En jaksa työpaikkailmoitusten älyttömiä vaatimuksia
Perus suunnitteluhommiinkin pitäisi olla sosiaalinen ja ulospäinsuuntautunut. Ei tee mieli hakea enää mihinkään.
T. Taitava, ahkera ja huolellinen introvertti
Kommentit (800)
Vierailija kirjoitti:
Millaisia ihmeihmisiä siellä sitten työskenteli, jos saitte paikan?
Ihan tavallisia ihmeihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HUvittavia nuo Valtiolle.fi ilmoitukset. Haetaan jotain todella vaativaan työhön, esim. holhoustoimen johtaja. Koulutus toiveena OTM, KTM, HTM, ja sit TRADENOMI!!! palkka 2200/kk. No voitte arvata kuka noista hakee tolla palkalla siihen hommaan. No se on tradenomi, ja se on se joka valitaan, koska ei vaadi liikaa palkkaa. Miksi edes hakea noita maistereita, jotka voi tienata 5000/kk?
Samaan kategoriaan menee työtehtävät, joiden nimikkeeksi on laitettu ASSISTENTTI vaikka työnkuva on lähinnä jotain päällikkötasoa. Ja palkka tottakai 2 000 euroa, koska eihän assarille tarvii enempää maksaa. Koulutusvaatimuksena vähintään YAMK.
Hain erään yliopiston kääntäjän paikkaa ja jotenkin onnistuin olemaan huomaamatta maininnan palkasta. Maisteria haettiin ja kokemusta piti olla kunnolla. Haastattelussa kyseltiin, miksi minä olin niin kiinnostunut paikasta, että olisin valmis muuttamaan kauas kotoa ja pudottamaan palkkaani niin reilusti (mistä he sen muka tiesivät). Minun mittavat lisäni olisivat nostaneet palkan noin 2300 euroon kuukaudessa. Henkilöstöpäällikkö selitti, että kääntäjät katsotaan nykyisin sihteereiksi, ja palkkaluokka on sen mukainen. Olisinpa tiennyt tuon opiskelujeni alussa silloin 80-luvulla, kun kääntäjän ammatti oli vielä edes jollain tavalla kunniassa.
Vähän ohis, mutta itse jätän väliin paikat joissa ei saa esittää palkkatoivetta.
Sitten ei koskaan kannata hakea julkiselle töihin. :)
En oo hetkeen hakenut töitä mutta mielikuvani on sellainen että oman alani hauissa julkiselle puolelle on voinut esittää joissain tapauksissa palkkatoiveen.
MEE TÖIHIN t. Työmies (työmaalta)
Miksi joku menisi töihin tämän päivän Suomessa? Ei siitä ole mitään hyötyä. Yrittäjäksi ryhtymällä voi riskeerata oman ja läheistensä koko loppuelämän, netistä löytyy varottavia esimerkkejä
Vierailija kirjoitti:
Mä pääsin viimeksi töihin spesialistiksi ilman haastattelua, ne tuntee jo mut.
Jotenkin viime vuosina pistänyt silmään,että eräitä ammattinimikkeitä saa helposti yritysten omista koulutus
järjestelyistä.Ammatillisessa koulussa n.3vuotta,työnantajan kurssin työn yhtrydessä n.6kuukautta.
Parhaat sanoo ,että titteleitä saa ostaa R-kioskilta,siellä niitä roikkuu naulassa niinkuin saksalaisia kakkupoh-
jiakin.
Halleluja. Sain vihdoin työpaikan.
Ap
Parasta on nyt nää eri ohjelmistokehittäjiä hakevat viranomaiset. Pitäisi osata kaikki maan ja taivaan väliltä mutta palkka 1500 ja lounari, sopimus puolen vuoden määräaikaisuus.
Olkaa ilman sitten.
Omituisin ilmoittaja joka jäi mieleen on Hilti joka haki jossain vaiheessa kaikissa ilmoituksissa näyttävästi YLISUORITTAJAA ja perässä käsivarren mittainen vaatimuslista.
Ei ollut minun alani mutta ihan viivottimella arvoidenkin mopo oli lähtenyt lapasesta eikä kukaan selvästikään ollut kertonut self-help kirjoja ahmineelle HR:n tädille että ylisuorittaja kuvaa ihmistä jota kukaan ei halua lähelleen sen paremmin työympäristöön kuin parisuhteeseenkaan.
Tule meille töihin :-) Saat olla niin introvertti kuin haluat, kunhan 3D-suunnittelu sujuu.
Jätän hakematta ilmoituksiin, joissa etsitään multitaskaajaa. Työssä siis pitää hosua paikasta toiseen ja työn jälki on sitten sitä sun tätä. Työilmoituksen laatija ei ole myöskään perillä siitä, että on ihan tutkittu multitaskauksen heikentävän tehoa ja kasvattavan virheiden mahdollisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Jätän hakematta ilmoituksiin, joissa etsitään multitaskaajaa. Työssä siis pitää hosua paikasta toiseen ja työn jälki on sitten sitä sun tätä.
"Kykenethän vetämään kymmentä projektia yhtä aikaa" - ja kaikki aivan päin vi77ua.
Joo, onnistuu. Mihin voin allekirjoittaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin juuri yhden ilmoituksen jossa vaatimuksena oli mm.rento asenne työntekoon. Lojaalius ja elämänmyönteisyys.
Niinpä näkyi olevan. Löytyi molin sivuilta ihan sanahaun kautta sanalla elämänmyönteisyys. Rento asennekin näkyi ilmoituksessa. Sama sana on kirjoitettu kahteen kertaan väärin. Sinänsä mukava että se rentous tosiaan on siellä tärkeää eikä sanahelinää.
'ei kuitenkaan vetelä' pitäisi olla tarkenteena vai testataanko siinä ymmärtääkö eron
Minä en jaksa enää edes lue niitä ilmoituksia. Katson että joku tietty nimike on mitä etsitään ja laitan oman hakemuksen työnantajalle. Siinä käy ilmi osaamiseni ja jos ei työnantajaa kiinnosta, niin eipä sitten!
Juuri nyt kun suojaosat on poistettu, kuin vittuillessaan työnantajat ilmoittelevat pelkkiä keikkatöitä ja osa-aikatöitä!! Kuka niitä pystyy tekemään, ei ainakaan työttömät!! Ei vain tuet lähde heti jos käyt pari tuntia hyllyttämässä jotain tuotteita tms., joudut myös maksamaan asumistukia takaisin koska ne on pitänyt laskea sillä oletuksella että tuloja ei ole yhtään, muuten ei saa vuokraa maksettua!!
Miten voi olla näin pirullisesti juonittu nykyään tämä yhteiskunta kaikkein heikoimmassa asemassa olevien suoranaiseksi vahingoksi, tällainen pitäisi olla lailla kiellettyä ja rangaistavaa!!!
Vierailija kirjoitti:
Halleluja. Sain vihdoin työpaikan.
Ap
Ja nyt olen taas saman työnhakurumban keskellä, paitsi enää en pääse edes haastatteluihin.
Ap
Syötin tekoälylle näitä työpaikkailmoituksia pyysin siltä raatorehellistä, rivien välistä luettua analyysiä, mitä työnantaja oikein etsii. Yksi ilmoitus on tullut mun hakuvahtiini moneen otteeseen ja olen oikeastaan tekoälyn kanssa samaa mieltä, se vaan keksi paremmat sanat mun ajatuksille.
Ihanteellinen hakija XXX työhön on:
25-35-vuotias nainen
Sivutoiminen yrittäjä tai opiskelija loppuvaiheessa, Jolla on vakaa taloudellinen tilanne (ei tarvitse täyttä palkkaa)
Kokemusta asiakaspalvelusta + sometaitaja
Rauhallinen luonne - ei stressaa projektipalkkauksesta
Uskoo yrityksen missoon - intohimoa henkilökohtaiseen kehitykseen
Mitä he OIKEASTI tarvitsevat:
He tarvitsevat kahta eri henkilöä:
Asiakaspalvelijaa perustyöhön ja (ammattinimike):ta strategisempaan työhön
Mutta he yrittävät saada yhden henkilön tekemään molempia halvemmalla.
Ongelmat rekrytoinnissa:
Palkkausmalli ei houkuttele lahjakkaita
Roolin ristiriitaisuus - harva pystyy molempiin
Liian spesifit vaatimukset liian pieneen palkkaan
Aikataulujoustamattomuus projektityöhön
Ei ylitöitä tai ilta-/viikonlopputyötä, mutta palkkaus on projektipohjaista (= tuloksista riippuvaa)
Nämä ovat ristiriidassa - projektityöt vaativat usein joustavuutta
Perfect match on siis:
28-vuotias naisyrittäjä, jolla on jo omaa asiakaskuntaa, mutta joka haluaa vakaan lisätulon lähipiiriin. Hänellä on taustaa asiakaspalvelusta ja some-markkinoinnista, ja hän uskoo henkilökohtaiseen kehitykseen. Hänellä on vakaassa parisuhteessa, lapseton ja taloudellisesti turvattu, joten projektipalkkaus ei ole uhka.
Ei älyttömiä vaatimuksia tarvitse kestää, senkun laitat hakemuksen. Sitä kukaan estä.
Työntekijän haku ja työnhaku ovat näytelmiä, joita kumpikaan osapuoli ei ota vakavasti.
Näytelkää vaan mukana.
Pohjanmaalta kiertoradalle, mutta se ei paljoa poista koomisuudesta.