Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nimien " varaaminen" vauvalle & nimistä tappeleminen, JÄRJETÖNTÄ TOUHUA!

Vierailija
11.08.2006 |

Tuolla Odotus-palstalla törmäsin ilmiöön nimeltä " nimen varaaminen" . Tarkoittaa siis sitä, sukulaiset ja ystävät jotka eivät edes odota vauvaa, tulevat " varailemaan" tiettyjä nimiä jotka haluavat joskus tulevaisuudessa tuleville lapsilleen antaa?

Itse en ole tällaisesta kuullutkaan mutta Odotus-palstan ketjussa kerrotaan tällaista tapahtuneen monellekin. Kun ollaan raskaana, niin tutut tulevat sanomaan että " ette sitten anna tätä nimeä teidän lapsellenne koska olen aina halunnut antaa tyttärelleni/pojalleni tämän nimen" . Huikein kommentti ole tällainen: " jos tämän nimen annatte niin tiedän että olet varastanut sen minulta" .

Jumankauta. Voiko ihmiset tosiaan olla noin pönttöjä??? Nimiasioiden tiimoilta on kuulemma pidetty suunnilleen sukukokouksia, että miten toimitaan jos vaikkapa sisarukset haluaakin saman nimen joskus vuosien päästä lapsilleen. Valtaisia riitoja, nenään vedettyjä herneitä, katkeruutta ja kaunaa vielä vuosienkin päästä siitä, että serkkuni kummin kaima nimesi poikansa Nico-Petteriksi vaikka meidänkin mussukka on sen niminen... Siis ei ole enää todellista!!! Mikä ongelma se sitä paitsi on, jos kahdella muksulla on sama nimi? Kaatuuko maailma siihen jos vaikkapa serkukset ovat saman nimisiä?

Miten mitätön elämä ihmisellä on, että voi tehdä lapsen nimestä tällaisen casen?

Itse odotan esikoista ja toivon todellakin, etten sekoa nimiasioista tällä tavalla. Tai jos sekoan, niin toivottavasti joku ohjaa minut hoitoon.

Oletteko törmännyt tällaiseen?

Kommentit (84)

Vierailija
81/84 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis hänellä oli silloin kaksi poikaa ja kun kuuli siskoni nimen veti hirveät pultit. Siskoni sai kuitenkin sen nimen mikä oli suunniteltu. Tämä tätini haukkui meidän äidin alimpaan maanrakoon, kaikella mahdollisella mm. että ei ilkeä käydä edes meillä kylässä kun asutaan vuokralla (itse olivat juuri rakentanut omakotitalon). No välit meni kyllä poikki vaikka tämä täti yritti vähän lämmitellkkin myöhemmin välejä kuntoon. Äitini on vain loukkaantui siitä kaikesta mitä tämä tätini suolsi suustaan että ei kuulemma enää tarvitse meillä tulla käymmään kerran ei ilkeä.

Tämä tätini tuli vielä raskaaksi ja sai kolmannen pojan. Joten äitini sanoin, tyttöjä ei saa visalla niitä saa onnella:)

Vierailija
82/84 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serkku oli 10 kun hänen vauva syntyi ja asui eri kaupungissa mutta oli kyllä kovin imartunut ja todella onnissaan kun saman nimisen sukulaisen.

Minä pidän nimistä Heidi ja Tuomas. Minulla on Tuomas niminen serkku ja Heidi niminen täti.

Jos saan pojan niin hänen nimeksi tulee Tuomas.

Ja seuraavan tyttäreni nimeksi tulee Heidi.

Mutta saa nyt nähdä. Lapsi luku on jo täynnä. Ehkä joskus kun ei sitä koskaan tiedä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/84 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyään ei olla enää niin paljon tekemisissä että se minua haittaisi... ja olenhan jo saanut ainakin eri sukunimen kuin serkkuni=). Minun äitini on vaan jälkeenpäin kertonut että oli hänellä suu loksahtanut auki serkkuni (äidin veljen lapsi) ristiäisissä kun kuuli täsmälleen saman nimen kuin omalla tyttärellä...ja äitini ei tod. tiennyt että heillä aikomus antaa sama nimi.

Vierailija
84/84 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt saat traumoistasi syyttää tätiäsi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yhdeksän