Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihan oikeasti: millainen ihminen nauttii tästä Uuden Normaalin mukaisesta maailmasta?

Vierailija
23.03.2021 |

Ei ravintoloita, ei kahviloita, ei elokuvissa käyntiä eikä konsertteja, ei kuntosaleja eikä ryhmäliikuntaa, ei urheilukilpailuja paikan päällä koettuna, ei festareita, ei matkailua eikä laivareissuja.

Vain kotona tai mökillä oman talouden kanssa kökkimistä ja lähimetsässä samoilua.

Kuka ihan oikeasti tykkää tästä?

Kommentit (499)

Vierailija
301/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aina inhonnut sydämeni pohjasta kaikkea pakkoyhteisöllisyyttä ja vihdoin se on loppu työpaikankin osalta ja saa keskittyä vain (normaalitilanteessakin etä)työntekoon ilman jatkuvia ryhmäytymis/kehittämispäivä/seminaaripelleilyehdotuksia. Suuri kivitalo, tontti ja kesämökki, suuret tulot asiantuntijana, velattomuus ja ihana oma rauha ilman turhanpäiväisiä ihmisiä ja uteliaita silmäpareja on taivaallista. Jos on korona-ajan ulkopuolella tarvetta käydä välillä kodin ulkopuolella, silloin kohteena on kaukomatkakohde sellaisessa paikassa luonto- tai kulttuurikohteessa jossa ei todellakaan törmää turistilaumoihin.

On ollut kirjoituksia ns. great resetistä. Siinä tuhotaan talous eikä kukaan omista mitään enää. Tätä tukee suunnitelma, että erikoisliikkeitten annettaisiin olla auki vaikka vain välttämättömät ostokset sallittaisiin. Niitä ei siis suljeta pakosti, eivätkä ne saa korvauksia vähentyneistä tuloista. Ne tulevat kaatumaan. Kuka heidän omaisuutensa käärii?

Ei ne kolmessa viikossa kaadu.

Miten niin kolmessa viikossa? Nythän on jo yli vuosi ollut epävarmaa ja nyt taas uusi kolme viikkoa eikä yhtään tiedä milloin loppuu tai edes tulee helpotuksia aukioloissa.

Jos on vuokratilat niin kertyy vuokrat, sähköt, vakuutukset yms. Omien asumiskulujen lisäksi.

Kahden paikan kulut ilman normaaleja tuloja.

Kaikissa kaupoissa on ihan vapaasti saatu kulkea. Vastasin siis tähän kohtaan: "Tätä tukee suunnitelma, että erikoisliikkeitten annettaisiin olla auki vaikka vain välttämättömät ostokset sallittaisiin."

Liikkumisrajoituksia koskien kai oli tämä välttämättömyysväittämä?

Vierailija
302/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieroglyfi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin nautin. Olen onnellisempi kuin ennen koronaa. En suostu tuntemaan tästä onnesta syyllisyyttä.

Sinulla on aika merkilliset silmät? Oletko antanut silmäsi sille, mikä on ihmisten onnellinen elämä. Ihan varmasti et ole. Olet antanut silmäsi pakottavien ja kurjistavien epidemiologien päähän. 

Otan sinut kiinni. Sinunlaisesi, ja sinä saat minut kärsimään, enkä minä ole mitenkään ainoa. Minä olen se jolla on onnellinen elämä, ihmisiä, ja iloa ympärilläni! Mutta sinä tapoit minut tajoituksillasi, niin ettei minua enää ole.

Minä olen se viaton iloinen elämä jota ei ole pakotettu mihinkään. Rajoitettu mitenkään. Minä otan sinut, joka tapoit minut vastaan. Minä otan sinut vastaan. Otan sinut kiinni

Minä otan sinut vastaan; Ottaa vastaan SS, se tarkoittaa ottaa vastaan tai myös pelastaa; SS ottaa vastaan. Se on muinaisegyptiä Ses; ottaa kiinni, tai myöskin ottaa kiinni, kuitenkaan rankaisematta... ...

Sinulla ei nyt taida olla sairaudentuntoa, et siis huomaa, että olet seonnut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset, jotka nauttivat koronan tuomista rajoitteista ovat niitä, jotka kokevat turvaa kun muut sanovat mitä saa ja pitää tehdä.

Omien päätösten tekeminen on vaikeaa tai jopa pelottavaa.

Jos tekevät tai edes pystyvät tekemään oman ratkaisun niin pelkäävät mitä siitä seuraa. Tai jos se menee pieleen niin tuntevat olevansa huonoja tai kauhistelevat mitä siitä seuraa.

Kun ulkopuoliset ja omaa itseään ylemmäksi ja viisaammiksi tuntemat ihmiset tekevät päätöksiä niin Nämä uskovat/luulevat, että ne päätökset ja rajoitukset ovat joko oikein tai ainakin ei tarvitse syyttää itseään jos ne eivät ole oikeita.

Elämä on niille ihmisille nyt helpompaa jotka luottavat auktoriteetteihin enemmän kuin omaan itseensä tai omaan harkintakykyynsä.

Myös nille jotka eivät kyseenalaista asioita.

AIka keskinkertaista, vähän enemmän yritystä.

Minä (ja moni muukin) on taas huomannut tässä etätöitä tehdessä, että työpaikan kyläluudat ovat pulassa. Ne ekstrovertit möykkääjät ja esiintyjät, jotka avokonttorissakin huusi kaikki asiansa kaikkien pakkokuunneltaviksi kaiken aikaa. Että huomataan. Nyt ne pyytelee apua yksinkertaisimpiin hommiin, eivät osaa ja eivät hommat hoidu. Tätä ollaan kyllä epäilty monen tällaisen tyypin kohdalla,  että taitaa työaika mennä kaikkeen muuhun kuin varsinaisen työhön. Etätyössä on oltava omatoiminen ja tiedettävä mistä ohjeet löytyvät (asiantuntijatyö, lakikirja on tunnettava tarkkaan).

Kyllä tällaisena aikana kaikkein eniten ovat hädissään juuri ne, jotka sisimmässään toivovat jeesusta tai jumalaa tai suurta käskijää johtoon, sellainen joka ärähtäisi tai vähintää jyrähtäisi, että mitään koronaa ei ole, elkää öyhöttökö ja vöyhöttäkö isot ihmiset ja kaikki on kuten ennenkin, ei tarvitse pelätä mitään muutosta ja ennen kaikkea EI tarvitse muuttua tai muuttaa mitään. Mennään vaan entiseen malliin, tuttua ja turvallista kulkua, kaikki on ihan hyvin hys hys.  

Ja nämä eksyksissä olevat raukat yrittävä projisoida sen oman pelkonsa niihin järkeviin, jotka haluavat osallistua taudin tukahduttamiseen. Ja onhan se vielä kiva irviä toisia, silläkin tavalla voi yrittää nostaa sitä olematonta itsetuntoa. Ja leikkiä rebeliä. Ja pitkittää ja pitkittää samalla sitä poikkeusaikaa.

Vierailija
304/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kyse siitä, että mistä nautitaan tai ei, vaan siitä mitä on pakko tehdä että tästä selvitään mahdollisimman pian ja mahdollisimman vähin vahingoin.

Vierailija
305/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nautin. Olen introvertti nörtti.

Vierailija
306/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kammottavinta ehkä ovat vauvat, jotka eivät ole koskaan nähneet ihmisjoukkoa ilman maskia, he ovat tottuneet että tämä hulluus on normaalia. He pelkäävät maskittomia vieraita ihmisiä.

Höpö höpö. Mitkä vauvat katselevat ihmisjoukkoja jossain?  Ja miksi se on huono asia jos tottuvat, tämä on normaalia nyt.

Kyllä ne vaivat perheensä naamat näkee joka päivä, ei niiden muita naamoja edes tarvitse nähdä.

Aasiassa on pidetty maskeja vuosikymmeniä saasteiden takia. 

Vierailija
307/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan uskomatonta että täällä on ihmisiä jotka sanovat mitä merkitystä sillä on kuka tykkää koska tämä on tilanne. Sitten on näitä lumihiutale ihmisiä joiden mielestä kaikki kriittinen ajattelu on salaliittoteoriaa ja vastaan hankaamista. Minä ainakin tykkään käydä kahviloissa ja elokuvissa. Se on myös elinehto taloudelle että nämä palvelut toimivat ja niitä käytetään. Voiko ihmiset todella olla näin aivopestyjä ja omassa kuplassaan eläviä? Valitettavasti taitaa kyllä olla. Tietenkin täytyy ottaa huomioon että tänne kirjoittelee lähinnä ne vähemmän asioista ymmärtävät tahot. Todellisuudessa ihmisten kanssa jutellessa töissä yms huomaa että suurinosa on samaa mieltä kanssani siitä että tämä nykytilanne on täysin kestämätön. Iso osa vain leikkii "lampaiden" kanssa mukana tätä leikkiä. Sitten on nämä oikeat "lampaat" jotka tilanteesta nauttii tai ovat vain muuten peloteltu kuoliaaksi.

MaRa- ala ei ole Tal uudelle elinehto. Suomen bruttokansantuote putosi viime vuonna kokonaiset 2,5%. Se että jokin ala tuottaa liikevaihtoa ei tarkoita sitä että se olisi välttämätöntä, mikäli tuotto on +-0.

Juuri oli juttua miten pelkästään Helsinki-Vantaan lentoasema tuottaa noin 4% Suomen BKT:stä. Nyt uhkaa käydä niin että se jää muun Euroopan jalkoihin, joten jo siinä uhkaa kadota pysyvästi monta prosenttia BKT:stä. Siihen päälle kaikki kerrannaisvaikutukset, esim. Lapin matkailun pysyvä hiipuminen, risteilyfirmojen kituuttaminen, MaRa-puolen kato kautta maan ja Turun telakalle lähestyvä lappu luukulle kun laivatilaukset peruuntuu.

Puhutaan valtavasta aukosta Suomen taloudessa. Eikä paikkaajaa taida olla näköpiirissä.

höpö höpö, juuri joku päivä kerrottiin että talous on nousukiidossa.

Ja mitä Finnairiin tulee, Suomi pärjäisi hyvin ilmankin. 

Vierailija
308/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kammottavinta ehkä ovat vauvat, jotka eivät ole koskaan nähneet ihmisjoukkoa ilman maskia, he ovat tottuneet että tämä hulluus on normaalia. He pelkäävät maskittomia vieraita ihmisiä.

Missäpä olet tällaisen vauvan oikeasti nähnyt? Lähipiirissäni yksikään vauva tai taapero ei toimi kuvailemallasi tavalla.

Jos vauva viedään tänä päivänä kauppakeskukseen tai ruokakauppaan, hän näkee suurimmalla osalla vieraista ihmisisistä maskit. Hän ei tiedä paremmasta, hän luulee että niin se kuuluukin olla.

Vierailija
309/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missäpä olet tällaisen vauvan oikeasti nähnyt? Lähipiirissäni yksikään vauva tai taapero ei toimi kuvailemallasi tavalla.

Jos vauva viedään tänä päivänä kauppakeskukseen tai ruokakauppaan, hän näkee suurimmalla osalla vieraista ihmisisistä maskit. Hän ei tiedä paremmasta, hän luulee että niin se kuuluukin olla.

https://yle.fi/uutiset/3-11815844

Vierailija
310/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä "minä tykkään olla kotona ja festareilla ja kahviloissa kävijät on apinoita" ihmiset unohtaa että jos toiset ihmiset eivät kävisi ja käyttäisi näitä palveluja se olisi loppujen lopuksi pois myös teiltä koska koko järjestelmä kaatuisi.

Se ettei olisi kahviloita ja festareita ei kaada järjestelmää. Ihmiset vaan käyttävät rahansa ja aikansa muuhun, jonne taas kysyntä ja tarjonta lisääntyy ja syntyy työpaikkoja.

Vierailija
311/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lienee suunnilleen yhtä kamalaa kuin syntyä Afrikkaan ja muuttaa sieltä Suomeen katsomaan vitivalkoisia naamoja, millaisia ei ole koskaan nähnyt.

Vierailija
312/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä "minä tykkään olla kotona ja festareilla ja kahviloissa kävijät on apinoita" ihmiset unohtaa että jos toiset ihmiset eivät kävisi ja käyttäisi näitä palveluja se olisi loppujen lopuksi pois myös teiltä koska koko järjestelmä kaatuisi.

Höpö höpö!

Järjestelmää pitää pystyssä teollisuus ja muu vientiala joka tuo rahaa maahan.

Kun menet festareille, niin ulkomaiset esiintyjät vievät rahaa pois kansantaloudesta palkkioillaan.

Kaljanmyynti teltassa ja kahvilat ovat sitä toinen toisillemme paitojen pesua, joka ei tätä myllyä pyöritä.

Ihan sama kun julkisella työskentelevät ulvovat veroeurojensa merkitystä. Kun palkat maksetaan julkkarilla veroista 😂

Jos jotain, niin tämä maa tarvitsee lisää vientiteollisuutta ja vähemmän palvelualaa jossa myydään samaa, minkä voi itsekin tehdä. Niillä euroilla tämä järjestelmä oikeasti pyörii.

Olet varmasti oikeassa että vientiteollisuutta tarvitaan mutta kyllä myös palveluala on todella tärkeää ja pk-yrittäjiä ei voida ajaa konkurssiin koronan varjolla.

Konkurssin myötä velat kuittautuu ja tilat ja kalusteet vapautuu edullisesti uuden yrittäjän käyttöön. Toki konkurssiin mennytkin voi ne halvalla bulvaanin kautta hankkia ja uudella nimellä putiikki auki.

Vierailija
313/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei kovin paljon haittaa. Lähinnä minua haittaa se, etten voi kavereita nähdä (ei niitäkään tarvitisi nähdä kuin kerran, pari kuussa) ja se, että pitää pelätä. Ei haittaa, etten pääse ravintolaan tai konserttiin.

Vierailija
314/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se Talous, isolla kirjaimilla, onhan se ainakin kokkareiden jumala.

Nyt on isojako meneillään kuin konsanaan 1700-luvulla. Mitkä yritykset pärjäävät ja mitkä eivät. Mikä kaupanala kasvaa, mikä vähenee tai loppuu kokonaan. Niin kuin täällä moni on jo sanonut, joillakin aloilla menee  paremmin kuin koskaan ja toiset taas itkevät, että loppu tuli. Pari vuotta sitten käsityöt oli siis niiku ihan kiva juttu, mut ei oo aikaa -tyyppinen harrastus, nyt villalangat tekevät kauppansa - noin yksi esimerkki vain mainitakseni.

Kyllä tästä ajasta voi jäädä pysyviäkin muutoksia ihmisten kulutustottumuksiin. Mutta se ihmetyttää, että sellaiset alat kuin viihde, tilaisuuksien järjestäjät ja jopa ravintolat itkevät nyt urakalla, kun ne kuitenkin ovat jo lähtökohtaisesti sellaisia aloja, jossa mikään ei koskaan ole kovin varmaa muu kuin jatkuva muutos, että ollaanpa sitä nyt kovin yllätettyjä. Ei joku viihdelaulaja voi koskaan olla varma onko niitä keikkoja vai ei, ellei ole joku supertähti. Samaten ravintolat ovat aina riskibisnestä, tuleeko asiakkaita, onko sijainti huono, tykätäänkö safkasta jne. 

Noh, veikkaan että jos/kun  - noista kieltäjistä ja heidän vastuuttomuudestaan ja taudin jylläämisen pitkittämisestä huolimatta - joskus päästään tästäkin epidemiasta voitolle, niin ryntäys julkisiin tiloihin ja kahviloihin ja ulkomailla tulee olemaan ennennäkemätön. Että kannattaa jo sitten suunnitella tulevaa ja valmistautua vaikka sellaiseen puolen vuoden kahvilan pitoon sopivalla paikalla. Voi tienata vaikka kuinkakin hyvät rahat.

Vierailija
315/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä järjestelmä? Hyvinhän tässä on pärjätty ilman turhia tapahtumia. Sen sijaan että menee festareille ryyppäämään 200 euroa niin voi käyttää sen johonkin järkevään kuten hyvinvointiin, ravintoon, liikuntaan, sisustukseen, elektroniikkaan..

Niin mikä mikähän se järjestelmä nahtaa olla😂😂 Hyvin lyhytnäköinen ja täysin ymmärtämätön kommentti, kertoo valitettavasti miten vähän suurinosa tämän palstan ihmisistä ymmärtää mitään taloudesta. Ei ole kyse sinun muutamasta huntista vaan koko globaalista talousjärjestelmästä.

Tosissasiko kuvittelet että jotkut festarit pitävät Suomen taloutta yllä? Niin ja ne suuret esiintyjäpalkkiot menevät ulkomaisille esiintyjille

En kuvittele, pahoittelut huonosta artikuloinnista. Puhuinkin koko Suomen taloudesta johon kuuluu osana pk-yrittäjyys, festarit yms yms... Suomen taloutta pitää tällä hetkellä pystyssä velkaraha, sama koskee kaikkia länsimaita. Jossain vaiheessa alkaa talouden todellinen pudotus ja kyyti on silloin kylmää.

Ei tule tapahtumaan. EKP painaa rahaa niin että kaikille riittää.

Vierailija
316/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ettei olisi kahviloita ja festareita ei kaada järjestelmää. Ihmiset vaan käyttävät rahansa ja aikansa muuhun, jonne taas kysyntä ja tarjonta lisääntyy ja syntyy työpaikkoja.

Juuri näin. Kuinka moni polkee jalkaa, kun mistään ei saa enää ostettua hetekoita, kuvaputkitelkkareita tai kasettimankkoja? Ihmiset tulevat jatkossakin kuluttamaan, mutta eivät välttämättä enää kaikkeen siihen, mihin kuluttivat ennen pandemiaa. Jos mulle olisi 1960-luvulla sanottu, että tulee aika, jolloin alle kouluikäiset lapset kulkevat televisio, radio ja puhelin, jossa näkee toisen ihmisen kuin ikkunaruudun takaa,  taskussaan, olisin pitänyt sanojaa ihan sekopäänä. 

Vierailija
317/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä järjestelmä? Hyvinhän tässä on pärjätty ilman turhia tapahtumia. Sen sijaan että menee festareille ryyppäämään 200 euroa niin voi käyttää sen johonkin järkevään kuten hyvinvointiin, ravintoon, liikuntaan, sisustukseen, elektroniikkaan..

Niin mikä mikähän se järjestelmä nahtaa olla😂😂 Hyvin lyhytnäköinen ja täysin ymmärtämätön kommentti, kertoo valitettavasti miten vähän suurinosa tämän palstan ihmisistä ymmärtää mitään taloudesta. Ei ole kyse sinun muutamasta huntista vaan koko globaalista talousjärjestelmästä.

Tosissasiko kuvittelet että jotkut festarit pitävät Suomen taloutta yllä? Niin ja ne suuret esiintyjäpalkkiot menevät ulkomaisille esiintyjille

Festarit työllistää toki muitakin kuin ulkomaisia esiintyjiä. Mutta festarit ei ole nyt se tämän järjestelmän pääpointti. Totuus esimerkiksi asiantuntijatöistä (joita tehdään paljon etänä) on se, että vaikeassa taloudellisessa tilanteessa niistä aletaan karsia. Se koskee niin yksityistä kuin julksenkin sektorin asiantuntijatehtäviä. Esimerkiksi erilaisesta tutkimus- ja kehittämistyöstä karsitaan, jos/kun yrityksen tai julkisen sektorin resurssit eivät enää niihin riitä. Mitä enemmän työttömyyttä sitä vähemmän ostovoimaa ja sitä suuremmat kustannukset yhteiskunnalle. Ja tämä taatusti iskee lopulta myös kaikenlaisiin asiantuntijoihin.

Globaalissa taloudessa on aina alueita, joilla on kasvua. Moni suomalainen asiantuntija on jo kauan tehnyt työtä Suomessa ,mutta maksaja on viimekädessä ulkomaalainen kansainvälinen toimija.

Vierailija
318/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän ihmisen mieli näivettyy jos ei ole mitään virikkeitä oman kodin ja elämän ulkopuolella.
Eikö muita haittaa jo se, että oma valinnanvapaus on otettu pois?

Ei voi edes suunnitella mitään. Minulla on sellainen "aivotoiminta", että vaikka en lähtisi mihinkään välttämättä niin minulla pitää olla vapaus tehdä niin halutessani. Minua haittaa ja ahdistaa suuresti jo tämä, että ihan totuttuja perusasioita ei voi tehdä.

Viime viikolla olin kaverini kanssa kävelyllä ja sanoimme, että mennään kahville jonnekin kivaan kahvilaan, otetaan hyvät pullat tai leivokset, mutta sitten tajusimme että eipä mennäkään.

Itse ja kaverini kaipaamme: ulkona syömistä, kahvilla, oluella, viinillä yms. spontaania tai suunniteltua käymistä, karaokea, tanssimista, laivaristeilyjä, kylpylöitä, uimahallia, yhteisiä tapaamisia, ilman maskia olemista, yleensä vapaasti ja huolettomasti olemista ja juttelemista ihmisten kanssa, matkojen suunnittelua, pieniä tai suurempiakin spontaaneja asioita ylipäätään yleisissä tiloissa. Harrastukset jne. Jne.

Siis niitä asioita joita voi normaalisti päättää ja ne voi siitä ilman suurempaa vaikeutta toteuttaa.

Ja nyt tarkoitan juuri niitä, mitkä tapahtuvat yhteydessä muihin ihmisiin.

En lenkkeilyä yksin tai kaksin, sukan kutomista tai ristikoita yms.

Niitä teen ja olen jo tehnyt ihan ilman koronaakin.

Korona ei mitenkään lisää niiden arvoa tai glorifisoi niitä asioita.

Vaan juuri niitä nyt puuttuvia asioita kaipaan.

Ei haittaa, en koe että minulta olisi mitään otettu pois. Ihmiset jotka näin ajattelevat, ovat minusta kummallisia. Ulistaan kuin olisi laitettu sadaksi vuodeksi pimeään häkkiin, vaikka on täysi vapaus ulkoilla ja ostaa ruokaa.

Kyllä nykyihminen on vieraantunut pahasti todellisuudesta. Kahvilat ja karaoket ei liity mitenkään vapauteen, ne ovat extraa, eivät elämälle ja sille kuuluisalle "vapaudelle" välttämättömiä asioita.

Mistä ihmeen "vapaudesta" jotkut nyt yhtäkkiä vinkuvat kuin papukaijat.

Mautonta suoraan sanoen kun rajoituksilla nimenomaan suojellaan yhteiskuntaa, että lumihiutaleet saa joskus tulevaisuudessakin nauttia turhakkeista velvollisuuksien lisäksi.

Yhteiskunnan jäsenille kuuluu nääs myös vastuu, jos kaipaa holtitonta anarkiaa, kannattaa muuttaa johonkin kehitysmaahan.

Vierailija
319/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ravintoloita, ei kahviloita, ei elokuvissa käyntiä eikä konsertteja, ei kuntosaleja eikä ryhmäliikuntaa, ei urheilukilpailuja paikan päällä koettuna, ei festareita, ei matkailua eikä laivareissuja.

Vain kotona tai mökillä oman talouden kanssa kökkimistä ja lähimetsässä samoilua.

Kuka ihan oikeasti tykkää tästä?

Itse asiassa tämä on hyvää harjoitusta vastaisen varalle. Vaikka korona joskus ehkä meneekin ohi niin pitkään ei kenelläkään enää ole varaa elintasoon, johon ennen koronaa totuttiin. Tulevaisuudessa eletään paljon vaatimattomammin.

Vierailija
320/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaat ihmiset. Sellaiset, joilla viiraa päästä jo muutenkin. Ei kukaan täyspäinen ja normaali tästä tykkää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kuusi