Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihan oikeasti: millainen ihminen nauttii tästä Uuden Normaalin mukaisesta maailmasta?

Vierailija
23.03.2021 |

Ei ravintoloita, ei kahviloita, ei elokuvissa käyntiä eikä konsertteja, ei kuntosaleja eikä ryhmäliikuntaa, ei urheilukilpailuja paikan päällä koettuna, ei festareita, ei matkailua eikä laivareissuja.

Vain kotona tai mökillä oman talouden kanssa kökkimistä ja lähimetsässä samoilua.

Kuka ihan oikeasti tykkää tästä?

Kommentit (499)

Vierailija
421/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tule enää mitään paluuta vanhaan. Tässä on ihmiskunnalla suunta vaan alaspäin. Lähtölaskentaa tämä on kaikki. 

https://www.catherineingram.com/facingextinction/

Huom, tässä ei mitään salaliittotavaraa vaan totuus maapallon tilasta.

Ihmiskunta lajina on sairas, kiduttanut itsensä ja maapallon pilalle. 

Vierailija
422/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä minä taas ihmettelen että miten tämä voi olla joillekin muka niin rankkaa. Jostain on jotunut tinkimään, mutta elämä on silti ihan hyvää. Haen joskus pizzan lähipizzeriasta, käyn pilkillä jne. Juominen on vähentynyt selvästi juuri siksi koska kaikki paikat ovat kiinni, mutta ei se minulle mikään maailmanloppu siltikään ole ollut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen kuin alapeukutatte niin paljon kuin tahdotte, mutta minulla on todella kova kaipuu entiseen. 

Kaipaan viikottaisia tanssi- ja pilatesharrastuksiani, joihin oli kiva mennä ja samalla tutustua ihmisiin. 

Kaipaan sitä, että kaverin kanssa käytiin säännöllisesti elokuvissa ja sen jälkeen kahvilassa tai pizzalla. 

Kaipaan sitä, että kerran vuodessa hemmottelin itseäni käymällä Kansallisteatterissa. 

Kaipaan sitä, että miehen kanssa käytiin kerran viikossa syömässä hienosti ravintolassa. Oli mukavaa laittautua, meikata ja laittaa hienompia vaatteita ja nauttia punaviiniä ravintolapöydässä. 

Kaipaan sitä, että sai laittaa huulipunaa ilman pelkoa siitä, että se leviää maskiin.

Kaipaan sitä, että käytiin vanhempien ja sisarusten & kumppanien kanssa kerran vuodessa laivareissulla ja oli niin hauskaa, kun tanssittiin ja naurettiin vatsamme kipeiksi. Tietysti myös buffetpöytä! Kaikki se into ja hauskuus, joka alkoi siitä hetkestä, kun saapui satamaan. 

Kaipaan sitä, että kerran tai pari vuodessa pääsi käymään lomalla ulkomailla. Uida valtameren aalloissa ja kokeilla uusia ruokia, sekä nauttia ihanasta lämmöstä.

Kaipaan työkavereita ja hauskoja vitsituokioita kahvipöydässä. 

Harmi, jos monenkaan mielestä nuo eivät ole hauskaa elämää tai ei ole kaipuuta sellaiseen. Minusta noissa hetkissä oli sitä elämän hienoutta, jota kaipaan tosi paljon. On nykyisessäkin paljon hienoa, mutta pelkkä kotona olo ja kaappien siivoaminen tai neulomisen opettelu ei korvaa kaikkea tuota. 

Pakko sanoa, että sulla on vähän pinnallinen maailma..

Mutta ratkaisuksi voisin sanoa muutamaan kohtaan esimerkiksi että: Miksi et käy pilates tai tanssitunnilla, kaikki paikat eivät ole kiinni? Pizzalle ja kahville pääsee todennäköisesti 3 viikon jälkeen, joten hätä ei ole tämännäköinen.

Jos kaipaat hienosti syömistä ravintolossa kerran viikossa, niin se kyllä vahvistaa pinnallisuutesi. Ja jos huulipuna maskissa on ongelma, niin et ole vielä elämässäsi nähnyt oikeita ongelmia. Anteeksi, ei millään pahalla.

Siis sinunko mielestäsi ulkona kunnollisessa ravintolassa syöminen on PINNALLISTA? Että kaikki treffi-iltoja ulkona viettävät ovat tyhjäpäisiä pinnallisia ihmisiä? Pitäiskö sitä sitten vaan istua pieruverkkareissa kotona eikä ikinä liikkua mihinkään niin sitten ei olisi pinnallinen?

En voi käsittää tuollaista suoraan sanottuna itsekästä ajattelumaailmaa. Monille se ulos syömään lähteminen on oikeasti äärettömän hyvä tapa päästä vaan nollaamaan ajatuksia ja viihtymään. Vaikka sinä et jotain ymmärrä, niin se ei tarkoita, että olisi pinnallista.

Nyt olen kyllä tosiaan kaiken kuullut, te kotona erakoituvat olette tosiaan sekopäitä.

Ei syöminen ravintolassa ole pinnallista, mutta sen valittaminen ON että kaipaa NIIN KOVASTI ravintola-iltoja ! ( joihin voi pukeutua hienosti ja laittaa huulipunaa). Herää pahvi!

Ahaa! Siis ravintolassa käyminen ei ole syntiä, JOS jokainen hetki siellä on vastenmielistä. Marssitaan sisään harmaissa, peittävissä vaatteissa tukka takussa, hotkitaan hiljaisuuden vallitessa ja sitten kiireesti kotiin kuuntelemaan radiota.

Sinulla taitaa olla vaikeuksia ymmärtää toisten kirjoittamaa tekstiä. Tai sitten ymmärrät vaan tahallaan väärin. Äänestän tätä jälkeistä vaihtoehtoa.

Ei, ei mitään vaikeuksia. Tiedän kyllä minkä lajin ihmiset paheksuvat ravintoloita, kauniita vaatteita ja huulipunaa. Tulee aivan inhon väreet. Tuollaisia ihmisiä ei kaivata missään.

Vierailija
424/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä minä taas ihmettelen että miten tämä voi olla joillekin muka niin rankkaa. Jostain on jotunut tinkimään, mutta elämä on silti ihan hyvää. Haen joskus pizzan lähipizzeriasta, käyn pilkillä jne. Juominen on vähentynyt selvästi juuri siksi koska kaikki paikat ovat kiinni, mutta ei se minulle mikään maailmanloppu siltikään ole ollut.

Ymmärtämiseen varmaan tarvittaisiin sitä kuuluisaa empatiaa.

Vierailija
425/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No selviäisitte esim sotatilasta, jos tämä on niin maan kauheaa? Ja tämän voi aina kiertää toteamalla, että miksi verrata sotaan blaabatiblaa... Juuri siksi, että se olisi oikea kriisi ja tämä ei ole yhtään mitään. Joka tästä nykytilanteesta masentuu, kuolisi sota-aikana jo viikossa, eikä siihen tarvittaisi ensimmäistäkään kranaattia tai luotia. Älkää olko noin luusereita.

Vierailija
426/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n on pakko olla max 20-vuotias. Kuulostaa toi lista sen verran "nuorehkolta".

Toivon todella, että tämä tilanne kestää ainakin kesän yli, ihan vain näiden ap:n kaltaisten itkijöiden takia, kun ei edes kahvilaan pääse. Opettaisikohan äiti vihdoin ja viimein miten kahvia keitetään?

Olen itse 25-vuotias. Äitini menehtyi kun olin lapsi, ei ehtinyt opettamaan miten kahvia keitetään mutta enpä sitä muista syistä edes juo. Kärsin mm. ahdistuksesta ja paniikkihäiriöstä ja minulle se kahvilaan tai vaikka kirjastoon istumaan meneminen ihmisten ilmoille on tärkeä osa kuntoutusta ja sitä että pysyn toimintakykyisenä, että voin haastaa itseäni siinä ettei kaikkea tarvitse pelätä. Minulle elokuviin meno on hauska ja tärkeä tapahtuma viettää aikaa vaikka teini-ikäisten siskojeni kanssa joita näen pitkän välimatkan takia muutenkin harvoin. Nyt emme ole voineet nähdä melkein puoleen vuoteen ja ikävä on kova ja kyllä, itken sen vuoksi paljon ja nämä ajat on minulle raskaita monestakin syystä. Jos se tekee minusta pullamössö nuoren joka ei mitään kestä niin tehköön, minä en näistä ajoista nauti.

Osaan kuitenkin myös ajatella muita ja tiedän että on yhtälailla ihmisiä joiden mielenterveyttä nämä ajat eivät horjuta vaan päinvastoin ovat tuoneet paljon hyvää, stressittömyyttä ja omaa aikaa ja esim etätyö voi olla monelle pelastus. Miksi aina vain se oma kokemus on ainoa ja oikea ja muut on heti jostain turhasta kitisijöitä, eikö voisi nähdä että on erilaisia ihmisiä ja erilaisia tilanteita ja ihmisillä eri voimavarat? Miksi pitää heti alkaa ilkeäksi ja syytellä tai haukkua, eikö ihmisillä ole enää kykyä muuta kuin tuijottaa omaa napaa? Minä olen iloinen niiden puolesta joille nämä ajat ovat tuoneet hyvää oloa ja hyviä asioita. Ja myöskin lohduttaman surullinen niiden puolesta joille nämä ajat tuo lisää murhetta. Ei se ole aina vaan se baarissa ravaaminen, mainitsihan ap:kin vaikka ryhmäliikunnan. Miksi se ei saa harmittaa jos se on itselle tärkeä ja voimia tuova asia?

Vierailija
427/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oregano auttaa jos suoli ei toimi laita sitä kahviin ja odota

Vierailija
428/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjun aloittajan kysymykseen "millainen ihminen nauttii tästä Uuden Normaalin mukaisesta maailmasta?" vastaus on, että sellainen, jonka elämä on muuttunut paremmaksi. Joidenkin eämä on muuttunut huonommaksi, joidenkin ei ole muuttunut juuri mitenkään ja joidenkin  on muuttunut paremmaksi. Tuo viimeisin ryhmä on ne, jotka nauttivat. 

Vierailija
429/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen päättävässä asemassa oleva, joka voi näin vedellä muita ihmisiä naruista, ehkä? Vallanhaluiset? En tiedä. Itse kaipaan jo normaalia elämää ja ihmiskontakteja. Kaupassa käymistä ilman maskeja ja ilman alituisena käsien pesua. Teatteri-iltoja. Ystävien kutsumista kahville. Sitä, että voi mennä junaan ja museoon tarvitsematta miettiä, onko viereinen ihminen joku kävelevä tartuntauhka.

En mä tiedä, nauttiiko tästä kukaan, mutta kun kerran maailmaa vaivaa kiinalainen virus johon saattaa kuolla tai saada veritulppia tai loppuelämää vaivaavia omituisia vaivoja kuten hengitysvaikeuksia ja aivosumua, niin kyllä mä jaksan tätä vielä, kun pakko on.

Kaikki varmasti kaipaavat mainitsemiasi asioita, mutta totta kai on järkevää mennä terveys edellä. Mistään noista ei nauti, jos on vaivainen sairauden jäljiltä. Mulla kyllä sisu ja pää kestää vaikka kolmen vuoden karanteenit, jos vain terveenä säilyn ja läheiset säilyy.

Kun tulevaisuudessa saa tehdä vapaasti noita kaikkia arkisia asioita, niin niitä sitten kyllä osaa taas arvostaa. Puolitoista vuotta sitten piti itsestäänselvyytenä, että kadulla käveleviä ihmisiä ei tarvi kiertää kaukaa henkeään pidätellen ja kylään tunkevat ystävät ja niiden museo- ja ravintolakutsut tuntui lähinnä riesalta :D

Mikä auvo onkaan astua taas vapaasti kirjastoon ja samoilla hyllyjen välissä hyvää lukemista valkkaamassa!

Tsemppiä kaikille, kyllä me jaksetaan, Suomi ei kaadu!

Vierailija
430/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ihmettele enää ollenkaan, miten aikanaan Saksassa kansallissosialistinen puolue nousi valtaan ja vähitellen vei tietyiltä ihmisryhmiltä aste asteelta vapauden kokonaan. Aiemmin mietin, miten sen tavallaan annettiin tapahtua ilman, että siihen puututtiin ajoissa. Nyt kun katsoo, miten ihmiset kyttäävät toisiaan ja suorastaan vaatimalla vaativat koko ajan lisää rajoituksia, mieluiten perusoikeuksiin kajoamista, niin en ihmettele tosiaan enää. Oikeudet ja vapaus ovat sellaisia, mitä pitäisi viimeiseen saakka puolustaa, sillä jos ne kerran antaa menettää, niin niitä ei hevillä enää takaisin saa. Sen takia olen huolestunut siitä, miten huolettomasti ihmiset (globaalisti) suhtautuvat tähän koko ajan asteittain pahenevaan rajoittamiseen ja jopa itse pyytävät sitä. Miettikää oikeasti vähän, mihin tämä voi johtaa. Ulkonaliikkumiskiellon väläyttelystä pitäisi jo todella huolestua. 

Vedä kuule foliohattu vaan syvemmin päähän. Minusta on tosi outoa miten jotkut pystyy uskomaan täysin huuhaata, jota joku mysteeritaho oksentaa nettiin, muttei mitään faktatietoa. Ja sitten vielä kehutaan ettei lampaana seurata mitään. No seuraattepa sitä joka ilman ensimmäistäkään todistetta keksii mitä hurjempaa ja oudompaa tarinaa.

Vierailija
431/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tämä mikään uusi normaali ole vaan väliaikainen ohimenevä tila ja myöhemmin jatkuu touhu ihan samana kuin ennenkin, uskokaa pois :)

Minä taas uskon, että tämä todellakin on uusi normaali. Se nähdään jo muuntovirusten määrästä ja vaarallisuudesta. Rokote ei välttämättä tehoa niihin.

Kyse on siitä, että ihmisiä on liikaa maapallolla. Ihmiset eivät itse ole määräänsä onnistuneet rajoittamaan, joten ekosysteemin on tehtävä se, kuten se säätelee muidenkin lajien määrää. Ihminen ei pysty suojautumaan yhä uusilta ja uusilta taudeilta, joita on tulossa. On siis joko tehtävä päätös, että otetaan vapaassa yhteiskunnassa vastaan se, mitä on tulossa, tai sitten jatkamme rajoitusten ja synkkyyden tiellä vielä vuosisatoja.

Vierailija
432/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettaisitte valittamisen! Muka elokuvat ja taidenäyttelyt ja liikuntaharrastukset ovat nyt niin rakkaita. Varsinainen syy on että turhaudutte kun ette  pääse joka ilta kapakkaan   h u o r a a m a a n!

Vierailija
433/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauhelihaa pitää syödä se oli hyvä jakso jossa Pasi Viheraho osti noin 35 pakettia jauhelihaa lihan syöntiä pitää lisätä paljon se on terveydelle parasta

Vierailija
434/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No selviäisitte esim sotatilasta, jos tämä on niin maan kauheaa? Ja tämän voi aina kiertää toteamalla, että miksi verrata sotaan blaabatiblaa... Juuri siksi, että se olisi oikea kriisi ja tämä ei ole yhtään mitään. Joka tästä nykytilanteesta masentuu, kuolisi sota-aikana jo viikossa, eikä siihen tarvittaisi ensimmäistäkään kranaattia tai luotia. Älkää olko noin luusereita.

Taas tätä sodan ihannointia. Ei nykyvalittajat kuolisi sota-aikana jo viikossa, tämä on ihan huuhaa-väite. Sotiakin on kovin erilaisia. Nämä sota-aikavertaukset tulee sellaisilta ihmisiltä, jotka edelleen uskoo johonkin hiihtämiseen sodassa ja tykkituleen. Nykysodat on kybersotaa, biologista sodankäyntiä, informaatiosotaa ja sen kaltaisia toimia. Juuri tällaista mitä me nytkin elämme, vaikka koronavirus ei olisikaan tahallaan liikkeelle laskettu.

Tässä käydään nyt sotaa demokratian ja totalitarismin välillä, sellaisia on nykysodat.

Vierailija
435/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpaa söisitte mielummin oikein hitaasti kypsytetty paisti vai soijanurmikko laatikkoa

Vierailija
436/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä niitä ihmisiä, jotka tässä ketjussa suuttuvat ja raivoavat siitä, että jotkut pystyvät sopeutumaan tähän korona-aikaan ja jopa nauttimaan siitä. Sitten haukutaan näitä ihmisiä hulluiksi ja ihmishirviöiksi yms. Minusta tuo on sitä epänormaalia käytöstä.

Minä en ymmärrä niitä ihmisiä, jotka haukkuvat meitä ravintoloissa, kuntosalilla ja pubeissa viihtyviä "pinnallisiksi", "itsekkäiksi", "juopoiksi" jnejne. Siksi alkaa mennä hermo niihin, jotka hehkuttavat koronarajoitusten aikaa ja samalla haukkuvat meitä, joihin ne rajoitukset tosiaan vaikuttaa.

Ei minua haittaa, jos joku tosiaan tykkää olla kotona eikä halua nähdä edes ystäviään, mutta se, että vaaditaan pubeja ja kuntosaleja lopullisesti suljettaviksi vain, koska ei itse niitä tarvitse, kertoo aikamoisesta oman navan tuijottamisesta. "Koska MINULLA on hyvä näin, näin voidaan jatkaa ikuisesti". Viis sadoista tuhansista työpaikoista, muiden ihmisten toimeentulosta ja yksinäisyydestä.

SE asenne minua sieppaa ihan kunnolla.

Vierailija
437/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikas moni nauttiii.

Kaikki Maski uskovaiset esim nauttii iha kybäl. jA KETKÄ VAATII ULKONALIIKKUMIS RAJOTUKSII..

Vierailija
438/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas tätä sodan ihannointia. Ei nykyvalittajat kuolisi sota-aikana jo viikossa, tämä on ihan huuhaa-väite. Sotiakin on kovin erilaisia. Nämä sota-aikavertaukset tulee sellaisilta ihmisiltä, jotka edelleen uskoo johonkin hiihtämiseen sodassa ja tykkituleen. Nykysodat on kybersotaa, biologista sodankäyntiä, informaatiosotaa ja sen kaltaisia toimia. Juuri tällaista mitä me nytkin elämme, vaikka koronavirus ei olisikaan tahallaan liikkeelle laskettu.

Tässä käydään nyt sotaa demokratian ja totalitarismin välillä, sellaisia on nykysodat.

Kyllä nykysodissa kuule tykit pauhaavat ihan vanhaan tapaan. Katso vaikka Ukrainaa tai Afganistania.

Pommit putoilevat ja tykit ampuvat.

Vierailija
439/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täyttä paskaa tämä on.

Köyhät nimenomaan käyttävät; kirjastoa, kirppareita ja elokuvateatteria. Mutta näillä mennään. 😞

T: köyhä

Vierailija
440/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärtämiseen varmaan tarvittaisiin sitä kuuluisaa empatiaa.

Minä käytän empatiani ikäihmisiin, joiden loppuelämä voi mennä tässä, en maailman mittakaavassa rikkaan ja hemmotellun pissiksen turhiin volinoihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kaksi