Yhä useamman kolmekymppisen naisen on tyydyttävä tapailusuhteisiin, kertoo HS – "Miesten markkinat"
"Perheen perustamisiässä olevien naisten on yhä vaikeampaa löytää vakituisempaa suhdetta, joissa mies haluaisi sitoutua, kertoo Helsingin Sanomat.
Lehti on haastatellut kolmea upeaksi uranaiseksi kuvailtua, hieman alle kolmekymppistä naista, joiden mukaan miehiä kyllä löytyy treffiseuraksi ja heidän kanssaan tehdään asioita, joita vakiintuneet pariskunnat tekevät.
Ihastuminen kuitenkaan ei johda parisuhteeseen, sillä lopulta mies ei halua mitään pysyvää. Pahimmillaan deittikumppani jopa "ghostaa" eli katoaa kuin tuhka tuuleen kaikissa viestikanavissa.
–?Olen juossut treffeillä ja viettänyt vuosia määrittelemättömissä suhteissa, joissa käydään yhdessä syömässä ja ollaan makutuomareina silmälasiostoksilla. Olen saanut lunta tupaan niin paljon, että aika ajoin on usko meinannut mennä, avautuu "Elina" kokemuksistaan HS:n haastattelussa.
"Tiina" puolestaan on kauppatieteen maisteri, joka ei ole koskaan seurustellut. Hänen mukaansa deittimaailmassa vallitsee "miesten markkinat".
Naisten mielestä deittisovellukset ovat yksi syy miesten kyvyttömyyteen sitoutua. Tinderin perusteella voi saada kuvan, että mahdollisuuksia on loputtomasti.
Helsingissä on myös määrällisesti nuoria naisia selvästi enemmän kuin miehiä, koska kaupunkiin muuttaa opiskelemaan enemmän naisia.
Naiset kertovat lehdelle varautuneensa elämään koko ikänsä sinkkuina. Parisuhteen puuttuminen vaikuttaa myös perhehaaveisiin. Kaksi naisista kertoo pohtineensa ajatusta lapsen hankkimisesta yksin."
https://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/750354-yha-useamman-kolmekymp…
Kommentit (3482)
Vierailija kirjoitti:
Täysi-ikäinen nainen, joka hyväksyy kahvi- jäätelö- tai limsatreffit ensitreffiksi, on säälittävä.
Jos miehellä ei ole paljon rahaa, hän voi kuitenkin nähdä vaivaa esimerkiksi järjestämällä piknikin tai viemällä naisen johonkin museoon / näyttelyyn. Jos miehellä ei ole siihenkään varaa, hänen pitää jättäytyä deittimaailmasta, kunnes on saanut asiansa järjestykseen.
Piknik ja museot onkin vain rahakkaiden ökyrikkaiden huvia, ei sellaisiin yleellisyyksiin ole tavallisella kansalla varaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kysellyt asiasta komeilta nuorilta mieheltä.
Jos he pitävät tytöstä, tarjotaan viinit ,ruuat ym.
Ei silloin pihistellä ,jos on ihastuttu.
Naisena minusta tuommoinen :lasku puoliksi tyyppi tuntuisi pihiltä,
Kun suhde jatkuu toki tarjoan miehelle myös.
Olisinpa tosiaan nainen. Saisi vain nauttia prinsessakohtelusta ja ottaa vastaan ilmaista ruokaa, viiniä, leffalippuja ym. Ja haukkua piheiksi ne miehet, jotka eivät näin halua minua kohdella.
Se sinun prinsessakohtelu olisi oven valmiiksi aukaisu ja kahvikupillisen saaminen. Jos suhde jatkuu, niin vastineeksi saat hoitaa yksin kotityöt seuraavat vuosikymmenet suhteen loppuun asti. Onko hyväkin vaihtokauppa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisinpa tosiaan nainen. Saisi vain nauttia prinsessakohtelusta ja ottaa vastaan ilmaista ruokaa, viiniä, leffalippuja ym. Ja haukkua piheiksi ne miehet, jotka eivät näin halua minua kohdella.
viiniä saa 10 pullo , ruusuja 5-8 eur kimppu..
kyseessä kosiskelu...söpöä
- älä kutsu laatikkolitkuasi viiniksi
- tuon hintaisia kukkia en osanut edes työkaverille naistenpäivänä.
--eri--
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se sinun prinsessakohtelu olisi oven valmiiksi aukaisu ja kahvikupillisen saaminen. Jos suhde jatkuu, niin vastineeksi saat hoitaa yksin kotityöt seuraavat vuosikymmenet suhteen loppuun asti. Onko hyväkin vaihtokauppa?
Naisethan kovaan ääneen nykyään valittavat, jos joutuvat tekemään yhtään enempää kotitöitä. Joten prinsessakohtelu otetaan vastaan, mutta muuten ollaankin nykyaikaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täysi-ikäinen nainen, joka hyväksyy kahvi- jäätelö- tai limsatreffit ensitreffiksi, on säälittävä.
Jos miehellä ei ole paljon rahaa, hän voi kuitenkin nähdä vaivaa esimerkiksi järjestämällä piknikin tai viemällä naisen johonkin museoon / näyttelyyn. Jos miehellä ei ole siihenkään varaa, hänen pitää jättäytyä deittimaailmasta, kunnes on saanut asiansa järjestykseen.
Näin juuri!
Tää oli ennen vanhaa eli 2019.
Nyt on 2021 ja mihinkään ei mennä romanttisesti syömään. Aikaisintaan 2023 seuraavan kerran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen tätä että se kahvikupin tarjoaminen tai oven avaaminen naiselle on näin suuri kynnyskysymys joillekin miehille. Itsellä kysymys on käytöstavoista ja luonteesta. Kyse on toisen huomioimisesta ja osoittamisesta toiselle, että välittää. Minä naisena puolestaan esitän sen jotenkin muuten. En usko, että jaksaisin olla semmoisen jankkaajan kanssa, joka vänkäämään jostain oven avaamisesta ja kahvikupin tarjoamisesta, ja tekee siitä kynnyskysymyksen ja joka excel- taulukon kanssa vahtaa että enhän vaan joudu käyttämään enemmän rahaa tai näkemään enemmän vaivaa, kuin toi nainen? Parisuhteessa kulut jaetaan ja hommat tehdään puoliksi. Minusta parisuhteessa on kyse siitä, että minä haluan sinulle hyvää ja sinä haluat minullle hyvää. Elämä on liian kulutettavaksi jonkun vänkärin kanssa,
Se vain alkaa harmittaa miehiä jossain vaiheessa joutua jatkuvasti maksumiehiksi eikä homma etene treffejä pidemmälle. Jos treffit etenee suhteeseen asti, niin kyllä silloin löytyy kaikilta miehiltä maksuvalmiutta.
Mistä se senkertainen treffikumppani tietää, miten miehen edelliset treffit ovat menneet? Voisihan mies sanoa, että koska hän on tarjonnut kahvit 20 naiselle ilman toisia treffejä, niin nyt nainen saa maksaa hänelle hyvitykseksi päivällisen viineineen. Vai voisiko ehkä tehdä niin, että mies jo kutsuessaan sanoo, että maksetaan kumpikin erikseen?
Pystyt päättelemään sen miehen ulkonäöstä. Mitä tavallisemman näköinen mies on, niin sitä todennäköisemmin näin on tapahtunut. Myös siitä, että muuttuuko mies haluttoman näköiseksi, jos jotain pitää tarjota (varsinkin jotain kallista).
Tähän varmaan löytyy kuvasto tai joku sanakirja, jossa on miehen ulkonäkö pisteytetty tarkalleen? Omassa tuttavapiirissä miehen ulkonäöstä ei pysty päättelemään, onko hän parisuhteessa vai onko ollut koskaan. En tosin ikinä ole deittaillut tuntamattomia enkä tee niin jatkossakaan.
miehet joista minä sytyn ..ikäiseni hoikat rock tähti tyyliset syttyvät 25 vuotiaista blondeista
tykkään esim herra ylpöstä..mutta se ei vilkaisisikaan oman ikäistään...hoikka olen ja nätti ..mutta ikää on
Niin niin, av-mammalle pitää olla aina vähintään rocktähti, että edes viitsii päin katsoa. Ja sitten harmittaa kun se stara ei huomannutkaan yleisön joukosta juuri minua.
huokaus..puhuin rock tähti tyylisistä..
nämä pyörittävät nuoria tyttöjä..ja valittavat kuinka eivät jaksaisi panna koko ajan
tietty miksi tyytyä vanhaan kun ovesta ja ikkunoista tunkee nuorta lihaa...
nimen omaan nuorta..ei tarvi olla edes se kaunein
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisethan kovaan ääneen nykyään valittavat, jos joutuvat tekemään yhtään enempää kotitöitä. Joten prinsessakohtelu otetaan vastaan, mutta muuten ollaankin nykyaikaisia.
Aivan. Haetaan halpaa piikaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palauttaisiko joku mieleeni, mitä olikaan tuo prinsessakohtelu? Että mies maksaa kahvi- tai teekupillisen ensitapaamisella? Ehkä jopa pitää ovea auki, jos mennään samaan aikaan sisälle kahvilaan? Kaverimieheni tekisivät tuon saman, veljeni tekisi tuon saman ja jopa naispuolisten ystävieni kanssa teemme vuoroin tuota samaa. Oikeastiko se on prinsessakohtelua? :-o
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Piknik ja museot onkin vain rahakkaiden ökyrikkaiden huvia, ei sellaisiin yleellisyyksiin ole tavallisella kansalla varaa.
Nyt en kyllä tiedä, pitäisikö tässä itkeä vai nauraa. Kommentti taisi olla sarkasmia, vai?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kun tasa-arvoinen deittailu ei näytä naisille kelpaavan.
Intersektionaalisenfeminisminaikana ei makseta kuin maksullisille,kaikki muu on patriakraalista alitamista.
Jo on miehisyys kyllä hentoisissa kantimissa jos kahvin maksaminen on kynnyskysymys.
Minulla on yksi tuttava joka jaksaa pauhata vihollissukupuolesta. Toki miesjoukko häntäkin kuuntelee, mutta kaikki kyllä pitävät häntä outona, katkerana ja ärsyttävänä.
Vierailija kirjoitti:
Intersektionaalisenfeminisminaikana ei makseta kuin maksullisille,kaikki muu on patriakraalista alitamista.
Erehdyt. Feminismistä ja tasa-arvosta ei olla kiinnostuttu silloin, kun sukupuolirooleista on naisille hyötyä.
Vierailija kirjoitti:
Jo on miehisyys kyllä hentoisissa kantimissa jos kahvin maksaminen on kynnyskysymys.
Minulla on yksi tuttava joka jaksaa pauhata vihollissukupuolesta. Toki miesjoukko häntäkin kuuntelee, mutta kaikki kyllä pitävät häntä outona, katkerana ja ärsyttävänä.
Sekin tuntuu olevan niin kauheaa, jos joskus joutuu siivoamaan vähän useammin kuin mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Salli mun nauraa. Suomessa tasa-arvo on sitä että nainen rahoittaa ja hoitaa melkeinpä kaiken. Miehet karkaa viikonlopuksi kalaan/metsälle/mökille. Välillä viikollakin jos vain on vapaata. Aidosti tasa-arvoinen mies on harvinainen aarre mistä pidetään kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erehdyt. Feminismistä ja tasa-arvosta ei olla kiinnostuttu silloin, kun sukupuolirooleista on naisille hyötyä.
Siirtykää miehiin
Vierailija kirjoitti:
Kaikki elämä ei ole sukupuoltenvälistä taistelua. Kaikki naiset eivät ole feministejä. Kaikki miehet eivät ole sovinisteja.
Olisi oikeasti kiinnostavaa jutella asioista asiallisesti. Miksi koet tarpeelliseksi öyhöttää?
Jokainen itse päättää mihin tyytyy ja mitä vaatii. Jos vaati ja haluaa parisuhteen eikä tyydy tapailusuhteiden jojotettavaksi, kyllä sen parisuhteen lopulta saa. Naisten pitäisi oll tiukempia eikä liian kilttejä kun miehet yrittävät pitää haaremia.
Vierailija kirjoitti:
Siinäpä määritelmä: mitä ihmettä on mielestäsi tasa-arvoinen deittailu?
Kumpikin maksaa kahvinsa? Istutaan pöytään samaan aikaan? Puhutaan jostain neutraalista, säästä?
Oma häpeensä. Pitää osata markkinoida itseään. Raha ei valitettavasti tarkoita sosiaalisia taitoja