Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihan oikeasti: millainen ihminen nauttii tästä Uuden Normaalin mukaisesta maailmasta?

Vierailija
23.03.2021 |

Ei ravintoloita, ei kahviloita, ei elokuvissa käyntiä eikä konsertteja, ei kuntosaleja eikä ryhmäliikuntaa, ei urheilukilpailuja paikan päällä koettuna, ei festareita, ei matkailua eikä laivareissuja.

Vain kotona tai mökillä oman talouden kanssa kökkimistä ja lähimetsässä samoilua.

Kuka ihan oikeasti tykkää tästä?

Kommentit (499)

Vierailija
221/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali ihminen.

Vierailija
222/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ravintoloita, ei kahviloita, ei elokuvissa käyntiä eikä konsertteja, ei kuntosaleja eikä ryhmäliikuntaa, ei urheilukilpailuja paikan päällä koettuna, ei festareita, ei matkailua eikä laivareissuja.

No itselleni elämää ei edes kuulu massatapahtumat muutenkaan ennen koronaa. Noista matkailu muihin maihin ja urheilukilpailut on ainoa missä kävin sekä välillä ravintolat ja kuntosalit

M19

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun elämä on tuollaista kuin kuvailit. Se oli sellaista kun olin töissä ja samanlaista kun olin työtön ja yhä samanlaista kun olin opiskelija. Ihan hyvää elämää.

Vierailija
224/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän ihmisen mieli näivettyy jos ei ole mitään virikkeitä oman kodin ja elämän ulkopuolella.

Eikö muita haittaa jo se, että oma valinnanvapaus on otettu pois?

Ei voi edes suunnitella mitään. Minulla on sellainen "aivotoiminta", että vaikka en lähtisi mihinkään välttämättä niin minulla pitää olla vapaus tehdä niin halutessani. Minua haittaa ja ahdistaa suuresti jo tämä, että ihan totuttuja perusasioita ei voi tehdä.

Viime viikolla olin kaverini kanssa kävelyllä ja sanoimme, että mennään kahville jonnekin kivaan kahvilaan, otetaan hyvät pullat tai leivokset, mutta sitten tajusimme että eipä mennäkään.

Itse ja kaverini kaipaamme: ulkona syömistä, kahvilla, oluella, viinillä yms. spontaania tai suunniteltua käymistä, karaokea, tanssimista, laivaristeilyjä, kylpylöitä, uimahallia, yhteisiä tapaamisia, ilman maskia olemista, yleensä vapaasti ja huolettomasti olemista ja juttelemista ihmisten kanssa, matkojen suunnittelua, pieniä tai suurempiakin spontaaneja asioita ylipäätään yleisissä tiloissa. Harrastukset jne. Jne.

Siis niitä asioita joita voi normaalisti päättää ja ne voi siitä ilman suurempaa vaikeutta toteuttaa.

Ja nyt tarkoitan juuri niitä, mitkä tapahtuvat yhteydessä muihin ihmisiin.

En lenkkeilyä yksin tai kaksin, sukan kutomista tai ristikoita yms.

Niitä teen ja olen jo tehnyt ihan ilman koronaakin.

Korona ei mitenkään lisää niiden arvoa tai glorifisoi niitä asioita.

Vaan juuri niitä nyt puuttuvia asioita kaipaan.

Kahvilat ovat olleet kiinni vasta kaksi viikkoa. Kolme viikkoa sitten olisit voinut käydä kaverisi kanssa kahvilassa. Tulipa muuten mieleen, että ennen pandemiaa palstalla oli usein kirjoituksia, miksi ihmiset eivät käy enää kahvilla toistensa luona vaan aina pitää mennä jonnekin kahvilaan. Silloin monet (en tarkoita sinua) kaipasivat just kotona kahvittelua kahviloissa tapaamisten sijasta. 

Voi pyhä yksinkertaisuus. Eihän se kolme viikkoa sitten kahvilassakäynti korvaa sitä, että haluaisimme juuri nyt, spontaanisti, mennä kahvilaan.

Olemme kahvitelleet myös kotona, säännöllisesti, ei se ole mitenkään poissuljettu etteikö sekin olisi kivaa.

MUTTA kysymys on juuri siitä, mitä ei jotkut ymmärrä, vaikka juo kotona kahvia on piristävää ja erilaista mennä MYÖS kahvilaan, istua pöytään ja ottaa valmis kahvi ja joku herkullinen leivos.

Koska normaalissa elämässä YLEENSÄ ihmiset tekevät erilaisia asioita rinnakkain.

Voidaan syödä kotona, mennään josku syömään ulos, viihdytään hyvin kotona, mennään joskus viikonlopuksi hotelliin tms.

Ei se tarkoita että jos kaipaa joskus muuta etteikö nauti myös siitä kotona tai kaverin kotona tehtävistä asioista.

Ihmiset yleensä kaipaavat monia, erilaisia asioita, yksi asia ei sulje pois toista, mitä monipuolisempi ja virikkeellisempi elämä sitä virkeämpänä niin ihminen kuin aivotkin pysyvät.

Jumittaminen ja jumiutuminen yhteen samaan kovin pitkään ei tee hyvää kenellekään.

Varsinkin monet vanhemmat ihmiset, pelkäävät, että pystyvätkö palaamaan normaaliin. Vuosi, pari on heille pitkä aika.

Pelkäävät, että jos ovatkin sitten menettäneet kyvyn ja tulleet saamattomiksi lähteä taas harrastamaan ja tapaamaan muita ihmisiä.

Tämä minun mielipiteeni.

Ja monen muun, olen jutellut juuri vanhempien ihmisten kanssa ja heitä pelottaa kun masentuvat ja vanhentuvat paljon enemmän nyt kun kaikki ulkoinen toiminta ja ihmisten tapaaminen on minimissä tai loppunut vallan.

Jospa jäävätkin sitten kotiinsa nyhjöttämään kun eivät vain osaa enää lähteä. Tätä moni pelkää, nuorempikin.

Vierailija
225/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tässä ollut myös hyviä asioit vaikka myöskin huonoja.

Itse olen nauttinut, kun olen saanut olla niin paljon kotona lasten kanssa. Ennen koronaa tulin töistä kuuden jälkeen kansi meidän lastentarhaikäisiä lapsia vain vähän ennen nukkumaaikaa. Nyt lasten kanssa saa viettää paljon enemmän aikaa.

Toinen hyvä puoli on ajansäästä työmatkoihin yms. Normaalisti aamutoimiin + työmatkoihin menisi 1,5 tuntia päivässä, nyt se säästyy, esim juuri lasten kanssa yhdessäoloon.

Lisäksi rahaa säästyy kun voi syödä kotiruokaa vs lounasravintolat, työmatkojen bensat yms.

Jos olisin lapseton nuori, niin ottaisi armottomasti päähän, mutta pienten lasten vanhemmille korona on ollut ihan ok aikaa.

Vierailija
226/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ravintolassa kävin viimeksi vuonna 2013

- elokuvissa kävin viimeksi katsomassa Titanicin

- Teatterissa joskus 80-luvulla

- kerran olen ollut festareilla ja se oli -94

- ryhmäliikuntaa en ole harrastanut koskaan, ei riitä rytmitaju

- salilla käytiin yläasteen liikunta tunnilla

- iskän kanssa kävin katsomassa ralleja ala-aste ikäisenä

- kahvilassa sentään kävin elein. Juotiin kaverin kanssa pystykahvit ulkona.

Tervetuloa keski-ikäisen yksinhuoltaja äidin elämään

Sulla on varmaan huikea hiekkalaatikon ja jääkaapin väliin sijoittuva elämä, jossa ei sivistyksestä ole tietoakaan. Ei todellakaan käy kateeksi.

Miten ravintolat, ryhmäliikunnat, festarit, kahvilat ja teatterit tekevät ylimaallisen sivistyneeksi?

Ihminen voi käyttää senkin ajan vaikka jonkun oikeasti sivistävän asian lukemiseen tai tekemiseen.

Jos sinä käyt heilumassa festareilla tai jossain body combatissa kirkuvat pöksyt jalassa samojen apinoiden kanssa, niin miten siinä tulee sivistyneeksi?

Tätä en minäkään ymmärrä.

Yleensä älykkäät ihmiset pysyvät tuollasista paikoista kaukana, ilman koronaakin.

Vierailija
227/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaaja nat sit nauttivat.. tuskin kukaan muu. Elämme pian nat si valtiossa ja se vaikuttaa lähes kaikkiin.

Vierailija
228/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä sen ymmärrän, ettei tää tilanne kaikkien elämään vaikuta tuntuvasti, mutta sitä en ymmärrä, että miksi joku nauttii tästä? En oikein keksi muuta syytä kuin vahingonilon tai sitten se on oman poliittisen vakaumuksen signaloimista (täytyy kannattaa rajoituksia, koska tyhmät äärioikeistolaiset vastustaa niitä). Eihän jollain eräjormalla, joka viettää kaiken aikansa metsän keskellä poissa sivistyksen parista pitäisi olla muutenkaan juuri mitään riskiä saada koronatartuntaa.

Niin no, periaatteessa olen tämän hetkisessä tilanteessa vahingoniloinen niille piittaamattomille ihmisille, jotka ovat tähän asti normaaliin tapaan hypänneet baareissa ja vähät välittäneet mistään suosituksista. Heidän mielestä koronaa ei ole. Esimerkiksi uhotaan, kuinka maskia ei käytetä, kuin vaan töissä, jossa on pakko, mutta mikä pelkuri sellainen on, joka alistuu kuitenkin sen työnantajan "turhille ja typerille" vaatimuksille?

Entäs ne, jotka haluaisivat käydä baareissa ja kahviloissa, mutta eivät nyt käy? Ei kai niillä tämä missään tunnukaan, jotka eivät rajoituksista ole tähänkään asti piitanneet. Eli olet vahingoniloinen niille, jotka noudattavat rajoituksia etkä suinkaan niille, jotka eivät noudata. 

Vierailija
229/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieraskieliset” naapurissa tuntuu olevan maailma kylässä ja juhlat joka toinen yö. Maskeista ei tietoa, mutta metelistä päätellen hauskaa on, vaikka en kielestä mitään ymmärrä.

Vierailija
230/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan tavallinen ikäiseni (60v) ihminen, joka tykkää mökkeilystä, puutarhanhoidosta, käsitöistä, lukemisesta, ruuanlaitosta, lasten ja lastenlasten tapaamisesta sekä koiran kanssa ulkoilusta. Ravintolasta saa tilattua ruokaa silloin, jos ei itse huvita kokkailla. Ei mun elämäni ole muuttunut pandemian vuoksi yhtään mitenkään. 

No ethän sinä niitä lapsia ja lapsenlapsia saisi tavata, ellette asu yhdessä.

Vierailija
231/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ravintolassa kävin viimeksi vuonna 2013

- elokuvissa kävin viimeksi katsomassa Titanicin

- Teatterissa joskus 80-luvulla

- kerran olen ollut festareilla ja se oli -94

- ryhmäliikuntaa en ole harrastanut koskaan, ei riitä rytmitaju

- salilla käytiin yläasteen liikunta tunnilla

- iskän kanssa kävin katsomassa ralleja ala-aste ikäisenä

- kahvilassa sentään kävin elein. Juotiin kaverin kanssa pystykahvit ulkona.

Tervetuloa keski-ikäisen yksinhuoltaja äidin elämään

Sulla on varmaan huikea hiekkalaatikon ja jääkaapin väliin sijoittuva elämä, jossa ei sivistyksestä ole tietoakaan. Ei todellakaan käy kateeksi.

Miten ravintolat, ryhmäliikunnat, festarit, kahvilat ja teatterit tekevät ylimaallisen sivistyneeksi?

Ihminen voi käyttää senkin ajan vaikka jonkun oikeasti sivistävän asian lukemiseen tai tekemiseen.

Jos sinä käyt heilumassa festareilla tai jossain body combatissa kirkuvat pöksyt jalassa samojen apinoiden kanssa, niin miten siinä tulee sivistyneeksi?

Tätä en minäkään ymmärrä.

Yleensä älykkäät ihmiset pysyvät tuollasista paikoista kaukana, ilman koronaakin.

Omituinen käsitys älykkyydestä. Miksi ihmeessä älykäs ihminen ei kävisi liikkumassa, kahvilassa tai teatterissa? 

Vierailija
232/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nauti tästä tilanteesta, mutta olen sopeutunut. Kiukuttelu pubien sulkemisesta ja festarien perumisesta on säälittävää.

Vierailija
233/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Kateelliset, erityisesti rikkaita kadehtivat köyhät

-Kommunistit

-Älyllisesti tyhmät, jotka eivät kaipaa virikkeitä

-Narsistit, sadistit ja psykopaatit, jotka haluavat pahaa muille

-Ääri-introvertit ja muut sosiaalisesti rajoittuneet

-Luulosairaat, bakteerikammoiset

-Ne, jotka eivät pärjää normaalin maailman kilpailussa

-Laiskat

-Kontrollinhaluiset

Pelkästään tuohon sakkiin kuuluu varmaan satojatuhansia ihmisiä.

Vähintäänkin ilkeämielinen lista. Tuntuu siltä, että ihmiset, jotka haluaisivat tehdä aloittajan listaamia asioita ovat vihaisia niille, jotka eivät niin välitä moisista menoista ja sopeutuvat korona-arkeen helpommin. Vaikka toisille korona-arki ei ota niin koville, ei se ole heidän vikansa, että toisille ottaa. Turha ilkeillä.[/quote

Hah.Ei ole ilkeilyä että sanoo totuuden.

Vierailija
235/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä sen ymmärrän, ettei tää tilanne kaikkien elämään vaikuta tuntuvasti, mutta sitä en ymmärrä, että miksi joku nauttii tästä? En oikein keksi muuta syytä kuin vahingonilon tai sitten se on oman poliittisen vakaumuksen signaloimista (täytyy kannattaa rajoituksia, koska tyhmät äärioikeistolaiset vastustaa niitä). Eihän jollain eräjormalla, joka viettää kaiken aikansa metsän keskellä poissa sivistyksen parista pitäisi olla muutenkaan juuri mitään riskiä saada koronatartuntaa.

On paljon ihmisiä, joiden työtä voi hyvin tehdä etätyönä, mutta ennen pandemiaa työnantaja ei ole suostunut etätyöhön. Ei kaikki halua mennä aamuruuhkassa töihin ja tulla iltapäiväruuhkassa takaisin.  Mulle itselleni se tekee viikossa 10 tuntia lisää vapaa-aikaa, kun teen etätöitä. Tunnen ihmisiä, joiden työnantajat ovatkin nyt todenneet, että etätyömahdollisuus jää pysyväksi. Osa heistä on jo muuttanut pois pääkaupunkiseudulta, koska toimistolle ei tarvitse enää mennä tai mennä vain harvoin. En usko, että kukaan varsinaisesti nauttii siitä, että on pandemia, ihmisiä sairastuu vakavasti, leikkausjonot pitenevät, kun henkilökuntaa joudutaan siirtämään koronapotilaiden hoitoon jne, mutta on ihmisiä, jotka osaavat nauttia niistä hyvistä asioista, joita pandemia on tuonut heidän elämäänsä. Kuten etätyöstä ja uudesta kodista kaukana pääkaupunkiseudun ruuhkista. 

Vierailija
236/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan uskomatonta että täällä on ihmisiä jotka sanovat mitä merkitystä sillä on kuka tykkää koska tämä on tilanne. Sitten on näitä lumihiutale ihmisiä joiden mielestä kaikki kriittinen ajattelu on salaliittoteoriaa ja vastaan hankaamista. Minä ainakin tykkään käydä kahviloissa ja elokuvissa. Se on myös elinehto taloudelle että nämä palvelut toimivat ja niitä käytetään. Voiko ihmiset todella olla näin aivopestyjä ja omassa kuplassaan eläviä? Valitettavasti taitaa kyllä olla. Tietenkin täytyy ottaa huomioon että tänne kirjoittelee lähinnä ne vähemmän asioista ymmärtävät tahot. Todellisuudessa ihmisten kanssa jutellessa töissä yms huomaa että suurinosa on samaa mieltä kanssani siitä että tämä nykytilanne on täysin kestämätön. Iso osa vain leikkii "lampaiden" kanssa mukana tätä leikkiä. Sitten on nämä oikeat "lampaat" jotka tilanteesta nauttii tai ovat vain muuten peloteltu kuoliaaksi.

MaRa- ala ei ole Tal uudelle elinehto. Suomen bruttokansantuote putosi viime vuonna kokonaiset 2,5%. Se että jokin ala tuottaa liikevaihtoa ei tarkoita sitä että se olisi välttämätöntä, mikäli tuotto on +-0.

Juuri näin. Talous pyörii ihan hyvin ilman kahviloitakin tai ravintoloitakin.

On tietty niin että helposti raha lakkaa kiertämästä, mutta onko tää nykyjärjestelmä oikeasti järkevin muutenkaan, en usko. 

Haistakaa yhteiskunnan loiset visvanen vitt*

Kyllä loisille niiden Mara alalla työskentemevuen n. 100 000 ihmisen maksamat verorahat kelpaa tukiem muodossa.

Tehkää yhteiskunnalle palvelus saatana* syöpäkasvaimet ja TAPPAKAA ITSENNE!!!!

Ymmärrätkö että loisia ovat juuri ne rahan kierrättäjät, jotka eivät tuo maan rajojen sisälle peson pesoa? 

Tuo alahan elää siitä, että joku tekee työtä joka myydään ulkomaille, ja sillä rahalla voidaan ostaa palveluita. Ei ravintolan perässä tänne kukaan matkusta. 

Vierailija
237/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen työtön ja köyhä, joten ei ole ollut koskaan varaa tehdä noita ap:n mainitsemia asioita. Mökkiäkään ei todellakaan ole, tai autoa. Korona ei siis ole elämääni juurikaan rajoittanut. Ihan kiva oikeastaan, että nyt parempiosaisetkin saa tutustua köyhän elämään. Ja selvästi alkaa heillä jo pääkoppa hajoamaan. Siinä mielessä korona on rajoittanut elämää, että en ole toisella puolella Suomea asuvia vanhempiani päässyt katsomaan niin usein kuin haluaisin.

Vierailija
238/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan uskomatonta että täällä on ihmisiä jotka sanovat mitä merkitystä sillä on kuka tykkää koska tämä on tilanne. Sitten on näitä lumihiutale ihmisiä joiden mielestä kaikki kriittinen ajattelu on salaliittoteoriaa ja vastaan hankaamista. Minä ainakin tykkään käydä kahviloissa ja elokuvissa. Se on myös elinehto taloudelle että nämä palvelut toimivat ja niitä käytetään. Voiko ihmiset todella olla näin aivopestyjä ja omassa kuplassaan eläviä? Valitettavasti taitaa kyllä olla. Tietenkin täytyy ottaa huomioon että tänne kirjoittelee lähinnä ne vähemmän asioista ymmärtävät tahot. Todellisuudessa ihmisten kanssa jutellessa töissä yms huomaa että suurinosa on samaa mieltä kanssani siitä että tämä nykytilanne on täysin kestämätön. Iso osa vain leikkii "lampaiden" kanssa mukana tätä leikkiä. Sitten on nämä oikeat "lampaat" jotka tilanteesta nauttii tai ovat vain muuten peloteltu kuoliaaksi.

MaRa- ala ei ole Tal uudelle elinehto. Suomen bruttokansantuote putosi viime vuonna kokonaiset 2,5%. Se että jokin ala tuottaa liikevaihtoa ei tarkoita sitä että se olisi välttämätöntä, mikäli tuotto on +-0.

Juuri näin. Talous pyörii ihan hyvin ilman kahviloitakin tai ravintoloitakin.

On tietty niin että helposti raha lakkaa kiertämästä, mutta onko tää nykyjärjestelmä oikeasti järkevin muutenkaan, en usko. 

Haistakaa yhteiskunnan loiset visvanen vitt*

Kyllä loisille niiden Mara alalla työskentemevuen n. 100 000 ihmisen maksamat verorahat kelpaa tukiem muodossa.

Tehkää yhteiskunnalle palvelus saatana* syöpäkasvaimet ja TAPPAKAA ITSENNE!!!!

Jos te tekisitte töitä pienemmällä palkalla, niin muille jäisi enemmän rahaa.  Ravintolat on liian kalliita täällä. Yksinkertaista. 

Vierailija
239/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä.

Työt hoituvat mukavasti etänä, ja harrastukset ovat olleet kotona jo ennestään. Turhat kissanristiäiset on peruttu, mutta välttämättömät asiat hoituvat. Viihdyn hyvin omassa seurassa. Toki olisi kiva päästä välille retkeilemään, kahvilaan ja leffaan, mutta näinkin on ihan hyvä.

t. aspergerihminen

Vierailija
240/499 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin no, periaatteessa olen tämän hetkisessä tilanteessa vahingoniloinen niille piittaamattomille ihmisille, jotka ovat tähän asti normaaliin tapaan hypänneet baareissa ja vähät välittäneet mistään suosituksista. Heidän mielestä koronaa ei ole. Esimerkiksi uhotaan, kuinka maskia ei käytetä, kuin vaan töissä, jossa on pakko, mutta mikä pelkuri sellainen on, joka alistuu kuitenkin sen työnantajan "turhille ja typerille" vaatimuksille?

Entäs ne, jotka haluaisivat käydä baareissa ja kahviloissa, mutta eivät nyt käy? Ei kai niillä tämä missään tunnukaan, jotka eivät rajoituksista ole tähänkään asti piitanneet. Eli olet vahingoniloinen niille, jotka noudattavat rajoituksia etkä suinkaan niille, jotka eivät noudata. 

Juuri niille, jotka eivät ole noudattaneet eivätkä nyt pääse mihinkään ja sitä ruikutetaan aamusta iltaan facebookissa ja jaellaan kaikkia typeriä valeuutisia foliohatut päässä. Ei osata perustella mitään asiallisesti, vaan mennään yhtäkkiä aiheesta kukkaruukkuun.

Kyllä minäkin haluaisin päästä kahvilaan tai ravintolaan, mutta olen sen hyväksynyt, että tässä tilanteessa sinne nyt ei pääse eikä ole ennen sulkujakaan ollut viisasta mennä ja osataan pitää turvavälit, huolehtia käsihygieniasta, käyttää maskia, kipeänä ei liikuta mihinkään, kuin koronatestiin, ei järjestetä suuria kokoontumisia ja kekkereitä jne.