En jaksa työpaikkailmoitusten älyttömiä vaatimuksia
Perus suunnitteluhommiinkin pitäisi olla sosiaalinen ja ulospäinsuuntautunut. Ei tee mieli hakea enää mihinkään.
T. Taitava, ahkera ja huolellinen introvertti
Kommentit (800)
Ja jatkan vielä että tuommoisissa siivouspaikoissa haetaan jatkuvasti uutta väkeä, koska kukaan ei jaksa pitemmän päälle tehdä tuommoisia työvuoroja. Ei vaikka miten olisi huumorintajuinen työyhteisö.
Hauhalassa koiranpentu Neccu tapasi ensimmäistä kertaa juuri kuoriutuneet hanhenpoikaset – katso karvapallojen hellyyttävä kohtaaminen
https://www.mtvuutiset.fi/video/prog1417081
Vierailija kirjoitti:
Kavahdan heti sanaa "joustavuus", koska tiedän että se tarkoittaa työntekijän joustoa, ei työnantajan. Eli sinulta saatetaan vaatia loputtomasti ylitöitä, kun nyt on taas niin kiirettä. Mutta jos sinulla olisi vaikka lapsi tarhassa ja pitäisi päästä lähtemään 15:45, niin ollaan naama nurpalla ja sanotaan että muutkin jäävät 16:30 asti. Annetaan ymmärtää että tässä työssä ei koskaan riitä se 8-16, vaan pitää omistautua työlle. Omat tarpeet ovat toissijaisia.
Ja sairasloma on oikein kirosana monessa työpaikassa. Huokaillaan puhelimessa että kun olisi niin kiirettä ja mistä me nyt saadaan tuuraaja tilalle. Syyllistetään.Tosiasiassa noissa firmoissa pitäisi olla paljon enemmän ihmisiä töissä, että saataisiin työt tehtyä normiaikana. Mutta kun säästetään ja aina juuri henkilöstökuluista.
Tutulta kuulostaa! Meillä on ihan liian vähän ihmisiä töissä ja kun yksi taas uupuneena lähtee pois (lyhyen ajan sisällä meiltä on monta lähtenyt), ketään ei palkata tilalle. Hommia on siis tasan yhtä paljon tai siis enemmän jos pomo onnistuu saamaan taas uuden projektin ja porukkaa tekemässä on koko ajan vähemmän. Tää yhtälö ei oikein toimi. Sitten ihmetellään kun mikään ei tule ajoissa valmiiksi. Haloo?
Hain kerran jonkun marketin paistopisteelle töihin. Haastattelija pyysi näytettä käsinkirjoitetuksesta (!). Sanoi että näkee käsialasta hakijan soveltuvuuden. :DD Jooh. Pullien paistamisessa se onkin olennaista.
En saanut paikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Hauhalassa koiranpentu Neccu tapasi ensimmäistä kertaa juuri kuoriutuneet hanhenpoikaset – katso karvapallojen hellyyttävä kohtaaminen
https://www.mtvuutiset.fi/video/prog1417081
Asiaankuulumattomia, mutta söpöjä. Tuli mieleen erään äidin tai isän kertomus siitä, kuinka hänen parivuotias tyttärensä nauroi itsensä hervottomaksi nähdessään ensimmäistä kertaa kanan. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa hakea valtiolle töihin, ei ole niin nuukaa osaamisen tai pätevyyskriteerien kanssa.
Siitä vain: https://www.valtiolle.fi/fi-FI/Avoimet_tyopaikat
Haluatko hydrologiksi vai geofyysikoksi?
Itse olen hakenut valtiolle it-hommiin, tiukka seula tuntuu olevan. Kelalle en päässyt tekaistulla syyllä (ei kuulemma onnistu, että asuisin viikot työpaikkakunnalla ja viikonloput kotona), ja osaamisestani keksittiin mukapuute, jota ei mitenkään testattu. Ilmeisesti eivät vain halunneet palkata työtöntä.
Valtion ja Kelan työpaikkailmotukset on kyllä komediaa. Ensin vaaditaan sitä sun tätä ja tietty korkeakoulu,yliopistotutkinto. Sit kun kattoo palkkaa: 2200 euroa. MUHAHAHAH! kyllä varmaan moni hakee!!
Vierailija kirjoitti:
Hain kerran jonkun marketin paistopisteelle töihin. Haastattelija pyysi näytettä käsinkirjoitetuksesta (!). Sanoi että näkee käsialasta hakijan soveltuvuuden. :DD Jooh. Pullien paistamisessa se onkin olennaista.
En saanut paikkaa.
Ei voi muuta ku nauraa :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi pääsin nykyiseen työpaikkaan yhden haastattelun perusteella. Pari vuotta myöhemmin sain tietää, että nykyään rekrytään paitsi haastattelulla, myös ryhmätehtävällä.
Työnä on käännösten tekeminen. Mitä helkkaria se ryhmätehtävä on? Kaikki työt tehdään käytännössä yksin.
Kamalaa! Onneksi olen freelanceri.
T. KääntäjäKertokaapa minulle, millä tavalla kääntäjän pitäisi osata kehua itseään, jotta pääsisi edes haastatteluun. Minulla on alan koulutus, ja olen parinkymmenen vuoden ajan tehnyt toisena työnäni käännöksiä yritykselle, johon kukaan ei ole päässyt töihin tai palveluntuottajaksi ilman turvallisuusselvitystä; sille tekemästäni työstä en siis voi hiiskua kovin laajalti. Firma myytiin ulkomaille ja siinä samassa katosi minun pieni verkostoni. Toisen ammattini piiristä minulla kyllä on suosittelijoita, mutta kääntämisestäni tietävät ovat lentäneet kuin tuhka tuuleen.
Mitä ihmettä parikymmentä vuotta nuoremmat ja kokemattomammat oikein kertovat itsestään, kun heitä näkyy palkattavan töihin, joihin minä omasta mielestäni olisin juuri sopiva? Mitkä ovat taikasanat?
Varmaan suositaan nuoria ja juuri valmistuneita. Voi maksaa pienempää palkkaa ja vaatia enemmän joustavuutta, kun nuoret eivät vielä osaa vaatia hyviä oloja.
Valittujen etunimistä voi päätellä, että kolmikymppisistä on kysymys. Harmillisesti myös toisessa ammatissani, opetusalalla, monipuolisesti kokenut viisikymppinen on auttamatta liian kallis rekrytoitava.
Olen muutaman kerran päässyt haastatteluun, jossa on ollut myös yksi tai useampi tuleva kollega katsastamassa hakijaa. Jokaisella kerralla olen jäänyt ihmettelemään, millä kriteereillä valtiolle valitaan, kun kielitaito ei selvästi ole niistä yksikään.
Vierailija kirjoitti:
En saanut paikkaa.
Eräs kaverini haki aikoinaan isoon tavarataloon miestenvaatemyyjäksi. Rekrytoija (joka oli aiemmin saanut potkut toimitusjohtajan pallilta siitä firmasta, jossa minä olin töissä) kysyi ensimmäiseksi horoskooppimerkkiä ja sen kuultuaan puuskahti, että me ei sitten muuten tulla toimeen ollenkaan. Kaverini kuitenkin sai paikan ja inhosi sitä niin kauan, kun joutui siinä olemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa hakea valtiolle töihin, ei ole niin nuukaa osaamisen tai pätevyyskriteerien kanssa.
Siitä vain: https://www.valtiolle.fi/fi-FI/Avoimet_tyopaikat
Haluatko hydrologiksi vai geofyysikoksi?
Itse olen hakenut valtiolle it-hommiin, tiukka seula tuntuu olevan. Kelalle en päässyt tekaistulla syyllä (ei kuulemma onnistu, että asuisin viikot työpaikkakunnalla ja viikonloput kotona), ja osaamisestani keksittiin mukapuute, jota ei mitenkään testattu. Ilmeisesti eivät vain halunneet palkata työtöntä.
Valtion ja Kelan työpaikkailmotukset on kyllä komediaa. Ensin vaaditaan sitä sun tätä ja tietty korkeakoulu,yliopistotutkinto. Sit kun kattoo palkkaa: 2200 euroa. MUHAHAHAH! kyllä varmaan moni hakee!!
Ihan järjettömän moni hakee. Se on helppoa jos omat tiedot ja CV on Valtiolle.fi ja Kelan omassa rekrypotrtaalissa jo valmiina. Ei tarvitse muuta kuin vähän halukirjettä viilata haetun tehtävän mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Nyt löytyi helmi!!!
AIKAISISTA AAMUISTA INNOSTUVA SIIVOOJA HAUSSA TYÖKAVERIKSI!
Haemme kokenutta siivoojaa korjaamotiloihin, joissa työaika alkaa 04:30-05:00. Mahdollisesti ajoittain teet myös meidän perustyöaikaa 07:00-15:00, tai tuolta väliltä. Pääsääntöisesti etsimme kuitenkin aikaisen aamun tekijää. Mikäli arveluttaa hakea nyt lomien kynnyksellä, niin hae vaan, sillä vapaista voidaan neuvotella.
Korjaamokohteissa pääset kirjaimellisesti näkemään työsi jäljen, kun rasvalika hujahtaa yhdistelmäkoneen syövereihin. Hallitsetkin erilaisten yhdistelmäkoneiden käytön tai ainakin omaksut uusien käytön helposti. Taskustasi löytynee myös älypuhelin, jonka erilaiset sovellukset ovat itsellesi arkipäivää. Käytämme työssä päivittäin mobiilisovelluksia työpuhelimella, joten älypuhelimen tulisi olla sinulle tuttu.
Päivään kuuluu korjaamokohteiden lisäksi myös tyypillisimpiä kohteitamme eli kerrostaloyhtiöitä. Osaat sielläkin kokeneella silmällä katsoa yleisilmeen ja tunnistat millä tavoin se yleisilme pysyy kunnossa.
Sinulla on myös vahanpoisto ja vahauskokemusta sen verran, että pystyt lähtemään töihin myös kokemattomamman tekijän kanssa. Ymmärrät, että pohjatyöt tulee tehdä hyvin. Likaisen päälle ei vahata.
Asiakkaita kohdatessa olet iloinen ja asiakaspalveluhenkinen ammattilainen. Koska siivoustyö on luokiteltu fyysisesti keskiraskaaksi, sinulla on kunto sen mukainen. Työssä tarvitset ajokorttia ja oman auton käyttömahdollisuus on etu. Pääsääntöisesti käytämme tällä hetkellä kuitenkin firman autoja, mutta välillä tarve voi tulla.
Meillä pääset osaksi työyhteisöä, jota on kuvailtu sanoin "huumorintajuinen" ja "yhteistyökykyinen". Lähtökohtaisesti teemme yhteistyötä yli tiimirajojen eli huollon puolella kiinnitetään huomiota siisteyteen ja toisaalta siivouksen puolelta kiinteistöjen yleiseen toimivuuteen ja turvallisuuteen. Siivoustyötä teemme siivoustiimissä joko yksin tai pareittain. Kuitenkin lähtökohtana on, ettei kenenkään tarvitsisi koko viikkoa tehdä yksin. Tulet hyvin toimeen erilaisten ihmisten kanssa ja osaat suunnitella työpäiväsi niin parin kanssa kuin yksin työskennellessä.
Käy täyttämässä hakemus ja hae meille uudeksi työkaveriksi! Haku päättyy sopivan löytyessä. Ollaan yhteyksissä!
Voi ei! :D
Perinteinen "Haetaan kokenutta siivoojaa likaiseen kohteeseen" olisi toiminut vähän paremmin.
Tohon kun joku teini haksahtaa "hei tää kuulostaa just siistiltä!" - ja on kaikkea muuta. Niin kuin ne parempien töidenkin ilmoitukset. Mitä enemmän ylisanoja, sen varmemmin on hyvin suorittavaa rutiinityötä.
Minulta kysyttiin kerran työhaastattelussa, että kumpi on parempi Kummeli vai Monty Python. Vastasin Monty Python. En saanut paikkaa, en sitten tiedä, oliko tämä juuri se ratkaiseva kysymys.
Vierailija kirjoitti:
Minulta kysyttiin kerran työhaastattelussa, että kumpi on parempi Kummeli vai Monty Python. Vastasin Monty Python. En saanut paikkaa, en sitten tiedä, oliko tämä juuri se ratkaiseva kysymys.
Olisit vastannut Kanada. Se vastaus olis avannut työpaikan.
Vierailija kirjoitti:
Olisi kiva tietää, mitä tuon kysymyksen keksijä uskoi saavansa vastauksesta irti. Jos olisi kysytty, pidätkö Kummelista ja Monty Pythonista, voisin vielä ymmärtää, mutta se, että niillä olisi jokin merkittävä ero, on outo.
Viime aikoina tullut vastaan näitä asenne ratkaisee-paikkoja joihin ei edellytetä minkään alan tiettyä koulutusta, vaan halua oppia uutta, tehtävään koulutetaan, jne.
No eikun hakemusta ja CV:ta menemään, tulee kutsu haastatteluun ja haastattelussa sitten alkaa ihmettely että kun ei tämä sinun koulutus nyt suoraan vastaa haettavaa paikkaa. No ei vastaa ei, mutta eipä ollut ilmoitettukaan että työ olisi sitten vaatinutkin just sen tietyn koulutuksen.
Ihan hemmetin tyhmältä tuntuu säätää aikataulut että pääsee haastatteluun, jotka tulee vielä nopeilla varoitusajoilla ja sitten haastattelussa tulee ilmi että tämä nyt olisi sitten vaatinut ihan kaikkea muuta mitä ilmoituksessa sanottiin.
Kai se asenne sitten on väärä tai en muuten vaan ole "hakemamme henkilö", mutta vaikuttaa myös ettei noita hakemuksia ja CV:ta edes lue kukaan vaan haastatteluun kutsutaan kaikki jotka keksineet paikkaa hakea.
Vierailija kirjoitti:
Viime aikoina tullut vastaan näitä asenne ratkaisee-paikkoja joihin ei edellytetä minkään alan tiettyä koulutusta, vaan halua oppia uutta, tehtävään koulutetaan, jne.
No eikun hakemusta ja CV:ta menemään, tulee kutsu haastatteluun ja haastattelussa sitten alkaa ihmettely että kun ei tämä sinun koulutus nyt suoraan vastaa haettavaa paikkaa. No ei vastaa ei, mutta eipä ollut ilmoitettukaan että työ olisi sitten vaatinutkin just sen tietyn koulutuksen.
Ihan hemmetin tyhmältä tuntuu säätää aikataulut että pääsee haastatteluun, jotka tulee vielä nopeilla varoitusajoilla ja sitten haastattelussa tulee ilmi että tämä nyt olisi sitten vaatinut ihan kaikkea muuta mitä ilmoituksessa sanottiin.
Kai se asenne sitten on väärä tai en muuten vaan ole "hakemamme henkilö", mutta vaikuttaa myös ettei noita hakemuksia ja CV:ta edes lue kukaan vaan haastatteluun kutsutaan kaikki jotka keksineet paikkaa hakea.
Nää nopealla aikataululla tulevat on näitä "me halutaan tavata kaikki hyvät tyypit!"-juttuja.
Minäkin kerran lankesin. Firman sivuilla oli ilmoitus auki, vastasin siihen ja pyydettiin samalle viikolle haastatteluun. Tietenkin suostuin ja vääntäydyin täydessä tällingissä paikalle vain kuullakseni jo kahvikupin aikana, että mun kovalla osaamisellani ei ole juuri nyt heille tarvetta. Muuten vain kutsuivat, kun olin niin kiinnostava.
Vierailija kirjoitti:
Näin juuri yhden ilmoituksen jossa vaatimuksena oli mm.rento asenne työntekoon. Lojaalius ja elämänmyönteisyys.
Rento asenne työntekoon = laiskottelee töissä eikä hoida hommiaan?
Vierailija kirjoitti:
Minulle on naureskellen kerrottu, että haluttiin vain nähdä, millainen ihminen sieltä kaukaa tulee hakemaan tällaista paikkaa. Kieltämättä harmitti ajaa toiset kaksisataa kilometriä kotiin.
No minua ainakin nauratti tuo "Korjaamokohteissa pääset kirjaimellisesti näkemään työsi jäljen, kun rasvalika hujahtaa yhdistelmäkoneen syövereihin." Tuskin se niin kummoinen kokemus on.
Kysehän on siivoojan paikasta ja vielä älyttömän huonolla työajalla. Pitää olla koneiden käyttökokemusta, hyvä kunto, oma auto, älypuhelimen käytöstä kokemusta, jne. Totta kai työyhteisö on ihan mahtava, joka ilmoituksessahan niin väitetään. Ja palkka on varmaan tyyliin 10 e/h. Eli hirveä vaiva ja vaatimustaso pienellä palkalla.
Lisäksi tuo työaikojen vaihtelu kuulostaa tosi epämääräiseltä, eli ensisijaisesti teet töitä neljältä aamulla, mutta työhön voi kuulua myös päivävuoroja. Epäilen suuresti, saako niitä itse valita. Voi ihan hyvin olla, että pomosi käskee tulemaan tänään klo 4 ja huomenna klo 7, tai jopa tekemään kaksi vuoroa putkeen. Päivärytmi menee totaalisesti sekaisin ja muu elämä hankaloituu. Aamuvuoron takia pitää mennä joko superaikaisin nukkumaan tai nukkua työn jälkeen pitkälle iltapäivään. Ei sovellu perheelliselle.
Eli paskaduuni nätin kuuloisessa kuoressa. -eri