraan. Jostain syystä miehet eivät kuitenkaan hylkää naiskandidaattia huonon käytöksen perusteella ollenkaan niin helposti kuin nainen hylkää miehen. Mistä johtuu miehet? Eikö teillä ole itsekunnioitusta?
Palaamme taas keskustelun alkulähteille eli kysyntään ja tarjontaan.
Miten se auttaa kysyntään, että haluat naisia, jotka ei halua sinua?
Suomen kielessä ei käytetä sinä-muotoa passiivista.
Eli et kehtaa vastata? No mutta miksi sä olet niin pinnallinen, että haluat kauniita naisia?
Yhä käytät väärää passiivimuotoa. Ja on lisäksi huonoa keskustelukulttuuria hyökätä toista kohtaan henkilökohtaisuuksilla. Omista preferensseistä en ole sanonut mitään, vaan keskustellut ideoiden tasolla.
Ainoa asia minkä haluan tietää on, että kokevatko naiset eri valintapreferenssit samanarvoisina. Eli hyväksyvätkö naiset yhtä hyvin sen, että miehet tykkää perseistä ja rinnoista (ja saavat sanoa sen ääneen ilman paheksumista/torjumista) kuin he ovat valmiit hyväksymään naisten kiinnostuksen miesten pituudesta.
Jos mies saa sanoa ääneen, että tykkää perseistä ja rinnoista eikä naiset sitä paheksu, niin asia on bueno. Mutta jos naisten mielestä siinä on jotain vastenmielistä, mutta samaan aikaan naisten pituusvaatimukset ovat hyväksyttävämpiä, niin kyse on kaksoisstandardeista. Täsmälleen samasta ilmiöstä kuitenkin on kyse, ts. ihmisen kiinnostavuudesta suhteessa hänen fyysisiin ominaisuuksiin. Perse = pituus
Sulle on tämä asia jo kerrottu moneen moneen kertaan. Jos sinun aivosi eivät kykene ottamaan sitä vastaan, niin mä en tiedä miten mä sen muotoilisin tavalla, jonka saisin uppoamaan sun päähän.
Viimeinen yritys:
JOS MINÄ OLISIN MIES, EN TYKKÄISI NAISESTA, JOKA ILMOITTAA PROFIILISSAAN VAATIVANSA JOTAIN MINIMI PITUUTTA. JA TÄMÄ SIKSI, ETTÄ MINUSTA TUOLLAISEN ILMOITTAMINEN PROFIILISSA ON MAUTONTA JA HUONOA KÄYTÖSTÄ.
MINÄ ITSE TYKKÄISIN NÄTEISTÄ, HYVÄPERSEISISTÄ NAISISTA, MUTTA EN TOKI SITÄ ILMOITTAISI SUORAAN PROFIILISSANI (SILLÄ SE OLISI MAUTONTA JA HUONOA KÄYTÖSTÄ), VAAN EN VAIN TYKKÄISI SELLAISISTA, JOTKA EI MINUA VIEHÄTÄ FYYSISESTI.
MINÄ TOISAALTA EN TUOMITSISI NAISTEN PITUUDEN SUOSIMISTA (TAI MUITA KRITEEREITÄ) YLIPÄÄTÄÄN, SILLÄ OLISIHAN MINULLAKIN KRITEERINI NÄTTEYDESTÄ JA HYVÄSTÄ PERSEESTÄ SEKÄ ODOTUS KÄYTÖSTAVOISTA.
Mä en oikeasti tiedä miten muuten mä voin tämän vielä ilmaista.
En päästä sinua noin helpolla. Tehdään yksinkertainen ajatuskoe. Sinulla on kaksi hyvin läheistä ystävää, yksi mies, toinen nainen. Et ole kummastakaan kiinnostunut.
Nainen kirjoittaa treffiprofiiliin: miehen oltava yli 180cm
Mies kirjoittaa treffiprofiiliin: naisella oltava hyvä perse ja rinnat.
Kysymys: ovatko ilmoitukset neutraaleja, onko toinen niistä seksistinen tai ovatko molemmat seksistisiä?
Mun mielestä kumpikin olisi aika mauttomasti tehty.
Enkä siis tuomitse kummankaan toivetta kumppanin ominaisuuksien suhteen, mutta musta siinä nyt vaan on jotain hyvin tökeröä sekä aika vähä-älyistä, että kirjoittaa tuollaista profiiliinsa.
Tämä vastaus on mielestäni oikea ja on hyvä että naisten pituustoiveet miesten suhteen koetaan seksistisiksi. Myös naisten osalta. Toivottavasti näiden määrä jatkossa pienenee.
Jos ne naiset eivät pituustoiveitaan profiiliinsa kirjoittaisi tai ennen ensimmäisiä treffejä kyselisi, treffit jäisivät aika suurella todennäköisyydellä lyhyeksi ja niiden jälkeen tuskin on jatkoa luvassa. Ilmeisesti tämä kuitenkin olisi miehille ok.
Miksi se ei koskaan kävisi niin että naiset huomaisivat että se mies onkin mukava ja hyvä saalis...? Ja miehetkö muka se pinnallisempi sukupuoli.
Koska ihmisillä sattuu olemaan henkilökohtaisia mieltymyksiä tietyistä ulkoisista ominaisuuksista. Myös sellaisia, joista ei pääse yli vaikka olisi kuinka kiva ihmisenä. Vai eikö miehillä ole tällaisia? Miksi sitten niitä pyöreitä tatuoituja naisia ei niin mielellään valita treffikumppaneiksi (sellaista olen palstalta lukenut), voihan hänestäkin huomata että onkin mukava ja hyvä saalis?
Ne tatuoinnit ovat sentään itse valittu ominaisuus, toisin kuin pituus.
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa nyt naiset mikä ihmeen logiikka!?!??! Mun pitää saada mies joka on yli keskiverron, koska se mulle kuuluu!?!
Pitäähän jonkun tässäkin taloudessa ylettää ylähyllylle ilman A-tikkaita.
T alle 150cm homomies.
Naisten ja miesten pituuksissa on se hassu juttu, että pitkistä miehestä tykkää "kaikki" naiset, mutta pitkistä naisista vain pitkät miehet. Kun taas lyhyistä naisista tykkää kaikki miehet, kun taas lyhyistä miehistä ei oikein kukaan. Tämän takia pitkät miehet ovat parhaassa asemassa, lyhyet naiset neutraalissa asemassa, ja pohjalla sitten pitkät naiset ja lyhyet miehet.
Käyttäjä36117 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä38369 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parasta keskustelussa on, että vihdoinkin miesten rinta/persefetissit ovat samanarvoisia kuin naisten pituusfetissit.
Niin? Ainahan miehillä on nuo fetissi olleet, kauhea haloo kun nainenkin saa nykyään ilmaista toiveensa.
Myönnän olleeni väärässä. Olen aina kuvitellut, että naiset eivät tykkää jos miehet arvioivat heidän rintojaan tai persettä. Mutta olenkin iloisesti yllättynyt, että naisten puolesta se on ihan ok.
Miehet ovat arvioineet naisten perseitä ja rintoja niin kauan kuin minä olen ollut olemassa, eikä kukaan ole missään kohtaa milloinkaan kysynyt minulta onko se ok tai antanut asiassa painoarvoa naisten tykkäämisille. En minäkään siis anna mitään arvoa sille miltä se sinusta tuntuu että ihastelen 185 cm pitkää ja raamikasta miestä. Mihin ihmeeseen mä sun hyväksyntääsi kaipaan?
En minua haittaa laisinkaan, että ihastelet pitkiä miehiä, mutta haittaako sinua se, että miehet ihastelevat naisten perseitä ja rintoja? Jos ei, niin kaikki on tyytyväisiä.
Siinäs ihastelee. Jos joku tulee minulle heittämään arvioita minun rinnoista tai perseetä teen minäkin arvioin sen henkilön persoonasta ja koska vaihdamme mielipiteitä koen olevani vapaa ilmaisemaan mitä mieltä hänestä olen.
Jos joku kirjoittaa tinderissä haluavanansa jostain tiettyä kuppikokoa tai perseen muotoa niin teen taas arvion kyseisestä henkilöstä ja toimin sen arvion pohjalta.
Olemmeko kaikki nyt tyytyväisiä?Eri
Toivottavasti suhteudut samalla (itse)kriittisyydellä naisten pituusvaatimuksiin, ts. paheksut niitä yhtä paljon kuin miesten persu/rinta-vaatimuksia. Vai onko niin, että naisten toiveissa ei ole mitään vikaa?
Naisen kommentti: ymmärrän pitkien miesten viehätyksen ja toki itsekin suosin pidempää kuin lyhyempää. Pidän sitä silti mauttomana mennä se sanomaan ääneen (tai kirjoittamaan). Ymmärrän myös, jos joku mies innostuu timmimmästä perseestä ennemmin kuin löysästä, mutta pidän mauttomana jos sen sanoo (tai kirjoittaa) suoraan. Jostain syystä miehet eivät kuitenkaan hylkää naiskandidaattia huonon käytöksen perusteella ollenkaan niin helposti kuin nainen hylkää miehen. Mistä johtuu miehet? Eikö teillä ole itsekunnioitusta?
Palaamme taas keskustelun alkulähteille eli kysyntään ja tarjontaan.
Miten se auttaa kysyntään, että haluat naisia, jotka ei halua sinua?
Suomen kielessä ei käytetä sinä-muotoa passiivista.
Eli et kehtaa vastata? No mutta miksi sä olet niin pinnallinen, että haluat kauniita naisia?
Yhä käytät väärää passiivimuotoa. Ja on lisäksi huonoa keskustelukulttuuria hyökätä toista kohtaan henkilökohtaisuuksilla. Omista preferensseistä en ole sanonut mitään, vaan keskustellut ideoiden tasolla.
Ainoa asia minkä haluan tietää on, että kokevatko naiset eri valintapreferenssit samanarvoisina. Eli hyväksyvätkö naiset yhtä hyvin sen, että miehet tykkää perseistä ja rinnoista (ja saavat sanoa sen ääneen ilman paheksumista/torjumista) kuin he ovat valmiit hyväksymään naisten kiinnostuksen miesten pituudesta.
Jos mies saa sanoa ääneen, että tykkää perseistä ja rinnoista eikä naiset sitä paheksu, niin asia on bueno. Mutta jos naisten mielestä siinä on jotain vastenmielistä, mutta samaan aikaan naisten pituusvaatimukset ovat hyväksyttävämpiä, niin kyse on kaksoisstandardeista. Täsmälleen samasta ilmiöstä kuitenkin on kyse, ts. ihmisen kiinnostavuudesta suhteessa hänen fyysisiin ominaisuuksiin. Perse = pituus
Sulle on tämä asia jo kerrottu moneen moneen kertaan. Jos sinun aivosi eivät kykene ottamaan sitä vastaan, niin mä en tiedä miten mä sen muotoilisin tavalla, jonka saisin uppoamaan sun päähän.
Viimeinen yritys:
JOS MINÄ OLISIN MIES, EN TYKKÄISI NAISESTA, JOKA ILMOITTAA PROFIILISSAAN VAATIVANSA JOTAIN MINIMI PITUUTTA. JA TÄMÄ SIKSI, ETTÄ MINUSTA TUOLLAISEN ILMOITTAMINEN PROFIILISSA ON MAUTONTA JA HUONOA KÄYTÖSTÄ.
MINÄ ITSE TYKKÄISIN NÄTEISTÄ, HYVÄPERSEISISTÄ NAISISTA, MUTTA EN TOKI SITÄ ILMOITTAISI SUORAAN PROFIILISSANI (SILLÄ SE OLISI MAUTONTA JA HUONOA KÄYTÖSTÄ), VAAN EN VAIN TYKKÄISI SELLAISISTA, JOTKA EI MINUA VIEHÄTÄ FYYSISESTI.
MINÄ TOISAALTA EN TUOMITSISI NAISTEN PITUUDEN SUOSIMISTA (TAI MUITA KRITEEREITÄ) YLIPÄÄTÄÄN, SILLÄ OLISIHAN MINULLAKIN KRITEERINI NÄTTEYDESTÄ JA HYVÄSTÄ PERSEESTÄ SEKÄ ODOTUS KÄYTÖSTAVOISTA.
Mä en oikeasti tiedä miten muuten mä voin tämän vielä ilmaista.
En päästä sinua noin helpolla. Tehdään yksinkertainen ajatuskoe. Sinulla on kaksi hyvin läheistä ystävää, yksi mies, toinen nainen. Et ole kummastakaan kiinnostunut.
Nainen kirjoittaa treffiprofiiliin: miehen oltava yli 180cm
Mies kirjoittaa treffiprofiiliin: naisella oltava hyvä perse ja rinnat.
Kysymys: ovatko ilmoitukset neutraaleja, onko toinen niistä seksistinen tai ovatko molemmat seksistisiä?
Mun mielestä kumpikin olisi aika mauttomasti tehty.
Enkä siis tuomitse kummankaan toivetta kumppanin ominaisuuksien suhteen, mutta musta siinä nyt vaan on jotain hyvin tökeröä sekä aika vähä-älyistä, että kirjoittaa tuollaista profiiliinsa.
Tämä vastaus on mielestäni oikea ja on hyvä että naisten pituustoiveet miesten suhteen koetaan seksistisiksi. Myös naisten osalta. Toivottavasti näiden määrä jatkossa pienenee.
Jos ne naiset eivät pituustoiveitaan profiiliinsa kirjoittaisi tai ennen ensimmäisiä treffejä kyselisi, treffit jäisivät aika suurella todennäköisyydellä lyhyeksi ja niiden jälkeen tuskin on jatkoa luvassa. Ilmeisesti tämä kuitenkin olisi miehille ok.
Miksi se ei koskaan kävisi niin että naiset huomaisivat että se mies onkin mukava ja hyvä saalis...? Ja miehetkö muka se pinnallisempi sukupuoli.
Koska ihmisillä sattuu olemaan henkilökohtaisia mieltymyksiä tietyistä ulkoisista ominaisuuksista. Myös sellaisia, joista ei pääse yli vaikka olisi kuinka kiva ihmisenä. Vai eikö miehillä ole tällaisia? Miksi sitten niitä pyöreitä tatuoituja naisia ei niin mielellään valita treffikumppaneiksi (sellaista olen palstalta lukenut), voihan hänestäkin huomata että onkin mukava ja hyvä saalis?
Ne tatuoinnit ovat sentään itse valittu ominaisuus, toisin kuin pituus.
Mitä sitten? Jos miehellä on sellainen henkilökohtainen mieltymys, ettei hän pidä joistain tietyistä piirteistä/ominaisuuksista naisella, niin alkaako hän yhtäkkiä viehättyä niistä, jos kyseessä ei ole itse valittu ominaisuus? Jos esim. mies (joka ei halua lapsia) ei viehäty itseään vanhemmista naisista, niin muuttuuko tämä hänen henkilökohtainen mieltymyksensä kun hän hoksaa, että ikä ei ole itse valittu ominaisuus? Alkaako 40v miestä yhtäkkiä kiinnostaa 50+ naiset vain siksi, että nuo naiset eivät ole ikäänsä itse valinneet eivätkä voi sitä muuttaa?
Vierailija kirjoitti:
Ei ainakaan mun n. 170 cm pitkillä ystävättärillä ole ollut vaikeuksia miehen saamisessa. Tälle palstalle on nyt kerääntynyt useampi, joille naisen lyhyys on ratkaisevan tärkeää, jopa fetissiin verrattavissa oleva piirre: heistä on yliedustus verrattuna tilanteeseen todellisessa elämässä.
Nainen saa viehättyä pitkästä miehestä mutta mies ei lyhyestä naisesta? Okei.
Ja uskottele vain itsellesi noin mutta en minä ainakaan mitn amazonia ottais.
Voi voi kyllä huomaa millaista ajatusakrobatiaa lyhyet naiset harrastavat perustellaakseen oikeutensa.
No kun entinen mies oli pitkä niin on tottunut siihen
No kun ei lyhyet miehet tuu pokaileen (takuulla tulevat ja voisit itsekin tehdä aloitteen, mutta näköjään tee paitsi pitkille)
Vierailija kirjoitti:
Naisten ja miesten pituuksissa on se hassu juttu, että pitkistä miehestä tykkää "kaikki" naiset, mutta pitkistä naisista vain pitkät miehet. Kun taas lyhyistä naisista tykkää kaikki miehet, kun taas lyhyistä miehistä ei oikein kukaan. Tämän takia pitkät miehet ovat parhaassa asemassa, lyhyet naiset neutraalissa asemassa, ja pohjalla sitten pitkät naiset ja lyhyet miehet.
Koska se on yksinkertaistettuna biologiaa, minkä mukaan mennään ihan vaistomaisesti.
Pitkä mies sekä lyhyt nainen on evoluution kannalta katsottuna luonnollisempi yhtälö kuin lyhyt mies sekä pitkä nainen. Ensiksi mainittu pari kun on todennäköisemmin selvinnyt ja kyennyt pitämään hengissä myös jälkeläisensä, kun mennään ajassa hieman taaksepäin. Nämä geeneihin koodatut normit vain muuttuvat auttamattoman hitaasti.
Vierailija kirjoitti:
Jos pääsisin sanelemaan unelmien kumppanin ominaisuuksia, niin toki listaisin tumma, 185 senttinen, akateemisesti koulutettu.
Todellisuudessa olen ollut parisuhteessa 172 senttisen duunarin kanssa ja 175 senttisen taiteilijan kanssa ja molemmat vei jalat alta heti ensi kohtaamisella. Kummassakaan en olisi muuttanut mitään.
Listat ja todellisuus ei yleensä kohtaa.
N178
Tämä. Ja sen takia niitä vaatimuksia ei kannatakaan listata siihen profiiliin tai edes pitää liian tiukasti mielessäänkään. Menee moni loistava tyyppi sivu suun.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tuo ole vastaava mieltymys kuin se, että joku mies viehättyy ensisijaisesti rintavista naisista.
Laitapa tuollainen toive Tinder-profiiliin ja voit nauttia paskamyrskystä. :D Katsos, kun rintojen koko on ominaisuus, johon ei voi itse vaikuttaa, ei sen perusteella saa suodattaa ketään pois, kun taas pituus... !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joka toisessa naisen profiilissako lukee jos olet lyhyt vedä vasemmalle? Kovin moni mies aloittaa esittelyn listaamalla mitä ei saa olla/pitää olla. Melkein kaikissa näissä toistuu urheilullisuus. Pitäisikö lihavan naisen vetää herne nokkaan?
Tiedätkö mikä on naisille turnoff - uhriutuva ja valittava mies. Itsevarmuus on kuumaa. Tuosta paistaa kaikki muu.
Ei tietenkään kirjaimellisesti lue samoin sanoin, mutta samaa asiaa tarkoittaen.
No kyllä se vahinko on jo tapahtunut, eikä tässä ole todellakaan tarkoitus ollakaan kuuma. Turhahan se on odottaa edes ripaustakaan ymmärrystä, mutta miten hitossa voi olla hyvä itsetunto kun tähän asiaan törmää koko ajan.?
Luulen että valehtelet tai liioittelet ,sen mitä tiedetään tinderin mekaniikasta , niin tuollaiseen miehillä ei vain ole varaa. Lukeeko lähes jokaisessa miesten profiileissa joku, jonkun porukan ulkopuolelle rajaava ehto? Ethän ole tasapaksu, olethan tiimalasivartaloinen jne.
Tiedätkö mikä on positiivinen asia? Tinderin käyttäminen perustuu vapaaehtoisuuteen. Jos se syystä tai toisesta aiheuttaa pahaa mieltä, sieltä voi poistua. Näin minäkin naisena tein, enkä ole sitä päästöstä katunut.
Tietysti ja sen olen tehnytkin. Mutta ei se poista ilmiötä millään tavalla.
Parisuhteeseen tarvitset vain yhden naisen. Tilanteesi ei helpotu sillä, että yrität pakottaa jonkun naisen ottamaan sinut, vaikka hän ei pidä sinua seksuaalisesti viehättävänä. Voit ainoastaan etsiä sen naisen, jolle pituudellasi ei ole väliä. Tiesitkö, että voit aina yrittää kompensoida huonoja ominaisuuksiasi parantamalla toisia. Sedu Koskinenkin on lyhyt, mutta ei naiseton.
Tässä ei ketään pakoteta. Miten se edes tehtäisiin? Kyllä minulta saa naiset olla ihan rauhassa. Opin jo läksyni.
Pointtini kärki on , että vain tätä asiaa on ok toitottaa joka tuutista, että "ethän ole lyhyt" ja se on täysin hyväksyttyä. Muunlaisia syntymäominaisuuksia ei saa eikä rankata näin kategorisesti huonoiksi.
Oletko varma, että muita ominaisuuksia ei rankata kategorisesti huonoiksi, vai oletko tuota mieltä siksi, että lyhyys on juuri se sinun syntymäominaisuutesi? Mites esimerkiksi kaljuuntuminen? Ainakin täällä monet nuorena kaljuuntuvat miehet ovat kovasti surreet asiaa. Entäpä kaljuuntuminen naisella? Uskotko kaljuuntuvan naisen olevan kovin hottia kamaa miesten mielestä?
Itse olen pitkänä ja voimakkaasti omenavartaloisena naisena huomannut, ettei suurin osa miehistä viehäty tällaisesta kaltaisestani isosta, tynnyrimäisestä naisesta. Tinderissä tämä ominaisuus menee miehillä yleensä sinne itsestään huolehtimisen kategoriaan. Monet tuntuvat luulevan, että vartalotyyppiään voi muuttaa "itsestään huolehtimalla". Toisaalta Tinderissä en pitkään koskaan viihtynytkään, sillä se vaikutti liian ulkonäköpainotteiselta sovellukselta mulle.
Pointti on siinä, että ymmärrän mielipahasi ja katkeruutesi, mutta niistä voi yrittää päästä eroon jos haluaa. Tuskin ne ainakaan onnellisemmaksi sinua tekee? Eikä naistenkaan suhteen kannata kirvestä kaivoon heittää. On olemassa sellaisiakin naisia, joille miehen pituus ei ole tärkeää, on jopa sellaisia, jotka tykkäävät enemmän lyhyistä miehistä. Sekin on lopulta aika yksilökohtaista, miten pitkää miestä/naista kukakin pitää lyhyenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tuo ole vastaava mieltymys kuin se, että joku mies viehättyy ensisijaisesti rintavista naisista.
Laitapa tuollainen toive Tinder-profiiliin ja voit nauttia paskamyrskystä. :D Katsos, kun rintojen koko on ominaisuus, johon ei voi itse vaikuttaa, ei sen perusteella saa suodattaa ketään pois, kun taas pituus... !
Tasa-arvo ei koske nykyajan miehiä.
Logiikkani on, että yhteiskunta ja erityisesti sosiaalinen media on muokannut ihmisten kauneuskäsityksistä biologian lisäksi sellaisia, että vaikka 175cm mies saattaisi ajaa asiansa, niin jossain kohtaa kun rakkaushormonit haihtuvat elimistöstä, niin nainen alkaa tuntea tyytymättömyyttä ja tuntea vetoa pidempiin ja miehekkäämpiin miehiin. Suuri koko on biologisesti viehättävä ominaisuus miehessä. Tavallaan reilua skipata kaikki se mielipaha, mitä tämä 175cm mies tulisi kohtaamaan parisuhteen edetessä. Jos nainen tietää olevansa sellaista tyyppiä, että aina haluaa kurottaa pidemmälle, miksi hän ei yrittäisi niin tehdä? Tuntisiko tämä 175cm mies olonsa hyväksi tietäessään, että nainen on hänen kanssaan vain siksi, että ei saanut parempaa eli tässä tapauksessa pidempää kumppania hurmattua?
Sama myös miesten mieltymyksissä naisiin. Toivoisin, että minulle olisi suhteiden alussa tehty selväksi, millaiset naiset viehättävät ja annettu ne raamit joissa minun pitää pysyä, ollakseni tarpeeksi viehättävä miehen makuun. Olisin toivonut myös, että minulle kerrotaan, jos minuun ollaan ns. tyydytty väliaikaisesti ja tulevaisuudessa suunnitelmissa olisi vaihtaa parempaan. Olisi säästynyt paljoilta sydänsuruilta ja ennenkaikkea en olisi haaskannut aikaa turhiin suhteisiin. Eiköhän kaikki pitäydytä niissä ihanteissamme kunnes toivottavasti henkinen kehitys ja elämän realiteetit luonnollisesti laskevat vaatimustasoa. Ihmisissä kun voi olla niin paljon pahempiakin vikoja kuin ei niin miellyttävä ulkonäkö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen juuri tuollainen 152 cm hukkapätkä enkä ole koskaan pitänyt tärkeänä kriteerinä miehen pituutta, mutta silti olen aina alkanut seurustelemaan niiden miesten kanssa, jotka ovat olleet vähintään tuon 180 cm. Olettaisin, että kyseessä on ihan luonnollinen sattuma, koska yleisesti ottaen pitkät miehet pitävät lyhyistä naisista. Oma kokemus on myöskin osoittanut, että lähestyvät miehet ovat sieltä pisimmästä päästä, kun lyhyenä pidettäviltä miehiltä ei ole tullut edes lähestymisyrityksiä.
Vaikuttaisi siltä kuin lyhyet naiset jätettäisiin niiden pidempien miesten noukittavaksi, kun muiden itseluottamus ei ilmeisestikään riitä!Itseluottamus ei riitä? Olen aina kummastellut, miksi lyhyet naiset pitävät lyhyyttään tyhmänvarmana niin kovassa arvossa. Itse en ole erityisen pitkä enkä lyhyt nainen. Mielestäni aivan muut seikat kuin lyhyys tai pituus määrittävät naisen haluttavuuden miesten keskuudessa.
Riippuu miehestä. Kyllä minusta lyhyt nainen on seksikäs. Voi pitkäkin olla, mutta en niin helposti kiinnitä heihin huomiota.
Minulta tuli kerran kääpiönainen baarissa kysymään, että voiko lyhyt nainen olla seksikäs? Valehtelin, että voi(jos vaikka helppoa pillua olisi irronnut), mutta sille on ihan syy miksi missit ja mallit ovat pitkiä eivätkä tatteja. Pitkä nainen on näyttävä , pitkäsäärinen ja seksikäs.
Näyttävät kuvissa hyvälle kun pitkät jalat. Samoin vaatteet on pakko tehdä pidemmille kun pienentäminen on helpompaa. Kaikilla toki makunsa, mutta mulle ei noita äijän kokosia naisia.
Jaajaa, tuntisiko tämä 180cm mies olonsa hyväksi tietäessään, että nainen on ei hänen kanssaan jos hän olisi 5cm lyhyempi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska se on yksinkertaistettuna biologiaa, minkä mukaan mennään ihan vaistomaisesti.
Pitkä mies sekä lyhyt nainen on evoluution kannalta katsottuna luonnollisempi yhtälö kuin lyhyt mies sekä pitkä nainen. Ensiksi mainittu pari kun on todennäköisemmin selvinnyt ja kyennyt pitämään hengissä myös jälkeläisensä, kun mennään ajassa hieman taaksepäin. Nämä geeneihin koodatut normit vain muuttuvat auttamattoman hitaasti.
Pitkillä miehillä ja lyhyillä naisilla on myös tutkitusti onnellisemmat parisuhteet ja avioliitot.
Mallit ovat pitkiä, koska vaateteollisuus vaatii hoikan ja pitkän vartalomallin sen sopiessa parhaiten vaatteista tehtäviin luonnoksiin.
Missit taas ovat yleensä malleja lyhkäisempiä, lähinnä keskimittaisia tai vain hieman yli, eikä pituus ole tärkein kriteeri niin kuin malleilla.
Näyttävyys on erittäinkin totta - sitä en kiellä.