Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En jaksa työpaikkailmoitusten älyttömiä vaatimuksia

Vierailija
22.03.2021 |

Perus suunnitteluhommiinkin pitäisi olla sosiaalinen ja ulospäinsuuntautunut. Ei tee mieli hakea enää mihinkään.

T. Taitava, ahkera ja huolellinen introvertti

Kommentit (800)

Vierailija
181/800 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin juuri yhden ilmoituksen jossa vaatimuksena oli mm.rento asenne työntekoon. Lojaalius ja elämänmyönteisyys.

Eli työkaverit puolet itsaria hautovia masennuksessa ja burnoutissa rypeviä ja toinen puoli selkäänpuukottavia psykopaatteja. Puoli vuotta ja uusi työntekijä on jommassa kummassa porukassa.

Vierailija
182/800 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin juuri yhden ilmoituksen jossa vaatimuksena oli mm.rento asenne työntekoon. Lojaalius ja elämänmyönteisyys.

Elämänmyönteisyys?!?

No tavallaan ymmärrän mitä tällä haetaan. Jos on positiivinen asenne niin silloin selviää esim. haasteista helpommin, koska uskoo omiin kykyihinsä ja positiiviseen lopputulokseen enemmän kuin perusnegaihminen. Elämänmyönteiset ihmiset ovat kiinnostuneita oppimaan uusia asioita ja ovat yleensä myös mukavia työkavereita/tulevat hyvin toimeen tarvittaessa myös asiakkaiden kanssa. 

Elämänmyönteisyydellä ei ole mitään tekoa noiden kanssa. Oppimiskyvynkin määriittä ihan muut tekijät kuin "elämänmyönteisyys".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/800 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämänmyönteisyys?!?

No tavallaan ymmärrän mitä tällä haetaan. Jos on positiivinen asenne niin silloin selviää esim. haasteista helpommin, koska uskoo omiin kykyihinsä ja positiiviseen lopputulokseen enemmän kuin perusnegaihminen. Elämänmyönteiset ihmiset ovat kiinnostuneita oppimaan uusia asioita ja ovat yleensä myös mukavia työkavereita/tulevat hyvin toimeen tarvittaessa myös asiakkaiden kanssa. 

Elämänmyönteisyydellä ei ole mitään tekoa noiden kanssa. Oppimiskyvynkin määriittä ihan muut tekijät kuin "elämänmyönteisyys".

Ellei sitten ole tarkoitus, että se työ on koko elämä..

Vierailija
184/800 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapseni on ollut S-ryhmällä Salessa kahtena kesänä kassalla ja hyllyttämässä.

Molempina kesinä on ollut kaksi haastattelukierrosta, toinen videoyhteydellä ja toinen kasvotusten.

Vierailija
185/800 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työpaikan näyttää nykyisin saavan se, joka valehtelee parhaiten.

Näinhän se usein on. Itse en suostu vaan pidän kiinni omista arvoistani.

Kumpikin osapuoli haastattelussa vähän bluffaa. Ei se työnantajakaan aina kerro, että hommaan saattaa sisältyä joskus pitkä ulkomaankomennus Venäjällä tai oletetaan, että päivystetään puhelimessa ilman korvausta pyhänä. Sitten jos Juhannusaattona jättää vastaamatta puhelimeen, niin on pomolla naama nutturalla.

Vierailija
186/800 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun lapseni on ollut S-ryhmällä Salessa kahtena kesänä kassalla ja hyllyttämässä.

Molempina kesinä on ollut kaksi haastattelukierrosta, toinen videoyhteydellä ja toinen kasvotusten.

Käsittämätöntä kaikkien osapuolten ajan tuhlausta.

Vierailija
187/800 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hohhoijaa, eikö täällä tajuta vieläkään, että ne työpaikkailmoitukset on samalla yrityksen Brändin rakentamista, jolla luodaan mielikuvia henkilöstöstä. Ei niitä oikeasti voisi vähempää kiinnostaa oletko extro tai introvertti, kunhan teet työsi hyvin. Oletteko kyllä reppanoita, ei ihme, jos olette työttömiä.

Mun silmiin on vaan huonoa mainosta kaikki epärealistiset ja ihmeellisiä kliseitä vilisevät ilmoitukset. Mutta kaipa sitä brändiä voi niinkin rakentaa..

Niinpä. Eihän niitä ilmoituksia näe kuin ne, jotka ovat juuri hakemassa töitä. Samalle näkee sen sata muuta, ehkä jopa houkuttelevampaakin ilmoitusta.

Sitten kun erehtyy vastaamaan ilmoitukseen, ehkä 2 kk päästä tulee lisää kliseitä. "Kiitos hakemuksestasi! Iloksemme huomasimme, että ilmoituksemme on herättänyt yllättävän paljon kiinnostusta! Olemme nyt huolellisesti valinneet jatkoon menevät, ja valitettavasti valintamme ei tällä kertaa kohdistunut sinuun."

Kannustaako hakemaan uusiksi? Ei.

Sitäkin tapahtuu edelleen, että ei vastata mitään.

Entäs ne viisi valittua sitten? Todennäköisesti yksi on kärkihakija, loppuja haastatellaan muodon vuoksi. HR:n ohjeissa kun lukee, että viittä pitää haastatella. Sitten kuukauden päästä neljälle muulle soitetaan. "Essi Esimies täällä hei, siitä työpaikasta. Valitsimme toisen. Hei hei!"

Valittu kärkihakija on valheellisen ilmoituksen työhön ylipätevä, ja lähtee epämotivoituneena pois puolessa vuodessa. Paikka pistetään uudelleen hakuun, eikä kukaan edelliselle hakukierrokselle osallistunut hae uudestaan.

Hienosti hoidettu brändäys, jälleen kerran!

Tapahtuuko tuota todella että SOITETAAN siitä että että valittiin joku toinen? Ottaisin tuon kyllä vittuiluna. Sähköposti tai tekstiviesti pitää torjunnasta laittaa, soittaminen vain sille joka valitaan tai kun pyydetään haastatteluun.

Meillä HR jostain syystä vaatii tätä. Vmäistä sekä soittajalle että puheluun vastaajalle.

Vierailija
188/800 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo itse olin aikoinaan Tampereella eräässä ketjumyymälässä harjoittelussa ja olen introvertti, mutta osaan kyllä perus sosiaalisen käytöksen asiakkaita kohtaan. Hoidin työni olin ajoissa paikalla jne. Vakityöntekijät mielistelivät pomoa(kaikki naisia) myös pomo ja aina kun pomo ei ollut paikalla kaikki juorus ramppas tupakalla ja haukkuivat pomoa minkä kerkes, mutta mulle pomo sanoi että ujo ja hiljainen on kaksi eri asiaa eli ei tykännyt kun en höpötellyt kaikkien kanssa tai mielistellyt häntä no olispa tiennymitä pilkkaa ne sosiaaliset tyypit hänestä keksi:D ja piti itteään vielä tykättynä henkilönä:D että tuosta ja muista samanlaisista kokemuksista johtuen en edes halua työelämään mikään raha ei ole senarvosta että pitää työntää kieli pomon perseeseen joka päivä

Vierailija
189/800 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työpaikan näyttää nykyisin saavan se, joka valehtelee parhaiten.

Minä hävisin joskus työpaikan yhdelle valehtelijalle, ja ajattelin, että ei se työpaikka sitten olisi ollutkaan minulle sopiva.

Minä olen ihmetellyt vaatimusta hyvästä englannin kielestä, ja sitten kuitenkaan sitä ei lainkaan testata haastattelussa. 

Vierailija
190/800 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein 9 vuotta sijaisuuksia keittiöapulaisena ja siivoojana, mutta en kelvannut vakituiseksi ujouteni takia. Sain positiivista palautetta ammattitaidostani, joustavuudestani, työni laadusta, luotettavuudestani yms. mutta ujouteni ja hiljaisuuteni oli este vakituisen paikan saamiselle. Ihmettelen kuitenkin, miten he kelpuuttivat minut sijaiseksi. Sijaisenhan pitää sopeutua jatkuvasti muuttuviin työyhteisöihin ja työpaikkoihin. En ymmärrä, miten ujous ei haitannut siinä. Hain vakituisia paikkoja, mutta en päässyt kertaakaan toiselle kierrokselle ryhmähaastattelusta. Epäonnistuin niissä joka kerta ujouden ja jännittämisen takia, ja pomot sanoivat, että pitäisi olla rohkeampi. Koen itseni todella huonoksi ja epäonnistuneeksi ihmiseksi. En voi hakea mitään työpaikkoja, koska kaikissa vaaditaan niin mahdottomia. Olen työttömänä tällä hetkellä . En usko työllistyväni enää koskaan, koska minussa ei ole mitään hyviä ominaisuuksia. 

Olet ammattitaitoinen, joustava, teet laadukasta työtä, ja olet luotettava!

Vierailija
191/800 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nuori lukion käynyt jatko-opiskelija ja tuntuu että mahdotonta saada sitä ensimmäistä työpaikkaa. Ymmärrän, että tutkinto ja kokemus merkitsee, mutta mistäpä sitä kokemusta saa, kun ei työpaikkaakaan saa, kaikki mahdollinen kelpaisi. Pahoittelut pelkästä avautumiskommentista, mutta turhauttaa suunnattomasti kun haluaisi tehdä töitä, mutta ei ”saa” tehdä. Ja samaan aikaan hallitus pohtii, kuinka saada ihmiset töihin.

Kuulostaa tutulta. Tällaista se oli jo silloin kun itse aloin etsiä ensimmäistä työpaikkaa 15 vuotta sitten. Eipä siitä jää kuin paskan maku suuhun kun lähdet hyvillä papereilla hakemaan paikkaa ja ilmoitus toisensa perään on sitä samaa liipalaapaa älyttömillä vaatimuksilla.

"Etsimme nuorta, energistä tekijää tiimiimme. Edellytämme sinulta: 30 vuoden kokemusta, 10 kielen osaamista, syövän parantamista, taitoa rakentaa tukeva pilvenpiirtäjä hammastikuista, taitoa tehdä paskasta kultaa ja luoda portti Taivaan ja Helvetin välille."

Ja tehtävä on tyyliä kahvinkeittäjä jossain pienessä toimistossa 10€/tunti minimipalkalla. Parhaimmat ilmoitukset ovat niitä, joissa ei edes kerrota mitä oikeasti haetaan. Vasta sitten, jos olet päässyt haastatteluun, läväytetään pitkä lista vaatimuksista joita työnantaja oikeasti haluaa.

Vierailija
192/800 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen oppinut että kannattaa valehdella työpaikan saamiseksi, vaikka toisin luulisi. Esimerkiksi juuri, että olet älyttömän sosiaalinen ja energinen. Sitten jos saat paikat, ei työnantajaa kiinnosta piirun vertaa sosiaalisuutesi. En ymmärrä, miksi tuo vaatimus pitää olla, mutta valitettavasti introverttinä esiintyvänä on lähes mahdoton saada työtä useista paikoista.

En ole valehtelun kannalla, mutta kun itse aloin valehtelemaan vain tästä asiasta, työpaikka ilmaantui. Valitettavasti työnantajia harvoin kiinnostaa luonteen hyvyys, pelkkä pätäkkä ja tuotto kiinnostaa.

Mutta eikö työntekijä juurikin palkata sen tuoton takia? Meillä on aivan liikaa kantasuomalaisia työntekijöitä jotka sanovat """Nyt olen töissä""" kun ovat työpaikalla? Siellähän pitäisi tehdäkin jotain palkan + 40% sivukulujen + kate työnantajalle verran? Muuten voipi joutua ns. vaihtoaitioon?

Vierailija
193/800 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin joki aika sitten työpaikkahaastattelussa., jossa tuleva esimies kertoi millaiset vaatimukset ovat työkohteessa. Täytän suurimmalta osalta kyseiset vaatimukset. Haastattelun jälkeen jäin haluanko todella mennä kyseiseen työkohteeseen vaikka tulisin valituksi. 

Vierailija
194/800 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikkailmoitus:

Yrityksemme toiminnan laajentuessa etsimme nuorekkaaseen ja eteenpäinpyrkivään joukkoomme sinua, ATK-asiantuntija, vastaamaan tietojärjestelmämme kehitys- , ylläpito, tuki- ja koulutustehtävistä. Tarjoamme modernin työympäristön ja edistykselliset työkalut, sekä tilaisuuden kehittää itseäsi. Edellytämme sinulta joko diplomi-insinöörin tai insinöörin tutkintoa, vähintään 10 vuoden työkokemusta, alle 30 vuoden ikää, MCSE ja MCP-tutkintoa, ABC-ajokorttia (pikku e luetaan eduksi) sekä osaamista seuraavilta osa-alueilta:

* Windows NT 3.51, NT 4, NT 5, Windows 3.11, 95 ja 98

* Novell Intranetware ja Netware 3 sekä 4

* SCO System V, AIX, Linux, HP/UX sekä Digital UNIX

* Office 97 (asennus, käyttö, tuki ja koulutus) sekä BackOffice-tuoteperhe (Exchange Server, IIS 4, SMS, MTS, Site Server ja SNA server)

* VMS, VM, MVS, JES3, 4300/DOS, TSO ja CICS

* AS/400 ja S/36

Hallitset tietokantaohjelmoinnin Oracle-, SQL Server- ja RDBMS-ympäristöissä, tunnet verkonhallinnan ja olet kuin kotonasi C, C++, Visual Basic-, Scheme-, Lisp-, Prolog- , Pascal- ja Delphi-ohjelmoinnin parissa. Seuraat aikaasi ja hallitset usean vuoden kokemuksella Javan, Corban sekä JDBC-ohjelmoinnin, eikä DCOM ja Windows DNA:kaan ole outo.

Ciscon IOS on sinulle arkipäivää, ja TCP/IP on keskimmäinen nimesi. Tunnet Lotus Dominon ja Notes-tuoteperheen kuin omat taskusi. Omaat myös graafista silmää ja taitoja käyttöliittymäsuunnitelussa. Sinulla on usean vuoden kokemus HTML-pohjaisista Intranet- ja Internetratkaisuista sekä sähköisestä kaupankäynnistä. Olet energinen ja omaat hyvän paineensietokyvyn. Puhut sujuvasti suomea, ruotsia, englantia, saksaa, ranskaa, flaamia ja iiriä, sekä ilmaiset itseäsi näillä kielillä sujuvasti myös kirjallisesti. Olet asiakaspalvelu- ja myyntihenkinen. Orastavat telepaattiset kyvyt katsotaan eduksi.

Osaat tulkita asiakkaidemme tarpeet ja toiveet kahdesta pätkivän GSM-yhteyden yli kantautuneesta, etäisesti puhuttua kieltä muistuttavasta äänteestä. Vapaa-aikanasi harjoitat telekinesiaa ja mustaa magiaa, joten osaat materialisoitua vähintään kolmeen paikkaan yhdenaikaisesti.

Tukitoiminta on sydäntäsi lähellä, joten ymmärrät loppukäyttäjien "se hajos", "oli siinä joku messu mut mä klikkasin OK" ja "en mä mitään tehny"-lauseet ja osaat toimia niiden vaatimalla tavalla aina ja kaikkialla.

Harrastuksenasi on myös Windows DDK-ohjelmointi, joten uusien laiteajurien teko paikan päällä luonnistuu sinulta helposti. Luet säännöllisesti Dr Dobb's Journalia, osaat ulkoa Lotuksen, Adoben, Novellin, IBM:n ja Microsoftin Knowledgebase-artikkelit, yön yksinäisinä hetkinä kätevästi korjaat hajonneen emolevyn, verkkokortin tai kovalevyn mediapinnan joko sveitsin armeijan linkkuveitsellä tai Leatherman toolilla - säkki päässä ja toinen käsi selän taakse sidottuna. (Lue: savussa, sumussa ja seitsemän pullon simassa.)

Työtehtäviäsi varten edellytämme että sinulla on oma auto, Visa tai Diner's Club (Amex hyväksytään), sekä vähintään kolmen lentoyhtiön Platinum-, Gold- tai Premiere- tason frequent flyer-kortit.

Toivomme hakijoilta kokemusta astronauttina olemisesta. Olet jo toivottavasti käynyt kuun pimeällä puolella korjaamassa Linux-servereitä. Olet myöskin "käpistellyt" gravitaatiopropolsio moottoreita joiden tekniikka on peräisin UFO:ista. Juhan af Grann kaverina luetaan eduksi.

Toivomuksemme täyttääksesi sinun tulee olla sosiaalinen, sanavalmis ja joviaali, työtä ja tiukkoja paikkoja pelkäämätön, joustava ja oma-aloitteinen. Julkkisten kanssa kaveeraaminen, kokemus PR-työstä ja ehdokkuus Nobelin rauhanpalkinnon saajaksi katsotaan eduksi paikkaa täytettäessä.

Lähetä vapaamuotoinen hakemuksesi ja CV:si todistusjäljennöksineen osoitteella Mokia.com (Mokia Collecting People). Kuoreen merkintä "ORJA".

Vierailija
195/800 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajat, jotkut heistä, eivät mielellään palkkaa työntekijää, jotka ovat koulutetumpia kuin mitä itse on.

Vierailija
196/800 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pomo suosii työhaastatteluissa niitä puheliaita ja hymyileviä tyyppejä. Samaan aikaan valittaa kun tuontantolinjallamme ei suoriteta tarpeeksi nopeasti kun porukka höpisee keskenään joutavia kun pitäis töitä tehdä. En ihan ymmärrä miksi hän palkkaa aina ne hölösuut töihin, joita tehdään pääsääntöisesti yksin ja pitäisi pystyä keskittymään pitkäksikin aikaa omaan hiljaiseen työskentelyyn. Vaihtuvuus on myös suurta kun nämä ylisosiaaliset ihmiset eivät jaksa puurtaa itekseen ja pomo käy välillä huutamassa että vähemmän puhetta, enemmän töitä!

Vierailija
197/800 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan myös kauneus ja komeus vaikuttavat, tämä on tutkittu ihan tieteellisestikin. Ja kyllä siihen tulokseen tulee ihan maalaisjärkeäkin käyttämällä.

Vierailija
198/800 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työpaikka kiinnostaa, vastaa täyttävänsä kaikki hakukriteerit helposti.

Sitten seuraa koeaika.

Ikävä että asia on näin mutta tähän hallitus, ja hallitukset ovat ohjanneet. Työnantaja tietysti asettaa hakukriteerejä jotta ei tarvitsisi käydä 10 000 hakijan nippua läpi joka ikiseen kahvinkeittäjän rooliin mutta kun työmarkkinat on säädetty työntekijälle tämmöiseksi niin niillä mennään.

Muistakaa että Suomessa on n. 500 000 työtöntä ja huutava työvoimapula. Finnairkin tarvitsee ulkomaista työvoimaa kun ei Suomessa ole työntekijöitä... tai sitten työntekijän sijasta tarvittaisi ilmaista työorjaa.

Vierailija
199/800 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Työnantajat, jotkut heistä, eivät mielellään palkkaa työntekijää, jotka ovat koulutetumpia kuin mitä itse on."

Pomo, jolla on huono itsetunto vähäisellä koulutuksella, voi kokea uhkaksi osaajat. Kokemusta on.

Vierailija
200/800 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työpaikkailmoitus:

Yrityksemme toiminnan laajentuessa etsimme nuorekkaaseen ja eteenpäinpyrkivään joukkoomme sinua, ATK-asiantuntija, vastaamaan tietojärjestelmämme kehitys- , ylläpito, tuki- ja koulutustehtävistä. Tarjoamme modernin työympäristön ja edistykselliset työkalut, sekä tilaisuuden kehittää itseäsi. Edellytämme sinulta joko diplomi-insinöörin tai insinöörin tutkintoa, vähintään 10 vuoden työkokemusta, alle 30 vuoden ikää, MCSE ja MCP-tutkintoa, ABC-ajokorttia (pikku e luetaan eduksi) sekä osaamista seuraavilta osa-alueilta:

* Windows NT 3.51, NT 4, NT 5, Windows 3.11, 95 ja 98

* Novell Intranetware ja Netware 3 sekä 4

* SCO System V, AIX, Linux, HP/UX sekä Digital UNIX

* Office 97 (asennus, käyttö, tuki ja koulutus) sekä BackOffice-tuoteperhe (Exchange Server, IIS 4, SMS, MTS, Site Server ja SNA server)

* VMS, VM, MVS, JES3, 4300/DOS, TSO ja CICS

* AS/400 ja S/36

Hallitset tietokantaohjelmoinnin Oracle-, SQL Server- ja RDBMS-ympäristöissä, tunnet verkonhallinnan ja olet kuin kotonasi C, C++, Visual Basic-, Scheme-, Lisp-, Prolog- , Pascal- ja Delphi-ohjelmoinnin parissa. Seuraat aikaasi ja hallitset usean vuoden kokemuksella Javan, Corban sekä JDBC-ohjelmoinnin, eikä DCOM ja Windows DNA:kaan ole outo.

Ciscon IOS on sinulle arkipäivää, ja TCP/IP on keskimmäinen nimesi. Tunnet Lotus Dominon ja Notes-tuoteperheen kuin omat taskusi. Omaat myös graafista silmää ja taitoja käyttöliittymäsuunnitelussa. Sinulla on usean vuoden kokemus HTML-pohjaisista Intranet- ja Internetratkaisuista sekä sähköisestä kaupankäynnistä. Olet energinen ja omaat hyvän paineensietokyvyn. Puhut sujuvasti suomea, ruotsia, englantia, saksaa, ranskaa, flaamia ja iiriä, sekä ilmaiset itseäsi näillä kielillä sujuvasti myös kirjallisesti. Olet asiakaspalvelu- ja myyntihenkinen. Orastavat telepaattiset kyvyt katsotaan eduksi.

Osaat tulkita asiakkaidemme tarpeet ja toiveet kahdesta pätkivän GSM-yhteyden yli kantautuneesta, etäisesti puhuttua kieltä muistuttavasta äänteestä. Vapaa-aikanasi harjoitat telekinesiaa ja mustaa magiaa, joten osaat materialisoitua vähintään kolmeen paikkaan yhdenaikaisesti.

Tukitoiminta on sydäntäsi lähellä, joten ymmärrät loppukäyttäjien "se hajos", "oli siinä joku messu mut mä klikkasin OK" ja "en mä mitään tehny"-lauseet ja osaat toimia niiden vaatimalla tavalla aina ja kaikkialla.

Harrastuksenasi on myös Windows DDK-ohjelmointi, joten uusien laiteajurien teko paikan päällä luonnistuu sinulta helposti. Luet säännöllisesti Dr Dobb's Journalia, osaat ulkoa Lotuksen, Adoben, Novellin, IBM:n ja Microsoftin Knowledgebase-artikkelit, yön yksinäisinä hetkinä kätevästi korjaat hajonneen emolevyn, verkkokortin tai kovalevyn mediapinnan joko sveitsin armeijan linkkuveitsellä tai Leatherman toolilla - säkki päässä ja toinen käsi selän taakse sidottuna. (Lue: savussa, sumussa ja seitsemän pullon simassa.)

Työtehtäviäsi varten edellytämme että sinulla on oma auto, Visa tai Diner's Club (Amex hyväksytään), sekä vähintään kolmen lentoyhtiön Platinum-, Gold- tai Premiere- tason frequent flyer-kortit.

Toivomme hakijoilta kokemusta astronauttina olemisesta. Olet jo toivottavasti käynyt kuun pimeällä puolella korjaamassa Linux-servereitä. Olet myöskin "käpistellyt" gravitaatiopropolsio moottoreita joiden tekniikka on peräisin UFO:ista. Juhan af Grann kaverina luetaan eduksi.

Toivomuksemme täyttääksesi sinun tulee olla sosiaalinen, sanavalmis ja joviaali, työtä ja tiukkoja paikkoja pelkäämätön, joustava ja oma-aloitteinen. Julkkisten kanssa kaveeraaminen, kokemus PR-työstä ja ehdokkuus Nobelin rauhanpalkinnon saajaksi katsotaan eduksi paikkaa täytettäessä.

Lähetä vapaamuotoinen hakemuksesi ja CV:si todistusjäljennöksineen osoitteella Mokia.com (Mokia Collecting People). Kuoreen merkintä "ORJA".

Ja Mokian tuntien palkka joku 2200 euroa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän