Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihan oikeasti: millainen ihminen nauttii tästä Uuden Normaalin mukaisesta maailmasta?

Vierailija
23.03.2021 |

Ei ravintoloita, ei kahviloita, ei elokuvissa käyntiä eikä konsertteja, ei kuntosaleja eikä ryhmäliikuntaa, ei urheilukilpailuja paikan päällä koettuna, ei festareita, ei matkailua eikä laivareissuja.

Vain kotona tai mökillä oman talouden kanssa kökkimistä ja lähimetsässä samoilua.

Kuka ihan oikeasti tykkää tästä?

Kommentit (499)

Vierailija
321/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki kauheasti koko ajan varoittelee miten yhteiskunta romuttuu jne. mutta missään ei selkeästi sanota mitä se käytännössä merkitsee?

Minulla on oma koti maalla, olen aika pitkälti omavarainen ja rahaa on loppuelämäksi säästössä. En kärsi tästä millään tavalla. Joskus käyn kaupassa ja tarvitsen sähköä ja vettä yhteiskunnalta, mutta muuten en osaa kuvitella miten se romahtaminen vaikuttaisi. Köyhien olot tietysti vaikeutuu jos tuet lakkaa, mutta luulisi juuri heidän olevan sitten huolissaan koronasta ja tekevän kaikkensa, ettei se leviä. Mutta ei, he vähiten välittävät.

Ihanko oikeasti et ymmärrä, mihin kaikkeen se vaikuttaisi jos tulisi suuri lama? Esimerkiksi kaikkiin sairaisiin ja vanhuksiin, koska terveydenhuolto romahtaisi. Kaikkiin lapsiin ja nuoriin, koska päivähoito, koulu ja ilmainen jatko-opiskelu romahtaisi. Kaikkiin nuoriin aikuisiin, koska massiivinen työttömyys estäisi heidän työllistymisen. Kaikkiin köyhiin. Kaikkiin lapsettomiin, koska jatkossa lapset hoitaisi vanhukset.

Vierailija
322/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieroglyfi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hieroglyfi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin nautin. Olen onnellisempi kuin ennen koronaa. En suostu tuntemaan tästä onnesta syyllisyyttä.

Sinulla on aika merkilliset silmät? Oletko antanut silmäsi sille, mikä on ihmisten onnellinen elämä. Ihan varmasti et ole. Olet antanut silmäsi pakottavien ja kurjistavien epidemiologien päähän. 

Otan sinut kiinni. Sinunlaisesi, ja sinä saat minut kärsimään, enkä minä ole mitenkään ainoa. Minä olen se jolla on onnellinen elämä, ihmisiä, ja iloa ympärilläni! Mutta sinä tapoit minut tajoituksillasi, niin ettei minua enää ole.

Minä olen se viaton iloinen elämä jota ei ole pakotettu mihinkään. Rajoitettu mitenkään. Minä otan sinut, joka tapoit minut vastaan. Minä otan sinut vastaan. Otan sinut kiinni

Minä otan sinut vastaan; Ottaa vastaan SS, se tarkoittaa ottaa vastaan tai myös pelastaa; SS ottaa vastaan. Se on muinaisegyptiä Ses; ottaa kiinni, tai myöskin ottaa kiinni, kuitenkaan rankaisematta... ...

Sinulla ei nyt taida olla sairaudentuntoa, et siis huomaa, että olet seonnut?

Kummalle kirjoitit? Ylimmäiselle, vai minulle, siis hieroglyfille?

Sanoin, että otan kiinni, vastaan. kuitenkaan rankaisematta Sjir, eli "Osiris" tekee niin Setshille, joka hänet tappoi, koska Setsh on syntynyt lapsena ja tähtenä, joka ei ole enää tappaja; Setsh haluaa nyt ihailla ja kannatella viattomuutta jonka surmasi ikuisesti Siksi Sjir ottaa Setsh;in kiinni, ottaa vastaan. Setsh on saanut kiveksensä takaisin, niitä ei leikata, ja leikkaa käärmeen.

Toisaalta Hor, joka ensin vei Setshiltä kivekset menetti hänelle silmänsä, on hänkin antanut silmänsä Sjir:lle, viattomuudelle, siksi hänkin on nyt syntynyt lapsena ja tähtenä.

Käärme joka on itse pahuus on hävitetty......Se jolla oli häntä suussa:

Minä olen tuonut sinulle hänet, joka sinut tappoi.

.....

Minä olen tuonut sinulle hänet, joka sinut tappoi, leikattuna kolmeen kapaleeseen

......

Minä olen teurastanut (leikannut) sinulle Sonnin, hänen sijastaan, joka sinut tappoi...

(Ja sen sonnin sydän on tähtinä taivaalla, (ja se ei katoa))

Olet seonnut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset, jotka nauttivat koronan tuomista rajoitteista ovat niitä, jotka kokevat turvaa kun muut sanovat mitä saa ja pitää tehdä.

Omien päätösten tekeminen on vaikeaa tai jopa pelottavaa.

Jos tekevät tai edes pystyvät tekemään oman ratkaisun niin pelkäävät mitä siitä seuraa. Tai jos se menee pieleen niin tuntevat olevansa huonoja tai kauhistelevat mitä siitä seuraa.

Kun ulkopuoliset ja omaa itseään ylemmäksi ja viisaammiksi tuntemat ihmiset tekevät päätöksiä niin Nämä uskovat/luulevat, että ne päätökset ja rajoitukset ovat joko oikein tai ainakin ei tarvitse syyttää itseään jos ne eivät ole oikeita.

Elämä on niille ihmisille nyt helpompaa jotka luottavat auktoriteetteihin enemmän kuin omaan itseensä tai omaan harkintakykyynsä.

Myös nille jotka eivät kyseenalaista asioita.

Tuskin kovin moni niistä itse rajoitteista nauttii. Etätyösuosituksesta ehkä, mutta muuten juurikaan ei. Tai sitten tosiaan on henkilö. joka tekee asioita muiden odotusten mukaan. Mutta korona ajasta nautin minäkin ja sillä ei ole mitään tekemistä tuon kanssa, mitä kirjoitit. Nautin elämästäni suurinpiirtein yhtä paljon myös ennen koronaa. Korona on tuonut sen, että saan tehdä etänä lähes koko ajan ja se on vain ja ainoastaan koronan ansiota. Pidän myös siitä, että nykyään harvemmin on ruuhkaa niissä paikoissa, missä joudun käymään. Miinus puolia on se, etten pääse uimaan ja se, että ahdistaa käydä ihmisten ilmoilla, koska pelkään tartuntaa. Olisi myös kiva nähdä kavereita välillä, mutta sen suhteen pärjään tosi vähällä. En muutenkaan nää kavereita kuin kerran, pari kuussa.

Vierailija
324/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin jutella enemmän rivitalonaapureiden kanssa, ja surettaa joidenkin supereristäytyjien puolesta, mutta minusta on kiva kun ovikelloa ei rimputella ja kirjastoasiat hoituu etukäteen tilaamalla & eteisestä noutamalla.

Vierailija
325/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki kauheasti koko ajan varoittelee miten yhteiskunta romuttuu jne. mutta missään ei selkeästi sanota mitä se käytännössä merkitsee?

Minulla on oma koti maalla, olen aika pitkälti omavarainen ja rahaa on loppuelämäksi säästössä. En kärsi tästä millään tavalla. Joskus käyn kaupassa ja tarvitsen sähköä ja vettä yhteiskunnalta, mutta muuten en osaa kuvitella miten se romahtaminen vaikuttaisi. Köyhien olot tietysti vaikeutuu jos tuet lakkaa, mutta luulisi juuri heidän olevan sitten huolissaan koronasta ja tekevän kaikkensa, ettei se leviä. Mutta ei, he vähiten välittävät.

Ihanko oikeasti et ymmärrä, mihin kaikkeen se vaikuttaisi jos tulisi suuri lama? Esimerkiksi kaikkiin sairaisiin ja vanhuksiin, koska terveydenhuolto romahtaisi. Kaikkiin lapsiin ja nuoriin, koska päivähoito, koulu ja ilmainen jatko-opiskelu romahtaisi. Kaikkiin nuoriin aikuisiin, koska massiivinen työttömyys estäisi heidän työllistymisen. Kaikkiin köyhiin. Kaikkiin lapsettomiin, koska jatkossa lapset hoitaisi vanhukset.

Ei välttämättä tule lainkaan mitään lamaa. Hetkellinen notkahdus vain ja monta yritystä menee konkurssiin. Mutta siitä noustaan. Ihmisillä on paljon rahaa säästössä ja painetta päästä kuluttamaan niitä kun matkustelu ja yhteiskunta taas avautuu.

Vierailija
326/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lama-aikoja on ollut ennenkin ja ihmiskunta selviää niistä. 

Vierailija
327/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei välttämättä tule lainkaan mitään lamaa. Hetkellinen notkahdus vain ja monta yritystä menee konkurssiin. Mutta siitä noustaan. Ihmisillä on paljon rahaa säästössä ja painetta päästä kuluttamaan niitä kun matkustelu ja yhteiskunta taas avautuu.

Monet kuluttavat jo nyt, mutta eri asioihin kuin ennen pandemiaa. 

Vierailija
328/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiaa. Ja monella vielä todella ylimielisiä vastauksia. "Minä asun kartanossa merenrannalla, asiat ei voisi olla paremmin ja pthyi kuka sitten 80-luvun on enää jollain risteilyillä tai baareissa käynyt?". Siinä on toisen asemaan asettuminen ihan huipussaan. Jotkut myöskin unohtaneet näköjään, millaista oli elää nuorena. Sitten vielä todella hanakasti halutaan, että loputkin omista perusoikeuksista viedään. On se kummallista. 

Mitkä perusoikeudet ollaan viemässä? Yhteiskunnassa on oikeuksien lisäksi myös velvollisuuksia. 

Itse olen nuoren äiti, enkä ymmärrä myöskään tätä uhriutumista nuorison varjolla. Nuoret pitävät yhteyttä kyllä korona-aikanakin. 

Huvilentäminen, kahvila tai karaoke ei ole "perusoikeus", jos sen tapaisia asioita tarkoitat, ne ovat viihteellisiä palveluita. 

Vierailija
329/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä tykkään näistä olosuhteista. En pidä massatapahtumista enkä oikein mistään muistakaan tapahtumista. Enkä jaksa ihmisiäkään. Nyt on hyvä kun voi olla menemättä mihinkään ilman minkäänlaisia selityksiä. 

Lapset (nuoret) ovat enemmän kotona, yksi huoli vähemmän. Ja etätyö on jees, en kaipaa pitkiä työmatkoja hulluja kuhisevalla nelostiellä enkä lounasravintolan porsastelijoita. Kotona paras.

Vierailija
330/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän korona rajoituksineen vaikuttaa paljon suuremmin ihmisiin, jotka kaupunkilaiselämää viettäviin, kuin maaseudulla valtavissa omakotitaloissa isoine pihoine asuviin. Lisäksi tämä vaikuttaa kasvaviin lapsiin ja nuoriin paljon voimakkaammin, kuin työlle ja levolle omistautuneisiin, vauhtivaiheen eläneisiin keski-ikäisiin. Tässä keskustelussa korostuu hirveän paljon kaupunkilaiselämän tai nuorten elämäntyylin vähättely tai suorastaan haukkuminen. Ihmettelen todella, että me mukamas älykkäät, kouluttautuneet ja sivistyneet ihmiset näin vähän osaamme asettua toisen asemaan ja suhtautua ymmärryksellä. Ei tämän pitäisi myöskään olla mikään kilpa-asetelma, onko kaupunkilaiselämä vai maalaiselämä parempaa, vaan niiden asioiden myöntämistä, että ihmiset ovat erilaisia ja jokaisella on erilaiset tarpeet, ja korona vaikuttaa todella epätasa-arvoisesti ihmisiin. Joillekin tämä on onnenpotku, toisille hirveän raastavaa. Julmaa ja väärin väheksyä tai arvostella niitä, jotka tykkäävät vaikka polttopuiden pilkkomisen sijaan käydä kulttuuririennoissa ja kahviloissa. Kumpikaan elämäntyyli ei ole enemmän oikein tai väärin.  

Vierailija
331/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän ihmisen mieli näivettyy jos ei ole mitään virikkeitä oman kodin ja elämän ulkopuolella.
Eikö muita haittaa jo se, että oma valinnanvapaus on otettu pois?

Ei voi edes suunnitella mitään. Minulla on sellainen "aivotoiminta", että vaikka en lähtisi mihinkään välttämättä niin minulla pitää olla vapaus tehdä niin halutessani. Minua haittaa ja ahdistaa suuresti jo tämä, että ihan totuttuja perusasioita ei voi tehdä.

Viime viikolla olin kaverini kanssa kävelyllä ja sanoimme, että mennään kahville jonnekin kivaan kahvilaan, otetaan hyvät pullat tai leivokset, mutta sitten tajusimme että eipä mennäkään.

Itse ja kaverini kaipaamme: ulkona syömistä, kahvilla, oluella, viinillä yms. spontaania tai suunniteltua käymistä, karaokea, tanssimista, laivaristeilyjä, kylpylöitä, uimahallia, yhteisiä tapaamisia, ilman maskia olemista, yleensä vapaasti ja huolettomasti olemista ja juttelemista ihmisten kanssa, matkojen suunnittelua, pieniä tai suurempiakin spontaaneja asioita ylipäätään yleisissä tiloissa. Harrastukset jne. Jne.

Siis niitä asioita joita voi normaalisti päättää ja ne voi siitä ilman suurempaa vaikeutta toteuttaa.

Ja nyt tarkoitan juuri niitä, mitkä tapahtuvat yhteydessä muihin ihmisiin.

En lenkkeilyä yksin tai kaksin, sukan kutomista tai ristikoita yms.

Niitä teen ja olen jo tehnyt ihan ilman koronaakin.

Korona ei mitenkään lisää niiden arvoa tai glorifisoi niitä asioita.

Vaan juuri niitä nyt puuttuvia asioita kaipaan.

Ei haittaa, en koe että minulta olisi mitään otettu pois. Ihmiset jotka näin ajattelevat, ovat minusta kummallisia. Ulistaan kuin olisi laitettu sadaksi vuodeksi pimeään häkkiin, vaikka on täysi vapaus ulkoilla ja ostaa ruokaa.

Kyllä nykyihminen on vieraantunut pahasti todellisuudesta. Kahvilat ja karaoket ei liity mitenkään vapauteen, ne ovat extraa, eivät elämälle ja sille kuuluisalle "vapaudelle" välttämättömiä asioita.

Mistä ihmeen "vapaudesta" jotkut nyt yhtäkkiä vinkuvat kuin papukaijat.

Mautonta suoraan sanoen kun rajoituksilla nimenomaan suojellaan yhteiskuntaa, että lumihiutaleet saa joskus tulevaisuudessakin nauttia turhakkeista velvollisuuksien lisäksi.

Yhteiskunnan jäsenille kuuluu nääs myös vastuu, jos kaipaa holtitonta anarkiaa, kannattaa muuttaa johonkin kehitysmaahan.

Minä olen huolissani Suomen taloudesta joka valitettavasti tulee kaatumaan mikäli nämä rajoitukset jatkuvat. Velkarahalla ei voi loputtomasti paikata uppoavaa laivaa. Olenko siis "lumihiutale" kun olen huolissani meidän yhteisestä tulevaisuudesta? Ja mikä se "lumihiutale" edes on? Voitko sen kertoa kun tykkäät ylemmyydentunnossasi dissata ihmisiä.

Vierailija
332/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kyllä tosi epätasa-arvoista. Tulee paha mieli kun lukee kuinka joitakin tämä ei haittaa yhtään.

Ei paranna ainakaan yhtään mitään ns. yhteen hiileen puhaltamista kun huomaa, että on häviänä ja kärsijänä ihan yksin.

Ei mulla muuta tähän.

Asennettaan voi yrittää muuttaa. Sen sijaan että piehtaroi itsesäälissä ja pohtii montako tuoppia jää baarissa juomatta ja montako sukupuolitautia jää väliin kun ei pääse festareille voisi miettiä niitä hyviäkin puolia. Rahaa säästyy kun ei käy baareissa ja shoppailemassa (ellei sitten nettishoppaa), kotia voi laittaa viihtyisämmäksi tai opetella jotain uutta. 

Mä olisin halunnut mennä KIRKKOON!

Jatkaa KUOROHARRASTUSTA, OMPELUA työväenopistossa, UIMISTA yms.

Menneekö jo jakeluun?

Ei. Kuka hullu haluaa kirkkoon? Kotona voit hoilottaa ja ommella, mihin sitä työväenopistoa tarvitse. Uiminen on jo vähän vaikeampi, ellei taskun pohjalla ole varaa rakennuttaa uima-allasta kotiin, tai ostaa taloa, josta sellainen löytyy.

Ja onko se kirkossa kailottaminen oikeasti niin tärkeää, että mieluusti haet sieltä covidin itsellesi? Aika moni tartuntarypäs on saanut alkunsa nimenomaan uskonnollisesta yhteisöstä. Ei se jesse auta...

Anteeksi, mutta olet vastauksesi perusteella kyllä tyhmä ja ilkeä. Miksi haukut toisten kiinnostuksenkohteita ja harrastuksia? Joo, sinua ei kiinnosta mennä kirkkoon tai laulaa kuorossa. Kommentoimaasi henkilöä kiinnostaa ja nyt poikkeusaikana hän ei pysty harrastamaan hänelle tärkeitä asioita. Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää? Eikö sinulla ole yhtään empatiakykyä?

ohis

Vierailija
333/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiaa. Ja monella vielä todella ylimielisiä vastauksia. "Minä asun kartanossa merenrannalla, asiat ei voisi olla paremmin ja pthyi kuka sitten 80-luvun on enää jollain risteilyillä tai baareissa käynyt?". Siinä on toisen asemaan asettuminen ihan huipussaan. Jotkut myöskin unohtaneet näköjään, millaista oli elää nuorena. Sitten vielä todella hanakasti halutaan, että loputkin omista perusoikeuksista viedään. On se kummallista. 

Mitkä perusoikeudet ollaan viemässä? Yhteiskunnassa on oikeuksien lisäksi myös velvollisuuksia. 

Itse olen nuoren äiti, enkä ymmärrä myöskään tätä uhriutumista nuorison varjolla. Nuoret pitävät yhteyttä kyllä korona-aikanakin. 

Huvilentäminen, kahvila tai karaoke ei ole "perusoikeus", jos sen tapaisia asioita tarkoitat, ne ovat viihteellisiä palveluita. 

No onhan ne perusoikeuksia. Kannattaisi perehtyä esimerkiksi käsitteeseen liikkumisvapaus. 

Vierailija
334/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kyse siitä, että mistä nautitaan tai ei, vaan siitä mitä on pakko tehdä että tästä selvitään mahdollisimman pian ja mahdollisimman vähin vahingoin.

Juuri näin.

Jokainen hoitaa oman tonttinsa niin tästä selvitään.

Nauttien tai nauttimatta, sillä ei ole merkitystä.

Vierailija
335/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä, mutta OK talo maaseudulla on ok. Kaupunkien kanikopeissa varmaan monet tulevat hulluiksi.

Vierailija
336/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onhan ne perusoikeuksia. Kannattaisi perehtyä esimerkiksi käsitteeseen liikkumisvapaus. 

Niin sinunkin. Vai onko sinua kielletty liikkumasta, senkun menet kävelylle tai ajelet autollasi, ei ole kielletty.

Lentäminen ei ole minkäänlainen perusoikeus, ihminen ei ole lintu. 

Jos sinulla olisi siivet ja kiellettäisiin lentäminen, se olisi sinun liikkumisenvapautesi rajoittamista se. Se ettet pääsekään Finnairilla jonnekin Thaimaahan tumputtamaan lapsille, ei ole.

Vierailija
337/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin sinunkin. Vai onko sinua kielletty liikkumasta, senkun menet kävelylle tai ajelet autollasi, ei ole kielletty.

Lentäminen ei ole minkäänlainen perusoikeus, ihminen ei ole lintu. 

Jos sinulla olisi siivet ja kiellettäisiin lentäminen, se olisi sinun liikkumisenvapautesi rajoittamista se. Se ettet pääsekään Finnairilla jonnekin Thaimaahan tumputtamaan lapsille, ei ole.

Lue itse uudestaan se virke, jonka olit aiemmasta kommentista lihavoinut. 

Vierailija
338/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän ihmisen mieli näivettyy jos ei ole mitään virikkeitä oman kodin ja elämän ulkopuolella.
Eikö muita haittaa jo se, että oma valinnanvapaus on otettu pois?

Ei voi edes suunnitella mitään. Minulla on sellainen "aivotoiminta", että vaikka en lähtisi mihinkään välttämättä niin minulla pitää olla vapaus tehdä niin halutessani. Minua haittaa ja ahdistaa suuresti jo tämä, että ihan totuttuja perusasioita ei voi tehdä.

Viime viikolla olin kaverini kanssa kävelyllä ja sanoimme, että mennään kahville jonnekin kivaan kahvilaan, otetaan hyvät pullat tai leivokset, mutta sitten tajusimme että eipä mennäkään.

Itse ja kaverini kaipaamme: ulkona syömistä, kahvilla, oluella, viinillä yms. spontaania tai suunniteltua käymistä, karaokea, tanssimista, laivaristeilyjä, kylpylöitä, uimahallia, yhteisiä tapaamisia, ilman maskia olemista, yleensä vapaasti ja huolettomasti olemista ja juttelemista ihmisten kanssa, matkojen suunnittelua, pieniä tai suurempiakin spontaaneja asioita ylipäätään yleisissä tiloissa. Harrastukset jne. Jne.

Siis niitä asioita joita voi normaalisti päättää ja ne voi siitä ilman suurempaa vaikeutta toteuttaa.

Ja nyt tarkoitan juuri niitä, mitkä tapahtuvat yhteydessä muihin ihmisiin.

En lenkkeilyä yksin tai kaksin, sukan kutomista tai ristikoita yms.

Niitä teen ja olen jo tehnyt ihan ilman koronaakin.

Korona ei mitenkään lisää niiden arvoa tai glorifisoi niitä asioita.

Vaan juuri niitä nyt puuttuvia asioita kaipaan.

Ei haittaa, en koe että minulta olisi mitään otettu pois. Ihmiset jotka näin ajattelevat, ovat minusta kummallisia. Ulistaan kuin olisi laitettu sadaksi vuodeksi pimeään häkkiin, vaikka on täysi vapaus ulkoilla ja ostaa ruokaa.

Kyllä nykyihminen on vieraantunut pahasti todellisuudesta. Kahvilat ja karaoket ei liity mitenkään vapauteen, ne ovat extraa, eivät elämälle ja sille kuuluisalle "vapaudelle" välttämättömiä asioita.

Mistä ihmeen "vapaudesta" jotkut nyt yhtäkkiä vinkuvat kuin papukaijat.

Mautonta suoraan sanoen kun rajoituksilla nimenomaan suojellaan yhteiskuntaa, että lumihiutaleet saa joskus tulevaisuudessakin nauttia turhakkeista velvollisuuksien lisäksi.

Yhteiskunnan jäsenille kuuluu nääs myös vastuu, jos kaipaa holtitonta anarkiaa, kannattaa muuttaa johonkin kehitysmaahan.

Minä olen huolissani Suomen taloudesta joka valitettavasti tulee kaatumaan mikäli nämä rajoitukset jatkuvat. Velkarahalla ei voi loputtomasti paikata uppoavaa laivaa. Olenko siis "lumihiutale" kun olen huolissani meidän yhteisestä tulevaisuudesta? Ja mikä se "lumihiutale" edes on? Voitko sen kertoa kun tykkäät ylemmyydentunnossasi dissata ihmisiä.

Melkein kaikki maailman maat on samassa kusessa taloutensa kanssa, paitsi Kiina, joka sitten ostaakin konkurssiin menneen maailman. Tämä on nyt tilanne. Korona ei lähde jos kaikki ei yhdessä taistele sitä vastaan.

Vierailija
339/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MINÄ nautin! Olen 45v asiantuntijatyötä nyt vuoden etätöissä tehnyt naimisissa oleva vapaaehtoisesti lapseton nainen (eli siis av-mittapuulla jo sen takia omituinen!). Olen nauttinut elämästäni koko tämän vuoden, vaikka olen itsekin hieman hämmästynyt siitä, kuinka sujuvasti olen erakoitunut. :) En kaipaa toimistolle, enkä live-tapaamisia sukulaisten ja ystävien kanssa, toki olen siitä pahoillani kun he kaipaavat kovastikin, mutta itse pärjään vallan mainiosti näinkin. Hämmästyttävää tässä on se, että ystäväni ja työkaverini kuvailisivat minua varmasti hyvinkin sosiaaliseksi enkä todellakaan ole mikään puhdasverinen introvertti, vaikka olenkin aina viihtynyt myös itseni kanssa. 

Olemme aikaisemmin lomailleet mieheni kanssa sekä ulkomailla että kotimaassa, mutta nyt tietysti vain kotimaassa. 60 yötä on nukuttu vuoden aikana eri vuokramökeillä ja harrastettu paljon ulkoiluliikuntaa. Kotona on tehty pientä remppaa ja nautittu olostamme. 

Emme muutenkaan käy missään sisä- tai ryhmäharrastuksissa ja harvoin ravintoloissa, joten ei meidän elämässä ole muu muuttunut kuin sukulaisten ja ystävien tapaaminen vielä entistä harvemmin (entisen 2-4 kertaa vuodessa sijaa on nähty kerran kesällä, paitsi ulkomailla asuvia ei kertaakaan).

Sinun korona-elämäsi on parempaa kuin monen normaaliajan elämä. Minustakin olisi kiva tehdä miehen kanssa kotona pikkuremppaa, ulkoilla ja vuokramökkeillä ja ajella eri paikkakunnille.  

Vierailija
340/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AInakin päällepäsmärit, jotka nyt vovat vahdata ja säätää muiden tekemisiä viranomaissuosituksiin vedoten.

Miten muuten voi olla tämä "uusi normaali", joka poistuu kerrotun mukaan ihmisten ottaessa koronarokotteen? Poikkeusolohan kyseessä on.

Koska virus mutatoituu nopeasti ja uudet virusvariantit nollaa nyt käytössä olevien rokotusten tehon. Viimeistään syksyllä ollaan taas tilanteessa, jossa tarvitaan kehittyneempi rokote, jotta siitä olisi hyötyä.

Virukset muuntuu ja kehittyy. Ei siinä ole mitään uutta. Jokasyksyisiin influenssarokotuksiin on  jo totuttu. Korona uppoaa samaan sarjaan.