Ihan oikeasti: millainen ihminen nauttii tästä Uuden Normaalin mukaisesta maailmasta?
Ei ravintoloita, ei kahviloita, ei elokuvissa käyntiä eikä konsertteja, ei kuntosaleja eikä ryhmäliikuntaa, ei urheilukilpailuja paikan päällä koettuna, ei festareita, ei matkailua eikä laivareissuja.
Vain kotona tai mökillä oman talouden kanssa kökkimistä ja lähimetsässä samoilua.
Kuka ihan oikeasti tykkää tästä?
Kommentit (499)
Miten eugeniikka liittyy tähän aloitukseen?
Kesäkuu on kesä näin ei pidä kutsua heinäkuuta kesäksi se ei sovi ni
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen kuin alapeukutatte niin paljon kuin tahdotte, mutta minulla on todella kova kaipuu entiseen.
Kaipaan viikottaisia tanssi- ja pilatesharrastuksiani, joihin oli kiva mennä ja samalla tutustua ihmisiin.
Kaipaan sitä, että kaverin kanssa käytiin säännöllisesti elokuvissa ja sen jälkeen kahvilassa tai pizzalla.
Kaipaan sitä, että kerran vuodessa hemmottelin itseäni käymällä Kansallisteatterissa.
Kaipaan sitä, että miehen kanssa käytiin kerran viikossa syömässä hienosti ravintolassa. Oli mukavaa laittautua, meikata ja laittaa hienompia vaatteita ja nauttia punaviiniä ravintolapöydässä.
Kaipaan sitä, että sai laittaa huulipunaa ilman pelkoa siitä, että se leviää maskiin.
Kaipaan sitä, että käytiin vanhempien ja sisarusten & kumppanien kanssa kerran vuodessa laivareissulla ja oli niin hauskaa, kun tanssittiin ja naurettiin vatsamme kipeiksi. Tietysti myös buffetpöytä! Kaikki se into ja hauskuus, joka alkoi siitä hetkestä, kun saapui satamaan.
Kaipaan sitä, että kerran tai pari vuodessa pääsi käymään lomalla ulkomailla. Uida valtameren aalloissa ja kokeilla uusia ruokia, sekä nauttia ihanasta lämmöstä.
Kaipaan työkavereita ja hauskoja vitsituokioita kahvipöydässä.
Harmi, jos monenkaan mielestä nuo eivät ole hauskaa elämää tai ei ole kaipuuta sellaiseen. Minusta noissa hetkissä oli sitä elämän hienoutta, jota kaipaan tosi paljon. On nykyisessäkin paljon hienoa, mutta pelkkä kotona olo ja kaappien siivoaminen tai neulomisen opettelu ei korvaa kaikkea tuota.
Pakko sanoa, että sulla on vähän pinnallinen maailma..
Mutta ratkaisuksi voisin sanoa muutamaan kohtaan esimerkiksi että: Miksi et käy pilates tai tanssitunnilla, kaikki paikat eivät ole kiinni? Pizzalle ja kahville pääsee todennäköisesti 3 viikon jälkeen, joten hätä ei ole tämännäköinen.
Jos kaipaat hienosti syömistä ravintolossa kerran viikossa, niin se kyllä vahvistaa pinnallisuutesi. Ja jos huulipuna maskissa on ongelma, niin et ole vielä elämässäsi nähnyt oikeita ongelmia. Anteeksi, ei millään pahalla.
Siis sinunko mielestäsi ulkona kunnollisessa ravintolassa syöminen on PINNALLISTA? Että kaikki treffi-iltoja ulkona viettävät ovat tyhjäpäisiä pinnallisia ihmisiä? Pitäiskö sitä sitten vaan istua pieruverkkareissa kotona eikä ikinä liikkua mihinkään niin sitten ei olisi pinnallinen?
En voi käsittää tuollaista suoraan sanottuna itsekästä ajattelumaailmaa. Monille se ulos syömään lähteminen on oikeasti äärettömän hyvä tapa päästä vaan nollaamaan ajatuksia ja viihtymään. Vaikka sinä et jotain ymmärrä, niin se ei tarkoita, että olisi pinnallista.Nyt olen kyllä tosiaan kaiken kuullut, te kotona erakoituvat olette tosiaan sekopäitä.
Se, että joku pitää jotain pinnallisena, ei tarkoita, että hän olisi sekopää.
ohis
Vierailija kirjoitti:
Tätähän se elämä on. Ei ole ainaista kivaa oloa.
Nyt möllötetään kotona, eikä tavata ihmisiä, kun korona, mutta yhtähyvin se voisi olla muu henk.kohtainen syy esim. syöpä, jalat paketissa, onnettomuus tai jokin muu.
Muutama vuosi sitten olin auto-onnettomuudessa, enkä tiennyt maailman menosta moneen kuukauteen ja siitä on musta aukko ja toipuminen keski pari vuotta. Enkä kenelläkään edes voinut valittaa, en edes tänne palstalle, kun ei edes sormet toimineet.
Päinvastoin, nyt nautin tästä möllöttelystä, kun olen suht koht terve ja sormetkin toimivat, eikä ole tuskaa ja kipua. Helppo juttu.
Niin että epätäydellisyys on tavoiteltava olotila, ja Tai että maaima pitää tehdä rajoiteuksi paikaksi, koska muuten ihmiset voivat kuolla.
Rajoittamista, ja hankaloittamista voi jatkaa ihan näillä koronaperusteilla läpi koko elämän!
Kieltää ihan kaiken! Ei saa liikkua autolla, koska vastuuton autolla liikkuja voi tappaa itsensä tai toisen, ja samalla kuormittaa terveydenhuoltoa. Ei ole hyvä jos yleensäkään liikkuu ulos asunnosta, ehkä sängystäkään, koska silloin voi aiheuttaa monin eri tavoin vaaraa itselleen. Tapaturmia, ja kaikkea mahdollista joka rasittaa sairaaloita, ja vie sairaspaikkoja sairastelevilta sairailta........
Plääh.
Tämä ketju on sitä samaa porukkaa kuin se onko korona huhuttua levittyneempi.
Ei näille saa päähän muuta kuin omat silmänsä, jotka näkevät mitä niitä sattuu epätäydellisyydessä huvittamaan, koska ovat ne antaneet pahalle: Vääristelevälle ja heikolle terveydenhuollolle, joka haluaa nähdä minun puolestani, mistä nautin, ja mitä minun pitää tehdä, ja nähdä mistä saan olla onnellinen, ja nähdä, saanko olla onnellinen, nähdä miten minun pitää kärsiä, ja nähdä pitääkö minun kärsiä.
Tämän terveydenhuollon silmät ovat korona, jossa on tappaja ja kostaja, koska ovat antaneet silmänsä hänelle, joka löi viattomuuden alas. Toisaalta ovat antaneet voimansa kostajalle.
Kun viattomuuden lyöjä lopettaa lyöntinsä, ja alkaa kannatella viatonta kaikki muuttuu. Samalla pitää kostajankin puhdistua.
Heitä on kaksi viallista ja yksi viaton, kunnes kaksi muuttuu ja on kolme täydellistä....... ....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä nautin siinä mielessä, että tunnen suurta vahingoniloa. Valtavaa vahingoniloa.
Olen asunnoton, sairas, perheetön, kaveriton ja köyhä pitkäaikaistyötön. Olen muutaman vuoden toisiaan seuraavien katastrofien ketjun myötä ajatellut kauhulla sitä, että joudun elämään kurjissa oloissa yksin ja katkerana ties montako kymmentä vuotta vielä.
Nyt, kun ennen niin elämäänsä tyytyväiset ja optimistisesti tulevaisuuttaan odottavat ihmiset joutuvat lymyämään kodeissaan, joissa eivät edes viihdy, seuranaan omaisensa, joista he eivät yllätyksekseen edes pidä, minua kantaa puhdas vahingonilo. Kun yhteiskunnat romahtavat tämän ja tulossa olevien pandemioiden seurauksena, totta kai minäkin kuolen tänne nurkkaan, mutta niinpä kuolevat nurkkiinsa muutkin, ensin henkisesti ja lopulta fyysisesti. Lällällää! :D
Hyvä jos mielikuvien rakentaminen tuo mielihyvää. Sittenhän sinä olet voiton puolella.
Kaikilla ei kuitenkaan ole mitenkään noin kauheaa elämä kuin haluaisit. Minulla on ihana koti, lapset ja puoliso ja korona-aika on vain lisännyt elämän nautittavuutta. Rahaa on säästössä riittävästi ja molemmilla on työ, mikä ei ole koronasta kärsinyt (päinvastoin, ala kuuluu koronavoittajiin).
Oikeasti minusta on aika rasittavia tämmöiset keskustelut ja aloitukset, missä taivastellaan miten joku voi elää tyytyväisenä tämmöisenä aikana. Meidän kaikkien elämäntilanne on erilainen ja myös selviytymiskeinot on erilaisia. Jotkut toimivat tehokkaasti kriiseissä ja latistuu kun asiat on hyvin.
On surullista ja ikävää, että niin moni on kärsinyt ja tulee kärsimään koronan vuoksi, mutta täällä on silti myös niitä, joihin se ei ole juurikaan vaikuttanut, eikä siitä tarvitse yhtään kenenkään olla pahoillaan. Ei tarvi olla pahoillaan siitäkään, että menee paremmin kuin ennen koronaa. Ei se ole keneltäkään pois.
Jotkut, kuten sinä, putoavat sitten vielä korkeammalta kuin muut, kun korona tai vielä ilkeämpi muuntovirus käy kiinni ja joku perheenjäsenesi kärsii, vammautuu tai peräti kuolee. Et sinä sitten enää muista omahyväisiä ja hieman harhaisen turvallisuudentunteesi vauhdittamia kirjoituksiasi keskustelupalstalle, vaikka se tekisi varmasti luonteellesi ihan hyvää. Sitä odotellessa hengitä syvään ja mieti, joko se virus livahti monistumaan sinne keuhkon perille. :)
Ihan samalla tavalla me kaikki ollaan vaarassa. Varmaan minä isompaan kuoppaan tipahdan jos sairastun tai läheinen sairastuu verrattuna sellaiseen kenellä ei ole ketään läheistä. Ehkä? Mutta en minä sitä pelkää, koska otan koronan aina huomioon. Jos kaikesta huolimatta sen saan, niin varmaan sillä on joku tarkoitus.
Iloa sunkin elämään, kannattaisi olla mieluummin hyvässä henkisessä vireessä, koska silloin immuunipuolustuskin suojaa paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätähän se elämä on. Ei ole ainaista kivaa oloa.
Nyt möllötetään kotona, eikä tavata ihmisiä, kun korona, mutta yhtähyvin se voisi olla muu henk.kohtainen syy esim. syöpä, jalat paketissa, onnettomuus tai jokin muu.
Muutama vuosi sitten olin auto-onnettomuudessa, enkä tiennyt maailman menosta moneen kuukauteen ja siitä on musta aukko ja toipuminen keski pari vuotta. Enkä kenelläkään edes voinut valittaa, en edes tänne palstalle, kun ei edes sormet toimineet.
Päinvastoin, nyt nautin tästä möllöttelystä, kun olen suht koht terve ja sormetkin toimivat, eikä ole tuskaa ja kipua. Helppo juttu.
Niin että epätäydellisyys on tavoiteltava olotila, ja Tai että maaima pitää tehdä rajoiteuksi paikaksi, koska muuten ihmiset voivat kuolla.
Rajoittamista, ja hankaloittamista voi jatkaa ihan näillä koronaperusteilla läpi koko elämän!
Kieltää ihan kaiken! Ei saa liikkua autolla, koska vastuuton autolla liikkuja voi tappaa itsensä tai toisen, ja samalla kuormittaa terveydenhuoltoa. Ei ole hyvä jos yleensäkään liikkuu ulos asunnosta, ehkä sängystäkään, koska silloin voi aiheuttaa monin eri tavoin vaaraa itselleen. Tapaturmia, ja kaikkea mahdollista joka rasittaa sairaaloita, ja vie sairaspaikkoja sairastelevilta sairailta........
Plääh.
Tämä ketju on sitä samaa porukkaa kuin se onko korona huhuttua levittyneempi.
Ei näille saa päähän muuta kuin omat silmänsä, jotka näkevät mitä niitä sattuu epätäydellisyydessä huvittamaan, koska ovat ne antaneet pahalle: Vääristelevälle ja heikolle terveydenhuollolle, joka haluaa nähdä minun puolestani, mistä nautin, ja mitä minun pitää tehdä, ja nähdä mistä saan olla onnellinen, ja nähdä, saanko olla onnellinen, nähdä miten minun pitää kärsiä, ja nähdä pitääkö minun kärsiä.
Tämän terveydenhuollon silmät ovat korona, jossa on tappaja ja kostaja, koska ovat antaneet silmänsä hänelle, joka löi viattomuuden alas. Toisaalta ovat antaneet voimansa kostajalle.
Kun viattomuuden lyöjä lopettaa lyöntinsä, ja alkaa kannatella viatonta kaikki muuttuu. Samalla pitää kostajankin puhdistua.
Heitä on kaksi viallista ja yksi viaton, kunnes kaksi muuttuu ja on kolme täydellistä....... ....
Huhhuh 😂 rapistele foliota vähän lisää.
Joo Marin on myynyt sielunsa ja oman kansansa siitä ei ole epäilystäkään.
Olen itse sopeutunut hyvin. Ei valittamista, etenkään kun kuukaudessa jää säästöön n. 800 € ylimääräistä harrastusten vaihtumisen, etätyön ja ravintolassa käymisen loppumisen vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen kuin alapeukutatte niin paljon kuin tahdotte, mutta minulla on todella kova kaipuu entiseen.
Kaipaan viikottaisia tanssi- ja pilatesharrastuksiani, joihin oli kiva mennä ja samalla tutustua ihmisiin.
Kaipaan sitä, että kaverin kanssa käytiin säännöllisesti elokuvissa ja sen jälkeen kahvilassa tai pizzalla.
Kaipaan sitä, että kerran vuodessa hemmottelin itseäni käymällä Kansallisteatterissa.
Kaipaan sitä, että miehen kanssa käytiin kerran viikossa syömässä hienosti ravintolassa. Oli mukavaa laittautua, meikata ja laittaa hienompia vaatteita ja nauttia punaviiniä ravintolapöydässä.
Kaipaan sitä, että sai laittaa huulipunaa ilman pelkoa siitä, että se leviää maskiin.
Kaipaan sitä, että käytiin vanhempien ja sisarusten & kumppanien kanssa kerran vuodessa laivareissulla ja oli niin hauskaa, kun tanssittiin ja naurettiin vatsamme kipeiksi. Tietysti myös buffetpöytä! Kaikki se into ja hauskuus, joka alkoi siitä hetkestä, kun saapui satamaan.
Kaipaan sitä, että kerran tai pari vuodessa pääsi käymään lomalla ulkomailla. Uida valtameren aalloissa ja kokeilla uusia ruokia, sekä nauttia ihanasta lämmöstä.
Harmi, jos monenkaan mielestä nuo eivät ole hauskaa elämää tai ei ole kaipuuta sellaiseen. Minusta noissa hetkissä oli sitä elämän hienoutta, jota kaipaan tosi paljon. On nykyisessäkin paljon hienoa, mutta pelkkä kotona olo ja kaappien siivoaminen tai neulomisen opettelu ei korvaa kaikkea tuota.
Mutta ratkaisuksi voisin sanoa muutamaan kohtaan esimerkiksi että: Miksi et käy pilates tai tanssitunnilla, kaikki paikat eivät ole kiinni? Pizzalle ja kahville pääsee todennäköisesti 3 viikon jälkeen, joten hätä ei ole tämännäköinen.
Jos kaipaat hienosti syömistä ravintolossa kerran viikossa, niin se kyllä vahvistaa pinnallisuutesi. Ja jos huulipuna maskissa on ongelma, niin et ole vielä elämässäsi nähnyt oikeita ongelmia. Anteeksi, ei millään pahalla.
Siis sinunko mielestäsi ulkona kunnollisessa ravintolassa syöminen on PINNALLISTA? Että kaikki treffi-iltoja ulkona viettävät ovat tyhjäpäisiä pinnallisia ihmisiä? Pitäiskö sitä sitten vaan istua pieruverkkareissa kotona eikä ikinä liikkua mihinkään niin sitten ei olisi pinnallinen?
En voi käsittää tuollaista suoraan sanottuna itsekästä ajattelumaailmaa. Monille se ulos syömään lähteminen on oikeasti äärettömän hyvä tapa päästä vaan nollaamaan ajatuksia ja viihtymään. Vaikka sinä et jotain ymmärrä, niin se ei tarkoita, että olisi pinnallista.Nyt olen kyllä tosiaan kaiken kuullut, te kotona erakoituvat olette tosiaan sekopäitä.
Ei syöminen ravintolassa ole pinnallista, mutta sen valittaminen ON että kaipaa NIIN KOVASTI ravintola-iltoja ! ( joihin voi pukeutua hienosti ja laittaa huulipunaa). Herää pahvi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei syöminen ravintolassa ole pinnallista, mutta sen valittaminen ON että kaipaa NIIN KOVASTI ravintola-iltoja ! ( joihin voi pukeutua hienosti ja laittaa huulipunaa). Herää pahvi!
Ahaa! Siis ravintolassa käyminen ei ole syntiä, JOS jokainen hetki siellä on vastenmielistä. Marssitaan sisään harmaissa, peittävissä vaatteissa tukka takussa, hotkitaan hiljaisuuden vallitessa ja sitten kiireesti kotiin kuuntelemaan radiota.
Minä. Ihanaa, kun sai etätöiden takia muuttaa pidemmäksi aikaa mökille keskelle metsää, ihan kohta on tasan vuosi täynnä maalaiselämää. Olen lenkkeillyt, pyöräillyt, uinut (kesällä), marjastanut, sienestänyt, valokuvannut, rakennellut linnunpönttöjä, seurannut metsäneläinten elämää, ihaillut susilaumaa ikkunasta, tutkinut eläinten käyttämiä reittejä niiden tekemien polkujen perässä, tehnyt puutöitä, lumitöitä jne. Pari kaveria asuu suht lähellä, heidän kanssaan olemme myös puuhastelleet koronaturvallisesti ulkona. Ja kesällä kävimme hakemassa noutoruokaa ja söimme sitä läheisen lammen rannalla, se voitti kyllä ravintolan sisätilat :)
Mitään ei puutu. Toivon, että etäily muuttuu pysyväksi ratkaisuksi, silloin voisin luopua kaupunkiasunnosta kokonaan. Nyt se on vielä hätävarana, koska työmatka muuttuisi liian pitkäksi täältä käsin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, että joku pitää jotain pinnallisena, ei tarkoita, että hän olisi sekopää.
ohis
Kyllä, se tarkoittaa. Onhan ihminen nyt päästään vialla jos tuomitsee ravintolakäynnit. Onko täällä lestadiolaisten kokoontumisajot käynnissä?
Mun elämässä ei ole mikään muuttunut.
Terveisin sisäilmasairas astmaatikko
Montako tuntia pystyisitte katsomaan Niilo22 paasauksia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahaa! Siis ravintolassa käyminen ei ole syntiä, JOS jokainen hetki siellä on vastenmielistä. Marssitaan sisään harmaissa, peittävissä vaatteissa tukka takussa, hotkitaan hiljaisuuden vallitessa ja sitten kiireesti kotiin kuuntelemaan radiota.
Sinulla taitaa olla vaikeuksia ymmärtää toisten kirjoittamaa tekstiä. Tai sitten ymmärrät vaan tahallaan väärin. Äänestän tätä jälkeistä vaihtoehtoa.
Ei tule enää mitään paluuta vanhaan. Tässä on ihmiskunnalla suunta vaan alaspäin. Lähtölaskentaa tämä on kaikki.
https://www.catherineingram.com/facingextinction/
Italiassa ravintolat avasivat uudelleen vaikka oli kielto eliitti hävisi siellä näin voi voittaa
Jotkut, kuten sinä, putoavat sitten vielä korkeammalta kuin muut, kun korona tai vielä ilkeämpi muuntovirus käy kiinni ja joku perheenjäsenesi kärsii, vammautuu tai peräti kuolee. Et sinä sitten enää muista omahyväisiä ja hieman harhaisen turvallisuudentunteesi vauhdittamia kirjoituksiasi keskustelupalstalle, vaikka se tekisi varmasti luonteellesi ihan hyvää. Sitä odotellessa hengitä syvään ja mieti, joko se virus livahti monistumaan sinne keuhkon perille. :)