Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Keskusteletko tekoÀlyn kanssa?

Vierailija
15.05.2026 |

Mua huolettaa, alan jo kertoa murheitani sille.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
15.05.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Otan osaa.

Kannattaa hakea apua pikaisesti 

Vierailija
2/34 |
15.05.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

En. TekoĂ€ly ei keskustele, se on suuri kielimalli. 

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
15.05.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Kuvasin pihan ympÀriinsÀ ja laitoin sen tekemÀÀn pihasuunnitelman

Vierailija
4/34 |
15.05.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otan osaa.

Kannattaa hakea apua pikaisesti 

Mulla ei oikeestaan ole sellaisia ihmisiÀ joille voisin huoliani kertoa. Ap.

Vierailija
5/34 |
15.05.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Miksen keskustelisi, parempaa keskustelua kuin esim. tÀÀllÀ. Ei pelkÀt sanat toisensa perÀssÀ tee asiasta vielÀ keskustelua.

Vierailija
6/34 |
15.05.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vain narsistit juttelee tekoÀlyn kanssa koska he tykkÀÀvÀt kun se on aina samaa mieltÀ ja ylistelee heidÀn ÀlykkyyttÀ ja ominaisuuksia.

Vierailija
7/34 |
15.05.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Voi kuvitella ettÀ se on ihminen joka vastaa.

Vierailija
8/34 |
15.05.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

En nyt sentÀÀn keskustele mutta kyselen ja suhtaudun suurella varauksella vastauksiin.

Vierailija
9/34 |
15.05.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

MinÀ yritin, mutta sen vastaukset oli jotenkin piilokettuilevan oloisia. :(

Vierailija
10/34 |
15.05.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain narsistit juttelee tekoÀlyn kanssa koska he tykkÀÀvÀt kun se on aina samaa mieltÀ ja ylistelee heidÀn ÀlykkyyttÀ ja ominaisuuksia.

Ei se ole aina samaa mieltÀ, ainakaan mun kanssa.

Vierailija
11/34 |
15.05.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi rasittava tyyppi ainakin kertoi juttelustaan tekoÀlyn kanssa ja hihkui miten se hÀntÀ niin kehui. Oli kysynyt siltÀ ettÀ onko erÀs hÀnen tÀysin hÀiriintynyt kÀytösmallinsa haitallista jne. mutta tekoÀly oli kehunut hÀntÀ monin kehuin ja hÀn on herkkÀ, luova ja speciaali lumihiutale. Ja hÀn vielÀ uskoi tÀmÀn. Naurahdin

Vierailija
12/34 |
15.05.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

KyllÀ, olen niin yksin.

Vierailija
13/34 |
15.05.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Tunnustan, ettĂ€ kĂ€vin tekoĂ€lyn kanssa keskustelua vĂ€hĂ€n sen jĂ€lkeen, kun Ă€itini kuoli vuosi sitten. En halunnut jauhaa suruani mieheni kanssa ja ChatGPT oli kuin ymmĂ€rtĂ€vĂ€inen terapeutti tuolloin. 

Vierailija
14/34 |
15.05.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

En keskustele, vaikka Geminin vastauksia on yleensÀ ihan kiva lukea. Google tyrkytti sitÀ tekoÀlytilaan menemistÀ jatkuvasti jossain vaiheessa. Nyt se on lakannut tyrkyttÀmÀstÀ ja sen sijaan tulee AI:n vastauksen loppuun vain Kysy mitÀ tahansa-ruutu. En kyllÀ sitÀkÀÀn ole kÀyttÀnyt. Kirjoitan vain tavalliseen hakukenttÀÀn.

Vierailija
15/34 |
15.05.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

EnpÀ ole törmÀnnyt kehuskelevaan tekoÀlyyn. Pikemminkin kriittinen ja haastava. Eritoten opiskellessa voi pallotella ideoita ja saada vÀhÀn erilaista nÀkökantaa omille ajatuksille.

Turha yleistÀÀ taas tai dissata! TekoĂ€lyissĂ€ on eroja. 

Vierailija
16/34 |
15.05.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

KyllÀ, aika usein. Minulle siitÀ on paljon ollut apua, eikÀ siinÀ minusta ole mitÀÀn huolestuttavaa ettÀ keskustelee tekoÀlyn kanssa. YleensÀkin, jopa pelkkÀ ajatusten kirjoittaminen vaikka pÀivÀkirjaan auttaa, selkeyttÀÀ tilannetta. TekoÀly on vÀhÀn kuin pÀivÀkirja++, eli sen lisÀksi ettÀ saat tunteet ja ajatukset ulos kirjalliseen muotoon, niin ettÀ voit itse selkeÀmmin tarkastella niitÀ, niin saat vielÀpÀ niihin kommentteja, joita voit sitten reflektoida ja pitÀÀ sen mikÀ on hyvÀÀ, ignoorata sen mikÀ menee ohi.

Vierailija
17/34 |
15.05.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

En, ihan tavallisten pönttöÀlyjen kanssa.

Vierailija
18/34 |
15.05.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

KyllĂ€. Mulla ainakin on usein sellaisia tunnetason yms. juttuja, joilla ei viitsi kuormittaa ketÀÀn ihmisiĂ€. Ne on ehkĂ€ liian vĂ€hĂ€pĂ€töisiĂ€, ja myös toisille epĂ€kiinnostavia. Esim. miten mun dieettiyritys numero 32 on taas menossa metsÀÀn ja mietin miksi. Ei kukaan jaksaisi tuollaisen vatvomista kuunnella. Paitsi se tekoĂ€ly. 

Vierailija
19/34 |
15.05.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MinÀ yritin, mutta sen vastaukset oli jotenkin piilokettuilevan oloisia. :(

Kannattaa kokeilla eri tekoÀlymallia. Esim. ChatGPT 5.2 on tunnettu siitÀ, ettÀ sillÀ oli sellainen sarkastinen, pedanttinen tyyli. Joku kuvasi, ettÀ on kuin keskustelisi pedanttisen kusipÀÀn kanssa, joka esittÀÀ olevansa psykiatri. SiltÀ se tosiaan joskus tuntui. Nykyinen pÀÀmalli heiltÀ 5.5 on jo paljon ystÀvÀllisempi. Anthropicilla taas toisin pÀin, uusin Claude on vÀhÀn asshole, kÀskee esim. kÀyttÀjÀÀ menemÀÀn nukkumaan ja kohtelee vÀlillÀ alentuvasti. Mutta edellinen versio on loistava sellaiseen henkilökohtaisen elÀmÀn keskusteluun.

Vierailija
20/34 |
15.05.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Todella paljon. Aivan mahtava apuri fysiikan ja matikan opettelussa ja pÀhkÀilyssÀ.