Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En jaksa työpaikkailmoitusten älyttömiä vaatimuksia

Vierailija
22.03.2021 |

Perus suunnitteluhommiinkin pitäisi olla sosiaalinen ja ulospäinsuuntautunut. Ei tee mieli hakea enää mihinkään.

T. Taitava, ahkera ja huolellinen introvertti

Kommentit (800)

Vierailija
121/800 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen "ainakin Amerikassa on asiat huonommin"-tarina. 

Haettiin isännöitsijää kiinteistöön. Haastattelukierroksia oli kaksi, hehkutettiin sitä miten työhön halutaan osaava ja ahkera tyyppi. Sitten kävi ilmi, että työntekijän olisi pitänyt ITSE ostaa kaikki työvälineet. Eli kaikki siivousvälineet, työkalut ja muut. Eipä se USA:n minimipalkka paljon houkuttele, jos menee vielä iso menoerä työvälineisiin.

Vierailija
122/800 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden kunta-alan puhdistus palvelualan vaatimukset määräaikaisille:

- on tehtävä enemmän töitä mitä toistaiseksi voimassa olevilla sopimuksilla olevat työntekijät

- on joustettava, tämä tarkoittaa sitä, että jos saat puhelinsoiton missä pyydetään tekemään tuplavuoro on määräaikaisen se tehtävä.

- on suostuttava muuttamaan työvuoroja tarvittaessa eli esim la vapaa vaihtuu työvuoroon ja vapaata siirretään eteenpäin ( ilman eri korvausta tietenkin)

Mikäli määräaikainen työntekijä ei suostu, kykene, jaksa tms näihin vaatimuksiin työntekijän työsopimusta ei välttämättä enää jatketa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/800 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätskikioskin myyjäksi haettiin kuvallisella hakemuksella. 

ilmeisesti kiskan omistaja kuvitteli, että rumalta myyjältä ei haluta ostaa jäätelöä. Ihan kuin kukaan välittäisi sen myyjän ulkonäöstä. Jätskiä ostetaan lähimmältä kioskilta. 

Ja paskaduunihan se on. Siellä kuumassa kopissa sitten hikoilee joku myyjäraukka, jolla on koko ajan kiire. Ja sadepäivinä ei tule työvuoroa eikä myöskään palkkaa. 

Vierailija
124/800 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi masentava ketju. Sen ja työelämän pohjalta olen tullut siihen tulokseen, että verkostoitukaa ihmiset niin paljon että paukkuu. Puhukaa kaikille niin paljon kuin pystytte. Ei tarvi tehdä vaan puhukaa. Vaikka sitten viikonlopun tanssitunnista tai ihan mistä vain. Pelkkiä hakemuksia lähettämällä ei pääse yhtään mihinkään ellei ole tyyliin kolminkertainen tohtori ja sittenkin pääset tekemään jotain ihan älytöntä. Minä rassukka kuvittelin vuosia että jos vain on hyvä ja pätevä niin pääsee. Ei pääse. Pitää olla esillä ja ihmisten pitää muistaa sinut ja tykätä sinusta. Se on aika ilkeää sikäli että sinusta pitää tykätä sellaisten ihmisten joista et ehkä itse välitä. Raakaa. Mut näin se menee.

Vierailija
125/800 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnhausta on tullut rakettitiedettä ja vain asiantunteva rekryfirma osaa löytää sinulle sopivan ihmisen nyppimään rikkaruohoja kuukaudeksi. Sen verran olen työelämää nähnyt, että jokainen täysjärkinen näkee heti ihmisestä, että voiko siitä tulla mitään. Muu paljastuu sitten työssä. Moni on hyvä puhuja, taivaanrannanmaalari ja kupla sitten työssään. Oleellisinta on lausunto entisestä työpaikasta.

Hyvin kuvaavaa on, kun asiantuntijoina työhaastattelussa on pari kolmekymppistä jeppeä, jotka tärkeänä kyselee kaikkea syvällistä johonkin simppeliin, määräaikaiseen duuniin. Eräs kaveri (nosta hattua) oli vastannut suoraan, ettei ala nyt nelikymppisenä analysoida armeija-ajan tuntemuksia, jos hakee 3kk:n yksinkertaiseen perushommaan. Hänellä on hyvä työkokemus ja sopii soitella entisiä työnantajia, mutta ei lähde tähän pelleilyyn. Ei tullut valituksi, mutta meistä useampi saisi vastata samalla tavalla näille tyhjäntoimittaja-tärkeilijöille. HALOO! "Haen tehtaanlinjalle painamaan nappia kuukaudeksi, ei minun tarvitse olla kehityskykyinen, pystyä analysoimaan tuntemuksiani alakoulun ekalla luokalla tai osoittaa erityistä motivaatiota juuri tähän napin painamiseen. "

Vierailija
126/800 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä unohda, kun hain alani 3kk:n sijaisuutta. Siis 3kk:n sijaisuutta, johon olin kelpoinen ja koulutettu, työkokemustakin jo muutamia kuukausia. Minulta udeltiin harrastuksia ja ongelmaksi osoittautui, ettei minulla ollut mitään kivaa ja hauskaa harrastusta, jota voisin esitellä/opettaa porukalle esim. tyky-päivänä. Esimerkiksi Jenni Haukio -tyyliin joku kalannahkojen parkitseminen yms. Vaikea oli siinä sanoa, että mä käyn vaan circuit trainingissa, koiran kanssa lenkillä ja luen. Että ei mitään erityistä ja trendikästä. Tuli uskomaton olo, että lyhyt sijaisuus koulutettuna ihmisenä on siitä kiinni, että pitäisi olla brändännyt itsestään jotain erikoista ja hassua, jota toisi työyhteisöön....

Vierailija
127/800 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi pääsin nykyiseen työpaikkaan yhden haastattelun perusteella. Pari vuotta myöhemmin sain tietää, että nykyään rekrytään paitsi haastattelulla, myös ryhmätehtävällä.

Työnä on käännösten tekeminen. Mitä helkkaria se ryhmätehtävä on? Kaikki työt tehdään käytännössä yksin. 

Vierailija
128/800 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ikinä unohda, kun hain alani 3kk:n sijaisuutta. Siis 3kk:n sijaisuutta, johon olin kelpoinen ja koulutettu, työkokemustakin jo muutamia kuukausia. Minulta udeltiin harrastuksia ja ongelmaksi osoittautui, ettei minulla ollut mitään kivaa ja hauskaa harrastusta, jota voisin esitellä/opettaa porukalle esim. tyky-päivänä. Esimerkiksi Jenni Haukio -tyyliin joku kalannahkojen parkitseminen yms. Vaikea oli siinä sanoa, että mä käyn vaan circuit trainingissa, koiran kanssa lenkillä ja luen. Että ei mitään erityistä ja trendikästä. Tuli uskomaton olo, että lyhyt sijaisuus koulutettuna ihmisenä on siitä kiinni, että pitäisi olla brändännyt itsestään jotain erikoista ja hassua, jota toisi työyhteisöön....

Tavallaan tekisi mieli sanoa, että tämä on ihan kamalaa, koska se on. Ihan älytöntä syynätä läpi jonkin kolmen kuukauden sijaisuuden takia. Sitten vain on se että nykyään ei vain työelämä ole erilaista vaan töihin pyrkivät ovat eri mielellä. Rekryjä tekevänä olen nähnyt, että enemmän sellaista henkkoht matkalaukkua on siellä haastattelussa ja se laukku ei sovi siihen tehtävään ja sitten itketään kun me kuitenkin haetaan ihmistä, joka pystyy sen tehtävän tekemään ilman itkemisiä. Älä ymmärrä väärin. Olen 100-prosenttisen sitä mieltä, että nykyilmot ovat ihan kauheita kun vaaditaan loputtomia listoja jonkin suht simppelin tehtävän tekemiseksi.

Vierailija
129/800 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työpaikan näyttää nykyisin saavan se, joka valehtelee parhaiten.

Tjaa. Ei tarvitse valehdella jos on riittävän röyhkeä:

Vierailija
130/800 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ilmeisesti kiskan omistaja kuvitteli, että rumalta myyjältä ei haluta ostaa jäätelöä. Ihan kuin kukaan välittäisi sen myyjän ulkonäöstä. Jätskiä ostetaan lähimmältä kioskilta. 

Ja paskaduunihan se on. Siellä kuumassa kopissa sitten hikoilee joku myyjäraukka, jolla on koko ajan kiire. Ja sadepäivinä ei tule työvuoroa eikä myöskään palkkaa. 

Jos ei ole jonoa, eikä lähetys juuri tullut, ei siellä kiskalla ole kamalasti tekemistä.

Hain 15-vuotiaana jätskiskalle töihin ja siellä erikseen painotettiin, että pitää näyttää koko ajan kiireiseltä, pyyhkiä pöytää tms. Ei saa lukea kirjaa, eikä kuunnella radiota.

Vierailija
131/800 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

USA:ssa oli joku työpaikkailmoitus, jossa vaadittiin maisterin tutkintoa, 12 kuukauden kokemusta koodaustyöstä ja mitä vielä muuta. Ja lopuksi: Emme voi maksaa palkkaa, mutta voimme tarjota osakkeita yrityksestämme. 

Eli kyseessä oli joku startup, joka ei vielä (eikä ehkä koskaan) tuota rahaa. Vaatimukset vaan oli kovat,

Onneksi Suomessa ei ole vielä ihan tällaista.

Tästä tuli mieleen, taisi myös USA:ssa ollut työpaikkailmoitus, jossa vaadittiin tietystä ohjelmointikielestä 7-10 vuoden kokemusta. Kyseinen ohjelmointikieli oli luotu 6 vuotta aiemmin.

Vierailija
132/800 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan et nuoret tytöt niihin marjanmyyntipisteisiin valitaan myös samoin. Hyvin he kyllä työnsä tekevät mutta surettaa sellainen syrjintä mitä näissä ihan varmasti on. Mieleen tulee myös eräs juotavaa kauppaava ketju, missä myyjät on kuin samasta puusta veistettyjä

Vierailija
133/800 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

USA:ssa oli joku työpaikkailmoitus, jossa vaadittiin maisterin tutkintoa, 12 kuukauden kokemusta koodaustyöstä ja mitä vielä muuta. Ja lopuksi: Emme voi maksaa palkkaa, mutta voimme tarjota osakkeita yrityksestämme. 

Eli kyseessä oli joku startup, joka ei vielä (eikä ehkä koskaan) tuota rahaa. Vaatimukset vaan oli kovat,

Tästä tuli mieleen, taisi myös USA:ssa ollut työpaikkailmoitus, jossa vaadittiin tietystä ohjelmointikielestä 7-10 vuoden kokemusta. Kyseinen ohjelmointikieli oli luotu 6 vuotta aiemmin.

Päinvastainen on se keksitty kieli minkä jotkut listaa osattaviin ja sillä saadaan valehtelijat pois listalta. Sitä kun ei ole olemassakaan.

Vierailija
134/800 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja ne hakuprosessit. :D Harkitsin hakea teollisuussiivoojaksi mutta päätin toisin kun luin että olisi pakko lähettää video-cv. Siivoojaksi!

Video-cv siivoojan työhön??? Kunnon kyykyttämistä ja alistamista. Kas kun ei pakoteta polvistumaan lipittämään työnantajan persereikää ennen haastatteluhuoneeseen pääsyä.

Vierailija
135/800 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi pääsin nykyiseen työpaikkaan yhden haastattelun perusteella. Pari vuotta myöhemmin sain tietää, että nykyään rekrytään paitsi haastattelulla, myös ryhmätehtävällä.

Työnä on käännösten tekeminen. Mitä helkkaria se ryhmätehtävä on? Kaikki työt tehdään käytännössä yksin. 

Työelämä ja rekrytoinnit ne vasta suurta teatteria ovatkin!! Alan yrittäjäksi jos tulee tarpeeksi vastatuulta koska tekemistä kaipaan kumminkin.

Vierailija
136/800 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni haki metallialan paikkaa ja pirtsakka hr kyseli nämä kliseiset "miten kehittäisit työtäsi"-jargonit. Kyseessä oli tavallisen hitsaajan homma, jossa ei juuri uutta luoda ja tehdään tiukasti tietty tehtävä. Viittakymppiä käyvällä ukolla ei juuri vuosien kokemusten jälkeen kiinnosta muu, kuin ruokatunti, palkkapäivä ja kesäloma. Muutenkin tavallisen rivihitsaajan mahdollisuudet työn kehittämiseen isossa teollisuusalan yrityksessä on aika rajalliset.

Samoin huvittaa tämä "missä näet itsesi viiden vuoden päästä"-kysymys. Hain aikaisemmin mainitsemaani puhelinaspan paikkaa. Mitä siihen sanot oikeasti? Kyseinen homma ei tarjonnut mitään erityistä potkua tai ylenemismahdollisuuksia muutenkaan. Oikea vastaus olisi ollut, että toivottavasti olen kunnollisissa hommissa enkä ainakaan täällä.

Vierailija
137/800 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastavalmistunut 10 vuoden kokemuksella.

Vierailija
138/800 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päinvastainen on se keksitty kieli minkä jotkut listaa osattaviin ja sillä saadaan valehtelijat pois listalta. Sitä kun ei ole olemassakaan.

Mä näin joskus ilmoituksen, jossa oli vaikka mitä Javaa ja Pythonia ja perässä xyz ja åäö. Siis ihan noin kirjoitettuna, eikä joku "Heart" tms. keksitty.

Harmitti ihan tosissaan, että en osannut niitä vaadittuja kieliä, koska olisin kyllä muuten hakenut, ja painottanut myös kuinka hyvä olen xyz:ssä ja åäö:ssä.

Vierailija
139/800 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen katsellut asiakaspalvelijan paikkoja, puhelintyö voisi sopia mulle hyvin. Mutta miksi niissä lähes kaikissa etsitäänkin "myyntihenkistä" asiakaspalvelijaa? Sehän tarkoittaa, että pitää palvelun lisäksi myydäkin. Ja palkkakin voi perustua pitkälti provisioihin, vaikka kyseessä pitäisi olla asiakkaiden neuvominen.

Näin esim. kaikki operaattorit. Eli jos haluat Elisalle tehtävään, jossa neuvot asiakkaita, niin pitäisi aina neuvomisen lisäksi tarjotakin jotain, ja saada kaupat. Vastenmielistä. 

Vierailija
140/800 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se vain menee, kun tarjontaa on moninkertaisesti enemmän kuin kysyntää.