Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ihme tämä "pick me girl" termi on? Alkanut näkyä somessa

Vierailija
19.03.2021 |

"A pick me is a woman that is willing to do anything for male approval. She will embarrass or throw other women under the bus to achieve this goal.

Pick me: If a man cheats on you, it's probably because you your fault. Be feminine! Make him food! "

Huh mitä pa*kapuhetta. Kuulostaa feministien keksimältä termiltä. Eli jos nainen sanoo, että hän tykkää laittaa ruokaa, siivota, pitää huolta miehestä, niin silloin on "pick me girl".

Kommentit (109)

Vierailija
81/109 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pick me-tyttöyteen kuuluu käsittääkseni vahvasti se, että alentaa muita naisia näyttääkseen paremmalta. Jos nainen viihtyy miesten seurassa tai haluaa maksaa osansa treffeillä, siinä ei ole mitään pick metä. Mutta jos ensinmainittu perustelee "mulla on vaan miespuolisia kavereita koska tytöt on niin ärsyttäviä draama queenei!" tai jälkimmäinen "mä en ole mikään golddigger niin kuin muut tytöt!", siinä on jo pick me-piirteitä. 

Sanna Ukkola on hyvä esimerkki kotimaisesta pick me-tytöstä.&nbs

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1b74d67c-7ba2-4ac0-ac1a-d6e4616c80b1

Tämä on niin totta. Mutta onko Ukkola oikeasti pmg vai esittääkö vain? BB:tä seuratessa sai vaikutelman että hänellä on kirjoittajana tietty rooli jota noudattaa, ikään kuin trolli.

Sanna Ukkola kyseenalaistaa kaikkea, ja haluaa herättää keskustelua asioista, jotka tuntuvat hänen mielestään absurdeilta.

Minulla ei ole mitään sitä henkilöä vastaan, josta hän kirjoitti. Naureskelin silti sitä, että henkilö rikkoo lasika ttoja poseeraamalla ei-niin-perinteisessä-asussa, jossa korostetaan naiseutta, mutta kieltäytyi istumasta mättäällä.

Vierailija
82/109 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

bimbo

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/109 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha, mustikset naiset täällä vähän levittämässä naisvihaa. Ällöttävää.

Vierailija
84/109 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö mies voi pitää huolta kodista, lapsista ja vaimosta ja vaimo on työelämässä?

Ei voi. Se on sosiobiologisesti hullunkurista. Miehen rooli on opettaa ja kasvattaa lasta tietyssä vaiheessa. Lisäksi miehen rooli on tehdä töitä. Toki naisenkin on hyvä olla työelämässä, vaikka tehdä osa-aikaista siinä kohtaa kun lapset tarvitsevat aikaa. Kodin ylläpito ei ole niin vaikeaa etteikö nainen voisi sitä hoitaa. Mutta prioriteetit järjestykseen.

Ei niin vaikeaa etteikö nainen voisi sitä hoitaa? Eli aina vaan uusia tekosyitä siihen miksi miehet ei hoida vastuutaan omassa kodissa. Ja totuushan on että sen mitä miies osaa tehdä osaa tehdä jokainen nainenkin, toki naiset paremmin. Sekään ei ole lupa olla kantamatta omaa miehen vastuuta.

Ja ihan sosiobioligisestihän miehen kuuluisi yksin elättää hyvin perhe siis niin vaimo kuin lapset. Nykymiehet vaan on niin saamattomia ja kunniattomia.

Vierailija
85/109 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pick me-tyttöyteen kuuluu käsittääkseni vahvasti se, että alentaa muita naisia näyttääkseen paremmalta. Jos nainen viihtyy miesten seurassa tai haluaa maksaa osansa treffeillä, siinä ei ole mitään pick metä. Mutta jos ensinmainittu perustelee "mulla on vaan miespuolisia kavereita koska tytöt on niin ärsyttäviä draama queenei!" tai jälkimmäinen "mä en ole mikään golddigger niin kuin muut tytöt!", siinä on jo pick me-piirteitä. 

Sanna Ukkola on hyvä esimerkki kotimaisesta pick me-tytöstä. 

Miksi kaikessa pitää nykyään olla kyse alentamisesta, halveksunnasta, mikroaggressiosta? Mitä jos äijämuija ei vain yksinkertaisesti ymmärrä naiskulttuuria ja ihmettelee avoimesti naisten mielenkiinnon kohteita? Jotkut naiset tuntuvat pyörivän niin tiukasti itsensä ympärillä, että kyse on aina heistä! Naiseksi sosiaalistutaan, ja kaikki eivät kasva samanlaisessa ympäristössä. Onko vaikea ymmärtää?

No esimerkiksi siksi, että niputetaan kaikki muut naiset samanlaisiksi eikä pystytä tajuamaan, että naisia on aika helkkarin monenlaisia? 

Onhan poikatyttö itsekin erilainen nainen. Fakta nyt sattuu olemaan, että näitä meikkinaisia on enemmistö, koska se on se perinteinen naisen malli johon naiset kasvatetaan. Jos sattuu vielä olemaan asperger-tyyppinen nainen, niin tutkitusti hänen aivonsa ovatkin lähempänä miesten kuin naisten aivoja.

Tuo "meikkinaisetkin" on kategoriana alentava.

Itse olen vähän aspergeri, tykkään nörttijutuista, pelaan, olen äänekäs ja riehakas, haluan keskustella politiikasta, raskaasta musiikista, peleistä ja vaikka ufoista, harrastan kamppailulajeja ja huumorintajuni on roisihko....MUTTA tykkään myös meikata ja korostaa ulkonäköäni, - koska hitto soikoon olen mielestäni ihan vetävän näköinen tapaus.

Olenko minä nyt sitten sellainen kananaivoinen "other girl" tämän meikkaamisen ja pukeutumisen perusteella? Vai voisiko muiden naisten lokeroinnissa pelkän ulkonäön perusteella " typeriin draamaileviin, temppareista jauhaviin kanoihin"- kuitenkin olla kyse vain pick me girlin omista ennakkoluuloista ja naisvihamielisistä asenteista.

Vierailija
86/109 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haha, mustikset naiset täällä vähän levittämässä naisvihaa. Ällöttävää.

Levitetään naisvihaa kun kritisoidaan naisia, jotka yrittävät nostaa itseään ylös, painamalla siskojaan alas....? Roogeri.

Kumpikohan on vihamielinen ketä kohtaan.

A. Tyyppi joka haukkuu toista, näyttääkseen itse paremmalta

B. Tyyppi joka kertoo tälle ettei ole tosiaankaan ok haukkua toisia

Vierailija
87/109 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanna Ukkola on hyvä esimerkki kotimaisesta pick me-tytöstä. 

Olen sitten ilmeisesti pick me girl. Mä tosin tiedän että miehet valitsee aina mielummin sen tyttömäisen prinsessan ja minä poikatyttönä jään kakkoseksi. Mikäs siinä, onneksi kelpaan miehille edes kaveriksi kun tytöt ei oo koskaan pitäneet musta kun en ole tajunnut heidän juttujaan.

Nyt oli saatu lyhyeen viestiin paljon yleistyksiä.

Miehet eivät ole geneerinen joukko jotka aina valitsevat tyttömäisiä prinsesseja. Vaan miehet joista sinä olet ollut kiinnostunut, eivät ole kiinnostuneet sinusta, mutta halunneet suhteeseen (eivät valinneet) eri naisten kanssa.

"Onneksi kelpaan edes kaveriksi miehille", eiköhän se kaveruus ole myöskin molemmin puolinen tahtotila, eikä kaikki miehet edelleenkään ole samanlaisia. "tytöt eivät koskaan pitäneet musta" = sinä et ole onnistunut löytämään naisia joiden kanssa on yhteiset kiinnostuksen kohteet, naiset eivät myöskään ole yksi geneerinen joukko.

Luultavasti ennakkoasenteesi naisia kohtaan vaikeuttaa tilanteita huomattavasti. Ja jos tarkkailet omaa käytöstäsi, annat miehille paljon enemmän anteeksi, jos puhuvat epäkiinnostavista asioista, kun taas naiset leimaat heti kun mainitsevat vähänkään ns. naisellisia asioita.

Vierailija
88/109 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Pick me up Girl naispuolinen vastine Mg Tower miehelle.

Vierailija
89/109 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö mies voi pitää huolta kodista, lapsista ja vaimosta ja vaimo on työelämässä?

Ei voi. Se on sosiobiologisesti hullunkurista. Miehen rooli on opettaa ja kasvattaa lasta tietyssä vaiheessa. Lisäksi miehen rooli on tehdä töitä. Toki naisenkin on hyvä olla työelämässä, vaikka tehdä osa-aikaista siinä kohtaa kun lapset tarvitsevat aikaa. Kodin ylläpito ei ole niin vaikeaa etteikö nainen voisi sitä hoitaa. Mutta prioriteetit järjestykseen.

Täsmennä vähän. Missä tietyssä vaiheessa kaikki miehet alkavat vetää sitä roolia, opettaa ja kasvattaa lasta? Tämä on joku vapaamuurarijuttu, joka salataan naisilta vai kuinka? Olen ollut siinä käsityksessä, että osa miehistä hoksaa, että se "tietty vaihe" alkaa lapsen syntymästä. Se loppuosa miehistä, missä vaiheessa he ajattelevat sen tietyn vaiheen olevan? Moni nainen ja lapsi olisi kiinnostunut tietämään.

Kodin ylläpito ei tosiaan ole vaikeaa, siksi on vaikea kuvitella aikuisen ihmisen tarvitsevan siihen ilmaista piikaa. (Siivooja ei halua palkkaa tavarana, kuten imuri tai pyynnöstä uusi työmekko. Taputus pepullekaan ei toimi kiitoksena tehdystä työstä naiselle sen paremmin kuin miehellekään.)

Vierailija
90/109 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena/nuorena oon lukenut monia kirjoja, joissa päähenkilönä on ollut "epätavallinen tyttö" eli rohkea, itsenäinen, taitava ratkomaan asioita ja reilu. Ja johon se suosituin poika lopulta ihastuu ja tää tyttö ei edes välttämättä tajua sitä. Tätä "epätavallisuutta" ja muista tytöistä poikkeavuutta on jollain tapaa korostettu kirjoissa. Ja tytön samankaltaisuutta poikiin nähden. Silloin lapsena ei ajatellut muuta, kuin että makeinta olla "epätavallinen tyttö".

Näin jälkikäteen miettii, että miksi ihmeessä noilla ominaisuuksilla varustettu tyttö on kuvailtu "epätavalliseksi tytöksi". Niitä reiluja, taidokkaita ja rohkeita lapsia/nuoria löytyy kyllä molemmista sukupuolista. Ja myös niitä juoruilevia ja päätä aukovia.

Tarkoitus ei kai ole ollut vähätellä naissukupuolta niissä kirjoissa. Mutta. #notlikeothergirls.

Vierailija
91/109 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi. Valtaosa naisista ei syystä tai toisesta kykene parisuhteeseen työttömän miehen kanssa.

Vierailija
92/109 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on vaan miespuolisia kavereita...Naiset on liikaa draamaa ;)

Tykkään muuten kattoa lätkää, ja juon kaljaa. :D

Jooh, naiset haluaa aina vain puhua keittiössä jostain Temppareista ja siitä kuka tuttu on saanut viimeksi vauvan ja meikeistä... Miehet on niin paljon rennompia ja niiden jutut kivempia. Ei mua vain kiinnosta YHTÄÄN mitkään tommoset höpöjutut.

Oli muuten hauskaa, kun mulla oli hiljattain synttärit, niin mun poikaystävä sanoi että saan lahjaksi loput sen kaljoista ja sit jälkkäriksi seksiä... :D  Just hyvä! Tilattiin vielä pizzaa, mä tietty maksoin, kun poikaystävällä ei ollut tilipäivä.

Kai sä tajuat, ettet ole ainut tuollainen nainen. Eli voisit hyvin ystävystyä kaltaistesi naistenkin kanssa.

Vierailija
93/109 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on vaan miespuolisia kavereita...Naiset on liikaa draamaa ;)

Tykkään muuten kattoa lätkää, ja juon kaljaa. :D

Jooh, naiset haluaa aina vain puhua keittiössä jostain Temppareista ja siitä kuka tuttu on saanut viimeksi vauvan ja meikeistä... Miehet on niin paljon rennompia ja niiden jutut kivempia. Ei mua vain kiinnosta YHTÄÄN mitkään tommoset höpöjutut.

Oli muuten hauskaa, kun mulla oli hiljattain synttärit, niin mun poikaystävä sanoi että saan lahjaksi loput sen kaljoista ja sit jälkkäriksi seksiä... :D  Just hyvä! Tilattiin vielä pizzaa, mä tietty maksoin, kun poikaystävällä ei ollut tilipäivä.

Kai sä tajuat, ettet ole ainut tuollainen nainen. Eli voisit hyvin ystävystyä kaltaistesi naistenkin kanssa.

Sanos muuta! On ihan perusjuttu, että nainen syö pizzaa ja tykkää seksistä. Noi ei ole mitään miehisiä piirteitä. Ja on miljoona muutakin naista, jotka ei puhu temppareista, meikeistä ja vauvoista.

Vierailija
94/109 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsena/nuorena oon lukenut monia kirjoja, joissa päähenkilönä on ollut "epätavallinen tyttö" eli rohkea, itsenäinen, taitava ratkomaan asioita ja reilu. Ja johon se suosituin poika lopulta ihastuu ja tää tyttö ei edes välttämättä tajua sitä. Tätä "epätavallisuutta" ja muista tytöistä poikkeavuutta on jollain tapaa korostettu kirjoissa. Ja tytön samankaltaisuutta poikiin nähden. Silloin lapsena ei ajatellut muuta, kuin että makeinta olla "epätavallinen tyttö".

Näin jälkikäteen miettii, että miksi ihmeessä noilla ominaisuuksilla varustettu tyttö on kuvailtu "epätavalliseksi tytöksi". Niitä reiluja, taidokkaita ja rohkeita lapsia/nuoria löytyy kyllä molemmista sukupuolista. Ja myös niitä juoruilevia ja päätä aukovia.

Tarkoitus ei kai ole ollut vähätellä naissukupuolta niissä kirjoissa. Mutta. #notlikeothergirls.

Sellaisia kirjoja ja leffoja on edelleen ja se on surullista. Perusasetelma on se, että naiset on vastakkain. "Tavallinen" tyttö on aina ilkeä ilman mitään syytä, aina hirveä julma narttu. Ja se "epätavallinen" on aina hyljeksitty, mutta lopulta parempi ja saa kaiken haluamansa lopussa.

Ja niinpä me kaikki halutaan olla se epätavallinen, meille on tärkeää ettei olla "kuin muut naiset". Kamala juttu, koska me kaikki ollaan niitä "muita naisia", joita me haukutaan ja jotka on pahiksia.

Koko notlikeothergirls on sekin naisvihaa.

Vierailija
95/109 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tämä tempparijuttu nyt muka on? Minä katson mieheni kanssa temppareita ja puhutaan myös aiheesta. Monet muutkin miehet katsovat käsittääkseni. Ja en puhu niiden kanssa kyseisestä aiheesta, jotka eivät katso. Koskee muitakin aiheita. Miksi pitää puhua meikeistä tai vaikkapa autoista sellaisten kanssa joita ei kiinnosta, vaikka itseä kiinnostaisi? Sori, tais nyt mennä vähän aiheen vierestä tämä ihmettelyni.

Vierailija
96/109 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisellinen nainen on paras. Feminiininen, ei sellainen isottelija joka sanoo pärjäävänsä yksin jne.

Vierailija
97/109 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Meille on lapsesta asti opetettu että kaikki naisellinen on typerää, turhaa ja huonoa, ja poikamaiset tytöt parhaita. Ja sitten ihmetellään miksei suomalainen nainen ole naisellinen.

Vierailija
98/109 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän ei ole mitään uutta, että on naisia jotka vihaavat ja halveksivat omaa sukupuoltaan. Eikä se ole edes mikään erityisen ihmeteltävä ilmiö, on tavallista, että sorretussa asemassa olevan ihmisryhmän jäsenistä osa alkaa mielistellä sortajaa vaikka oman viiteryhmänsä jäseniä polkemalla. Sortaja tietysti tekee kaikkensa tähän yllyttääkseen.

Tulee mieleen miespuoliset äärifeministit. Kait se on pakko kummallakin sukupuolella olla omat häviäjänsä.

Vierailija
99/109 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kfkfkfkfk kirjoitti:

Naisellinen nainen on paras. Feminiininen, ei sellainen isottelija joka sanoo pärjäävänsä yksin jne.

Isottelija joka sanoo pärjäävänsä yksin? Mitä ihmettä? Nainen pärjää aina yksin. Nainen on niin yksin kuin parisuhteessa olleessaan se tekijä ja vastuussa oleva. Mies loisii ja pakoilee vastuuta.

Nainen haluaa parisuhteeseen aikuisen vastuullisen miehen, kumppanin kaikkeen. Mies haluaa äidin jolta saa myös seksiä.

Vierailija
100/109 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Meille on lapsesta asti opetettu että kaikki naisellinen on typerää, turhaa ja huonoa, ja poikamaiset tytöt parhaita. Ja sitten ihmetellään miksei suomalainen nainen ole naisellinen.

Se ei ollut ihan se pointti tuossa kirjajutussa. Reiluus, rohkeus ja neuvokkuus eivät ole mitään poikatytön ominaisuuksia vaan ihan vaan mainion tyttömäisen tytön ominaisuuksia. Jos rohkeus kuulostaa jotenkin poikamaiselta ja fyysiseen vahvuuteen liittyvältä jutulta niin rohkeutta kyllä tarvitaan monessa asiassa. Se on henkistä lajia.

Jos reiluus, rohkeus ja neuvokkuus olisivat vain poikatyttöjen/miesten ominaisuuksia niin siitä voi olla seurauksena, ettei haluttaisi vaikuttaa tyttömäisiltä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän