Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihan oikeasti: millainen ihminen nauttii tästä Uuden Normaalin mukaisesta maailmasta?

Vierailija
23.03.2021 |

Ei ravintoloita, ei kahviloita, ei elokuvissa käyntiä eikä konsertteja, ei kuntosaleja eikä ryhmäliikuntaa, ei urheilukilpailuja paikan päällä koettuna, ei festareita, ei matkailua eikä laivareissuja.

Vain kotona tai mökillä oman talouden kanssa kökkimistä ja lähimetsässä samoilua.

Kuka ihan oikeasti tykkää tästä?

Kommentit (499)

Vierailija
441/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole käyttänyt ap:n luetteloimia palveluita ennen koronaakaan, joten ei mitään uutta auringon alla...

Sama täällä. Olen introvertti, joten koronan sulkemat palvelut ei vaikuta minuun millään tavalla, elämäni jatkuu kuten ennenkin sen puolesta. Viihdyn hyvin omissa oloissani kotona viihde-eletroniikan ja muiden harrastusten parissa.

Vierailija
442/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"

Ei ravintoloita, ei kahviloita, ei elokuvissa käyntiä eikä konsertteja, ei kuntosaleja eikä ryhmäliikuntaa, ei urheilukilpailuja paikan päällä koettuna, ei festareita, ei matkailua eikä laivareissuja.

Vain kotona tai mökillä oman talouden kanssa kökkimistä ja lähimetsässä samoilua.

Kuka ihan oikeasti tykkää tästä?"

se on lopunaika nyt, mutta työttömänä on tottunut jo kaikkeen ja ainoa reissu mitä on tehnyt on ollut kuntosali/uimahalli ja ruokajono, etelässä salit ja uimahalli turhaan kiinni, kainuussa onneksi auki, ruokajono antimet taas huonontuneeet ennen sai itse valkata useasta laatikosta paljon ruokia, nyt vain muovipussi , no se matkailu se vituttaa, kun ei pääse työkkärin rahoilla talveksi Sri lankalle ja Intiaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä minä taas ihmettelen että miten tämä voi olla joillekin muka niin rankkaa. Jostain on jotunut tinkimään, mutta elämä on silti ihan hyvää. Haen joskus pizzan lähipizzeriasta, käyn pilkillä jne. Juominen on vähentynyt selvästi juuri siksi koska kaikki paikat ovat kiinni, mutta ei se minulle mikään maailmanloppu siltikään ole ollut.

Ymmärtämiseen varmaan tarvittaisiin sitä kuuluisaa empatiaa.

Minä käytän empatiani ikäihmisiin, joiden loppuelämä voi mennä tässä, en maailman mittakaavassa rikkaan ja hemmotellun pissiksen turhiin volinoihin.

Jep!

Ikäihmiset, jotka ovat sananmukaisesti olleet vuoden koronakaranteenissa. Onnekkaimmat puolisonsa kanssa, epäonnisimmat laitoksessa yksinään ilman ketään läheistä.

Ja nämä yhdet kermap••sepissikset vinkuvat kuin pikkulapset, kun ei pääse kavereiden kanssa lipittämään viiniä eikä zumbaamaan.

Ovat sokeita itsekkyydelleen ja parkuvat, kun ei tule jaxuhaleja kokemaansa maailman epäoikeudenmukaisuuteen joka vaatii jo löhes terapiaa ja työnohjausta.

Vierailija
444/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No selviäisitte esim sotatilasta, jos tämä on niin maan kauheaa? Ja tämän voi aina kiertää toteamalla, että miksi verrata sotaan blaabatiblaa... Juuri siksi, että se olisi oikea kriisi ja tämä ei ole yhtään mitään. Joka tästä nykytilanteesta masentuu, kuolisi sota-aikana jo viikossa, eikä siihen tarvittaisi ensimmäistäkään kranaattia tai luotia. Älkää olko noin luusereita.

Taas tätä sodan ihannointia. Ei nykyvalittajat kuolisi sota-aikana jo viikossa, tämä on ihan huuhaa-väite. Sotiakin on kovin erilaisia. Nämä sota-aikavertaukset tulee sellaisilta ihmisiltä, jotka edelleen uskoo johonkin hiihtämiseen sodassa ja tykkituleen. Nykysodat on kybersotaa, biologista sodankäyntiä, informaatiosotaa ja sen kaltaisia toimia. Juuri tällaista mitä me nytkin elämme, vaikka koronavirus ei olisikaan tahallaan liikkeelle laskettu.

Tässä käydään nyt sotaa demokratian ja totalitarismin välillä, sellaisia on nykysodat.

Niinhän se on, että sodan muotoja on nykyään enemmän, toki loppusilaukset joutuu todennäköisesti vielä iloisella 2020-luvullakin hoitamaan maavoimien ponnistuksin, mutta sitä ennen voi vähän pehmentää laskua. Tai nousua, miten nyt haluaa ajatella. 

Se on sitten vielä kysymys erikseen millä puolella itse kukin on ja minkälaisella hämmingillä saa parhaiten harmia aikaiseksi. 

Vierailija
445/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täyttä paskaa tämä on.

Köyhät nimenomaan käyttävät; kirjastoa, kirppareita ja elokuvateatteria. Mutta näillä mennään. 😞

T: köyhä

Köyhät eivät todellakaan käy missään elokuvateattereissa.

Vierailija
446/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en nauti maailman tilasta mutta olen tälläkin hetkellä onnellinen. Olen aina ollut sopeutuvainen ja optimistinen. Elän tässä hetkessä enkä stressaa asioista joihin en voi vaikuttaa. Jos en voi tehdä jotain haluamaani asiaa rajoitusten vuoksi niin sitten keksin jotain muuta mukavaa tilalle.

Ihana❤️❤️

Vierailija
447/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No selviäisitte esim sotatilasta, jos tämä on niin maan kauheaa? Ja tämän voi aina kiertää toteamalla, että miksi verrata sotaan blaabatiblaa... Juuri siksi, että se olisi oikea kriisi ja tämä ei ole yhtään mitään. Joka tästä nykytilanteesta masentuu, kuolisi sota-aikana jo viikossa, eikä siihen tarvittaisi ensimmäistäkään kranaattia tai luotia. Älkää olko noin luusereita.

Taas tätä sodan ihannointia. Ei nykyvalittajat kuolisi sota-aikana jo viikossa, tämä on ihan huuhaa-väite. Sotiakin on kovin erilaisia. Nämä sota-aikavertaukset tulee sellaisilta ihmisiltä, jotka edelleen uskoo johonkin hiihtämiseen sodassa ja tykkituleen. Nykysodat on kybersotaa, biologista sodankäyntiä, informaatiosotaa ja sen kaltaisia toimia. Juuri tällaista mitä me nytkin elämme, vaikka koronavirus ei olisikaan tahallaan liikkeelle laskettu.

Tässä käydään nyt sotaa demokratian ja totalitarismin välillä, sellaisia on nykysodat.

Kyllä nykysodissa kuule tykit pauhaavat ihan vanhaan tapaan. Katso vaikka Ukrainaa tai Afganistania.

Pommit putoilevat ja tykit ampuvat.

Afganistanissa ei ole sotaa.

ALueen infra toki vaikuttaa siihen, millaista sotaa siellä voidaan käydä.

Vierailija
448/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinhän se on, että sodan muotoja on nykyään enemmän, toki loppusilaukset joutuu todennäköisesti vielä iloisella 2020-luvullakin hoitamaan maavoimien ponnistuksin, mutta sitä ennen voi vähän pehmentää laskua. Tai nousua, miten nyt haluaa ajatella. 

Se on sitten vielä kysymys erikseen millä puolella itse kukin on ja minkälaisella hämmingillä saa parhaiten harmia aikaiseksi. 

Suomalaisia ei kyllä tarvitse maavoimien ponnistuksin alistaa. Suomalaiset kyllä tottelevat vähemmälläkin. Ellei sitten käden puristuminen nyrkkiin housuntaskussa ole kielletty. Siinä ainoa kapinan muoto Suomenniemellä.

Vierailija
449/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nykysodissa kuule tykit pauhaavat ihan vanhaan tapaan. Katso vaikka Ukrainaa tai Afganistania.

Pommit putoilevat ja tykit ampuvat.

Afganistanissa ei ole sotaa.

ALueen infra toki vaikuttaa siihen, millaista sotaa siellä voidaan käydä.

Vai niin. Helmikuussa kuoli 257 hallitusta edustavaa miestä ja 66 siviiliä.

Vierailija
450/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä minä taas ihmettelen että miten tämä voi olla joillekin muka niin rankkaa. Jostain on jotunut tinkimään, mutta elämä on silti ihan hyvää. Haen joskus pizzan lähipizzeriasta, käyn pilkillä jne. Juominen on vähentynyt selvästi juuri siksi koska kaikki paikat ovat kiinni, mutta ei se minulle mikään maailmanloppu siltikään ole ollut.

Minä käytän empatiani ikäihmisiin, joiden loppuelämä voi mennä tässä, en maailman mittakaavassa rikkaan ja hemmotellun pissiksen turhiin volinoihin.

Kultapieni kun se ”pissis” maksaa sinunkin eläkkeesi. Ai niin, sinähän et eläkkeelle edes pääse vaikka palkastasi iso siivu eläkemaksuja otetaankin, ne menee ihannoimasi ikäihmisen hoivaan. Mutta tämähän ei haittaa tietenkään, mitäpä sitä ei tekisi ikäihmisten vuoksi. Saavat vielä pari vuotta syödä ulosteitaan hoivakodissa, luullen laitoshuoltajaa äidikseen. Kyllä kannatti eristää pissis, kiität sitten vanhana.

Vierailija
451/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep!

Ikäihmiset, jotka ovat sananmukaisesti olleet vuoden koronakaranteenissa. Onnekkaimmat puolisonsa kanssa, epäonnisimmat laitoksessa yksinään ilman ketään läheistä.

Ja nämä yhdet kermap••sepissikset vinkuvat kuin pikkulapset, kun ei pääse kavereiden kanssa lipittämään viiniä eikä zumbaamaan.

Ovat sokeita itsekkyydelleen ja parkuvat, kun ei tule jaxuhaleja kokemaansa maailman epäoikeudenmukaisuuteen joka vaatii jo löhes terapiaa ja työnohjausta.

Onko empatia joku rajallinen resurssi jota riittää vain yhdelle ihmis ryhmälle kerrallaan? Minä suren vanhuksia, erityisesti isoäitiäni joka käy läpi puolisonsa menettämistä vakavalle etenevälle sairaudelle tänä aikana. Rukoilen koko ajan ettei tulisi rajoituksia jotka estäisi mummoa menemästä vanhainkotiin ukkiani tapaamaan, muulla ei ole väliä. Koko ajan mummo stressaa uskaltaako tavata meitä lapsenlapsia ja minä osaanko olla etänä tarpeeksi tukena. Silti suren myös monia muita, nuoria joilta jää tärkeät sosiaaliset suhteet ja elämäntapahtumat välistä, yksinäisiä eristäytyneitä ihmisiä riippumatta iästä, niitä joiden perhe tai kumppanit asuu pitkällä, jopa ulkomailla eikä voi tavata, niitä jotka menettää työnsä, niitä jotka ei saa pahaan oloonsa apua, niitä joilla on lähisuhde väkivaltaa eikä paikkaa jonne paeta jne. Ei se empatia jotain kohtaan ole siltä toiselta pois mitenkään, ongelmansa kaikilla. Sinä et voi tietää mitä sen "pissiksen" kodissa ja elämässä tapahtuu. Onko hän vaikka nuori jonka kotona vanhemmat aina kännissä ja se muu maailma on ennen ollut tältä turvapaikka.

Vierailija
452/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen kuin alapeukutatte niin paljon kuin tahdotte, mutta minulla on todella kova kaipuu entiseen. 

Kaipaan viikottaisia tanssi- ja pilatesharrastuksiani, joihin oli kiva mennä ja samalla tutustua ihmisiin. 

Kaipaan sitä, että kaverin kanssa käytiin säännöllisesti elokuvissa ja sen jälkeen kahvilassa tai pizzalla. 

Kaipaan sitä, että kerran vuodessa hemmottelin itseäni käymällä Kansallisteatterissa. 

Kaipaan sitä, että miehen kanssa käytiin kerran viikossa syömässä hienosti ravintolassa. Oli mukavaa laittautua, meikata ja laittaa hienompia vaatteita ja nauttia punaviiniä ravintolapöydässä. 

Kaipaan sitä, että sai laittaa huulipunaa ilman pelkoa siitä, että se leviää maskiin.

Kaipaan sitä, että käytiin vanhempien ja sisarusten & kumppanien kanssa kerran vuodessa laivareissulla ja oli niin hauskaa, kun tanssittiin ja naurettiin vatsamme kipeiksi. Tietysti myös buffetpöytä! Kaikki se into ja hauskuus, joka alkoi siitä hetkestä, kun saapui satamaan. 

Kaipaan sitä, että kerran tai pari vuodessa pääsi käymään lomalla ulkomailla. Uida valtameren aalloissa ja kokeilla uusia ruokia, sekä nauttia ihanasta lämmöstä.

Kaipaan työkavereita ja hauskoja vitsituokioita kahvipöydässä. 

Harmi, jos monenkaan mielestä nuo eivät ole hauskaa elämää tai ei ole kaipuuta sellaiseen. Minusta noissa hetkissä oli sitä elämän hienoutta, jota kaipaan tosi paljon. On nykyisessäkin paljon hienoa, mutta pelkkä kotona olo ja kaappien siivoaminen tai neulomisen opettelu ei korvaa kaikkea tuota. 

Pakko sanoa, että sulla on vähän pinnallinen maailma..

Mutta ratkaisuksi voisin sanoa muutamaan kohtaan esimerkiksi että: Miksi et käy pilates tai tanssitunnilla, kaikki paikat eivät ole kiinni? Pizzalle ja kahville pääsee todennäköisesti 3 viikon jälkeen, joten hätä ei ole tämännäköinen.

Jos kaipaat hienosti syömistä ravintolossa kerran viikossa, niin se kyllä vahvistaa pinnallisuutesi. Ja jos huulipuna maskissa on ongelma, niin et ole vielä elämässäsi nähnyt oikeita ongelmia. Anteeksi, ei millään pahalla.

Siis sinunko mielestäsi ulkona kunnollisessa ravintolassa syöminen on PINNALLISTA? Että kaikki treffi-iltoja ulkona viettävät ovat tyhjäpäisiä pinnallisia ihmisiä? Pitäiskö sitä sitten vaan istua pieruverkkareissa kotona eikä ikinä liikkua mihinkään niin sitten ei olisi pinnallinen?

En voi käsittää tuollaista suoraan sanottuna itsekästä ajattelumaailmaa. Monille se ulos syömään lähteminen on oikeasti äärettömän hyvä tapa päästä vaan nollaamaan ajatuksia ja viihtymään. Vaikka sinä et jotain ymmärrä, niin se ei tarkoita, että olisi pinnallista.

Nyt olen kyllä tosiaan kaiken kuullut, te kotona erakoituvat olette tosiaan sekopäitä.

En ole se kelle vastasit, mutta kyllähän se aika pinnalliselta kuulostaa jos elämään kuuluu hienot ravintolat huulipuna naamalla.

No eikä kuulosta. Sinä kuulostat siltä kuin kuuluisit johonkin uskonnolliseen lahkoon missä kaikki on kielletty. Jotka oikein rypevät ankeudessa, kurjuudessa ja mielikuvituksen puutteessa. Riittäähän tuollaisia Suomessa. Kyräilevät ohikulkijoita naama nurin päin.

En kuulu mihinkään lahkoon enkä halua rypeä ankeudessa. Minä vain sivusta huikkasin ketjuun että pinnalliselta kuulosti.

Nimenomaan siltä huulipuna/hieno ravintola-naiselta se mielikuvitus tuntuu puuttuvan, kun ei muita viihdykkeitä keksi kuin ravintolapöydän.

Ei tartte pelihousuja repiä. 😅

Vierailija
453/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmasto tykkää!

Vierailija
454/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kuntosalilla saa kyllä käydä. 

Vierailija
455/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim Sanna Marinin kaltainen? Sehän piti tukahduttamista tyhmänä ja siksihän me tässä tilanteessa ollaan..

Vierailija
456/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on ihan normaalia elämää meille kun työpaikka on kotona.

Vierailija
457/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumpaa söisitte mielummin oikein hitaasti kypsytetty paisti vai soijanurmikko laatikkoa

Hmmm...tykkään kyllä molemmista mutta koska olen kasvissyöjä joutuisin näistä kahdesta tyytymään soijanurmikko laatikkoon 😂😂

Vierailija
458/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://gab.com/truthandlife/posts/105940022683304231

The suspect in the mass shooting at a grocery store in Boulder, Colorado on Monday has been identified as 21-year-old Ahmad Al-Issa. His social media posts have been scrubbed

Vierailija
459/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa a. Itse olen 21 vuotias nainen ja voin sanoa sen verran ettei korona ole ihan kauheasti muuttanut elämääni eikä muutenkaan hetkauta.

Baareissa ravasin joskus mutta en viihtynyt. Viihdyn parhaiten itsekseni kunhan vaan tietää että jotain kivaa on tulossa kuten poikaystävä käymään muutamaks päiväks. Jos sitä ei olis niin varmaan en nousis sängystä ylös enää. Ystäviä nyt ei ole viime vuosina ollut, ainoata nään muutaman kerran vuodessa ja neki kerrat ei aina niin mukavia.

Se kyllä on ikävää että opinnot, joihin otin opintolainaa, ovat etänä mutta kotona saa paremmin tehtyä niitäkin kuin luokkahuoneessa.

Mulle riittää tulevana kesänä aktiviteetiksi ihan vain luonnossa liikkuminen. Ja kotona nyhjäys. Toki on ikävää ettei pääse sukulaisia morjestamaan mutta ne reissut ovat raskaita.

Vierailija
460/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masokisti.

Mahdollisesti myös sadomasokisti, jos nauttii oman kärsimyksen lisäksi muiden kärsimyksestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme