Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihan oikeasti: millainen ihminen nauttii tästä Uuden Normaalin mukaisesta maailmasta?

Vierailija
23.03.2021 |

Ei ravintoloita, ei kahviloita, ei elokuvissa käyntiä eikä konsertteja, ei kuntosaleja eikä ryhmäliikuntaa, ei urheilukilpailuja paikan päällä koettuna, ei festareita, ei matkailua eikä laivareissuja.

Vain kotona tai mökillä oman talouden kanssa kökkimistä ja lähimetsässä samoilua.

Kuka ihan oikeasti tykkää tästä?

Kommentit (499)

Vierailija
201/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä sen ymmärrän, ettei tää tilanne kaikkien elämään vaikuta tuntuvasti, mutta sitä en ymmärrä, että miksi joku nauttii tästä? En oikein keksi muuta syytä kuin vahingonilon tai sitten se on oman poliittisen vakaumuksen signaloimista (täytyy kannattaa rajoituksia, koska tyhmät äärioikeistolaiset vastustaa niitä). Eihän jollain eräjormalla, joka viettää kaiken aikansa metsän keskellä poissa sivistyksen parista pitäisi olla muutenkaan juuri mitään riskiä saada koronatartuntaa.

Vierailija
202/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ravintolassa kävin viimeksi vuonna 2013

- elokuvissa kävin viimeksi katsomassa Titanicin

- Teatterissa joskus 80-luvulla

- kerran olen ollut festareilla ja se oli -94

- ryhmäliikuntaa en ole harrastanut koskaan, ei riitä rytmitaju

- salilla käytiin yläasteen liikunta tunnilla

- iskän kanssa kävin katsomassa ralleja ala-aste ikäisenä

- kahvilassa sentään kävin elein. Juotiin kaverin kanssa pystykahvit ulkona.

Tervetuloa keski-ikäisen yksinhuoltaja äidin elämään

Sulla on varmaan huikea hiekkalaatikon ja jääkaapin väliin sijoittuva elämä, jossa ei sivistyksestä ole tietoakaan. Ei todellakaan käy kateeksi.

Miten ravintolat, ryhmäliikunnat, festarit, kahvilat ja teatterit tekevät ylimaallisen sivistyneeksi?

Ihminen voi käyttää senkin ajan vaikka jonkun oikeasti sivistävän asian lukemiseen tai tekemiseen.

Jos sinä käyt heilumassa festareilla tai jossain body combatissa kirkuvat pöksyt jalassa samojen apinoiden kanssa, niin miten siinä tulee sivistyneeksi?

Miten kuvittelet niin, että nämä myös muutakin kaipaavat eivät myös sivistäisi itseään, esimerkiksi lukemalla? Naurettavaa ja ei tuo teidänkaltaisten "itsensä sivistäminen" ainakaan lisää empaattisuutta tai avarakatseisuutta.

Minä olen ollut lapsesta saakka kova lukemaan, käyn säännöllisesti kirjastossa ja en meinaa löytää sieltä enää lukematonta kirjaa, siis oman maun mukaista.

Luen ihan joka päivä, joskus tuntuu, että jo silmät jo kärsii.

Kuulun myös erilaisiin keskusteluryhmiin, seuraan aikaani ja maailman tapahtumia, haluan opetella uutta ja tietää asioista jne.

Lukemista ja asioiden seuraamista (muiden kuin korona) tapahtuu ihan koko ajan nytkin, se ei mitenkään ole mikään uusi plussa tässä ajassa.

MUTTA siitä huolimatta minua ahdistaa tämä aika.

Haluan olla kosketuksissa muihin ihmisiin, kokea elävää musiikkia yms. ja elävää, muiden ihmisten kanssa tapahtuvaa toimintaa.

Ulkona kotoa, päästä muihin maisemiin tai pois omista rutiineista ja omista ympyröistä.

Sehän niissä on ideana. Ei se, että "voihan kotonakin niitä samoja asioita tehdä"

Voi tehdä monia, mutta kun se ei ole sama asia.

Iloinen nauru ja juttelu kivassa seurassa, ehkä viinilasillisen kanssa, jossain kauniissa maisemassa kesällä kauniilla ilmalla ulkona, vaikka veden ääressä, on aivan eri kuin jostain ruudulta tapahtuva keskustelu sohvalla kotona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoa, että tällä palstalla on ainoastaan pyhimyksiä, jotka eivät ikinä käy ravintoloissa, baareissa, teatterissa, keikoilla ja jotka suorastaan vahingoniloisina huutavat lisää rajoituksia ja haluavat jopa kaiken tuon kokonaan kiinni, koska eivät itse tykkää olla ihmisten seurassa.

Korona on kyllä tuonut esille ihmisten totaalisen itsekkyyden ja omaan napaan tuijottamisen -nimenomaan näiden rajoitusten puolestapuhujien kautta. Koska heille tämä tilanne on ihan sama niin pakko sen on olla kaikille muillekin ja näin voidaan jatkaa vaikka maailman tappiin asti.

Se virus pitää saada poistettua. Kyseessä ei ole mikään pikkunuha, vaan oikeasti monta ihmishenkeä vienyt sairaus. Siksi niitä rajoituksia on. Mitä enemmän jengi protestoi ja uhmaa typeryyttään rajoituksia, sitä kauemmin tätä kestää. Eli kuka tässä nyt se itsekäs on?

Pitää muuten paikkansa, paitsi että se virus ei tule onneksi poistumaan yhtään mihinkään vaan jää pyörimään maapallolle lukemattomien muiden sairauksien lisäksi. Hyvä on kuitenkin, että saamme nauttia poikkeusoloista. Vältin niiden ansioista työpaikan tappavan tylsät turvallisuuskoulutuspäivät ja pomo pitää yhteyttä valvomoon lähinnä etänä. Tosin tuo maskin käyttö kauppareissulla alkaa vituttaa.

Vierailija
204/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Ihmiset, jotka eivät koskaan käy missään tai harrasta mitään

- Ihmiset, jotka valittavat avokonttoreista, mutta nyt saavat lukea sitä iltalehteä rauhassa etätöissä

- Ihmiset, jotka eivät tarvitse mitään kodin ulkopuolista elämäänsä ja ovat sitä mieltä, että ei muidenkaan kuuluisi tarvita

- Ihmiset, jotka eivät arvosta kulttuurielämyksiä

- Ihmiset, jotka luulevat, että verorahat tulevat jostain taikaseinästä, eivätkä ymmärrä, että jos halutaan ilmaiset tai edulliset sosiaalipalvelut, lapsilisät ja muut edut, niin on saatava verotuloja ja niitä syntyy, kun ihmiset ostavat palveluja ja tuotteita, ei riitä, että insinöörien palkkatuloja verotetaan kireästi

Toi viimeinen. 

Jospa maailma oikeasti heräisi siihen, että kuinka paljon meillä on tätä ylimääräistä väestöä joka ei ole tarpeen. Aika pieni osa porukkaa tarvitaan tavaroiden tuottamiseen ja liikuttamiseen. Loput ovat jotta kierrättävät rahaa. Ehkä parantavat elintasoaankin siinä samalla, mutta niiden paikkojen määrä joilla noin voi tehdä vähenee koko ajan. Ns keskiluokan katoaminen tulee tapahtumaan täälläkin jos meno jatkuu entisenlaisena. 

Jos talous toimisi oikeasti aika paljon hitaammin, kaikki kuluttaisivat vain vähän. Ympäristö kiittäisi. 

Sit pitää vain miettiä tulonjakoa, miten taata riittävät ja välttämättömät palvelut kaikille. 

Vierailija
205/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, mä olen kyllä elänyt suht normaalisti. Töissä käyn, mökillä, ravintolasta haetaan välillä ruokaa, kylpylässä oltiin juuri.. eipä elämä hirveästi ole muuttunut.

Vierailija
206/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän aikaa sitten lehdessä oli juttua, miten talviurheiluvälineiden myynti oli kasvanut ennätyksellisesti. Asiaan tietysti vaikuttaa sekin, että jopa täällä pääkaupunkiseudulla on ollut taas kunnon talvi. Mutta hyvin monet, jotka ovat luopuneet pandemian vuoksi sisäliikuntaharrastuksestaan, ovat vaihtaneet sen ulkoliikuntaharrastukseen. Parhaiten varmasti liikuntaharrastustensa osalta ovat pärjänneet ne, jotka ovat kyenneet vaihtamaan liikuntaharrastustaan pandemian ajaksi eivätkä lopettaneet harrastamista kokonaan. 

Vierailija
207/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me nykyihmiset luulemme olevamme fiksuimpia koskaan. 

Siihen on syy, miksi maailmaan on rajat muotoutuneet. Näin esim. taudit eivät leviä samoin kuin nyt. Ihmiset tulevat myös paremmin toimeen keskenään, kun identiteetti on suht samanlainen.

Vierailija
208/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä sen ymmärrän, ettei tää tilanne kaikkien elämään vaikuta tuntuvasti, mutta sitä en ymmärrä, että miksi joku nauttii tästä? En oikein keksi muuta syytä kuin vahingonilon tai sitten se on oman poliittisen vakaumuksen signaloimista (täytyy kannattaa rajoituksia, koska tyhmät äärioikeistolaiset vastustaa niitä). Eihän jollain eräjormalla, joka viettää kaiken aikansa metsän keskellä poissa sivistyksen parista pitäisi olla muutenkaan juuri mitään riskiä saada koronatartuntaa.

Itse kyllä nautin tästä, salilla käyn ahkerasti, mutta onneksi sulku kestää vain tämän kuun loppuun ja sen ajan voi harrastaa aerobistakin ulkona näin kevään tullen. Onneksi korona kurittaa meitä vielä pitkään ja rokotteet eivät tehoa,se tuskin oli mikään yllätys. Leffaan kyllä tekisi mieli mennä, mutta on netfixit, hbo:t ja muut niin se kyllä korvaa. Töissä koronasta on pelkkää iloa, jää kaikki turha pois ja pomoakin näkee harvakseltaan.

Vierailija
209/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan uskomatonta että täällä on ihmisiä jotka sanovat mitä merkitystä sillä on kuka tykkää koska tämä on tilanne. Sitten on näitä lumihiutale ihmisiä joiden mielestä kaikki kriittinen ajattelu on salaliittoteoriaa ja vastaan hankaamista. Minä ainakin tykkään käydä kahviloissa ja elokuvissa. Se on myös elinehto taloudelle että nämä palvelut toimivat ja niitä käytetään. Voiko ihmiset todella olla näin aivopestyjä ja omassa kuplassaan eläviä? Valitettavasti taitaa kyllä olla. Tietenkin täytyy ottaa huomioon että tänne kirjoittelee lähinnä ne vähemmän asioista ymmärtävät tahot. Todellisuudessa ihmisten kanssa jutellessa töissä yms huomaa että suurinosa on samaa mieltä kanssani siitä että tämä nykytilanne on täysin kestämätön. Iso osa vain leikkii "lampaiden" kanssa mukana tätä leikkiä. Sitten on nämä oikeat "lampaat" jotka tilanteesta nauttii tai ovat vain muuten peloteltu kuoliaaksi.

MaRa- ala ei ole Tal uudelle elinehto. Suomen bruttokansantuote putosi viime vuonna kokonaiset 2,5%. Se että jokin ala tuottaa liikevaihtoa ei tarkoita sitä että se olisi välttämätöntä, mikäli tuotto on +-0.

Vierailija
210/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei haittaa ollenkaan, vaikka en pääsisi ulkomaille koskaan en ole edes ikinä käynyt Kolmårdenia pidemmällä. En ole ikinä ollut edes mikään sosiaalinen ihminen ja vähäisten kavereiden kanssa juttelen mesen kautta. Ne joilla täytyy olla aina kämppä täynnä väkeä niin he eivät pärjää. Pahoin pelkään ettei tämä tule olemaan viimeinen pandemia ja noi muunnos virukset. Itse en halua olla se joka levittää tappavaa tautia läheisiini ja muille.

Vierailija
211/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan tavallinen ikäiseni (60v) ihminen, joka tykkää mökkeilystä, puutarhanhoidosta, käsitöistä, lukemisesta, ruuanlaitosta, lasten ja lastenlasten tapaamisesta sekä koiran kanssa ulkoilusta. Ravintolasta saa tilattua ruokaa silloin, jos ei itse huvita kokkailla. Ei mun elämäni ole muuttunut pandemian vuoksi yhtään mitenkään. 

Aika itsekeskeistä minäminä ajattelua.

Millä tavalla itsekeskeistä ajattelua? Onko sekin itsekeskeistä ajattelua, että pidän argentiinalaisista punaviineistä ja joku toinen ei?

Vaikka ei itseä haittaa luulisi, että haittaisi että monet ryhmät kuten opintojaan alouttaneet nuoret kärsii suuresti. En minä osaisi porskutella noin omahyväisen huolettomasti vaikka omaa elämää ei haittaisikaan.

Opintoja aloittavat nuoret kärsivät suuresti?

Vaikka opiskelu ja tutkinto ovat ilmaisia. Itse asiassa siihenkin saa rahallosta tukea. Ruokaa ja vaatteita on sekä katto päällä ja lämmin asunto.

Sulla on merkillinen määritelmä kärsimykselle, jos ei pääse mölisemään haalarit päällä ympäri kaupunkien keskustoja ”verkostoitumaan”

Kyllä on elämässä mennyt nuorella joku pahasti vikaan, jos hieman poikkeuksellinen tilanne vuodessa saa pollan poksahtamaan. Ei siinä tule kestämään sitten muutenkaan normaalia elämää. Työelämän paineita, asuntolainoja, perhe-elämää.

Ai niin! Eihän ne kestäkään. Kun ennen koronaa iski jo parin vuoden työelämän jälkeen burn out.

Vetelää väkeä ja henkinen kapasiteetti olematon.

Onneksi emme asu vaikkapa Ukrainassa, jossa on sota käynnissä ja osa nuorista oikeasti kärsii. Kärsimys ei vain muodostu siitä, ettei saa imeä lattea kahvilassa

Kyllä se vaan on nuorelle aika iso menetys, jos ei pääse "mölisemään haalarit päällä ympäri kaupungin keskustoja". Nämä ihmiset ovat nuoria nyt ja nämä vuodet ovat heille ainutkertaisia. He eivät koskaan saa tätä aikaa takaisin. Aikuisilla tilanne on eri, kun asioita voi siirtää useita vuosia. Ja opiskellessa kyse on paljon muustakin. Vertaistuesta, ystävyydestä, oivalluksista, kokemuksista, itsenäistymisestä, maailman avartumisesta ja oppimisesta. Kyllä minunkin elämäni ja persoonani olisivat todella erilaiset, jos en olisi koskaan tavannut opiskelukavereitani livenä. 

Ja tilannehan olisi täysin eri, jos kyse olisi vain vuodesta. Tyhmempikin tajuaa, että tämä ei lopu vielä pitkään aikaan ja nyt on mennyt jo se vuosi. 

Tottakai tilanne on erilainen kuin jossain sota-alueilla, mutta on naurettavaa väittää, että mikään ei ole muuttunut. 

Vierailija
212/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuden maailmanjärjestyksen synnytystuskia nämä vain. Antikristus odottaa esiripun takana koskas astua näyttämölle. Vielä on maan päällä ylöstempaamaton morsiusseurakunta jonka täälläolo estää pahaa päääsemästä täysin valloilleen. Silti nyt jo ritisee ja ryskää, niinku Titanikissa joka on pouolittain veellä täyttynyt ja kahtia halkeemaisillaan

Vierailija
213/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelijoiden puolesta harmittaa suuresti. Mutta muuten olen jopa hieman vahingon iloinen

Vierailija
214/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi normaali tekee vasta tuloaan.

Vierailija
215/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei liity kovin suuresti asiaan mutta suosittelen kirjaa nimeltään Ajattele kuin munkki.

Vierailija
216/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan tavallinen ikäiseni (60v) ihminen, joka tykkää mökkeilystä, puutarhanhoidosta, käsitöistä, lukemisesta, ruuanlaitosta, lasten ja lastenlasten tapaamisesta sekä koiran kanssa ulkoilusta. Ravintolasta saa tilattua ruokaa silloin, jos ei itse huvita kokkailla. Ei mun elämäni ole muuttunut pandemian vuoksi yhtään mitenkään. 

Aika itsekeskeistä minäminä ajattelua.

Millä tavalla itsekeskeistä ajattelua? Onko sekin itsekeskeistä ajattelua, että pidän argentiinalaisista punaviineistä ja joku toinen ei?

Vaikka ei itseä haittaa luulisi, että haittaisi että monet ryhmät kuten opintojaan alouttaneet nuoret kärsii suuresti. En minä osaisi porskutella noin omahyväisen huolettomasti vaikka omaa elämää ei haittaisikaan.

Opintoja aloittavat nuoret kärsivät suuresti?

Vaikka opiskelu ja tutkinto ovat ilmaisia. Itse asiassa siihenkin saa rahallosta tukea. Ruokaa ja vaatteita on sekä katto päällä ja lämmin asunto.

Sulla on merkillinen määritelmä kärsimykselle, jos ei pääse mölisemään haalarit päällä ympäri kaupunkien keskustoja ”verkostoitumaan”

Kyllä on elämässä mennyt nuorella joku pahasti vikaan, jos hieman poikkeuksellinen tilanne vuodessa saa pollan poksahtamaan. Ei siinä tule kestämään sitten muutenkaan normaalia elämää. Työelämän paineita, asuntolainoja, perhe-elämää.

Ai niin! Eihän ne kestäkään. Kun ennen koronaa iski jo parin vuoden työelämän jälkeen burn out.

Vetelää väkeä ja henkinen kapasiteetti olematon.

Onneksi emme asu vaikkapa Ukrainassa, jossa on sota käynnissä ja osa nuorista oikeasti kärsii. Kärsimys ei vain muodostu siitä, ettei saa imeä lattea kahvilassa

Lapseton ihminen, ja k...ipäinen vastaus. Muistatko omaa nuoruuttasi ollenkaan? Tosin, ei sillä niin väliä, kun luonteesi on mitä on.

Vierailija
217/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aluksi huomasin nauttivani siitä, että sai olla omissa oloissaan ja tehdä töitä kotona. Tuntui tosi ihanalta, että työmatkoihin menneen ajan sai nukkua ja muutenkin vapaa-aika tuntui lisääntyvän.

No, nyt on mennyt vuosi etätöissä ja huomaa että tästä ei enää osaa nauttia kuten ennen. Ihmissuhteita rasittaa kaikkien turhautuminen koronaan, huomaan että monilla tilanne alkaa käydä mielenterveyden päälle. Itsekin olen todella kyllästynyt tähän "uuteen normaaliin". Voi kunpa voisi vaan palata entiseen aikaan.

Vierailija
218/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan uskomatonta että täällä on ihmisiä jotka sanovat mitä merkitystä sillä on kuka tykkää koska tämä on tilanne. Sitten on näitä lumihiutale ihmisiä joiden mielestä kaikki kriittinen ajattelu on salaliittoteoriaa ja vastaan hankaamista. Minä ainakin tykkään käydä kahviloissa ja elokuvissa. Se on myös elinehto taloudelle että nämä palvelut toimivat ja niitä käytetään. Voiko ihmiset todella olla näin aivopestyjä ja omassa kuplassaan eläviä? Valitettavasti taitaa kyllä olla. Tietenkin täytyy ottaa huomioon että tänne kirjoittelee lähinnä ne vähemmän asioista ymmärtävät tahot. Todellisuudessa ihmisten kanssa jutellessa töissä yms huomaa että suurinosa on samaa mieltä kanssani siitä että tämä nykytilanne on täysin kestämätön. Iso osa vain leikkii "lampaiden" kanssa mukana tätä leikkiä. Sitten on nämä oikeat "lampaat" jotka tilanteesta nauttii tai ovat vain muuten peloteltu kuoliaaksi.

MaRa- ala ei ole Tal uudelle elinehto. Suomen bruttokansantuote putosi viime vuonna kokonaiset 2,5%. Se että jokin ala tuottaa liikevaihtoa ei tarkoita sitä että se olisi välttämätöntä, mikäli tuotto on +-0.

Juuri näin. Talous pyörii ihan hyvin ilman kahviloitakin tai ravintoloitakin.

On tietty niin että helposti raha lakkaa kiertämästä, mutta onko tää nykyjärjestelmä oikeasti järkevin muutenkaan, en usko. 

Vierailija
219/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin no, periaatteessa olen tämän hetkisessä tilanteessa vahingoniloinen niille piittaamattomille ihmisille, jotka ovat tähän asti normaaliin tapaan hypänneet baareissa ja vähät välittäneet mistään suosituksista. Heidän mielestä koronaa ei ole. Esimerkiksi uhotaan, kuinka maskia ei käytetä, kuin vaan töissä, jossa on pakko, mutta mikä pelkuri sellainen on, joka alistuu kuitenkin sen työnantajan "turhille ja typerille" vaatimuksille?

Vierailija
220/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen kuin alapeukutatte niin paljon kuin tahdotte, mutta minulla on todella kova kaipuu entiseen. 

Kaipaan viikottaisia tanssi- ja pilatesharrastuksiani, joihin oli kiva mennä ja samalla tutustua ihmisiin. 

Kaipaan sitä, että kaverin kanssa käytiin säännöllisesti elokuvissa ja sen jälkeen kahvilassa tai pizzalla. 

Kaipaan sitä, että kerran vuodessa hemmottelin itseäni käymällä Kansallisteatterissa. 

Kaipaan sitä, että miehen kanssa käytiin kerran viikossa syömässä hienosti ravintolassa. Oli mukavaa laittautua, meikata ja laittaa hienompia vaatteita ja nauttia punaviiniä ravintolapöydässä. 

Kaipaan sitä, että sai laittaa huulipunaa ilman pelkoa siitä, että se leviää maskiin.

Kaipaan sitä, että käytiin vanhempien ja sisarusten & kumppanien kanssa kerran vuodessa laivareissulla ja oli niin hauskaa, kun tanssittiin ja naurettiin vatsamme kipeiksi. Tietysti myös buffetpöytä! Kaikki se into ja hauskuus, joka alkoi siitä hetkestä, kun saapui satamaan. 

Kaipaan sitä, että kerran tai pari vuodessa pääsi käymään lomalla ulkomailla. Uida valtameren aalloissa ja kokeilla uusia ruokia, sekä nauttia ihanasta lämmöstä.

Kaipaan työkavereita ja hauskoja vitsituokioita kahvipöydässä. 

Harmi, jos monenkaan mielestä nuo eivät ole hauskaa elämää tai ei ole kaipuuta sellaiseen. Minusta noissa hetkissä oli sitä elämän hienoutta, jota kaipaan tosi paljon. On nykyisessäkin paljon hienoa, mutta pelkkä kotona olo ja kaappien siivoaminen tai neulomisen opettelu ei korvaa kaikkea tuota. 

Pakko sanoa, että sulla on vähän pinnallinen maailma..

Mutta ratkaisuksi voisin sanoa muutamaan kohtaan esimerkiksi että: Miksi et käy pilates tai tanssitunnilla, kaikki paikat eivät ole kiinni? Pizzalle ja kahville pääsee todennäköisesti 3 viikon jälkeen, joten hätä ei ole tämännäköinen.

Jos kaipaat hienosti syömistä ravintolossa kerran viikossa, niin se kyllä vahvistaa pinnallisuutesi. Ja jos huulipuna maskissa on ongelma, niin et ole vielä elämässäsi nähnyt oikeita ongelmia. Anteeksi, ei millään pahalla.

Kaiken hyvän lisäksi netistä on saanut ostaa vuoden ajan häkkyröitä jotka pitää maskin erossa huulista juurikin jotta huulipuna ei suttaannu.