Saako yläpuolella olevan kantapääkävelijän pakotettua lopettamaan häiritsevä kävely?
Onko joku laillinen keino estää hänen minuun kohdistuva terrorisointi?
Kommentit (69)
Osta sille jotkut töppöset, jotka vaimentaa ääntä.
Ei ole ratkaisua.
Ihminen on kanta-astuja, minkä sille voi.
Voithan tietenkin lahjoittaa naapurillesi muoviset crocsit tai kumipohjatossut, jotka vaimentavat iskua lattiaan. Samalla voit kertoa, että niitä on syytä käyttää.
Ei. Ja se olet sinä, joka kyttäämiselläsi terrorisoit naapureitasi, ei toisin päin.
Vierailija kirjoitti:
Ei. Ja se olet sinä, joka kyttäämiselläsi terrorisoit naapureitasi, ei toisin päin.
Toivottavasti joudut asumaan joskus kantapäiden jyskyttäjän alapuolella 🙄
Ei kukaan kävele kantapäillään. On todella hankalaa. Kokeilkaa vaikka.
Laita asiallinen, fiksu, lyhyt lappu luukusta. Hän ei tiedä kantapääkävelevänsä.
No ei saa. Ei niin millään.
Kotonaan saa liikkua ja elää jokainen ihminen.
Ja mitä sinä ap oikein kotona puuhailet, jos koko ajan vain huomioit sen, mitä yläkerrasta kuuluu.
Etkö milloinkaan siivoa, laita ruokaa, leivo, tiskaa tai hommaile kotona jotain sellaista, ettet kiinnitä huomiota siihen, mitä naapurisssa tai yläkerrassa tehdään?
Kuunteletko päivät pitkät vain muiden kävelyä joko alhaalla tai ylhäällä, etkö ole päivät töissä?
Tai eikö se yläkerran asukas ole päivät töissä?
Kauhistuttavaa jos elämä on niin tyhjää, että pitää vain seurata naapureidensa elämää ja kuunnella heidän tekemisiään.
Mitä väliä? Aivan jok'ikisessä kerrostaloasunnossa kuuluu joskus yläkerrasta kävelyn ääniä tai kolinaa. Jos sitä ei kestä, on syytä hakeutua omakotitaloon tai rivariin.
Hanki uusi asunto jonkun talon ylimmästä kerroksesta.
Et voi kieltää naapuriltasi kävelemistä. Haluaisitko itse saada lapun, että voisiko kävellä vähemmän ja hiljaisemmin, kun häiritset alakerran naapuria? Miltä se tuntuisi?
Ei käytä mattoja. Sano että sinua häiritsee kävelyäänet ja lahjoita töppöset.
Miten olis korvatulpat tai vastamelukuulokkeet sulle ap?
Kämppis on tällainen kantapääkävelijä. Pieni ja hoikka ja kävelee kuin norsu. Itse olen isokokoinen ja hieman ylipainoinen ja kämppikseni ovat säikähtäneet mua useamman kerran, kun eivät kuule mun kävelevän.
Täytyy olla jokin henkilökohtainen ongelma taustalla, liian matala ärsyyntymiskynnys, eikä elämistä voi kieltää naapureilta.
Minä olen kantapääkävelijä ja välillä yritän sipsutella mutta en voi kävellä normaalisti jos kokoajana sipsuttelin. Harmi kun en ollut silloin paikalla kun kantapäitä sai valita 😞
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä? Aivan jok'ikisessä kerrostaloasunnossa kuuluu joskus yläkerrasta kävelyn ääniä tai kolinaa. Jos sitä ei kestä, on syytä hakeutua omakotitaloon tai rivariin.
Ei kuulu.
T. ylimmän kerroksen asukas
Mun alapuolella asuu kantapääkävelijä. Se töminän kumina sattuu korviin, enkä saa nukuttua. Saa aivan raivon partaalle! Tekisi mieli alkaa kostoksi kävelemään kantapäillä itsekin.
Koskahan tähänkin ongelmaan aletaan puuttua kunnolla? Tällä hetkellä tuo on sallittua häiriköintiä.