YLE: Nainen, älä seurustele liian hyvännäköisen kanssa, tulet petetyksi
Rantalalla riittää vinkkejä, miten voi välttyä petetyksi tulemiselta. Näin biologi varoittaa naisia.
- Mitä komeamman näköinen mies on, sitä enemmän hän pettää kumppania ja sitä vähemmän hän panostaa parisuhteen yhteisiin jälkeläisiin. Vastaavasti vähemmän puoleensavetävät miehet kompensoivat huonompaa ulkonäköään olemalla parempia aviomiehiä. Keskivertoihmiset ovat paljon onnellisempia kuin esimerkiksi Hollywood-tähdet.
Miesten pettämistä Rantala selittää muun muassa sillä, että se on ollut evoluutiohistoriassa miehille hyödyllisempää kuin naisille.
- Kelpoisuushyöty on miehille suurempi. Se, että mies on saattanut yhden ainoan seksiseikkailun seurauksena saada uuden lapsen, sen hyöty on paljon suurempi kuin että nainen pettää. Nainen ei pysty välttämättä pettämisellä parantamaan omaa lisääntymistään jälkeläisten määrällä vaan laadulla.
Kommentit (401)
Eipä miehenkään kannata valita kaunista naista. Biologia ajaa naisen ovulaation aikaan etsimään parasta siementä useista eri kohteista ja kauniille antaa ne parhaimmatkin geenit omaavat. Minkäs sitten sille voi, jos perheeseen syntyy käenpoikia.
Tyydy mies tanakkaan kouvolatukkaan crocseilla.
Vierailija kirjoitti:
Jaa, olen itse todella hyvännäköinen mies, enkä ole koskaan pettänyt naista, eikä ole tullut edes mieleen, ei edes vaikka olen joutunut itse petetyksi. Eikä tule jatkossakaan.
Tästä nyt on vain sinun sanasi
Vierailija kirjoitti:
Rantala kuulostaa ulimieheltä, jonka mielestä naisen tulisi valita ruma, köyhä ja tyhmä mies. Vielä jos on alkkis niin hyvä. Kun ei löydy ottajia niin silloin mies ei petä. Mutta tutkijan mielestä mies siis todennäköisesti pettää, jos on liikaa hyviä ominaisuuksia.
Niin on, minun mieheni on olleet rumia, varattomia, työttömiä, osa aika yksinkertaisia ja alkoholisteja eikä se estä pettämästä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama, elän nykyisin onnellisesti avoimessa parisuhteessa eikä tarvitse tuollaisia asioita stressata että onko mieheni jonkun tutkijan mukaan liian komea ja tulenko hölmöyttäni petetyksi kun en tyytynyt rumaan mieheen.
Sen vaan sanon, että eksäni oli tällainen perus lyhyt tanakka pottunokka, ja mitä pidempään hänen kanssaan oli niin sitä vähemmän hän sitä ulkoista olemustaan ihanalla käytöksellä kompensoi... Olisi varmasti pettänyt, uhkasikin pettää ja koitti iskeä ystävääni ja hänen äitiäänkin. Tiedä ketä kaikkia muitakin, mutta ei raukalle herunut. Ei kyllä viimeisten yhdessäolo-kuukausien aikana herunut multakaan. Jotenkin se, että tämä vaatimattoman näköinen eksäni olisi pettänyt mutta ei saanut keltään, oli tuhat kertaa nolompaa kuin se että tulin sitten myöhemmin kunnolla petetyksi uuden kumppanin kanssa :D
Klassinen pelimiesoppi joka pitää paikkansa.
Naiselle on tärkeää tieto että mies saisi halutessaan muitakin naisia.
Naiset alitajuisesti kilpailevat keskenään.
On se tärkeää. Olisi kamalaa jos mies olisi valinnut minut vain siksi kun ei ketään muutakaan saanut.
Vierailija kirjoitti:
Tilaisuus tekee varkaan.
Tämä on ihan älytön sanonta. Itse en varastaisi tai pettäisi sama millainen tilanne tulisi eteen. Miksi miehet olisivat sen selkärangattomia olentoja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilaisuus tekee varkaan.
Tämä on ihan älytön sanonta. Itse en varastaisi tai pettäisi sama millainen tilanne tulisi eteen. Miksi miehet olisivat sen selkärangattomia olentoja?
*Selkärangattomampia
Vierailija kirjoitti:
Ihan mutua tuo, että hyvännäköiset pettää enemmän.
Mitä ennemmän tilaisuuksia, niin kyllä se kettu vaan sinne koloon lipsahtelee.
Vierailija kirjoitti:
Syy miksi mies pettää ei ole ulkonäkö vaan se, että kyseinen mies on k*sipää.
Niin. Oma kokemukseni on että rumat miehet ovat kusipäitä, koska rumat miehet eivöt saa naisia ja naisten huomiota, ja se tekee katkeraksi ja kun joskus saavat, kostavat sen naiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rumien miesten kateellista kitinää.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki kumppanini on olleet rumia ja he on pettäneet minua joten...
...sun täytyy itse olla aivan tun ruma?
Keskivertoihmiset ovat paljon onnellisempia kuin esimerkiksi Hollywood-tähdet.
En tiedä kuka tää rantala on mutta montakohan Hollywood-tähteä tuntee läheisesti ja tietää heidän onnensa? Kyllä se että saa tehdä mieleistään työtä ja tienaa miljoonapalkkioita onnellistuttaisi ainakin minut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä paikaansa. Vähemmän komeat janoavat halutuksi tulemisen kokemusta, eivät sinua. Pettävät siksi. Mitä komeampi, sitä isompi valikoima kiinnostuneita, sitä nirsompi lopulta on.
Nirsous näkyy siinä, että vaihdellut teitä naisia kun lakanoita.
Kyllä, todella harvoin. Tämä on tietenkin miinus, mutta onneksi osaan vaihtaa itsekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rumien miesten kateellista kitinää.
Ei tarvi kitistä. Ihan raakaa ja tunnistettavaa faktaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syy miksi mies pettää ei ole ulkonäkö vaan se, että kyseinen mies on k*sipää.
Niin. Oma kokemukseni on että rumat miehet ovat kusipäitä, koska rumat miehet eivöt saa naisia ja naisten huomiota, ja se tekee katkeraksi ja kun joskus saavat, kostavat sen naiselle.
Samaa mieltä. Ja lisäksi komealla miehellä on hyvä itsetunto, rumalla ei.
Ruma pettää varmasti, sille on kyse ainutlaatuisesta mahdollisuudesta, joka ei ehkä toistu.
Ja mitä sillä rumalla tekee, vaikka ei pettäisikään?
Ainakin kaikki hyvin varustetut työkaverini ovat pettäneet vaimojaan ja kaikilla ainakin toinen kierros vetämässä.
Vierailija kirjoitti:
Rantala kuulostaa ulimieheltä, jonka mielestä naisen tulisi valita ruma, köyhä ja tyhmä mies. Vielä jos on alkkis niin hyvä. Kun ei löydy ottajia niin silloin mies ei petä. Mutta tutkijan mielestä mies siis todennäköisesti pettää, jos on liikaa hyviä ominaisuuksia.
Ei, vaan evoluutiopsykologian mukaan nainen valitsee siittäjäksi sen komean miehen, koska silloin on todennäköisempää että hänen jälkeläisistään tulee kauniita / komeita ja siten naisen perimä siirtyy eteenpäin. Sen sijaan lasten kasvattaminen vaatii resursseja, jolloin se vähemmän komea mies on turvallisempi vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitsen 100x mielummin komean mieheni, joka on varta vasten valinnut minut kumppanikseen, hänellä oli kyllä muitakin vaihtoehtoja, kuin ukon, joka vaan odottaa kieli pitkällä että löytyisi muitakin naisia joille kelpaisi, eli pettäisi siis välittömästi. Lisäksi, ruma mies ei viehättäisi minua. Hyvännäköisetkin ihmiset voivat olla uskollisia. Typerää väittää että liittyisi ainoastaan ulkonäköön.
Näinhän se on. Mitättömän näköinen mies pettää heti kun tulee tilaisuus ja he saattavat pitää itseään ihan hyvännäköisinäkin. Aika harva mies on realisti peilikuvan suhteen.
Lisäksi naiset ei ole niin ulkonäkökeskeisiä kuin miehet joten hieman vaatimattomamman näköiselläkin miehellä voi käydä kummasti flaksi jos miehen seurassa on helppoa viihtyä.
Naiset harvemmin haluaa pelkkää irtoseksiäkään pelkästään miehen ulkonäön takia vaan se ulkonäkö on vain yksi osa joka herättää kiinnostuksen/halun.
Kun nainen valitsee naisen niin miehen pettäminen minimoituu.
Pettäjät pettää, ei liity ulkonäköön.
Huvittaa myös, että neuvo ei pätenyt naisiin ollenkaan: kauniit naiset kun ei yleensä ole niin halukkaita sitoutumiseen, vaan etsivät aina vaan parempaa saalista ja loputonta ihailua. (tälleen kun kerta yleistämään ruvettiin)