Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako yläpuolella olevan kantapääkävelijän pakotettua lopettamaan häiritsevä kävely?

Vierailija
21.03.2021 |

Onko joku laillinen keino estää hänen minuun kohdistuva terrorisointi?

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kämppis on tällainen kantapääkävelijä. Pieni ja hoikka ja kävelee kuin norsu. Itse olen isokokoinen ja hieman ylipainoinen ja kämppikseni ovat säikähtäneet mua useamman kerran, kun eivät kuule mun kävelevän.

Ihan kuin olisin lukenut tämän joskus aiemminkin palstalta.

Vierailija
22/69 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä? Aivan jok'ikisessä kerrostaloasunnossa kuuluu joskus yläkerrasta kävelyn ääniä tai kolinaa. Jos sitä ei kestä, on syytä hakeutua omakotitaloon tai rivariin.

Ei kuulu.

T. ylimmän kerroksen asukas

Ylimmässä kerroksessa kuuluu monesti vintillä asioivien äänet tai sitten katon huoltotyöt, vanhoissa taloissa peltikaton kolina tuulella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä? Aivan jok'ikisessä kerrostaloasunnossa kuuluu joskus yläkerrasta kävelyn ääniä tai kolinaa. Jos sitä ei kestä, on syytä hakeutua omakotitaloon tai rivariin.

Ei kuulu.

Ylimmässä kerroksessa minäkin mutta seinän takana tömistelee norsu. Säälin noitten alapuolella asuvia.

T. Astiat kilisee töminän tahtiin

Vierailija
24/69 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on todistettu, että ihmistä on eri rotuja, ilmeisesti kaupunkielämä tekee ihmisestä varvassipsuttelijoita, kun alapeukut tulee totuudelle, ihminen on kanta-astuja.

Vierailija
25/69 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta balettitanssijan alapuolelle asumaan, ap.

Vierailija
26/69 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä saako yläkerran iltakoluuttajan lopettamaan häiritsevän kolistelun? Ainakin pari paksua mattoa voisi lahjoittaa, kun on pakko joka ilta jotain siihen lattiaansa paiskoa.

Vierailija
27/69 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on todistettu, että ihmistä on eri rotuja, ilmeisesti kaupunkielämä tekee ihmisestä varvassipsuttelijoita, kun alapeukut tulee totuudelle, ihminen on kanta-astuja.

Tosiaan on näemmä joka lähtöön, syyllistävät muita oman hermoheikkoutensa vuoksi. 

Vierailija
28/69 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan itse en perheen isänä saa mitään kuria muihin perheeni jäseniin, jotka tykkäävät kävellä kantapäilllä ja jopa juosta.

Olen se inisevä ja valittava tyyppi, jota ei noteerata. Kysytään v aan että jos meteliä on, niin miksi minun pitää vielä hutaa siihen päälle lisää meteliä. Olen silloin yleensä hiljaa hölmön näköinen ilme naamallani.

Ei isät nykyään voi uhkailla mitenkään. Heillä on omat raajat ja minulla omat. Olen itse entinen nyrkkeilijä ja tykkään astella varpailla.

En voi puuttua muiden vartaloiden toimintaan. Neljäkymmentä vuotta sitten olisin todennäköisesti pistänyt porukkaa hiljaiseksi nyrkeillä.

Ei sellainenkaan ole mitenkään tervettä.

Vierailija
29/69 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
30/69 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelemistä ei toki voi kieltää mutta voi kohteliaasti huomauttaa että anteeksi, kävelystänne kuuluu kovaa töminää asuntooni ja arvostaisin jos voisitte hiljaisuuden aikaan koittaa liikkua hiljempaa.

Asuin ennen myös jyskyttäjän alla ja joinain päivinä laskin että töminää kesti jopa 6 tuntia putkeen, en ymmärrä mitä se asukas siellä oikein teki. Katto jyskyi niin että välillä mun ikkunatkin tärisi... onneksi muutin pois.

Vierailija
31/69 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantapääkävelijän jyske on todella ärsyttävää. Kyllä kerrostalissa pitää osata kävellä kuin ihminen eikä kuin norsu.

Vierailija
32/69 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kerran valittamassa naapurille asiasta. Oli kolmen lapsen perhe.

Ovella oli vastassa isä. Kun isä kuuli ongelmasta, hän huusi muulle perheelleen asian kurkku suorana vahingoniloisena.

Totesi että saadaan kohta häätö jos ette tottele häntä ja naapuria, josta hän on jo vuosia vainoharhaisena pelännyt ja odotellut.

Töminä ei loppunut koskaan. Isä vain valitteli aina rapussa meteliä ja ettei saa kuria perheeseens-.

Vierailija
33/69 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan kävele kantapäillään. On todella hankalaa. Kokeilkaa vaikka.

Sinulla on väärä kävelytekniikka, joka kannattaa korjata sinun itsesi takia. Ihminen on kanta-astuja, toki saa tömpsöttää menemään miten tykkää.

Googlaamalla oikea kävelytekniikka löytyy mm. seuraavat asiantuntijoiden neuvoja ja lähteissä luettavissa lisää tietoa asiata:

”Askeleessa kanta iskee maahan ensimmäisenä ja liike rullaa jalkaterää pitkin kohti varpaita. Isovarvas tekee lopussa varvastyönnön, ja nostaa kantapään ja jalkaterän maasta kohti seuraava askelta. Jos varvastyöntöä ei tapahdu, askelmitta lyhenee ja kävelystä tulee töksähtelevää tai laahaavaa. ”

Lähde: https://www.terve.fi/artikkelit/nailla-fysioterapeutin-vinkeilla-kavele…

”Tärkeintä on, että kävellessä on neljä vaihetta. Ensin tulee kantaisku, sitten tukivaihe, seuraavaksi työntövaihe ja viimeisenä heilahdus”, liikuntasuunnittelija ja liikuntatieteiden maisteri Katriina Ojala UKK-instituutista neuvoo.”

Lähde: https://kotiliesi.fi/terveys/liikunta-ja-painonhallinta/oikea-kavelytek…

” Askel ei rullaa

Jäykät ja raskaat kengät tai heikot jalkalihakset voivat johtaa siihen, että askel ei rullaa kantapäältä varpaille vaan jalkapohja tömähtää jäykkänä ja liian tasaisena maahan. Seurauksena voi olla kipuja säärissä. Myös nilkan lihakset voivat mennä jumiin lättäjalkaisesta kävelytyylistä.

Korjausliike:

Keskity jokaisella askeleella siihen, että askel rullaa kantapäältä varpaille. Jäykkäpohjaisten kenkien vaihtaminen ergonomisempaan pariin voi auttaa.”

Lähde: https://anna.fi/hyvinvointi/liikunta/iskiasvaivojen-selka-nivelkipujen-…

Vierailija
34/69 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkkeet taas uusimatta ap ?

Tämä on niitä tyhmimpiä kommentteja. Samoja, vanhoja fraaseja.

eri

Vierailija
35/69 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:lla on kolme vaihtoehtoa:

1) hanki elämä

2) mene terapiaan tai

3) muuta jonnekin tiettömien taipaleiden taakse, jossa ainostaan linnunlaulu häiritsee eloasi.

Ym. vaihtoehtoja kannattaa muidenkin ääniyliherkkien harkita.

Vierailija
36/69 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkkeet taas uusimatta ap ?

Mitähän lääkkeet kuuluvat tähän? Vai puhutko omista kokemuksistasi?

eri

Vierailija
37/69 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kuulu.

Kyllä kuuluu, linnut räystäällä ei terrorisoi ekan kerroksen asukkaita samalla tavalla kuin minua.

T. myös ylimmän kerroksen asukas

Vierailija
38/69 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talossa lienee puutteellinen askeläänivaimennus. Ehdotan yhteydenottoa hallituksen puheenjohtajaan ja pyyntöä viedä asia ensin hallituksen kokoukseen ja sieltä yhtiökokoukseen tilanteen kartoittamiseksi. Kartoitus voitaisiin aloittaa laatimalla asukkaille kyselylomake. Vaimennuksen parantamiseksi on keinoja, eräs on lattian päälle asennettava korkki tms. vaimennusmateriaali, sen päälle vaikka parketti tai muovimatto.

Vierailija
39/69 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei saa.  Ei niin millään.

Kotonaan saa liikkua ja elää jokainen ihminen.

Ja mitä sinä ap oikein kotona puuhailet, jos koko ajan vain huomioit sen, mitä yläkerrasta kuuluu.

Etkö milloinkaan siivoa, laita ruokaa, leivo, tiskaa tai hommaile kotona jotain sellaista, ettet kiinnitä huomiota siihen, mitä naapurisssa tai yläkerrassa tehdään?

Kuunteletko päivät pitkät vain muiden kävelyä joko alhaalla tai ylhäällä, etkö ole päivät töissä?

Tai eikö se yläkerran asukas ole päivät töissä?

Kauhistuttavaa jos elämä on niin tyhjää, että pitää vain seurata naapureidensa elämää ja kuunnella heidän tekemisiään.

Kyllä huomaa, että sinulla ei ole mitään käsitystä siitä, millainen jyskytys kantapääkävelijöistä tulee.

Itseäni kauhistuttaa, miten ilkeästi kommentoit ap:ta ja hänen ongelmaansa ja käännät ongelman nurinpäin: syypää onkin se, joka kärsii melusta, ei se, joka sitä aiheuttaa.

Vierailija
40/69 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se kuulkaas riippuu naapurin kävelytyylistä, eli siihen voi vaikuttaa itse.

Asun ylimmässä kerroksessa. Vuosikausia oli rauhallista. Sitten ALAkertaan muutti kanta-astuja. Eipä ole enää rauhallista. Töminä aihettaa matalataajuuksista ääntä, jos on ontelolaatta alla.