Ihan oikeasti: millainen ihminen nauttii tästä Uuden Normaalin mukaisesta maailmasta?
Ei ravintoloita, ei kahviloita, ei elokuvissa käyntiä eikä konsertteja, ei kuntosaleja eikä ryhmäliikuntaa, ei urheilukilpailuja paikan päällä koettuna, ei festareita, ei matkailua eikä laivareissuja.
Vain kotona tai mökillä oman talouden kanssa kökkimistä ja lähimetsässä samoilua.
Kuka ihan oikeasti tykkää tästä?
Kommentit (499)
En ole käyttänyt ap:n luetteloimia palveluita ennen koronaakaan, joten ei mitään uutta auringon alla...
Sellainen päättävässä asemassa oleva, joka voi näin vedellä muita ihmisiä naruista, ehkä? Vallanhaluiset? En tiedä. Itse kaipaan jo normaalia elämää ja ihmiskontakteja. Kaupassa käymistä ilman maskeja ja ilman alituisena käsien pesua. Teatteri-iltoja. Ystävien kutsumista kahville. Sitä, että voi mennä junaan ja museoon tarvitsematta miettiä, onko viereinen ihminen joku kävelevä tartuntauhka.
Minä en nauti maailman tilasta mutta olen tälläkin hetkellä onnellinen. Olen aina ollut sopeutuvainen ja optimistinen. Elän tässä hetkessä enkä stressaa asioista joihin en voi vaikuttaa. Jos en voi tehdä jotain haluamaani asiaa rajoitusten vuoksi niin sitten keksin jotain muuta mukavaa tilalle.
Kukaan koko maapallolla ei tykkää tästä. Sen kysyjäkin tietää. Korona ei ole kenenkään syy. Joka kolkassa on oltava rajoituksia että tauti talttuisi.
Ei tämä mikään uusi normaali ole vaan väliaikainen ohimenevä tila ja myöhemmin jatkuu touhu ihan samana kuin ennenkin, uskokaa pois :)
Ihan tavallinen ikäiseni (60v) ihminen, joka tykkää mökkeilystä, puutarhanhoidosta, käsitöistä, lukemisesta, ruuanlaitosta, lasten ja lastenlasten tapaamisesta sekä koiran kanssa ulkoilusta. Ravintolasta saa tilattua ruokaa silloin, jos ei itse huvita kokkailla. Ei mun elämäni ole muuttunut pandemian vuoksi yhtään mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Mitä merkitystä sillä on? Tilanne on nyt tämä. Kaikilla ei pää sitä kestä.
Koronahan ei ole ainoa ongelmia aiheuttava tekijä. Ihmisillä on muutakin kuormitusta samanaikaisesti.
Minä ja mun mies. Ollaan eletty jo vuosia lähes oma varaisesti täällä Turun saaristossa. Metsästetään, kalastetaan, viljellään maata, jne. Tämä on se meidän elämäntapa, ei nuo sinun mainitsemat asiat.
Erakkoluonne, kyllä niitäkin on. Ne jotka nauttii, on ehkä niitä joiden on aiemmin pitänyt suorittaa jonkun muun tahdon mukaan elämää, pakollisia sukulaisvierailuja jne. Ja moni nauttii myös etätöistä, mitkä ei aiemmin ole olleet mahdollisia. Mutta en usko, että kukaan toivoisi, että tilanne jatkuu tämmöisenä enää pitkään.... Itseä nämä rajoitukset ovat haitanneet aika vähän, ja hyötyä on lisääntyneiden etätöiden takia ollut, mutta silti toivoisin että loppuisi jo ja pääsisi hyvällä omatunnolla käymään ravintolassa tai kylpylässä.
Ehkä introvertti, joka on helposti muiden vietävissä. Haluaa viettää aikaa yksin kotona, mutta lähtee festareille tai baariin kun kaverit pyytävät.
Vierailija kirjoitti:
-Kateelliset, erityisesti rikkaita kadehtivat köyhät
-Kommunistit
-Älyllisesti tyhmät, jotka eivät kaipaa virikkeitä
-Narsistit, sadistit ja psykopaatit, jotka haluavat pahaa muille
-Ääri-introvertit ja muut sosiaalisesti rajoittuneet
-Luulosairaat, bakteerikammoiset
-Ne, jotka eivät pärjää normaalin maailman kilpailussa
-Laiskat
-KontrollinhaluisetPelkästään tuohon sakkiin kuuluu varmaan satojatuhansia ihmisiä.
Aika jännää ettet tajua omaa harhaisuuttasi.
Käsi ylös kenellä se ”vanha normaali” oli noita ap mainitsemia asioita?
Vierailija kirjoitti:
Sellainen päättävässä asemassa oleva, joka voi näin vedellä muita ihmisiä naruista, ehkä? Vallanhaluiset? En tiedä. Itse kaipaan jo normaalia elämää ja ihmiskontakteja. Kaupassa käymistä ilman maskeja ja ilman alituisena käsien pesua. Teatteri-iltoja. Ystävien kutsumista kahville. Sitä, että voi mennä junaan ja museoon tarvitsematta miettiä, onko viereinen ihminen joku kävelevä tartuntauhka.
Täysin samat fiilikset. Ja balettiin ja oopperaan olis kiva päästä. Syödä illalla ravintolassa miehen kanssa. Teen toki kaikkea mitä voi, mutta kulttuuria kaipaan sanomattomasti. Meillä oli tapana käydä konserteissa ja tapahtumissa.
Vierailija kirjoitti:
Käsi ylös kenellä se ”vanha normaali” oli noita ap mainitsemia asioita?
Kuntosaleja ja ryhmäliikuntaa lukuunottamatta nuo olivat mun normaalia 30 vuotta sitten. Ymmärrän kyllä nuoria, joiden elämä tuntuu kovin rajoitetulta pandemian vuoksi. Mieluummin mä nykyisin menen viikonlopuksi lastenlasten kanssa mökille kuin lähden kavereiden kanssa laivaristeilylle tai festareille.
Ei tämä ikuisesti kestä, mutta olisi siedettävämpää kaikille jos marinat pitäisi hyvänään ja käyttäytyisi kuin täyspäinen aikuinen.
On meidän aikuisten velvollisuus pitää huolta lasten ja osaltaan ikäihmistenkin perusturvallisuuden tunteesta ja silloin piilotetaan aivojen märkäpaiseet ja käsitellään ne ammattiauttajien kanssa myöhemmin.
Tämä palsta on avoin lapsillekin ja siksi on halveksittavaa käyttäytyä täällä huonosti ja häiriintyneesti JOS ON AIKUINEN.
Vierailija kirjoitti:
En ole käyttänyt ap:n luetteloimia palveluita ennen koronaakaan, joten ei mitään uutta auringon alla...
Samoin. Teen tavallisestikin etätöitä. Asun perheen kanssa maalla. Harrastan ulkoilua, lukemista, käsitöitä, puutarha ja remppajuttuja. Meillä on kissoja, koiria, hevosia ja kanoja sekä pari lammasta. Mökkikin on alle 10 kmn päässä. En kaipaa mitään mainitsemaasi nyt kiinni olevaa aktiviteettiä.
Olen aina inhonnut sydämeni pohjasta kaikkea pakkoyhteisöllisyyttä ja vihdoin se on loppu työpaikankin osalta ja saa keskittyä vain (normaalitilanteessakin etä)työntekoon ilman jatkuvia ryhmäytymis/kehittämispäivä/seminaaripelleilyehdotuksia. Suuri kivitalo, tontti ja kesämökki, suuret tulot asiantuntijana, velattomuus ja ihana oma rauha ilman turhanpäiväisiä ihmisiä ja uteliaita silmäpareja on taivaallista. Jos on korona-ajan ulkopuolella tarvetta käydä välillä kodin ulkopuolella, silloin kohteena on kaukomatkakohde sellaisessa paikassa luonto- tai kulttuurikohteessa jossa ei todellakaan törmää turistilaumoihin.
Tylsät ja rajoittuneet ihmiset, jotka saa jotain sadistista nautintoa siitä, kun muillakin on yhtä ankea elämä kuin heillä.
Ap:n on pakko olla max 20-vuotias. Kuulostaa toi lista sen verran "nuorehkolta".
Toivon todella, että tämä tilanne kestää ainakin kesän yli, ihan vain näiden ap:n kaltaisten itkijöiden takia, kun ei edes kahvilaan pääse. Opettaisikohan äiti vihdoin ja viimein miten kahvia keitetään?
Ihan normaalia köyhän elämää. Tosin köyhällä ei ole välttämättä sitä mökkiäkään.