Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksinäinen Sauli Paavola, 43, ei ole koskaan pitänyt ketään kädestä ja toive rakkauden löytymisestä on hiipunut

Vierailija
21.03.2021 |

Korona-aika on helpottanut Sauli Paavolan oloa, sillä nyt muutkin tietävät, millaista hänen elämänsä on ollut jo vuosikymmeniä.

https://yle.fi/uutiset/3-11845838

Kommentit (586)

Vierailija
101/586 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan komea mies

Vierailija
102/586 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyyli on vanhan miehen, mutta on vissiin naisia joille ei sillä ole väliä. Jotkut naiset ovat itsekin mummoutuneet tuossa iässä.

Tietysti naisskaala olisi suurempi jos Sauli olisi nuorekkaampi. Todellakin nyt tässä tapauksessa hiukan vanhempi nainen voisi tykätä Saulista.

Työttömyyteen on kyllä joku syy jos ei koskaan ole ollut työelämässä.

Kun on yli 40-vuotias niin silloin nuorempana työnhaku oli helpompaa kuin nyt.

Sekä iällisesti, että aikakin oli eri työnsaannin suhteen.

Onhan hänellä autokin, että ainakin kortin on saanut.

Toisaalta ei ole ihan köyhä, vaikkei ole työssä ollut. Pelkillä tukirahoilla ei autoa ylläpidetä.

Taas toisaalta rahaa ei mihinkään oikein kulukaan kuin asumiseen ja ruokaan ym. perustarpeisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/586 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarinani on melkein samanlainen, paitsi että olen 8 vuotta nuorempi enkä ole työelämästä syrjäytynyt. 35-vuotias insinööri, teen vaativaa ja vastuullista työtä suunnittelijana. En elämäni aikana ole juurikaan puhunut vastakkaisen sukupuolen kanssa. Ne kerrat kun olen puhunut jonkun ei-sukulaisen vastakkaisen sukupuolen edustajan kanssa, lasketaan yhden käden sormilla. He eivät puhu minulle enkä minä heille. Toki minullakin on kriteereitä ja vaatimuksia. Kunnianhimoa ja kouluttautumista arvostan yli kaiken. En voisi itse kelpuuttaa sellaista ihmistä, jolla ei kunnianhimoa ole tippaakaan eikä osaa muuta tehdä kuin kotia hoitaa. Sori nyt vaan. Lapsena epäiltiin lievää aspergeria ja autismia, mutta diagnoosia ei herunut kun noista ei 90-luvulla psykiatrit tienneet mitään. 

M35

Vierailija
104/586 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ehkä lupsakkaa, mutta hänestä sai kuitenkin miellyttävän kuvan videohaastattelun perusteella. Jutteli mukavasti ja analysoi hyvin omaa tilannettaan. Ei siis missään mielessä sosiaalisesti täysin toivoton tapaus. Ihmisten kanssahan tuo haastattelukin on tehty.

Ei minunkaan mielestäni toivoton tapaus ja fiksu, rauhallinen ja miellyttävä vaikutelma kaiken kaikkiaan.

Kuitenkin tuli dokumenttia katsoessa mieleen, että onko siellä pinnan alla jäykkyyttä ja joustamattomuutta?

Toinen ihminen, oli hän kuka tahansa, on aina niin erilainen, että sen erilaisuuden kanssa pitää oppia olemaan.

Nytkin oli kommunikaatio alkanut treffikumppanin kanssa hyvin, mutta oli tullut väärinkäsitys tai muu mielipide-ero, johon oli tutustuminen tökähtänyt.

Sitä sattuu kaikille treffeillä käyville, mutta osa ihmisistä saa sen kommunikoinnin kuitenkin sujumaan niin, että pienet tökähtelyt unohdetaan ja mennään tutustumisessa eteenpäin.

Ja sitten kun on tutustuttu ja toisesta pitää paljon, niin sietääkin niitä vähemmän miellyttäviä asioita helpommin, on ikään kuin joustavampi ja armollisempi toiselle. 

Minusta artikkelin henkilö tarkoitti, että sanoi itse taitamattomuuttaan jotain pölöä, ja sen jälkeen homma kariutui. Ei kaikki ole aina itsestä kiinni.

Näin. Tulkitsin vielä, että asia olisi liittynyt jotenkin siihen, että Sauli ei ollut vielä päässyt luottamuksessa niin pitkälle, että olisi valmis puhumaan seurustelusta, eikä sitten ollut osannut ilmaista asiaa niin, että vastapuoli olisi ymmärtänyt. Voin olla väärässäkin. Mutta toivon, että se tapailukumppani näkee tämän haastattelun ja antaa toisen mahdollisuuden :)

Vierailija
105/586 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuolla on keskivartalolihavuutta, hiusrajan vetäytymistä ja koko elämän työttömyys. Ei kovin hyvät lähtökohdat kun tiedetään naisten nirsous.

Sosiaalisesti taitavalla on silti kumppaneita. Saulin suurin haaste ei ole ulkonäkö eikä edes työttömyys,

vaan vaikeudet sosiaalisissa taidoissa, estyneisyys, varautuneisuus, eristäytyneisyys...

Hänestä tuskin koskaan tulee lupsakkaa supliikkimiestä, mutta voi sosiaalisia taitoja jonkin verran harjoitella ihmisiä kohdatessaan. 

Minun silmääni tuolla ei ole ongelmia sosiaalisissa taidoissa. Saamattomuus ja asioihin ryhtyminen on ongelma.

Vierailija
106/586 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyyli on vanhan miehen, mutta on vissiin naisia joille ei sillä ole väliä. Jotkut naiset ovat itsekin mummoutuneet tuossa iässä.

Tietysti naisskaala olisi suurempi jos Sauli olisi nuorekkaampi. Todellakin nyt tässä tapauksessa hiukan vanhempi nainen voisi tykätä Saulista.

Toisaalta ei ole ihan köyhä, vaikkei ole työssä ollut. Pelkillä tukirahoilla ei autoa ylläpidetä.

Taas toisaalta rahaa ei mihinkään oikein kulukaan kuin asumiseen ja ruokaan ym. perustarpeisiin.

Naiset mummoutuu jo 35 vuotiaana.

Vierailija
107/586 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset mummoutuu jo 35 vuotiaana.

Ei mummoudessa ole mitään vikaa. Mummo-core kunniaan!

Vierailija
108/586 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komea mies kasvoiltaan. Ja puhuu miellyttävästi, fiksusti.

Vierailija
109/586 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiinnitin huomiota, että Saulin intohimo on tähtitiede. Onko hän koskaan ollut mukana millään tähtitiedeaiheisella keskustelupalstalla tai aiheeseen liittyvän yhdistyksen toiminnassa? Sitä kautta hän voisi löytää samanhenkisiä ihmisiä ja ehkä seurustelukumppaninkin.

Tosin jos hänellä on parisuhde haaveissa, niin hänen pitäisi keskittyä sosiaalisten ja tunnetaitojen kehittämiseen. Ei tarvitse olla mikään tunnementalisti mutta jos ei osaa sanoittaa omia tunteitaan ja ajatuksiaan edes auttavasti, ei moni nainen jaksa sellaista kumppania pidemmän päälle. Yhteiset kiinnostuksen kohteet eivät auta silloin, kun tunneyhteys puuttuu tyystin. Sauli kuitenkin tuntuu itse tiedostavan tilanteensa varsin hyvin, joten hänellä olisi varmasti ihan hyvät mahdollisuudet kehittyä sillä saralla.

Ihan hyvä muuten mut tähtitiede ja naiset nyt vaan ei sovi yhteen. Naisia 1% niissä piireissä.

Vaikka naista ei niistä piireistä löytyisikään niin joitain kavereita tai edes tuttuja nyt ainakin. Itse asiassa voisi olla jopa parempi, että Sauli pääsisi ensin treenaamaan ja verestämään sosiaalisia taitojaan kaverisuhteissa. Monesti yksinäiset ja parisuhdetta kaipaavat miehet yrittävät harpata yhdellä loikalla rotkon yli ja kuvittelevat, että pelkkä parisuhteeseen päätyminen jotenkin ihmeellisesti tekee heistä sosiaalisesti taitavia. Parisuhde ei kuitenkaan ole valmennussuhde eivätkä kaikki naiset ole niin kärsivällisiä, että jaksaisivat kädestä pitäen opettaa aikuiselle ihmiselle sosiaalisen kanssakäymisen perusasioita. Kaverisuhteet, erityisesti harrastusten pohjalle rakentuvat, ovat huomattavasti vähemmän vaativia henkisesti ja emotionaalisesti ja täten parempi harjoittelualusta vuorovaikutustaidoiltaan jähmeälle tyypille.

Näinpä. Minä tein omalle miehelleni heti suhteen alussa selväksi, että parisuhteemme voi olla turvasatama, mutta se ei ole katkaisuhoitola, sairaala eikä lataamo. Enkä minä ole terapeutti enkä niin minkään sortin valmentaja. Jouduin sanomaan napakastikin, koska olin ollut aikaisemmissa suhteissani sellainen yliymmärtäjä-kynnysmatto.

Hyvin on tuo itsestään huolen pitänyt, ja on ihanaa, kun ei kaikki "kaadu" mulle.

Vierailija
110/586 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten kun on tutustuttu ja toisesta pitää paljon, niin sietääkin niitä vähemmän miellyttäviä asioita helpommin, on ikään kuin joustavampi ja armollisempi toiselle. 

Olen aika samassa jamassa tuon videon miehen kanssa, kokemuksia ei juurikaan ole. Sanoisin, että johonkin vastaavaan itselläkin juttu viimeksi kariutui, jonkinlaiseen kommunikaatio-ongelmaan. Minäkin pidin toisesta paljon ja hänkin ainakin sanoi pitävänsä minusta, mutta hän tuntui minua ja kokemattomuudestani johtuvia virheitäni kohtaan kauhean armottomalta. Menin jotenkin yliampuvasti puolustuskannalle ja itsetuntoni oli koetuksella, mutta kaipa hän ehkä ymmärsi väärin jonkun tekemiseni ja sanomiseni alunperin, mistä koko homma sai alkunsa. Mutta ei sekään minusta ole kauhean hieno homma, että jatkuvasti hokisin "anteeksi, aivan niin anteeksi minun syy voitko ymmärtää".

Vierailija
111/586 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että varsinkin Suomessa monet oikeasti komeat miehet ja kauniit naiset voivat jäädä yksin. Tavallisen näköisillä eniten vientiä. Saulissa ei ole mitään vikaa, ajattelin heti kun näin että komea mies. Ja leppoisa käytös.

112/586 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sauli taitaa kuitenkin olla vaativa mies? Hän on ihan ok näköinen ja varmasti saisi naisen itselleen, jos vain haluaa.

Merkillistä että ihan siisti mies aina yksin. Koulukiusattu, arka sen takia. 

Vierailija
113/586 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti Sauli saisi vaikka edes ystäviä lisää. Ystävien kanssa oleminen voisi helpottaa sosiaalisia haasteita

Vierailija
114/586 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta hän on hyvinkin jollain kirjolla, koska miettii liikaa.

"Keskustelun ylläpitäminen on vaikeaa. Esimerkiksi ajatus toisen ihmisen lohduttamisesta tuntuu Paavolasta haastavalta.

Tai jos on hyvästä uutisesta kyse, niin miten voi osoittaa, että tämä minustakin on hirmu hyvä uutinen. Pitääkö taputtaa selkään, vai onko jotain muuta, miten sen voi osoittaa? Paavola pohtii."

Ei tavallinen ihminen hirtä itseään tuollaisten miettimiseen etukäteen.

Tulee mieleen että hän vetää ihan yli kaiken, eikä uskalla tehdä aloitteita tms. vaan miettii ja miettii, jos kerran joku kumppani oli jo ollutkin eikä edes kädestä ole pitänyt.

Ei normaali ihminen jaksa sellaista kivirekeä kovin pitkään. Sori vaan, mutta näin se on. Voisin kyllä perustaa yhden naisen valmennustoimiston ja tutustua näihin miehiin ja kertoa suoraan missä mättää:)

115/586 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omituista miten voi elää 43 vuotiaaksi niin ettei ikinä ole ollut missään töissä. Kyllä täällä on hyvä sosiaaliturva. Ehkä pitäisi panostaa enemmän mielenterveys puoleen. Että viimeistään kaksikymppisinä saadaan kaikki mukaan.

Tai poistaa sosiaaliturva niiltä, jotka sitä selvästi väärinkäyttävät eivätkä edes yritä työllistyä?

Jospa täällä olisi joku työnantaja ,joka voisi auttaa, Mies haluaa töitä!

Vierailija
116/586 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Keskustelun ylläpitäminen on vaikeaa. Esimerkiksi ajatus toisen ihmisen lohduttamisesta tuntuu Paavolasta haastavalta.

Tai jos on hyvästä uutisesta kyse, niin miten voi osoittaa, että tämä minustakin on hirmu hyvä uutinen. Pitääkö taputtaa selkään, vai onko jotain muuta, miten sen voi osoittaa? Paavola pohtii."

Tulee mieleen että hän vetää ihan yli kaiken, eikä uskalla tehdä aloitteita tms. vaan miettii ja miettii, jos kerran joku kumppani oli jo ollutkin eikä edes kädestä ole pitänyt.

Ei normaali ihminen jaksa sellaista kivirekeä kovin pitkään. Sori vaan, mutta näin se on. Voisin kyllä perustaa yhden naisen valmennustoimiston ja tutustua näihin miehiin ja kertoa suoraan missä mättää:)

Minä en ainakaan tutkimusten mukaan ole millään kirjolla, mutta en minäkään tiedä miten ihmisten kanssa ollaan. Miten voisin tietää kun ei ole harjoitusta kun ihmiset eivät erityisemmin piittaa minusta.

Vierailija
117/586 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saulille sellaisia vinkkejä, että kaikilla seurustelusuhteet etenevät noin, että sanotaan jotain pölöä ja toinen loukkaantuu. Se tapahtuu väistämättä enemmin tai myöhemmin. 

Joskus loukkaantunut ei anna anteeksi, toisinaan antaa, mutta jotta siihen pisteeseen päästään, pitää toiselle uskaltaa sanoa, että sori, sanoinpa pölösti, en tarkoittanut sitä noin, anteeksi vielä kerran. Sitten jos vaikka tietää syyn miksi sanoi jotain pölösti,niin sen voi kertoa toiselle.  jos sitten toinen ei vaan voi päästä siitä yli, niin ei sille mitään voi, sitten vain uutta etsimään. Sosiaalisia taitoja voi opetella eikä ikä ole este. Vaikka harrastusten kautta. Kun muutin toiseen maahan, ei siellä ystäviä ollut odottamassa. En tuntenut ketään, olin ummikko monen sosiaalisen asian suhteen siellä. Eipä siinä mitään, etsin paikallisia harrastusporukoita, kävin tutustumassa yhteen jos toiseenkin, ihan summamutikassa otin harrastuksia. Sieltä sitten pikkuhiljaa alkoi muotoutua tuttavuus- ja sytävyyssuhteita ja uudet ystävät sitten ottivat ns. siipiensä suojaan ja esittelivät paikkoja ja antoivat vinkkejä ja toimivat kulttuurisena kääntäjänä minulle, jos tarvitsin sitä. Se ei vaatinut muuta kuin sen, että itse lähdin pois neljän seinän sisältä ja otin asenteen, että opin joka päivä jotain uutta.

näin jo suomessakin jokainen yksinäisyyttä tai sosiaalisten taitojen puutetta harmitteleva tehdä. Opettele joka päivä jotain uutta, joka liittyy sosiaaliseen kanssakäymiseen. youtube on täynnä opasvideoita.

Vierailija
118/586 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älykkään ihmisen piirre, että miettii ja ajattelee. Itse en haluaisi juttuseuraa ihmisten kanssa, joiden keskustelutaito on yksinkertainen, pinnallinen. Olen aina pitänyt älykkäistä miehistä.

Vierailija
119/586 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselin tuon haastattelun ja itse suunnilleen samanikäisenä naisena voin sanoa että ei laisinkaan toivoton tapaus. Näyttää olevan varsin komea ja kyllähän tuo kamerallekin / ihmisille kameroiden takana myös puhui. Sanoitti varsin selkeästi itseään ja mistä homma kiikastaa. Vähääkään en saanut kuvaa että olisi jotenkin katkera tai vihamielinen, päin vastoin, oikein sympaattinen ja siisti kaveri.

Nyt vaan kannattaisi hakeutua mille tahansa kurssille vaikka työväenopistoon tms. matalan kynnyksen paikkoihin, jotta tapaa ihmisiä ja saa sitä harjoitusta tavalliseen vuorovaikutukseen. Sieltä sitten voi poikia sekä ihmissuhteita että myös koulutuspaikka johonkin muualle ja sitä kautta sitten vyyhti alkaisi aueta.

Pikkupikkuaskelin pois sieltä omalta mukavuusalueelta, vaikka kuinkakin pienin erin. Se kannattaa kun ei tuossa ulkopuolelta nähtynä ole mitään niin radikaalia, etteikö jatkossa voisi mennä ihan hyvin. Ihan ensimmäisenä ei siis tähtäintä siihen parisuhteeseen vaan sellaista elämää kohti joka niitä suhteitakin tuo sitten tullessaan.

Aurinkoa Saulille ja kaikille muillekin!

120/586 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tyttäret kirjoittaan Saulille ! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kaksi