Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksinäinen Sauli Paavola, 43, ei ole koskaan pitänyt ketään kädestä ja toive rakkauden löytymisestä on hiipunut

Vierailija
21.03.2021 |

Korona-aika on helpottanut Sauli Paavolan oloa, sillä nyt muutkin tietävät, millaista hänen elämänsä on ollut jo vuosikymmeniä.

https://yle.fi/uutiset/3-11845838

Kommentit (586)

Vierailija
121/586 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on ihan ok näköinen, eli vika on luonteessa tai omassa toiminnassa. Ai mutta niinhän hän sanoikin, että oma käytös oli karkottanut edellisenkin naisen.

Vierailija
122/586 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin: "On halattu aina nähdessään mutta mitään muuta sen kummempaa ei toistaiseksi oo tapahtunu."

Sitten: "Meille tuli vähän sellanen ymmärryskatko että tota toivomus oli vaan tarkistaa asiaa että onko tää ihan vakavissaan nyt ollaan seurustelusuhde vai onks tää jotain muuta ja ymmärrettiin asioita vähän eri tavalla ja tota siitä se suureksi osaksi johtu, minun puutteellisista ihmissuhdetaidoista että mää en osannu selittää asiaa niin ku mää sen itse näin."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/586 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisesta naisettomasta miehestä pitäisi tehdä tällainen juttu, niin loppuu ongelmat. Tai no, ainakin joillain.

Vierailija
124/586 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saulille sellaisia vinkkejä, että kaikilla seurustelusuhteet etenevät noin, että sanotaan jotain pölöä ja toinen loukkaantuu. Se tapahtuu väistämättä enemmin tai myöhemmin. 

Joskus loukkaantunut ei anna anteeksi, toisinaan antaa, mutta jotta siihen pisteeseen päästään, pitää toiselle uskaltaa sanoa, että sori, sanoinpa pölösti, en tarkoittanut sitä noin, anteeksi vielä kerran. Sitten jos vaikka tietää syyn miksi sanoi jotain pölösti,niin sen voi kertoa toiselle.  jos sitten toinen ei vaan voi päästä siitä yli, niin ei sille mitään voi, sitten vain uutta etsimään. Sosiaalisia taitoja voi opetella eikä ikä ole este. Vaikka harrastusten kautta. Kun muutin toiseen maahan, ei siellä ystäviä ollut odottamassa. En tuntenut ketään, olin ummikko monen sosiaalisen asian suhteen siellä. Eipä siinä mitään, etsin paikallisia harrastusporukoita, kävin tutustumassa yhteen jos toiseenkin, ihan summamutikassa otin harrastuksia. Sieltä sitten pikkuhiljaa alkoi muotoutua tuttavuus- ja sytävyyssuhteita ja uudet ystävät sitten ottivat ns. siipiensä suojaan ja esittelivät paikkoja ja antoivat vinkkejä ja toimivat kulttuurisena kääntäjänä minulle, jos tarvitsin sitä. Se ei vaatinut muuta kuin sen, että itse lähdin pois neljän seinän sisältä ja otin asenteen, että opin joka päivä jotain uutta.

näin jo suomessakin jokainen yksinäisyyttä tai sosiaalisten taitojen puutetta harmitteleva tehdä. Opettele joka päivä jotain uutta, joka liittyy sosiaaliseen kanssakäymiseen. youtube on täynnä opasvideoita.

No kivat sulle että riittää kun ilmaannut paikalle ja avaat suusi. Minulle tästä on lähestulkoon aina seurannut se että toinen hymisee jotain ja häippäsee sitten parempaan seuraan.

Vierailija
125/586 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saulille sellaisia vinkkejä, että kaikilla seurustelusuhteet etenevät noin, että sanotaan jotain pölöä ja toinen loukkaantuu. Se tapahtuu väistämättä enemmin tai myöhemmin.

Minusta on vain kuitenkin outoa, että miten se toinen voi loukkaantua aina niin verisesti jostain sanomastani tai tekemästäni. Kyllähän hänkin minulle välillä sanoo jotain jotka vähän saa silmät pyöreeksi ja niskakarvat pystöön, mutten minä nyt toiselle niistä katso aiheelliseksi alkaa räyhäämään kuitenkaan.

Vierailija
126/586 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella ääliömäisiä kommentteja osalta. Kai myötätuntoon kykenemättömien täytyisi itse kokea edes muutaman kuukauden ajan, miltä tuntuu olla ympäristönsä halveksima ja rääkätty. Kuinka h*lvetin monen syrjäytymisen suurimpana syynä on koulukiusaaminen, näitä tarinoita on liian paljon. "Lisää resursseja mielenterveyspuolelle!" Kyllä, tärkeä asia, mutta mitäpä jos yritettäisiin laittaa ihan ensin kouluväkivalta kuriin. Mahdotonta vaurioiden korjaaminen ei aikuisenakaan ole, mutta tie siihen on tuskallinen ja pitkä. Liian moni päätyy itsemurhaan, kuolee päihteisiin, tai yksinkertaisesti elää elämättömän elämän.

Juuri on mediassa ja tälläkin palstalla käsitelty ja keskusteltu Koskelan tapauksesta. Siihen nähden nämä "Asperger-tutkimuksiin" ja "Selvä kilttis"-kommentit tuntuvat erityisen ällöttävältä.

Rikkinäisten ikkunoiden teoria toimii myös ihmisiin. Kun joku on jo rikki, niin monet katsoo sen oikeutukseksi potkia lisää. "mitä välii, ku se on jo rikki"

Totta, koin ennen koulua perheväkivaltaa, sen jälkeen jouduin silmätikuksi koulussa. Edelleen kiusaamista tapahtuu työpaikalla. On kuin kiusaajilla olisi joku kyky nähdä sisälleni, kuinka olen jo rikottu niin monesta kohtaa, ettei haittaa vaikka rikotaan vielä vähän.

Vierailija
127/586 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nikupekka kirjoitti:

Toivottavasti Sauli saisi vaikka edes ystäviä lisää. Ystävien kanssa oleminen voisi helpottaa sosiaalisia haasteita

Kyllä veikkaan, että Sauli saa nyt yhteystulvan naisilta joihin (komeutensa) teki vaikutuksen.

Vierailija
128/586 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hemmetti mikä nyyhkyneiti:D minä ainakin olen onnellinen sinkku ja saanut tarpeeksi miesten petollisuudesta ja pinnlallisuudesta.

Vierailija
129/586 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaisesta naisettomasta miehestä pitäisi tehdä tällainen juttu, niin loppuu ongelmat. Tai no, ainakin joillain.

Joo se on jännä juttu että muuten ei kukaan huomaa tai välitä, paitsi kun pääsee kuuluisaksi kaiken kansan silmille.

Vierailija
130/586 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sauli lienee esimerkki miehestä joka on autuaan tietämätön neurologisista ongelmistaan ja niiden merkityksestä työnhaussa ja parinvalinnassa.

Minä ikisinkkumiehenä olen vihdoin havahtunut, että ongelma on tosiaan pääkopassa. En pidä sitä vikana vaan olen erilainen. Työelämään pääsin kiinni lähes tuurin kautta mutta todella hyvin olen siellä pärjännyt. Opin jossain vaiheessa olemaan kuin muut, esittämään siis samanlaista. Parisuhteessa se ei toki toimisi.

Fake it till you make it.

Vierailija
131/586 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta hän on hyvinkin jollain kirjolla, koska miettii liikaa.

"Keskustelun ylläpitäminen on vaikeaa. Esimerkiksi ajatus toisen ihmisen lohduttamisesta tuntuu Paavolasta haastavalta.

Tai jos on hyvästä uutisesta kyse, niin miten voi osoittaa, että tämä minustakin on hirmu hyvä uutinen. Pitääkö taputtaa selkään, vai onko jotain muuta, miten sen voi osoittaa? Paavola pohtii."

Ei tavallinen ihminen hirtä itseään tuollaisten miettimiseen etukäteen.

Tulee mieleen että hän vetää ihan yli kaiken, eikä uskalla tehdä aloitteita tms. vaan miettii ja miettii, jos kerran joku kumppani oli jo ollutkin eikä edes kädestä ole pitänyt.

Ei normaali ihminen jaksa sellaista kivirekeä kovin pitkään. Sori vaan, mutta näin se on. Voisin kyllä perustaa yhden naisen valmennustoimiston ja tutustua näihin miehiin ja kertoa suoraan missä mättää:)

Älykkään ihmisen piirre, että miettii ja ajattelee. Itse en haluaisi juttuseuraa ihmisten kanssa, joiden keskustelutaito on yksinkertainen, pinnallinen. Olen aina pitänyt älykkäistä miehistä.

No joo mutta että nostaa tuollaisen asian haastattelussa esiin kertoo mulle kyllä että mieli askartelee vähän liikaa näiden asioiden kimpussa. Että tekee niistä elämää suuremman ongelman, että en minä osaa. Ja sitten hyytyy siinä tositilanteessa kun miettii eri skenaarioita päässään että mitäs minä nyt uskaltaisin sanoa tai tehdä. Se yksi pieni virhe että jos minä en nyt taputa selkään, niin voi voi, se varmaan jättää minut. Ei herranen aika normaali ihminen vedä hernettä tuollaisesta nenään, kunhan jotenkin reagoit. Hymyilet, sanot kiva juttu.

Vierailija
132/586 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon että Sauli saa vaikka kuinka paljon yhteydenottoja naisilta dokkarin jälkeen

Vierailija
133/586 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toinen jaarittele tyyliin jotain monologia monologisella äänellä, liittyen sit tietokoneisiin, tähtitieteeseen yms, niin kyl vähemmästäkin nukahtaa

Vierailija
134/586 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En katsonut dokkaria, luin vain jutun. Sen perusteella mullekin tuli mieleen Asperger, mutta kyllähän vastaavia sosiaalisten tilanteiden ongelmia voi kehittyä ihan siksikin, ettei ole ollut sosiaalisia kontakteja. Esim. mainittu kiusaaminen ja sen seuraukset, elämänmittainen työttömyys ja ulkopuolisuus voivat aiheuttaa tuollaisen kierteen ilman Aspergeriakin.

Minusta jutun mies vaikuttaa mukavalta ja sympaattiselta, ei tullut yhtään vaikutelma limaisesta naista itselleen vaativasta juntista, jollaisina tällä palstalla kaikkia aikuisia naisettomia miehiä tunnutaan pitävän. Jos olisin sinkku ja asuisin tuolla, voisin mennä tuon kanssa treffeille. Tähtitiedekiinnostus on mulle ainakin erittäin iso plussa, ja sohvapöytien nikkarointi myös. Työttömyys ja mahdollinen Asperger, ihan sama. Mullakin on varmaan Asperger.

Minusta tuon henkilön kannattaisi hankkia lisäkoulutusta tietokonealalta, kun hänellä sen alan koulutus jo on, ja sen sanottiin olevan vanhentunut. Outoa, jos sitä ei ole työkkärissä ehdotettu. Varmaan työttömyystuella pystyisi opiskelemaan lisätaitoja ko. alalle? Ja jos olisi koulutus kunnossa ja sitä kautta saisi työn, elämänlaatu ja talous paranisi, itsevarmuus kasvaisi, ja mahdollisuudet ihmissuhteisiin myös paranisivat. Toivon jutun miehelle kaikkea hyvää!

Vierailija
135/586 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli joskus tuttavapiirissäni hyvinkin samanlaisessa tilanteessa oleva ja samanikäinenkin mies. Lopulta hänet saatiin houkuteltua erään harrastuksen pariin ja täytyy sanoa että koko mies muuttui muutamassa vuodessa aivan toiseksi! Muodonmuutos oli suorastaan ällistyttävä, ihan ulkoista olemusta myöten, mutta mikä tärkeintä: se oma ajattelumaailma ja käsitys itsestä muuttui aivan täysin, jonka myötä naiskuviotkin saivat tuulta alleen. Ei kyllä tuntisi samaksi ihmiseksi kuin 10 vuotta sitten.

Sikäli kyllä kannustaisin juurikin johonkin kansalais-/työväenopiston kurssille tai vastaavaan, jotta sitä kautta aukenisi niitä kohtaamistilanteita ylipäätään ihmisten kanssa. Ja se koulutuspaikka mikä varmasti olisi Saulille hyväksi, jotta joskus vielä työpaikkakin irtoaisi. Kun tuo muu elämä ensin tuosta vähän urkenisi niin se parisuhdekin sieltä ehkä sitten joskus löytyisi.

Vierailija
136/586 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus loukkaantunut ei anna anteeksi, toisinaan antaa, mutta jotta siihen pisteeseen päästään, pitää toiselle uskaltaa sanoa, että sori, sanoinpa pölösti, en tarkoittanut sitä noin, anteeksi vielä kerran. Sitten jos vaikka tietää syyn miksi sanoi jotain pölösti,niin sen voi kertoa toiselle.  jos sitten toinen ei vaan voi päästä siitä yli, niin ei sille mitään voi, sitten vain uutta etsimään. Sosiaalisia taitoja voi opetella eikä ikä ole este. Vaikka harrastusten kautta. Kun muutin toiseen maahan, ei siellä ystäviä ollut odottamassa. En tuntenut ketään, olin ummikko monen sosiaalisen asian suhteen siellä. Eipä siinä mitään, etsin paikallisia harrastusporukoita, kävin tutustumassa yhteen jos toiseenkin, ihan summamutikassa otin harrastuksia. Sieltä sitten pikkuhiljaa alkoi muotoutua tuttavuus- ja sytävyyssuhteita ja uudet ystävät sitten ottivat ns. siipiensä suojaan ja esittelivät paikkoja ja antoivat vinkkejä ja toimivat kulttuurisena kääntäjänä minulle, jos tarvitsin sitä. Se ei vaatinut muuta kuin sen, että itse lähdin pois neljän seinän sisältä ja otin asenteen, että opin joka päivä jotain uutta.

näin jo suomessakin jokainen yksinäisyyttä tai sosiaalisten taitojen puutetta harmitteleva tehdä. Opettele joka päivä jotain uutta, joka liittyy sosiaaliseen kanssakäymiseen. youtube on täynnä opasvideoita.

No kivat sulle että riittää kun ilmaannut paikalle ja avaat suusi. Minulle tästä on lähestulkoon aina seurannut se että toinen hymisee jotain ja häippäsee sitten parempaan seuraan.

sitten etsit toista seuraa

Vierailija
137/586 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä häntä ei olla ohjattu diagnosoitavaksi ja avun piiriin. Ilmiselvä Asperger. Ja kyllä, minullakin on Asperger.

Vierailija
138/586 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli joskus tuttavapiirissäni hyvinkin samanlaisessa tilanteessa oleva ja samanikäinenkin mies. Lopulta hänet saatiin houkuteltua erään harrastuksen pariin ja täytyy sanoa että koko mies muuttui muutamassa vuodessa aivan toiseksi! Muodonmuutos oli suorastaan ällistyttävä, ihan ulkoista olemusta myöten, mutta mikä tärkeintä: se oma ajattelumaailma ja käsitys itsestä muuttui aivan täysin, jonka myötä naiskuviotkin saivat tuulta alleen. Ei kyllä tuntisi samaksi ihmiseksi kuin 10 vuotta sitten.

Sikäli kyllä kannustaisin juurikin johonkin kansalais-/työväenopiston kurssille tai vastaavaan, jotta sitä kautta aukenisi niitä kohtaamistilanteita ylipäätään ihmisten kanssa. Ja se koulutuspaikka mikä varmasti olisi Saulille hyväksi, jotta joskus vielä työpaikkakin irtoaisi. Kun tuo muu elämä ensin tuosta vähän urkenisi niin se parisuhdekin sieltä ehkä sitten joskus löytyisi.

Jatkan vielä tähän itse, että Saulin tapauksessa olemus on jo miellyttävä ja siisti. Itse tykkään tuosta hänen pukeutumistyylistään.

Vierailija
139/586 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

sitten etsit toista seuraa

20 vuotta olen tätä harjoittanut ja viimeisin ja ainoa ystäväni on edelleen sieltä 20 vuoden takaa.

Vierailija
140/586 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuo Sauli laihduttaa itsensä normaalipainoon, voidaan siis olettaa että hänestä sitten myös kiinnostuvat ne normaalipainoiset naiset? Itse en laihduttaisi kiloakaan jos se ei toisi muutosta myös potentiaalisten naisten ulkomuotoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kuusi