Mikä ihme tämä "pick me girl" termi on? Alkanut näkyä somessa
"A pick me is a woman that is willing to do anything for male approval. She will embarrass or throw other women under the bus to achieve this goal.
Pick me: If a man cheats on you, it's probably because you your fault. Be feminine! Make him food! "
Huh mitä pa*kapuhetta. Kuulostaa feministien keksimältä termiltä. Eli jos nainen sanoo, että hän tykkää laittaa ruokaa, siivota, pitää huolta miehestä, niin silloin on "pick me girl".
Kommentit (109)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mä olen sitten varmaan tollanen. Tykkään kokata, siivota, paapoa miestä. Hän puolestaan hoitaa huushollin talouden, korjailee terassia jne.
Sinkut kissa/koiranaiset alapeukuttaa.
Eikun sä et nyt tajunnut mikä on epätoivoinen pick me girl joka ei arvosta itseään eikä muita naisia yhtään.
Sinä tykkäät perinteisen feminiinisistä asioista kai, ymmärrät arvosi ja tietty joku sinut on valinnut jos ei ole kummempaa luonnevikaa...
Jos olisit pick me girl, niin kokisit nuo sun hommiksesi koska ne on vain sinulle tärkeitä. Ei miehen tarvitse kun ne ei ole miehelle niin tärkeitä asioita. Talous menisi tietysti tasan 50/50, yhteiset menot siis, terassin korjaatte yhdessä tai jos ette niin korvaat miehelle hänen näkemänsä vaivan tottakai, jotta "50/50"... Ja pick me girlinä haukut tietty vähintään huoriksi sellaisia naisia kuin alunperin kuvailit itseäsi, joiden miehet korjaa terasseja kun sinä paapot. (Enkä nyt sano että lakukissa on "pmg" kun en heidän muusta elämästään tiedä ja tuskinpa on, huo rittelu nyt vain vähän särki korvaa)
pick me girl siis hoitaa naisen roolinsa mallikkaasti ja katsoo sen kuuluvan hänelle koska hän on suhteessa ainoa joka gives a shit... suhteen mies toki hyötyy todellisuudessa tästä ja paljon. Ja tasa-arvon nimissä pmg ei odota mieheltä mitään erityistä vaan ihan "50/50" koska pmg pärjää, hän on huippusaalis, hänet kannattaa valita, hän on parempi kuin muut naiset (ei arvosta naisia yleisesti).
Ei tuossa ole mitään järkeä naisen näkökulmasta. Miehet taas keksineet yhtä tyhmän teorian kuin tasoteoria on. Naisten näkökumasta pmg on nimenomaan feminiinen mielistelijä, joka palvelee miestään. Kaikkihan tietävät, että miehet vihaavat feministejä ja 50/50 on feministi, ei pmg.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"pitää huolta miehestä". Kuulostaapa ällöttävältä. Äiti-lapsisuhde miehen kanssa?
?
Yhtä lailla mies voi pitää huolta naisesta, esim. taloudellisesti.
Eli nainen on piika?
Kas kummaa kun tätä odotetaan usein esimerkiksi äitiyslomalle jäädessä.
Toimittaja sai taas palkkansa keksimällä täältä idean.
https://www.iltalehti.fi/mieli/a/dbfa4e72-0743-40c5-89bb-da5f9ee95004
Vierailija kirjoitti:
Eikö mies voi pitää huolta kodista, lapsista ja vaimosta ja vaimo on työelämässä?
Voi toki.
Tosin 51% naisista on valinnut miehen joka tienaa merkittävästi heitä enemmän ja vain 29% on edes suht tasa-arvoisia taloudellisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"pitää huolta miehestä". Kuulostaapa ällöttävältä. Äiti-lapsisuhde miehen kanssa?
?
Yhtä lailla mies voi pitää huolta naisesta, esim. taloudellisesti.
Eli nainen on piika?
Kas kummaa kun tätä odotetaan usein esimerkiksi äitiyslomalle jäädessä.
Vanhempain*
Pian myös synnyttäjänlomalle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on vaan miespuolisia kavereita...Naiset on liikaa draamaa ;)
Tykkään muuten kattoa lätkää, ja juon kaljaa. :D
Ootko sinkku?
Jos on niin vaikuttaa vapaaehtoisesti sinkulta.
Tiedän, ei ole mahdollista koska te naiset olette tavoittelemisen arvoisia.
Sovitaan siis että tuo on pelkkä ul?i joka salaa kaipaa Sinua.
Vierailija kirjoitti:
Sehän ei ole mitään uutta, että on naisia jotka vihaavat ja halveksivat omaa sukupuoltaan. Eikä se ole edes mikään erityisen ihmeteltävä ilmiö, on tavallista, että sorretussa asemassa olevan ihmisryhmän jäsenistä osa alkaa mielistellä sortajaa vaikka oman viiteryhmänsä jäseniä polkemalla. Sortaja tietysti tekee kaikkensa tähän yllyttääkseen.
Entäs ne miehet jotka vihaavat ja halveksivat omaa sukupuoltaan? Ovatko he pro-feministejä sitten?
Jos baarissa on ryhmä nuoroa miehiä hakemassa naisia niin helposti he kyllä heittävät toisensa bussin alle jos on mahdollisuus itse päästä panolle. Se on vain ihmisluonto. Kuulostaa siltä että joku feministi yrittää vakuuttaa että tämä ei olisi melko normaalia käytöstä myös naiselta.
Pick me-tyttöyteen kuuluu käsittääkseni vahvasti se, että alentaa muita naisia näyttääkseen paremmalta. Jos nainen viihtyy miesten seurassa tai haluaa maksaa osansa treffeillä, siinä ei ole mitään pick metä. Mutta jos ensinmainittu perustelee "mulla on vaan miespuolisia kavereita koska tytöt on niin ärsyttäviä draama queenei!" tai jälkimmäinen "mä en ole mikään golddigger niin kuin muut tytöt!", siinä on jo pick me-piirteitä.
Sanna Ukkola on hyvä esimerkki kotimaisesta pick me-tytöstä.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1b74d67c-7ba2-4ac0-ac1a-d6e4616c80b1
Sukupuoli ei tietääkseni ole mikään heimo mitä pitää erikseen puolustaa.
Maailma tuntuu menevän hullummaksi päivä päivältä, kun nyt nimitellään joksikin "pick me girliksi" ihan siksi ettei symppaa ja ymmärrä kaikenmaailman yliviikareiden ym tekemisiä.
Ihan keksitty juttu taas. Yleensä nämä hyvät jätkät ja poikatytöt eivät edes kaipaa parisuhteeseen, joten mihin perustuu väite halusta miellyttää miehiä? Saattavat jopa identifioitua enemmän mieheksi kuin naiseksi.
Ja toisekseen, miten tämä aina koskee vain naisia? Miksei pick me boysit ole huono juttu?
Vierailija kirjoitti:
Pick me-tyttöyteen kuuluu käsittääkseni vahvasti se, että alentaa muita naisia näyttääkseen paremmalta. Jos nainen viihtyy miesten seurassa tai haluaa maksaa osansa treffeillä, siinä ei ole mitään pick metä. Mutta jos ensinmainittu perustelee "mulla on vaan miespuolisia kavereita koska tytöt on niin ärsyttäviä draama queenei!" tai jälkimmäinen "mä en ole mikään golddigger niin kuin muut tytöt!", siinä on jo pick me-piirteitä.
Miksi kaikessa pitää nykyään olla kyse alentamisesta, halveksunnasta, mikroaggressiosta? Mitä jos äijämuija ei vain yksinkertaisesti ymmärrä naiskulttuuria ja ihmettelee avoimesti naisten mielenkiinnon kohteita? Jotkut naiset tuntuvat pyörivän niin tiukasti itsensä ympärillä, että kyse on aina heistä! Naiseksi sosiaalistutaan, ja kaikki eivät kasva samanlaisessa ympäristössä. Onko vaikea ymmärtää?
Vierailija kirjoitti:
Olet ymmärtänyt käsitteen aika kapeakatseisesti, olet ottanut nokkiisi vain sen osan, joka ilmeisesti koskee sinua. Noh, tyypillisempi pick me girl on kyllä ns. hyvä jätkä, joka roikkuu kundiporukoissa ja yrittää olla jätkempi kuin jätkät itse, ja joka katsoo muita naisia nokanvartta pitkin ja muistaa toitottaa kovaan ääneen, kuinka tulee niin paljon paremmin miesten kanssa toimeen, kun ne on niin rehtejä, rehellisempiä ja eivät koskaan juoruile (tirsk, tässä pettää aina mun pokka) ja muuta vastaavaa soopaa. Tällaisen naisen koko olemus huokuu sellaista pick me, please, pick me, boys, kun mä en oo se teidän niin kovasti halveksima bimbotytsä tai prsettä heiluttava pissis, vaan melkein yhtä hyvä kun muut jätkät, pick me, pick meeeeee...
Ja taitaa ne pojat kuitenkin mieluummin valita sen pärzettä pyörittävän pissiksen tai sit sen tavis-ellun, joka ei änge miesten seuraan, eikä halveksi omaa sukupuoltaan.
Tää on "not like other girls"
Pitäähän joka päivälle keksiä joku uus termi/sana. Tällä yritetään saada ihmisten päät räjähtämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kaikessa pitää nykyään olla kyse alentamisesta, halveksunnasta, mikroaggressiosta? Mitä jos äijämuija ei vain yksinkertaisesti ymmärrä naiskulttuuria ja ihmettelee avoimesti naisten mielenkiinnon kohteita? Jotkut naiset tuntuvat pyörivän niin tiukasti itsensä ympärillä, että kyse on aina heistä! Naiseksi sosiaalistutaan, ja kaikki eivät kasva samanlaisessa ympäristössä. Onko vaikea ymmärtää?
Sitä alentamista tässä yritetään poistaa. Että saa vapaasti tykätä painista tai meikkaamisesta ja silti on ihan nainen ja hyvä tyyppi.
En itse ainakaan jaksa näitä "en ole kuin muut naiset, koska pidän urheilusta ja seuraan politiikkaa". Minäkin pidän urheilusta, olin vaalitoiminnassa mukana ja minulla on usein pinkki mekko.
"En ole kuin muut naiset" - vihjaa, että kaikki muut naiset ovat huonompia ja tyhmempiä kuin tämä tyyppi, koska tekevät pelkästään perinteisiä "naisten juttuja". Jotka tietysti ovat tyhmiä verrattuna miesten ja tämän naisen tekemiin asioihin.
Se, että nainen kertoo harrastavansa kalastusta ja eräiltä on tavallista keskustelua, mutta jos pitää erikseen mainita sen olevan parempi harrastus kuin "muiden naisten joogan", niin silloin on kyse halvennuksesta ja piilotetusta naisvihasta.
Vierailija kirjoitti:
Pitäähän joka päivälle keksiä joku uus termi/sana. Tällä yritetään saada ihmisten päät räjähtämään.
Minusta on ainakin hyvä, että näitä ikäviä ilmiötä muiden halventamiseksi nostetaan esille. Ei kukaan oleta kaikkien tietävän ja muistavan kaikkia kampanjoita ja termejä, vaan että kiinnittää huomiota omiin ikäviin tapoihinsa, eikä hyväksy muiltakaan samaa käytöstä itseään kohtaan ja tietää ettei muutkaan pidä sellaista käytöstä hyväksyttävänä.
Niin kuin tässä tätä, että nostetaan itseä paremmaksi tyypiksi, koska ei tehdä perinteisesti naisellisia asioita. Minä ajattelin tämän ilmiön kuolleen jo ysärillä, mutta ilmeisesti edelleen voimissaan.
Vierailija kirjoitti:
Ihan keksitty juttu taas. Yleensä nämä hyvät jätkät ja poikatytöt eivät edes kaipaa parisuhteeseen, joten mihin perustuu väite halusta miellyttää miehiä? Saattavat jopa identifioitua enemmän mieheksi kuin naiseksi.
Ja toisekseen, miten tämä aina koskee vain naisia? Miksei pick me boysit ole huono juttu?
Ei ole mitenkään keksitty juttu. Aina on ollut näitä naisia jotka pitävät itseään parempina kuin muut naiset, koska tekevät "miesten juttuja" . Luulisi, että 2021 olisi päästy jo ohi siitä, että on tärkeitä miesten asioita ja turhaa naisten hömppää.
Pick me Boys olisi varmaan miehiä jotka tekevät perinteisesti naisten hömpäksi miellettyä asioita ja mollaisivat miehiä, jotka eivät niitä osaa. En sellaisia ole tavannut, joko hieman häpeillen kertovat tekevänsä tai sitten suurella ylpeydellä "olevansa tässä parempia kuin kukaan tuntemansa nainen".
Vierailija kirjoitti:
Olet ymmärtänyt käsitteen aika kapeakatseisesti, olet ottanut nokkiisi vain sen osan, joka ilmeisesti koskee sinua. Noh, tyypillisempi pick me girl on kyllä ns. hyvä jätkä, joka roikkuu kundiporukoissa ja yrittää olla jätkempi kuin jätkät itse, ja joka katsoo muita naisia nokanvartta pitkin ja muistaa toitottaa kovaan ääneen, kuinka tulee niin paljon paremmin miesten kanssa toimeen, kun ne on niin rehtejä, rehellisempiä ja eivät koskaan juoruile (tirsk, tässä pettää aina mun pokka) ja muuta vastaavaa soopaa. Tällaisen naisen koko olemus huokuu sellaista pick me, please, pick me, boys, kun mä en oo se teidän niin kovasti halveksima bimbotytsä tai prsettä heiluttava pissis, vaan melkein yhtä hyvä kun muut jätkät, pick me, pick meeeeee...
Ja taitaa ne pojat kuitenkin mieluummin valita sen pärzettä pyörittävän pissiksen tai sit sen tavis-ellun, joka ei änge miesten seuraan, eikä halveksi omaa sukupuoltaan.
Sinä taas halveksut miesten kanssa viihtyviä naisia, mitä pahaa siinä on? Jokainen saa olla sellainen kuin on! En ole ikinä kuvitellut ettei miehet muka juorua, tottakai juoruavat! En muutenkaan tunnista oudosta kuvauksesta itseäni. Ei mulla ole pakkoa saada ketään, viihdyn yksinkin oikein hyvin. Muttei miehekkyyteni ole myöskään ollut este saada miehiä, kyllä minut on hyväksytty omana itsenäni, ei ole tarvinnut anella ottamaan minut. Miksi haluaisin henkilön joka tahtoo kaunottaren tai tavis-Liisan? Eiköhän hän löydä sellaisen muualta.
Ootko sinkku?