Mikä ihme tämä "pick me girl" termi on? Alkanut näkyä somessa
"A pick me is a woman that is willing to do anything for male approval. She will embarrass or throw other women under the bus to achieve this goal.
Pick me: If a man cheats on you, it's probably because you your fault. Be feminine! Make him food! "
Huh mitä pa*kapuhetta. Kuulostaa feministien keksimältä termiltä. Eli jos nainen sanoo, että hän tykkää laittaa ruokaa, siivota, pitää huolta miehestä, niin silloin on "pick me girl".
Kommentit (109)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö mies voi pitää huolta kodista, lapsista ja vaimosta ja vaimo on työelämässä?
Voi toki.
Tosin 51% naisista on valinnut miehen joka tienaa merkittävästi heitä enemmän ja vain 29% on edes suht tasa-arvoisia taloudellisesti.
Onko näin, että on varta vasten "valittu"? Vai johtaako esim. lasten kanssa kotiin jääminen tuloeroon? Monethan tapaa jo opiskeluaikoina toisensa, ei vasta sitten kun ollaan menestyneitä ja varakkaita.
Vierailija kirjoitti:
Pick me-tyttöyteen kuuluu käsittääkseni vahvasti se, että alentaa muita naisia näyttääkseen paremmalta. Jos nainen viihtyy miesten seurassa tai haluaa maksaa osansa treffeillä, siinä ei ole mitään pick metä. Mutta jos ensinmainittu perustelee "mulla on vaan miespuolisia kavereita koska tytöt on niin ärsyttäviä draama queenei!" tai jälkimmäinen "mä en ole mikään golddigger niin kuin muut tytöt!", siinä on jo pick me-piirteitä.
Sanna Ukkola on hyvä esimerkki kotimaisesta pick me-tytöstä.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1b74d67c-7ba2-4ac0-ac1a-d6e4616c80b1
Tämä on niin totta. Mutta onko Ukkola oikeasti pmg vai esittääkö vain? BB:tä seuratessa sai vaikutelman että hänellä on kirjoittajana tietty rooli jota noudattaa, ikään kuin trolli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet ymmärtänyt käsitteen aika kapeakatseisesti, olet ottanut nokkiisi vain sen osan, joka ilmeisesti koskee sinua. Noh, tyypillisempi pick me girl on kyllä ns. hyvä jätkä, joka roikkuu kundiporukoissa ja yrittää olla jätkempi kuin jätkät itse, ja joka katsoo muita naisia nokanvartta pitkin ja muistaa toitottaa kovaan ääneen, kuinka tulee niin paljon paremmin miesten kanssa toimeen, kun ne on niin rehtejä, rehellisempiä ja eivät koskaan juoruile (tirsk, tässä pettää aina mun pokka) ja muuta vastaavaa soopaa. Tällaisen naisen koko olemus huokuu sellaista pick me, please, pick me, boys, kun mä en oo se teidän niin kovasti halveksima bimbotytsä tai prsettä heiluttava pissis, vaan melkein yhtä hyvä kun muut jätkät, pick me, pick meeeeee...
Ja taitaa ne pojat kuitenkin mieluummin valita sen pärzettä pyörittävän pissiksen tai sit sen tavis-ellun, joka ei änge miesten seuraan, eikä halveksi omaa sukupuoltaan.
Sinä taas halveksut miesten kanssa viihtyviä naisia, mitä pahaa siinä on? Jokainen saa olla sellainen kuin on! En ole ikinä kuvitellut ettei miehet muka juorua, tottakai juoruavat! En muutenkaan tunnista oudosta kuvauksesta itseäni. Ei mulla ole pakkoa saada ketään, viihdyn yksinkin oikein hyvin. Muttei miehekkyyteni ole myöskään ollut este saada miehiä, kyllä minut on hyväksytty omana itsenäni, ei ole tarvinnut anella ottamaan minut. Miksi haluaisin henkilön joka tahtoo kaunottaren tai tavis-Liisan? Eiköhän hän löydä sellaisen muualta.
Miksi sinä sitten halveksut ja pidät itseäsi parempana kuin "muut naiset"? Se on nimenomaan tämän ilmiön takana, ei se millaisia ystäviä sinulla on vaan se asenne, että on parempi kuin "muut naiset" ja on mieluummin kaveri miesten kanssa koska ei jaksa "muiden naisten pissisjuttuja". Se, ettei halua olla Kaisan ja Tertun kaveri, koska niillä on täysin eri arvomaailma ja jutut kuin sinulla on täysin ok. Se ettei halua olla "muiden naisten kaveri, koska ne puhuu vaan meikeistä ja lapsista. Siksi olen mieluummin miesten kanssa." alentaa naisia ja on tyhmää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pick me-tyttöyteen kuuluu käsittääkseni vahvasti se, että alentaa muita naisia näyttääkseen paremmalta. Jos nainen viihtyy miesten seurassa tai haluaa maksaa osansa treffeillä, siinä ei ole mitään pick metä. Mutta jos ensinmainittu perustelee "mulla on vaan miespuolisia kavereita koska tytöt on niin ärsyttäviä draama queenei!" tai jälkimmäinen "mä en ole mikään golddigger niin kuin muut tytöt!", siinä on jo pick me-piirteitä.
Miksi kaikessa pitää nykyään olla kyse alentamisesta, halveksunnasta, mikroaggressiosta? Mitä jos äijämuija ei vain yksinkertaisesti ymmärrä naiskulttuuria ja ihmettelee avoimesti naisten mielenkiinnon kohteita? Jotkut naiset tuntuvat pyörivän niin tiukasti itsensä ympärillä, että kyse on aina heistä! Naiseksi sosiaalistutaan, ja kaikki eivät kasva samanlaisessa ympäristössä. Onko vaikea ymmärtää?
No esimerkiksi siksi, että niputetaan kaikki muut naiset samanlaisiksi eikä pystytä tajuamaan, että naisia on aika helkkarin monenlaisia?
"pick me girl" on täsmälleen samaa uusvasemmistolaista paskapropagandaa ja uuskieltä kuin jokin "kulttuurinen omiminen", "valkoinen etuoikeus", "buumeri" tai "muunsukupuolinen".
Vasureiden yritys uudelleenmäärittää maailmaa luomiensa mediassa sekä somessa viljelemiensä käsitteiden avulla uuteen normaaliinsa, heidän kulttuurivallankumouksessaan.
Älkää siis menkö lankaan. Naurakaa vasurit ovesta ulos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on vaan miespuolisia kavereita...Naiset on liikaa draamaa ;)
Tykkään muuten kattoa lätkää, ja juon kaljaa. :D
Jooh, naiset haluaa aina vain puhua keittiössä jostain Temppareista ja siitä kuka tuttu on saanut viimeksi vauvan ja meikeistä... Miehet on niin paljon rennompia ja niiden jutut kivempia. Ei mua vain kiinnosta YHTÄÄN mitkään tommoset höpöjutut.
Oli muuten hauskaa, kun mulla oli hiljattain synttärit, niin mun poikaystävä sanoi että saan lahjaksi loput sen kaljoista ja sit jälkkäriksi seksiä... :D Just hyvä! Tilattiin vielä pizzaa, mä tietty maksoin, kun poikaystävällä ei ollut tilipäivä.
Onnea, ilmiannoit juuri olevasi pick me ja sisäistetty naisvihasi näkyy.
Se viha näkyy siinä, että niputat kaikki muut naiset joksikin kanamaiseksi homogeeniseksi massaksi, vaikka naisia ei tosiasiassa toisiinsa yhdistä kuin biologinen sukupuoli. Ryhmän sisällä esiintyy varsin paljon variaatiota feminiinisissä ja maskuliinisissa luonteenpiirteissä ja mielenkiinnonkohteissa. Tuo temppareista, lapsista ja meikeistä puhuminen on stereotyyppisen feminiinistä käytöstä , johon todellakaan kaikki naiset ei sorru. Tietäisit jos heittäisit paremmuudentunteesi romukoppaan, ja tutustuisit naisiin oikeasti.
Olen parikymppisenä ollut itse samanlainen, mutta onneksi ymmärsin arvioida asenteitani uudestaan ja tutustua naisiin. Löysin monta upeaa tyyppiä, jotka ovat kiinnostuneet samoista asioista ja jakavat saman arvomaailman. Nyt minulla on noin 50/50 nais-ja mieskavereita joiden kanssa hengailemme porukalla ja aina on hauskaa. En varmasti vieläkään ystävystyisi kovin syvästi erittäin stereotyyppisesti feminiinisten naisten kanssa, mutta en toisaalta pidä heitä huonompina ihmisinä, vähän erilaisina kuin itse olen vaan. Toisaalta ei mulla ole yhteistä myöskään rautaa syövien ja kettinkiä pskantavien tosimiesten(tm) kanssa.
Ihmiset tulee arvioida luonteen laadun, ei sukupuolen perusteella.
USA: n ongelma, ei ole sosiaaliturvaa....
Mulla on yksi tällainen kaveri. Vähän väliä postailee päivityksiä someen siitä miten toiset naiset on sellaisia ja tällaisia ja vihjaa samalla että hänpä on tällainen parempi nainen. Eli yrittää korostaa itseään miesten silmissä paremmaksi naisystäväehdokkaaksi kuin muut. Sellaisia miehiä mielisteleviä juttuja ja välillä menee kynnysmattoilun puolelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on vaan miespuolisia kavereita...Naiset on liikaa draamaa ;)
Tykkään muuten kattoa lätkää, ja juon kaljaa. :D
Jooh, naiset haluaa aina vain puhua keittiössä jostain Temppareista ja siitä kuka tuttu on saanut viimeksi vauvan ja meikeistä... Miehet on niin paljon rennompia ja niiden jutut kivempia. Ei mua vain kiinnosta YHTÄÄN mitkään tommoset höpöjutut.
Oli muuten hauskaa, kun mulla oli hiljattain synttärit, niin mun poikaystävä sanoi että saan lahjaksi loput sen kaljoista ja sit jälkkäriksi seksiä... :D Just hyvä! Tilattiin vielä pizzaa, mä tietty maksoin, kun poikaystävällä ei ollut tilipäivä.
Hyvä esimerkki pick me girlistä ja "not like other girlistä." Naiseutta on monenlaista, mua eikä yhtäkään mun läheisistä kavereista kiinnosta puhua Temppareista ja vauvoista sun muista, ja tykätään juoda kaljaa, nussia ja syödä pizzaa. Eikä nuo asiat tee meistä yhtään millään tavalla erikoisia naisia.
Vierailija kirjoitti:
Eikö mies voi pitää huolta kodista, lapsista ja vaimosta ja vaimo on työelämässä?
Ei voi. Se on sosiobiologisesti hullunkurista. Miehen rooli on opettaa ja kasvattaa lasta tietyssä vaiheessa. Lisäksi miehen rooli on tehdä töitä. Toki naisenkin on hyvä olla työelämässä, vaikka tehdä osa-aikaista siinä kohtaa kun lapset tarvitsevat aikaa. Kodin ylläpito ei ole niin vaikeaa etteikö nainen voisi sitä hoitaa. Mutta prioriteetit järjestykseen.
Täydellimen viihde-esimerkki pick me girlistä on How I Met Your Motherin Robin.
Onko tää se ilmiö kun naisihminen ihan tosissaan sanoo "nainen ratissa", "hame päälle" jne halveksunnan osoituksena ?
Koulukaveri oli tällainen, ihannoi isäänsä ja muita suvun miehiä lapsesta lähtien. Äitinsä kanssa tosi huonot välit aina siihen asti kun perusti itse perheen, sai lapsia ja ymmärsi jotain mitä ei aiemmin ymmärtänyt... Ehkä sen ettei elämä ole kilpailua toisia vastaan vaan yhteistyötä
Vierailija kirjoitti:
Nainen, joka haluaa miellyttää miehiä. Miesten näkökulmasta se "oikea nainen"
Miesten? Pitiköhän sinun kuitenkin kirjoittaa palstaincelien?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kaikessa pitää nykyään olla kyse alentamisesta, halveksunnasta, mikroaggressiosta? Mitä jos äijämuija ei vain yksinkertaisesti ymmärrä naiskulttuuria ja ihmettelee avoimesti naisten mielenkiinnon kohteita? Jotkut naiset tuntuvat pyörivän niin tiukasti itsensä ympärillä, että kyse on aina heistä! Naiseksi sosiaalistutaan, ja kaikki eivät kasva samanlaisessa ympäristössä. Onko vaikea ymmärtää?
No esimerkiksi siksi, että niputetaan kaikki muut naiset samanlaisiksi eikä pystytä tajuamaan, että naisia on aika helkkarin monenlaisia?
Onhan poikatyttö itsekin erilainen nainen. Fakta nyt sattuu olemaan, että näitä meikkinaisia on enemmistö, koska se on se perinteinen naisen malli johon naiset kasvatetaan. Jos sattuu vielä olemaan asperger-tyyppinen nainen, niin tutkitusti hänen aivonsa ovatkin lähempänä miesten kuin naisten aivoja.
Vierailija kirjoitti:
Olen sitten ilmeisesti pick me girl. Mä tosin tiedän että miehet valitsee aina mielummin sen tyttömäisen prinsessan ja minä poikatyttönä jään kakkoseksi. Mikäs siinä, onneksi kelpaan miehille edes kaveriksi kun tytöt ei oo koskaan pitäneet musta kun en ole tajunnut heidän juttujaan.
Vierailija kirjoitti:
Nainen, joka haluaa miellyttää miehiä. Miesten näkökulmasta se "oikea nainen"
En usko, miehet eivät varsinaisesti halua naisen yrittävän miellyttää myös muita miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan poikatyttö itsekin erilainen nainen. Fakta nyt sattuu olemaan, että näitä meikkinaisia on enemmistö, koska se on se perinteinen naisen malli johon naiset kasvatetaan. Jos sattuu vielä olemaan asperger-tyyppinen nainen, niin tutkitusti hänen aivonsa ovatkin lähempänä miesten kuin naisten aivoja.
Meikkinaisia enemmistö? Missä piireissä mahdat elää?
Itse olen keski-ikäinen ja asun maaseudulla. Täältä on vaikea löytää "meikkinaisia".
Vierailija kirjoitti:
Onko tää se ilmiö kun naisihminen ihan tosissaan sanoo "nainen ratissa", "hame päälle" jne halveksunnan osoituksena ?
Joo. Haukkuu huonosti käyttäytyvää tai tunteellista miestä neidiksi/akaksi. Kuvottavaa naisvihaa naiselta.
Joskus 2000-luvun alussa oli vastaavaa naisten keskistä naisvihaa ja nyt on taas uus aalto tik tokissa ja sosiaalisessa mediassa. #notlikeothergirls sontaa on vaikka kuinka ja se perustuu pitkälti naisvihaan. Ei haluta olla kuin "muut naiset", koska nämä naiset näkee muut naiset ja naiseuden myrkyllisenä, feikkinä, ilkeänä jne haitallisena. Mutta eiköhän tämäkin taas mene ohi pian, ainakin vastustusta on ollut paljon enemmän kuin omassa nuoruudessani.
Naiset on ihania, erilaisia, samanlaisia, ihmisiä. Vastakkainasettelu sais riittää jo, ollaan samaa massaa, ystäviä ja ylpeitä.
Minkä ihmeen kissanaisten? Miten tuo kissoihin liittyy? Entä kissamiehet?